Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Betyder da ingenting om Slots ryger IMO. Vi har 4 mand til de 2 pladser og 14 kampe. Det hele kan være overstået før

Fenger kan vi leve uden hvis DD ikke ryger. Det er midtbanen der er mest skrøbelig
    Men hvis de fire er Gomez, Bjørn, Mihajlo, Askou (Yaya og Slots undtaget) så kommer vi hurtigt på spanden med Bjørn og Mihajlo’s skadeshistorik i mente.

Bjørn og Mihajlo er væk til sommer og det samme er Yaya og Slotsager.

Er det så Gomez og Askou der skal spille SL?
    Tænker jeg ikke, så hvorfor ikke hente den forsvarsgeneral der SKAL ind allerede nu så forsvaret ikke skal spilles sammen et par kampe inde i næste sæson?

Det er altså ikke at sætte nogen fra akademiet længere bagud at bytte Slotsager for en anden - det er status quo.

ER der andre centerforsvarsspillere på vej fra akademiet?

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Virker mest som du har læst stemningen herinde fuldstændig forkert. Har slet ikke indtryk af der er nogen der ikke synes det er fedt med flere fra akademiet på holdet.

Derfor behøver man jo ikke gå i den anden grøft og ikke erstatte dem der er væk. TB sagde truppen skulle slankes, men forstærkes. Pt er det ikke tilfældet. Men der er tid endnu.

Oprykningen kan hurtigt komme i fare med nuværende trup. Spillemæssigt var efteråret ikke imponerende. Og vi har før oplevet skaderne kom væltede. 3-4 skader til de forkerte så er vi på den.

Hvis Slotsager og Fenger ryger skal der hentes noget ind. Ellers bliver det simpelthen for tyndt. Så spiller man hasard med en ellers gunstig chance for oprykning.
    Betyder da ingenting om Slots ryger IMO. Vi har 4 mand til de 2 pladser og 14 kampe. Det hele kan være overstået før

Fenger kan vi leve uden hvis DD ikke ryger. Det er midtbanen der er mest skrøbelig

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Det virker som om, at mange vil have det samme, som vi har gjort de sidste 15 år. Blot med en tanke om, at det på magisk vis skal være bedre lige netop denne gang.

Altså, den samme sjælløse transferaktivitet lidt til højre og venstre, som vi absolut intet har opnået noget med i 15 år. Da man tog det sin ekstrem - under BW - rykkede vi ned.

Folk sidder og finder en masser komplet ligegyldige spillere på transfermarkt, og ønsker i ramme alvor, at vi magisk skal byde de hundredevis af klubber, der har flere penge og er langt bedre til dét game, op til dans.

OB prøver at gribe det radikalt anderledes an, og det kan alle de stokkonservative fans ikke rumme. Nej, de ønsker, at man bare skal fortsætte som altid - blot at det nu på magisk vis skal virke.
    Virker mest som du har læst stemningen herinde fuldstændig forkert. Har slet ikke indtryk af der er nogen der ikke synes det er fedt med flere fra akademiet på holdet.

Derfor behøver man jo ikke gå i den anden grøft og ikke erstatte dem der er væk. TB sagde truppen skulle slankes, men forstærkes. Pt er det ikke tilfældet. Men der er tid endnu.

Oprykningen kan hurtigt komme i fare med nuværende trup. Spillemæssigt var efteråret ikke imponerende. Og vi har før oplevet skaderne kom væltede. 3-4 skader til de forkerte så er vi på den.

Hvis Slotsager og Fenger ryger skal der hentes noget ind. Ellers bliver det simpelthen for tyndt. Så spiller man hasard med en ellers gunstig chance for oprykning.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Der eksisterer blandt flere debatører kun to muligheder. Og hvis man er af den holdning at OB har behov for forstærkninger, så er det fordi man er konservativ og ikke ønsker at vi skal satse endnu mere på akademiet og give vores egne talenter chancen. Samtidig er der en holdning om at man ikke må stille spørgsmålstegn ved Troels Bech og hvis man gør det, så bliver man skudt i skoene at man hellere vil tilbage til tiden under Bjørn Weststrøm….der findes faktisk andre muligheder. Hvis man stiller spørgsmålstegn ved Søren Kroghs cheftrænerevner, så vil han blive forsvaret med at han ikke har haft et godt nok spillermateriale at arbejde med.

Jeg er kæmpe fan af idéen med at satse meget mere på vores akademi og give vores egne talenter mere plads, men jeg mener også at det er en balance, hvor disse talenter skal have nogle “stivere” at støtte sig til og lære af og det gælder både på banen og på trænerbænken
    ganske enig

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Vi har prøvet balance: det har givet midter- til bundplaceringer i knap 15 år.

Og dét løb er jo bare kørt. Der er 6-7 klubber i DK, der bare er utroligt meget bedre til det game.

Jeg er helt med på at gå radikalt anderledes til værks. Går det galt lever jeg med at være et divisionshold.
    det bliver vi så ikke enige om...

