Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    lige bortset fra at jeg ikke bryder mig om udtrykket "luder" i den her sammenhæng, så er jeg faktisk forbavsende enig med dig :-)

    Comment


      Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg
      lige bortset fra at jeg ikke bryder mig om udtrykket "luder" i den her sammenhæng, så er jeg faktisk forbavsende enig med dig :-)
      Du har ret. Ludere har som regel visse principper, og ting de ikke vil gøre for penge.
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        Hele den der "vi er også bare lort, og vores ledelsens er uambitiøs og der er ingen der synger på Stiften, så jeg kan godt forstå han vil skifte til BIF/FCM/FCK"-retorik får mig til at brække mig!

        Tænker I på samme måde i hverdagen? I jeres ægteskab? "Nå, men jeg er også blevet lidt fed, så jeg kan sgu godt forstå min kone hellere vil kneppe med min chef" Kan I ikke se ligheden?

        Det er lige meget hvor mange kampe vi taber. Det er lige meget om vi spiller Superliga eller 2. division. Vi er Odense Boldklub. Vi er Odense By. Jeg er stolt af at være OB-fan. Og jeg er endnu mere stolt af at være OB-fan, når tingene går os imod. Vi giver ikke op! Vi skifter ikke til FCK for at holde med en vinder! Vi bliver ikke væk fra stadion fordi vi tabte den sidste kamp!

        Og enhver OB-opfostret spiller, der ikke føler samme stolthed, og som er villig til at skifte til en konkurrent i jagten på succes, er: En luder!
        YEAAHH, lad os endelig stå op igen og lad os ophøre at gøre os selv små og fattig. Vi forventer at spillere til mindst "dø i støvlerne" når vi taber en kamp. Det skulle være også vores attitude.
        Så: Come on! Vi er faserne af verdens bedste club! AND WE LOVE IT!
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Jeg kan simpelt hen ikke forstå de fans der synes at det er fuldt acceptabelt, hvis vores bedste spiller, der ikke har spillet seniorfodbold for andre end OB, lader sin kontrakt løbe ud og skifter til en direkte konkurrent?

          Ja, det kan sgu da godt være, at han har større ambitioner, og gerne vil spille for et hold der vinder flere kampe end de taber. Jeg er da fucking ligeglad med hans grunde og undskyldninger. Han har været OBer i over 10 år siden han var drengespiller, og er vores ubetingede stjerne og bedst betalte spiller. Hvis han vil bevare OB-fansenes respekt, så skifter han ikke til en af vores konkurrenter.

          Jeg gider da slet ikke høre på, at vi "skylder" ham noget som helst. Han har selv forlænget sine kontrakter, hævet sin løn og modtaget hyldesten på stadion. Om noget "skylder" han os, der har støttet op gennem tykt og tyndt i sølvtider og mod nedrykning en vis respekt.

          Rent juridisk har han selvfølgelig lov til at skifte til hvor fan' han vil. Ligesom jeg så forbeholder mig retten til at synes han er en luder, og buhe af ham på stadion. Det er sådan det er.
          Så for lige at skærer din argumentation ud i pap, så handler det altså om, at den "belønning" en trofast og loyal spiller skal have efter 10 år i klubben (hvor han netop ikke stak halen mellem benene og skred da nedturen startede eller da den var på sit højeste), er stavnsbinding eller i bedste fald indskrænkede muligheder for sin videre færd?

          Hvis vi skal udlede noget ud fra den logik må det være, at spillerne opfordres til, fra starten at undgå loyalitet og trofasthed i forhold til en enkelt klub, men derimod at søge nye kontrakter i nye klubber med jævne mellemrum, så de undgår at "skylde" de ægte fans noget.

          Jeg forstår udemærket den skuffelse som vil følge med et sådant skifte. Vil selv have det rigtig svært ved at se ham i en pis-gul trøje. Men jeg står bare helt af på den der med, at man bare er en luder fordi man skifter til BIF eller FCK.

          At gøre sig fortjent til min respekt som fan indebære sgu godt nok ikke at man udelukker visse klubber når man skifter herfra. Det handler i stedet for om, hvad man præsterer og hvordan man agerer mens man er i klubben. Falk er for mig indbegrebet af alt det jeg gerne vil se i en OB spiller. Hårdtarbejdende, ydmyg, loyal over for medspillere og fans, holdspiller og sympatisk.

