Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Det er jo heller ikke sikkert han er tøsefornærmet i foråret. Det kan være vi ender med at tjene flere penge på det. Hvem ved om han selv vil til den klub.

OB skal acceptere når der er et acceptabelt bud.

Men det er sgu heller ikke nemt for OB at gøre noget rigtigt lige pt.
    Skal vi nu til at have ondt af dem? Så må de arbejde sig op fra minus

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied
    Det virker som om, at mange vil have det samme, som vi har gjort de sidste 15 år. Blot med en tanke om, at det på magisk vis skal være bedre lige netop denne gang.

Altså, den samme sjælløse transferaktivitet lidt til højre og venstre, som vi absolut intet har opnået noget med i 15 år. Da man tog det sin ekstrem - under BW - rykkede vi ned.

Folk sidder og finder en masser komplet ligegyldige spillere på transfermarkt, og ønsker i ramme alvor, at vi magisk skal byde de hundredevis af klubber, der har flere penge og er langt bedre til dét game, op til dans.

OB prøver at gribe det radikalt anderledes an, og det kan alle de stokkonservative fans ikke rumme. Nej, de ønsker, at man bare skal fortsætte som altid - blot at det nu på magisk vis skal virke.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    https://bold.dk/fodbold/klubber/vejl...adrian-nicolae

satme underlig timing .. desperation?

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

Jeg ved ikke rigtigt, hvor stærkt det er, hvis Troels B bliver ved med at afvise buddene på Don D, hvis de kommer fra klubber, som Don D gerne vil skifte til.

Jeg gider ikke se flere "tøsefornærmede" spillere i OB, når turneringen starter igen.
    Det er jo heller ikke sikkert han er tøsefornærmet i foråret. Det kan være vi ender med at tjene flere penge på det. Hvem ved om han selv vil til den klub.

OB skal acceptere når der er et acceptabelt bud.

Men det er sgu heller ikke nemt for OB at gøre noget rigtigt lige pt.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

Jeg ved ikke rigtigt, hvor stærkt det er, hvis Troels B bliver ved med at afvise buddene på Don D, hvis de kommer fra klubber, som Don D gerne vil skifte til.

Jeg gider ikke se flere "tøsefornærmede" spillere i OB, når turneringen starter igen.
    Det ligner en dans om at få prisen lidt højere ..

Leave a comment:

• pnl
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Stærkt!!!

Leave a comment:

• stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Mange lektier til næste sommeren før næste sæson med mindre du forventer at de unge kan holde OB i SL ..
    Præcis.. Fint hvis vi kan holde hjem i foråret og aikre oprykning med et u19 hold, men det går jo ikke i superligaen. At man ikke udnytter en “gratis” forårssæson til i højere grad at få spillet superliga truppen sammen er imo hul i hovedet.
    Kan man simpelthen ikke hente ønskespillerne i dette vindue, men regner med at kunne lokke dem til sommer, så fair nok at man ikke handler nu bare for at gøre det, men fra min plads i sofaen ser jeg det som håbløst sportsdirektør arbejde

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Jeg kan godt mærke at jeg står pænt alene med det her
    Men så store forandringer kræver mod og fans skriger konstant på forandringer. Så vi er tvunget til at gøre det her. For vi har ikke råd til at købe os til det

Men som altid bliver det spændende på et tidspunkt at kigge tilbage og se hvordan man havde det på et givent tidspunkt. Så kan vi da grine lidt af hinanden og se hvem der fik ret
    Det gør du bestemt ikke... jeg hopper mest bare på med et like...

Spøg til side.

Thorborg sagde det jo også på pressemødet, trods den noget akavede formulering med syltetøjsglasset.
    Vi har for længe prøvet det samme uden resultat. Nu gør vi noget andet... og der vil jeg tilføje et "ENDELIG!!!"

Leave a comment:

• pnl
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Jeg synes måske at det er lige ekstremt nok at gå fra den ene yderlighed til den anden. Jeg kan ikke se, at det kan være muligt at vi kan stille slagkraftigt - selv ikke i 1. div - med mange unge, hvor hele bænken samtidig er ung. Der kan altså komme til at mangle rutine, hvis vi kommer under pres. Lad os sige at vi sætter en del point i de sidste 4 kampe i GS pga skader. Hvordan reagerer holdet på det?
    Det ville ikke være til at bære, hvis man lader for mange unge urutinerede spillere i stikken ved at give den for meget ansvar uden de nødvendige rutinerede spillere at læne sig op af.
    Og hvordan reagerer Søren K på evt. problemer i grundspillet og efterfølgende i oprykningsspillet, hvor vi spiller 2 gange mod nr. 2 - 6 fra grundspillet. ??

Sporene fra sidste forår er skræmmende og glemmes ikke foreløbigt.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Stærkt!!!

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied

Ja det har jeg faktisk. Jeg er kommet til den konklusion at vi er nød til at lave dette opgør med fortiden hvor det bare har vist at OB ikke evner at købe sig til succes.
    Man har ikke turde at satse nok på unge i jagten på den ligegyldige 6-7 plads hvert år. Kortsigtet, kortsigtet, kortsigtet. Uanset hvem der sad for enden af bordet der bestemt.
    Gør som du plejer og få ca samme resultat

Nu går man ALL IN på akademiet som er vores eneste succeshistorie siden sølvårene. Så må det briste eller bære. Og vil med garanti se flere unge blomstre og give os noget der kan bruges i superligaen om 1-2 år.