Leave a comment:

• fmprOB
    replied

Og dét løb er jo bare kørt. Der er 6-7 klubber i DK, der bare er utroligt meget bedre til det game.

Jeg er helt med på at gå radikalt anderledes til værks. Går det galt lever jeg med at være et divisionshold.
    Enig. Vi er simpelthen nød til det. Og det har OB indset.

Jeg tænker og håber på at strategien allerede næste sæson bliver mere tydelig så vi står med en hulens masse vildt gode unge mennesker fra akademiet hvor andre klubber er misundelige og udenlandske klubber står i kø for at købe vores unge for flere millioner euro. Alt imens de næste står på spring som vi ser i FCN. Dog nok i lidt mindre skala

Luca,Ejdum,Martin,Sandberg nu og Hjalte Boe, Adam Amrani,Victor Bender, Noah Lassen blandt de næste

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

rart vi kan have sådan en oplyst debat - hvor hvis man lufter nogle bekymringer man har over den siddende ledelse og den vej de tager bliver beskyldt for at være stokkonservativ....

Men så kan jeg da sende en den anden vej og mene at du og andre er håbløst naive...

Jeg ønsker mig ikke tilbage til tiden under BW med vanvittigt transfershow hvert vindue. Men jeg ønsker vi finder en balance - balance betyder i den her sammenhæng også at vi har et hold der kan vinde kampe og overleve i superligaen...for hvis man tror en nedrykning var dyr...
    Der eksisterer blandt flere debatører kun to muligheder. Og hvis man er af den holdning at OB har behov for forstærkninger, så er det fordi man er konservativ og ikke ønsker at vi skal satse endnu mere på akademiet og give vores egne talenter chancen. Samtidig er der en holdning om at man ikke må stille spørgsmålstegn ved Troels Bech og hvis man gør det, så bliver man skudt i skoene at man hellere vil tilbage til tiden under Bjørn Weststrøm….der findes faktisk andre muligheder. Hvis man stiller spørgsmålstegn ved Søren Kroghs cheftrænerevner, så vil han blive forsvaret med at han ikke har haft et godt nok spillermateriale at arbejde med.

Jeg er kæmpe fan af idéen med at satse meget mere på vores akademi og give vores egne talenter mere plads, men jeg mener også at det er en balance, hvor disse talenter skal have nogle “stivere” at støtte sig til og lære af og det gælder både på banen og på trænerbænken

Leave a comment:

• stonebear
    replied

Jeg tænker du bliver slemt skuffet hvis du tror at Troels kommer til at gå radikalt anderledes til værks. Slemt skuffet. Lur mig om han ikke også til sommer sigter efter at have en trup på omkring 24 mand og han kommer selvfølgelig ikke til blot at hente en 7-8 u-spillere op selvom visse fans går rundt med den våde drøm. Indkøbene kommer, det har vist heller ikke været diskussionen, der derimod er gået på timingen. Her er vi så en del der synes at udskiftningen bør starte i indeværende vindue og en del der fint synes at det kan vente til sommer. Og så naturligvis dig der åbenbart synes at OB skal stoppe helt med at hente spillere ude fra. Fred være med det, der skal være plads til alle, men jeg er bange for at også du vil blive skuffet.

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Skal vi nu til at have ondt af dem? Så må de arbejde sig op fra minus
    Det må du jo selv afgøre. Jeg har det ikke.

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Det har du og mange andre, og indlægget er - selvfølgelig ikke uden karikaturer - rettet mod jer :).

Der skal ske noget radikalt anderledes i OB. Lad os give det et skud, og ikke diskutere om vi skal gøre 60 eller 80 % det samme som før.

Men odenseanere - og længere ude, gys - er stokkonservative.
    rart vi kan have sådan en oplyst debat - hvor hvis man lufter nogle bekymringer man har over den siddende ledelse og den vej de tager bliver beskyldt for at være stokkonservativ....

Men så kan jeg da sende en den anden vej og mene at du og andre er håbløst naive...

Jeg ønsker mig ikke tilbage til tiden under BW med vanvittigt transfershow hvert vindue. Men jeg ønsker vi finder en balance - balance betyder i den her sammenhæng også at vi har et hold der kan vinde kampe og overleve i superligaen...for hvis man tror en nedrykning var dyr...

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Hvem er det der har de holdninger?

At OB er suveræne med et budget flere gange større end de nærmeste konkurrenter i 1. div. er ikke ensbetydende med at man blot kan forlænge brædderne op i SL.
    OB var ikke engang suveræne så snart Luca var ude med skade og det samme vil formentligt ske hvis Ejdum er ude i nogle kampe.
    Ingen af dem har bevist sig over længere tid i SL og de fleste øvrige akademispillere er ikke på deres niveau og har haft endnu kortere tid.

