Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Jeg er da sikker på at vejen bliver mere bumpet her i foråret end vi så før vinterferien. Vi kommer ikke til at blive så suveræne. Men vi har stadig tæt på det bedste hold i ligaen pt(vi ved jo ikke hvad der sker med Fenger og DD endnu). Det er muligt at Horsens har handlet meget. Men det gør dem ikke til CL kandidater.

Jeg er selvfølgelig ikke blind for at hvis vi mister Bonde,Manneh,Fenger,Slots og DD ift sidste halvår vil det have en betydning. Det opvejer Adam Sørensen ikke
    Men det bliver en test af de unge og vi skal nok klare det. Og så tror jeg nu stadig på at man henter en til midtbanen inden mandag
    Uden Bonde, Fenger, Manneh,Slots og DD er holdet markant svækket. Så markant at 14 point og målforskel kan ikke berolige mig. En dårlig stime og/eller skader af vigtige spiller og de point smelter væk. Alene forestillingen at Ejdum, Trybull eller Luca kunne blive skadet giver gyser.
    Hvis vi ikke til mindst formindrer svækkelsen af truppen så synes det er gambling på en usund måde.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg

Jeg synes bare at vi egentlig har fået flere point end spillet i en del kampe har berettiget til. Det tror jeg er sket fordi vores spillere individuelt var på et højere niveau end konkurrenternes. Ved at sælge ud af "toppen", frygter jeg at vi mister den konkurrencefordel og bliver kampene mere jævne, så vil det formentlig resultere i flere kampe som tipper den forkerte vej. Det er fint at lade Deedson gå og måske også Fenger, men så så jeg gerne at man minimum hentede en forstærkning til midten og en angriber/kant, så alt ikke hænger på Luca. Jeg vil elske hvis William Martin har taget kæmpe skridt henover pausen og er klar til at starte inde og præstere stabilt, men det er ikke noget jeg tør satse på.
    Kan sagtens følge det. Og vi kommer nok til at dale i niveau. Men næppe til et niveau under Horsens og Fredericia. Og slet ikke nok til at sætte 14-15p over styr. Havde vi dog bare fået de sidste 2p mod B93 havde vi slet ikke skulle diskutere tror jeg

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Mange lektier til næste sommeren før næste sæson med mindre du forventer at de unge kan holde OB i SL ..
    Hvis man forudsætter at der ikke sker nogen salg til sommer,henter 1 nu i dette vindue og at man forlænger med Bjørn.

Bjørn Paulsen 30/6-2025
    Elias Hansborg-Sørensen 31/12-2025
    Gustav Grubbe 30/6-2026
    Leeroy Owusu 30/6-2026
    Martin Hansen 30/6-2026(Option på ydeligere 1 år)
    Markus Jensen 30/6-2026
    Nikolaj Juul-Sandberg 30/6-2026
    Tom Trybull 30/6-2026
    Don Deedson 30/6-202​7​
    Luca Kjerrumgaard 30/6-2027
    Julius Berthel Askou 30/6-2027
    Jakob Bonde 30/6-2027
    William Christian Martin 30/6-2027
    Marcus McCoy 30/6-2028​
    Max Ejdum 30/6-2028
    Viljar Myhra 31/12-2028
    James Gomez 31/12-2028​​
    Adam Sørensen 30/6-2029​
    Ny i dette vindue
    Noah Lassen
    Magnus Andersen

Det giver 23 spillere.

Kom af med Yaya og Selvén. Så er vi på 21

Så skal man hente hele 4-5 profiler før at du har en SL trup. Det frygter jeg nu ikke. Er det ikke en helt alm “lektie” for de fleste SL hold?

Målmænd
    Myhra
    Hansen

Backs
    Owusu
    Sørensen
    McCoy
    Magnus Andersen
    Ny

Centeforsvar
    Paulsen
    Gomez
    Askou
    Ny

Midtbane
    Ejdum
    Trybull
    Bonde
    Grubbe
    Sandberg
    Ny(fra dette vindue)
    Lassen
    Ny

Angreb
    Kjerrumgaard
    Martin
    DD
    Jensen
    Ny

Er det godt nok? Måske ikke. Det kommer nok an på hvad man henter ind. Men det må tiden vise
    Last edited by fmprOB; 31-01-2025, 16:00.