          At undekende alt det han har gjort godt og alt det han har udrettet i de mange år han har været her, blot fordi han skifter til en bestemt klub, får i mine ører alle kravene om trofasthed og loyalitet til at klinge en anelse hult. Det gælder øjensynligt kun den ene vej.

          Men som du selv siger, har du jo fuldstændig ret til at synes om ham hvad du vil. Jeg forstår bare ikke holdningen.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af SydFyn Se indlæg
            Så for lige at skærer din argumentation ud i pap, så handler det altså om, at den "belønning" en trofast og loyal spiller skal have efter 10 år i klubben (hvor han netop ikke stak halen mellem benene og skred da nedturen startede eller da den var på sit højeste), er stavnsbinding eller i bedste fald indskrænkede muligheder for sin videre færd?

            Hvis vi skal udlede noget ud fra den logik må det være, at spillerne opfordres til, fra starten at undgå loyalitet og trofasthed i forhold til en enkelt klub, men derimod at søge nye kontrakter i nye klubber med jævne mellemrum, så de undgår at "skylde" de ægte fans noget.

            Jeg forstår udemærket den skuffelse som vil følge med et sådant skifte. Vil selv have det rigtig svært ved at se ham i en pis-gul trøje. Men jeg står bare helt af på den der med, at man bare er en luder fordi man skifter til BIF eller FCK.

            At gøre sig fortjent til min respekt som fan indebære sgu godt nok ikke at man udelukker visse klubber når man skifter herfra. Det handler i stedet for om, hvad man præsterer og hvordan man agerer mens man er i klubben. Falk er for mig indbegrebet af alt det jeg gerne vil se i en OB spiller. Hårdtarbejdende, ydmyg, loyal over for medspillere og fans, holdspiller og sympatisk.

            At undekende alt det han har gjort godt og alt det han har udrettet i de mange år han har været her, blot fordi han skifter til en bestemt klub, får i mine ører alle kravene om trofasthed og loyalitet til at klinge en anelse hult. Det gælder øjensynligt kun den ene vej.

            Men som du selv siger, har du jo fuldstændig ret til at synes om ham hvad du vil. Jeg forstår bare ikke holdningen.
            Ordet "luder" mangler sikker den political correctness. Og jeg ville ikke svine ham og ville ikke glemme kampene han spillede for os.
            Men hvis spillere er clubånd og clubsymbol så er der særlige betingelser:
            Messi kan ikke skifte til Real Madrid,
            Giggs kunne ikke skifte til Chelsea og Falk kan ikke skifte til Brøndby uden at ødelægge noget alvorligt i forhold til fansene imo.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Når jeg læser tråden igennem synes jeg godt nok at der er mange brugere der har en forskruet opfattelse af OB.
              Vi er pt. ikke i nærheden af Brøndby, som siden deres "nye" start stille og roligt har bevæget sig mod toppen igen. De er trods deres krise fortsat den mest populære klub herhjemme(selv i fucking jylland er de størst), med afstand størst mediebevågenhed, flere og større sponsorer end os samt en milliardær i baghånden. Med andre ord har de langt større og bedre forudsætninger for at få succes(på den lange bane) end os.

              Tegnene kan allerede ses: De har 3 A-landsholdsspillere(herunder anføreren), et væld af talenter på diverse U-landshold, 2 x EL-deltagelse i træk og så er de pt. det mest stabile hold i superligaen målt på de seneste 10 kampe.

              Sandheden er at de kan få de OB-spillere de vil have(Hej Emil Larsen), selv Falk der har OB i hjertet(hvis der gud forbyde det er hold i rygtet) mens vi henter spillere fra deres overskudslager: Zohore, Falkesgaard og Tørnæs.

              Jeg kan ikke bebrejde Falk hvis han skifter...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Destribede Se indlæg
                Når jeg læser tråden igennem synes jeg godt nok at der er mange brugere der har en forskruet opfattelse af OB.
                Vi er pt. ikke i nærheden af Brøndby, som siden deres "nye" start stille og roligt har bevæget sig mod toppen igen. De er trods deres krise fortsat den mest populære klub herhjemme(selv i fucking jylland er de størst), med afstand størst mediebevågenhed, flere og større sponsorer end os samt en milliardær i baghånden. Med andre ord har de langt større og bedre forudsætninger for at få succes(på den lange bane) end os.