Mener faktisk at det er naivt og urealistisk for ikke at sige for meget pres at smide på de unge mennesker at de skal holde OB i SL i næste sæson hvis ikke der investeres i truppen.
    Hverken Bonde eller Manneh er blevet erstattet endnu .. Slotsager, Fenger og DonD står til at blive solgt - ingen af dem er blevet erstattet up front og både Trybull og Bjørn render rundt og er småskadede .. Nico og Mihajlo samt Yaya er væk senest til sommer, Selven formentligt det samme..
    Det er altså en helt masse afgange og hvis man tror at der bare kan fyldes op med talenter eller at det hele kan ordnes til sommer så ..
    Det har du og mange andre, og indlægget er - selvfølgelig ikke uden karikaturer - rettet mod jer :).

Der skal ske noget radikalt anderledes i OB. Lad os give det et skud, og ikke diskutere om vi skal gøre 60 eller 80 % det samme som før.

Men odenseanere - og længere ude, gys - er stokkonservative.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Det virker som om, at mange vil have det samme, som vi har gjort de sidste 15 år. Blot med en tanke om, at det på magisk vis skal være bedre lige netop denne gang.

Altså, den samme sjælløse transferaktivitet lidt til højre og venstre, som vi absolut intet har opnået noget med i 15 år. Da man tog det sin ekstrem - under BW - rykkede vi ned.

Folk sidder og finder en masser komplet ligegyldige spillere på transfermarkt, og ønsker i ramme alvor, at vi magisk skal byde de hundredevis af klubber, der har flere penge og er langt bedre til dét game, op til dans.

OB prøver at gribe det radikalt anderledes an, og det kan alle de stokkonservative fans ikke rumme. Nej, de ønsker, at man bare skal fortsætte som altid - blot at det nu på magisk vis skal virke.
    Hvem er det der har de holdninger?

At OB er suveræne med et budget flere gange større end de nærmeste konkurrenter i 1. div. er ikke ensbetydende med at man blot kan forlænge brædderne op i SL.
    OB var ikke engang suveræne så snart Luca var ude med skade og det samme vil formentligt ske hvis Ejdum er ude i nogle kampe.
    Ingen af dem har bevist sig over længere tid i SL og de fleste øvrige akademispillere er ikke på deres niveau og har haft endnu kortere tid.

Mener faktisk at det er naivt og urealistisk for ikke at sige for meget pres at smide på de unge mennesker at de skal holde OB i SL i næste sæson hvis ikke der investeres i truppen.
    Hverken Bonde eller Manneh er blevet erstattet endnu .. Slotsager, Fenger og DonD står til at blive solgt - ingen af dem er blevet erstattet up front og både Trybull og Bjørn render rundt og er småskadede .. Nico og Mihajlo samt Yaya er væk senest til sommer, Selven formentligt det samme..
    Det er altså en helt masse afgange og hvis man tror at der bare kan fyldes op med talenter eller at det hele kan ordnes til sommer så ..

Leave a comment:

• stonebear
    replied

Synes du virkelig at det virker sådan? Sådan synes jeg ikke at det virker overhovedet. Jeg synes til gengæld at det virker som om at mange ikke tror at en 4-mands midtbane dækket af Trybull, Ejdum, William Martin, Juul-Sandberg, Markus Jensen + Grubbe/Owusu ude af position + Noah Lassen/Hjalte Boe/Grymer eller hvem der ellers bliver hevet op fra U19 vil kunne stå distancen i næste sæson.
    Eller at et angreb bestående af Luca, Hansborg og Selven suppleret med et par oprykkede U19 spillere vil være tilstrækkeligt i superligaen hvor vi også pludseligt kan stå med et salg Af Luca.
    Det er indiskutabelt at holdet skal forstærkes inden vi er superliga klar, og drop nu den stråmand om at der sidder et halvt forum og skriger på 10 nye tilgange, det er ikke tilfældet og klæder ikke debatten. En forstærkning til hver kæde er simpelthen ikke at skide på akademiet. Jeg tænker alle glæder sig over det væld af talent som er og kommer til at være omkring førsteholdet, men konkurrence til træning er lige så vigtigt for en ung spiller som kampminutter og vores unge drenge vil ikke få dårligere forudsætninger for at slå til med nogle erfarne spillere at læne sig op af.
    Jeg kan absolut ikke se gevinsten ved at vente 6 måneder med at lave bare nogle af de tilgange som alle kan se vil blive nødvendige inden næste sæson, og hvis ikke vi agere nu vil det potentielt være er halvt hold der skal spilles sammen efter sommerferien. Igen..
    Last edited by stonebear; 31-01-2025, 20:28.

Leave a comment:

• mhbp
    replied

noget af et stråmandsargument du hiver op af hatten der.

De fleste taler jo for at man henter et par forstærkninger nu, og et par til sommer - spreder det lidt ud så man undgår alt for megen transfer aktivitet på en gang. Jeg ser ikke nogen argumentere for at der skal hentes 5 og 10 nye spillere ind nu.

Jeg mener stadig vi skal have nogle erfarne spillere hvis det skal komme til at fungere for de unge. Bare at skære alle der er over 24 og ikke fra akademiet væk tror jeg ikke på kommer til at virke.

Jeg tror vi skal have noget balance hvis det skal lykkedes - og pt syntes jeg man rykker for meget i rettet, gående fra den ene yderlighed til den anden

Leave a comment:

Working...
X