Leave a comment:

• Balboa
    replied

Jeg er da sikker på at vejen bliver mere bumpet her i foråret end vi så før vinterferien. Vi kommer ikke til at blive så suveræne. Men vi har stadig tæt på det bedste hold i ligaen pt(vi ved jo ikke hvad der sker med Fenger og DD endnu). Det er muligt at Horsens har handlet meget. Men det gør dem ikke til CL kandidater.

Jeg er selvfølgelig ikke blind for at hvis vi mister Bonde,Manneh,Fenger,Slots og DD ift sidste halvår vil det have en betydning. Det opvejer Adam Sørensen ikke
    Men det bliver en test af de unge og vi skal nok klare det. Og så tror jeg nu stadig på at man henter en til midtbanen inden mandag
    Jeg synes bare at vi egentlig har fået flere point end spillet i en del kampe har berettiget til. Det tror jeg er sket fordi vores spillere individuelt var på et højere niveau end konkurrenternes. Ved at sælge ud af "toppen", frygter jeg at vi mister den konkurrencefordel og bliver kampene mere jævne, så vil det formentlig resultere i flere kampe som tipper den forkerte vej. Det er fint at lade Deedson gå og måske også Fenger, men så så jeg gerne at man minimum hentede en forstærkning til midten og en angriber/kant, så alt ikke hænger på Luca. Jeg vil elske hvis William Martin har taget kæmpe skridt henover pausen og er klar til at starte inde og præstere stabilt, men det er ikke noget jeg tør satse på.

Leave a comment:

• Plum
    replied

Mange lektier til næste sommeren før næste sæson med mindre du forventer at de unge kan holde OB i SL ..

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg

Bjørn P., Trybull og Myhra vil jeg også kalde stivere, men Bjørn skal nok hurtigt få skader på kunststof og fedtede baner og Trybull har forladt to træningskampe skadet. Selv Myhra har ikke været med i alle træningskampe og uvisse årsager.

Jeg beundre din tiltro til projektet og din overbevisning om en sikker oprykning. Jeg deler den ikke helt, men håber da helt sikkert på at dine fornemmelser holder mere stik end mine Jeg synes lige nu at der gambles gevaldigt med oprykningen og ryger Slots, Fenger og Deedson også uden at blive erstattet af klare startere, så kan vores forspring hurtigt blive formøblet, er jeg bange for.

Leave a comment:

• Balboa
    replied

Helt sikker der er en balance.

Men syntes nu der er nogle stivere. Men Bondes korsbånds skade har gjort det mere skrøbeligt og grunden til at man nok burde hente en 8`er ind
    Gerne leje med realistisk option
    Bjørn P., Trybull og Myhra vil jeg også kalde stivere, men Bjørn skal nok hurtigt få skader på kunststof og fedtede baner og Trybull har forladt to træningskampe skadet. Selv Myhra har ikke været med i alle træningskampe og uvisse årsager.

Jeg beundre din tiltro til projektet og din overbevisning om en sikker oprykning. Jeg deler den ikke helt, men håber da helt sikkert på at dine fornemmelser holder mere stik end mine Jeg synes lige nu at der gambles gevaldigt med oprykningen og ryger Slots, Fenger og Deedson også uden at blive erstattet af klare startere, så kan vores forspring hurtigt blive formøblet, er jeg bange for.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Nu er der jo også en gylden middelvej. Det er ikke enten eller.
    Der er ingen stiver iø korsettet efterhånden.
    Helt sikker der er en balance.