                Tegnene kan allerede ses: De har 3 A-landsholdsspillere(herunder anføreren), et væld af talenter på diverse U-landshold, 2 x EL-deltagelse i træk og så er de pt. det mest stabile hold i superligaen målt på de seneste 10 kampe.

                Sandheden er at de kan få de OB-spillere de vil have(Hej Emil Larsen), selv Falk der har OB i hjertet(hvis der gud forbyde det er hold i rygtet) mens vi henter spillere fra deres overskudslager: Zohore, Falkesgaard og Tørnæs.

                Jeg kan ikke bebrejde Falk hvis han skifter...
                Men det kan jeg.

                MvT
                Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                Comment


                  Vi må håbe at Falk forlænger, eller i det mindste skifter til udlandet, han lægger nr. på assist og har spillet stabilt virkelig godt i en længere periode, så han burde have alle muligheder!

                  Hvis vi mister Falk må vi bare håbe på at der er flere på vej af hans støbning personligt glæder jeg mig meget til at se hvad Julius Eskesen kan drive det til!http://www.youtube.com/watch?v=n7TANJuPTMY&sns=em
                  Last edited by Tim Vermund; 28-10-2015, 23:33.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Jeg kan simpelt hen ikke forstå de fans der synes at det er fuldt acceptabelt, hvis vores bedste spiller, der ikke har spillet seniorfodbold for andre end OB, lader sin kontrakt løbe ud og skifter til en direkte konkurrent?

                    Ja, det kan sgu da godt være, at han har større ambitioner, og gerne vil spille for et hold der vinder flere kampe end de taber. Jeg er da fucking ligeglad med hans grunde og undskyldninger. Han har været OBer i over 10 år siden han var drengespiller, og er vores ubetingede stjerne og bedst betalte spiller. Hvis han vil bevare OB-fansenes respekt, så skifter han ikke til en af vores konkurrenter.

                    Jeg gider da slet ikke høre på, at vi "skylder" ham noget som helst. Han har selv forlænget sine kontrakter, hævet sin løn og modtaget hyldesten på stadion. Om noget "skylder" han os, der har støttet op gennem tykt og tyndt i sølvtider og mod nedrykning en vis respekt.

                    Rent juridisk har han selvfølgelig lov til at skifte til hvor fan' han vil. Ligesom jeg så forbeholder mig retten til at synes han er en luder, og buhe af ham på stadion. Det er sådan det er.
                    Synes normalt du er meget fornuftig at høre på, men må erklære mig uenig i ovenstående. Selvfølgelig er der ikke nogen OB fans, der vil se Falk i bif, men hvor vi fans tænker med følelserne, tænker Falk naturligvis på sin karriere. Falk har aldrig nogensinde lovet os fans noget, så hvis folk begynder at kalde ham luder eller andre ting, så er det jo fordi, man selv har skabt en forestilling oppe i sit hoved omkring, at han KUN vil spille for OB i DK.

                    Det gør ondt at se en OB'er i en anden dansk klub, det er klart. Men det ville helt klart gøre mere ondt, hvis han havde lovet os OB fans troskab for derefter at skide på os og skride over på den anden side af broen. Falk har om nogen været loyal og fortjener imo ikke at blive tilsvinet af OB fans.

                    Men lad os nu se, hvad der sker. Som en anden skrev tidligere, er han jo blevet rygtet til bif i de sidste par transfervinduer, og han spiller stadig for OB :)

                    Comment


                      Riffel har fuldstændig ret. Man må selvfølgelig være tilhænger på sin måde, men jeg forstår ikke denne distancerede, analytiske tilgang til at være OB-fan. Hvis det ikke handlede om følelser, ville jeg ikke gide spilde min tid med at se middelmådige OB-kampe, men nøjes med at se de bedste Premier League-hold og Bayern München.