Dette er præcis hvad OB har brug for helt ind til knoglerne. Og det er alle enige i den sportslige ledelse om at det skal nok lykkedes

Tro tro tro på sagen..
    Fuldstændig enig.

Og det er sådan det er, om vi kan lide det eller ej.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

kan være jeg har formuleret mig dårligt.

Men Ejdum brugte vel godt og vel halvandet år - næsten to sæsoner før han slog igennem de sidste par runder af sidste sæson. Luca lidt det samme.

Hvis vi holder den tidsramme op mod, lad os sige Sandberg - han har haft ½ sæson - og skal vel nu pga den smalle midtbane vi har, til at levere. Deedson eller Fenger væk - så kan det samme vel siges om Hansborg osv.

Stivere er der da - og start 11 er heller ikke min største bekymring, omend 2 startere på midten væk, det gør altså ondt. Men når der skal skiftes ind og ud. Vi så det i efteråret - vi blev dårligere når der skulle skiftes. Syntes Krogh holdt igen med at skifte - og der er altså 5 udskiftninger at gøre med - så der burde jo være mulighed for at bringe de unge. Men der skal også leveres - og selvom vi fører 1 division suværent - så var det jo de færreste kampe vi for alvor sad på og fik lukket i ordenlig tid.

OB gør det bestemt ret godt - jeg kan bare godt se de udfordringer der tegner sig i horisonten, og der vil jeg bare foretrække man er lidt bedre forberedt - man ved der bliver stor uddskiftning til sommer, så kom da igang, så man ikke står i august og brokker sig over at der skal skiftes et halvt hold...
    Det er rigtigt, han fik 8 min. i efterårssæsonen 22, var det grundet mange skader måske at han var udtaget til den kamp....men blev først rykket op som 1. holdsspiller året efter i sommeren 23. Hvor han så slår til 8 måneder senere. Lidt hårdt at sige 2 år om at slå igennem.

Hvor om alting er, sådan helt overordnet, uden jeg skal blive ved med at stampe i det andet, så vil jeg da også gerne indrømme, at jeg da heller ikke rigtig kan argumentere imod der kan være skepsis. Det forstår jeg sådan set godt. Jeg har så sværere ved at forstå når det tager udgangspunkt i det værst tænkelige, hvor "hvis og hvis" tager udgangspunkt i alle de værst tænkelige scenarier. Så er det klart, så vil alting jo være dybt bekymrende.

Og her er så et eksempel... "skiftes et halvt hold i august"
    Ja, hvis vi skal skifte et halvt hold i august, hvis oprykningen misser, hvis vi ikke får ret mange penge for Luca, hvis nu Luca bliver skadet, hvis vi mister Myhra og alle de andre eksempler der er kommet herinde... så kan jeg godt se problemerne. Jeg er bare ikke der hvor det skal være mit udgangspunkt, jeg har en større tro på tingene. Jeg er dog ikke så optimistisk, at jeg kunne finde på at vende den om, og tage et udgangspunkt ud fra de bedst tænkelige scenarier. Det ville nok også blive for naivt og svært at overbevise folk om

Vi må se hvordan det går. Et bud kunne være midt imellem et sted, men forhåbentlig mere end leverpostej. Der skal lidt bacon og Rødbeder på så I hvert fald.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Igen et million bud afvist

https://campo.dk/2025/01/31/campo-er...onbud-fra-fcn/

Giv os 7,5 mill og 20% videresalg. Så kan vi snakke
    Kan være at du skal til at udvide Kontraktlængdetråden med talenterne og gerne inkl. om det er akademi/voksenkontrakt…

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Igen et million bud afvist

https://campo.dk/2025/01/31/campo-er...onbud-fra-fcn/

Giv os 7,5 mill og 20% videresalg. Så kan vi snakke
    Last edited by fmprOB; 31-01-2025, 16:45.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Jeg synes måske at det er lige ekstremt nok at gå fra den ene yderlighed til den anden. Jeg kan ikke se, at det kan være muligt at vi kan stille slagkraftigt - selv ikke i 1. div - med mange unge, hvor hele bænken samtidig er ung. Der kan altså komme til at mangle rutine, hvis vi kommer under pres. Lad os sige at vi sætter en del point i de sidste 4 kampe i GS pga skader. Hvordan reagerer holdet på det?
    Det ville ikke være til at bære, hvis man lader for mange unge urutinerede spillere i stikken ved at give den for meget ansvar uden de nødvendige rutinerede spillere at læne sig op af.
    Det er en chance at tage ja. Ingen garantier i fodbold.

Men for mig er det her en Superliga mentalitet…. Ikke en 1.Div mentalitet.

Alle hold i den liga vi er tilmeldt har jo samme problem hvis der opstår skader. Horsens har da oprustet lidt. Men også meget kvantitet.

Leave a comment:

Working...
X