Men syntes nu der er nogle stivere. Men Bondes korsbånds skade har gjort det mere skrøbeligt og grunden til at man nok burde hente en 8`er ind
    Gerne leje med realistisk option

Leave a comment:

• Kielberg
    replied

Ja det har jeg faktisk. Jeg er kommet til den konklusion at vi er nød til at lave dette opgør med fortiden hvor det bare har vist at OB ikke evner at købe sig til succes.
    Man har ikke turde at satse nok på unge i jagten på den ligegyldige 6-7 plads hvert år. Kortsigtet, kortsigtet, kortsigtet. Uanset hvem der sad for enden af bordet der bestemt.
    Gør som du plejer og få ca samme resultat

Nu går man ALL IN på akademiet som er vores eneste succeshistorie siden sølvårene. Så må det briste eller bære. Og vil med garanti se flere unge blomstre og give os noget der kan bruges i superligaen om 1-2 år.

Dette er præcis hvad OB har brug for helt ind til knoglerne. Og det er alle enige i den sportslige ledelse om at det skal nok lykkedes

Tro tro tro på sagen..
    Nu er der jo også en gylden middelvej. Det er ikke enten eller.
    Der er ingen stiver iø korsettet efterhånden.

Leave a comment:

• Plum
    replied

Det har jeg meget svært ved at se ske. At vi kommer ud med en forstærket trup. Men der kommer nok en smøre med noget sædvanligt mundfløde fra Bech`en
    Vi har jo tidligere haft en sportschef der meldte ud at med afgangene af profilerne så fik reserverne mulighed for at shine … det gjorde de så ikke …

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Enig i, at meget kan gå galt. Men du plejer jo selv at være god til at søge på transfermarkt efter ledige spillere Jeg tænker, at hvis vi virkelig løber ind i store problemer, at man har mulighed for at kigge der efter transferfrie spillere (evt. fra lidt højere niveau), der godt kan overtales til at komme og hjælpe til på en kort kontrakt imod en god sjat penge.
    Det kan man jo så håbe men puha det kan blive tyndt ..

Leave a comment:

• Agbre
    replied

Men alligevel ikke bedre end hvis Luca er skadet så mangler der løsninger oppe foran ..
    Bliver Ejdum skadet mangler der en motor …
    Jeg syntes at det er utrolig skrøbeligt ..
    Enig i, at meget kan gå galt. Men du plejer jo selv at være god til at søge på transfermarkt efter ledige spillere Jeg tænker, at hvis vi virkelig løber ind i store problemer, at man har mulighed for at kigge der efter transferfrie spillere (evt. fra lidt højere niveau), der godt kan overtales til at komme og hjælpe til på en kort kontrakt imod en god sjat penge.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg

Men Troels mistet alt troværdighed hvis vi går ud af vinduett med en svækket trup når han har udtalt at vi skal have en stærkere trup.
    Det har jeg meget svært ved at se ske. At vi kommer ud med en forstærket trup. Men der kommer nok en smøre med noget sædvanligt mundfløde fra Bech`en

Leave a comment:

• Agbre
    replied
    Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg

Men Troels mistet alt troværdighed hvis vi går ud af vinduett med en svækket trup når han har udtalt at vi skal have en stærkere trup.
    Jeg føler jeg har læst alle udtalelser fra TB om transfervinduer siden han blev ansat (de fleste af dem flere gange). Har ikke set ham sige, at vi vil have en forstærket trup ift. spillermateriale i foråret end efteråret (eller på nogen måde love det). Hvor har du det fra?

Er det denne? https://www.tv2fyn.dk/fyn-fortjener-...l-at-investere

Hvor han reelt bare siger, at vi vil blive færre og vi samtidig holder øje med markedet ift. potentielle forstærkninger.

EDIT: Det kan selvfølgelig være i en Fyens artikel bag betalingsmur. Men altså. Med mindre han har brugt ultimative ord som "Jeg kan garantere, at vi ikke kommer svækket ind til forårssæsonen" eller lignende kan jeg ikke se, at han mister troværdighed.
    Last edited by Agbre; 31-01-2025, 14:00.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied

Men alligevel ikke bedre end hvis Luca er skadet så mangler der løsninger oppe foran ..
    Bliver Ejdum skadet mangler der en motor …
    Jeg syntes at det er utrolig skrøbeligt ..
    Sådan er det vel for de fleste klubber i 1. Div

Ejdum,Luca,Myhra mfl er da meget svære at erstatte. Uden tvivl

Leave a comment:

Working...
X