                      BIF, FCK og Herning Fremad/Ikast fS (i nævnte rækkefølge) er de værste hold herhjemme, og hvis Falk skifter til et af disse er han en hjerteløs forræder. Det skal han have at vide på stadion, selvfølgelig uden det går over i tyrkiske tilstande som beskrevet af Brian Steen Nielsen på eb.dk for nylig.
                      OB: Danske mestre i 2075/6

                      Comment


                        Jeg husker hvad Ruud sagte i sommeren 2014 da han ville til udlandet men fik ingen bud men der var flere muligheder at gå til en anden dansk club. Han forklarte at han afviste på grund af sin respekt for OB og fanserne.
                        Det er indstillingen jeg elsker og vil også gerne se fra OB-dreng Falk. Hvis han vil til udlandet at opleve der noget, det kunne jeg godt forstå og ville ønske ham helt og lykke. Men BIF? Never ever!
                        Last edited by andlox; 29-10-2015, 08:17.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                          Riffel har fuldstændig ret. Man må selvfølgelig være tilhænger på sin måde, men jeg forstår ikke denne distancerede, analytiske tilgang til at være OB-fan. Hvis det ikke handlede om følelser, ville jeg ikke gide spilde min tid med at se middelmådige OB-kampe, men nøjes med at se de bedste Premier League-hold og Bayern München.

                          BIF, FCK og Herning Fremad/Ikast fS (i nævnte rækkefølge) er de værste hold herhjemme, og hvis Falk skifter til et af disse er han en hjerteløs forræder. Det skal han have at vide på stadion, selvfølgelig uden det går over i tyrkiske tilstande som beskrevet af Brian Steen Nielsen på eb.dk for nylig.
                          Så han skal lægge ambitioner på hylden og blive i OB , hvis en af de 3 nævnte klubber står med det bedste tilbud ift hans videre udvikling ?
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Lidt mere fra Falk

                            http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...ve-endnu-bedre

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Hele den der "vi er også bare lort, og vores ledelse er uambitiøs og der er ingen der synger på Stiften, så jeg kan godt forstå han vil skifte til BIF/FCM/FCK"-retorik får mig til at brække mig!

                              Tænker I på samme måde i hverdagen? I jeres ægteskab? "Nå, men jeg er også blevet lidt fed, så jeg kan sgu godt forstå min kone hellere vil kneppe med min chef" Kan I ikke se ligheden?

                              Det er lige meget hvor mange kampe vi taber. Det er lige meget om vi spiller Superliga eller 2. division. Vi er Odense Boldklub. Vi er Odense By. Jeg er stolt af at være OB-fan. Og jeg er endnu mere stolt af at være OB-fan, når tingene går os imod. Vi giver ikke op! Vi skifter ikke til FCK for at holde med en vinder! Vi bliver ikke væk fra stadion fordi vi tabte den sidste kamp!

                              Og enhver OB-opfostret spiller, der ikke føler samme stolthed, og som er villig til at skifte til en konkurrent i jagten på succes, er: En luder!
                              Sløj analogi. Ægteskaber brydes. Årsagerne er mange: Man er vokset fra hinanden; man vil noget forskelligt; man ser ikke længere ens på fremtiden; man vil - slet og ret - prøve noget nyt. Dermed ikke sagt at kærligheden eller den gensidige respekt er væk. Det er bare tid til at gå hver sin vej.

                              Falk har aldrig sagt, at han ikke vil spille for andre danske klubber. Han har ikke bedt om ikonstattus eller udtrykt evig loyalitet. Det er din perception og dit problem. Jeg er overbevist om, at Falk sætter stor pris på OB, men hvis han vil prøve sig af på et højere niveau, så bebrejder jeg ham ikke, hvis han skifter til BIF, selvom jeg selvfølgelig håber, at han vælger udlandet.

                              Jeg tror ikke, der findes nogle spillere på vores hold, der ikke er ludere - efter din defintion. Måske har du ret. Måske er din defintion forkert. Jeg mener det sidste.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                Så han skal lægge ambitioner på hylden og blive i OB , hvis en af de 3 nævnte klubber står med det bedste tilbud ift hans videre udvikling ?
                                Næ så skal han selv vurdere om han synes det de klubber kan tilbyde ift. hans fremtidige udvikling kontra det OB kan tilbyde, er mere værd end hans eftermæle ift. OBs fans...;-)
                                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                                Comment

                                Working...
                                X