Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Enig. Hvis det er sådan ordene er faldet er det en bizar udtalelse.
    Det er en dejlig befriende udtalelse.
    Der er ingen i OB der har stillet sig op og sagt det som det var siden Helveg for 100 år siden sagde at kulturen var dårlig.

    Det er ikke hyggekreds han er leder for, men en prof klub der ederhuggeme skal se at nosse sig sammen. Thumbs up til TB, og skid hul i BW, som også efterlod et kaos i AIK.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

      Tror det handler om, at NT ikke tidligere helt har fattet, hvor meget kultur betyder for en fodboldklub. Kulturen var jo allerede rådden i sølvårene. Men der var kvaliteten så høj at det ikke fik konsekvens - eller måske det der gjorde, at det ikke blev til guld. Helveg var jo meget kritisk dengang.
      Samtidig er der alt for meget virksomheds-lingo i OB. Man er bange for at “brandet” OB tager skade. Spillerne opfattes som en vare der kan sælges. Så man har kørt klubben som ren forretning i mange, mange år. Man har vendt det hele på hovedet. Hvis spillerne selv opfatter sig som en vare, tænker man kun på sig selv, hvis der er ikke er en stærk hold-kultur. Den var ifølge rutinerede spillere været ikke-eksisterende. Som SK også siger skal mindset’et være at den enkeltes succes udspringer af kollektivets succes. Så får man både sportslig succes som klub og som individ. Det er helt banal gruppeteori. Man kan jo overføre det til problemer i folkeskolen. Hvis alle er opdraget til “mig, mig, mig”-tankegang kan en klasse ikke fungere og så er udbyttet af undervisningen alt for lille i forhold til det mulige. Men det forstår nutidens forældre jo ikke, fordi vi lever i en individualistisk tidsalder.
      Jeg har været fortaler for en nedrykning af netop denne årsag, fordi jeg tror at det måske kunne få NT at fatte, hvad man har ødelagt over årene. Men der er jo ingen garantier….
      Men Helveg har ikke været kritisk i denne omgang, hvilket undrer ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

        Men Helveg har ikke været kritisk i denne omgang, hvilket undrer ..
        Måske ikke eksternt. Men tænker TB har har talt med ham.

        Comment


          Hvad med sådan en som Adrian Justinussen? Jeg har, indrømmet, aldrig set en Hillerødkamp, men 7 mål i 14 kampe sidste sæson og 4 mål allerede i år er ikke helt dårligt for em venstrekant. Samtidig kan han vel næppe være vanvittigt dyr.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

            Tror det handler om, at NT ikke tidligere helt har fattet, hvor meget kultur betyder for en fodboldklub. Kulturen var jo allerede rådden i sølvårene. Men der var kvaliteten så høj at det ikke fik konsekvens - eller måske det der gjorde, at det ikke blev til guld. Helveg var jo meget kritisk dengang.
            Samtidig er der alt for meget virksomheds-lingo i OB. Man er bange for at “brandet” OB tager skade. Spillerne opfattes som en vare der kan sælges. Så man har kørt klubben som ren forretning i mange, mange år. Man har vendt det hele på hovedet. Hvis spillerne selv opfatter sig som en vare, tænker man kun på sig selv, hvis der er ikke er en stærk hold-kultur. Den var ifølge rutinerede spillere været ikke-eksisterende. Som SK også siger skal mindset’et være at den enkeltes succes udspringer af kollektivets succes. Så får man både sportslig succes som klub og som individ. Det er helt banal gruppeteori. Man kan jo overføre det til problemer i folkeskolen. Hvis alle er opdraget til “mig, mig, mig”-tankegang kan en klasse ikke fungere og så er udbyttet af undervisningen alt for lille i forhold til det mulige. Men det forstår nutidens forældre jo ikke, fordi vi lever i en individualistisk tidsalder.
            Jeg har været fortaler for en nedrykning af netop denne årsag, fordi jeg tror at det måske kunne få NT at fatte, hvad man har ødelagt over årene. Men der er jo ingen garantier….
            TB gjorde jo også et rigtig fint kulturarbejde i en anden klub i DK, som jeg ikke vil nævne her. Sammen med dine ord lyder det jo lovende!

            Comment


              BW er den værste sportsdirektør i nyere historie. Han var en fusentast og svindler. Det var mange herinde længe om at se, trods han åbentlyst intet tøj havde på.

              Resultatet: nedrykning og en nærved smadret klub.

              Hvordan NT kunne give sådan en mand nøglerne, det forbliver en gåde. Særligt fordi han intet siger. Men det stiller godt nok ikke NT og følge i et godt lys.

              At TB helt retteligt påtaler det enorme rod, BW har forårsaget, er blot befriende.

              I går var førsts gang længe, at et *anstændigt* OB-hold trådte på banen på Odense Stadion. Er hold man kunne holde af og med.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                BW er den værste sportsdirektør i nyere historie. Han var en fusentast og svindler. Det var mange herinde længe om at se, trods han åbentlyst intet tøj havde på.

                Resultatet: nedrykning og en nærved smadret klub.

                Hvordan NT kunne give sådan en mand nøglerne, det forbliver en gåde. Særligt fordi han intet siger. Men det stiller godt nok ikke NT og følge i et godt lys.

                At TB helt retteligt påtaler det enorme rod, BW har forårsaget, er blot befriende.

                I går var førsts gang længe, at et *anstændigt* OB-hold trådte på banen på Odense Stadion. Er hold man kunne holde af og med.
                Jeg er helt enig i at det specielt her er vigtigt at Troels påtaler roderiet som BW m.fl. er skyldig i. Jeg kan dog godt undre mig over at ingen tilsyneladende tager bladet fra munden og peger på det internt i klubben .. nogen må have anet uråd, men har valgt at tie stille med deres observationer.

                Believe OB

                œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                  BW er den værste sportsdirektør i nyere historie. Han var en fusentast og svindler. Det var mange herinde længe om at se, trods han åbentlyst intet tøj havde på.

                  Resultatet: nedrykning og en nærved smadret klub.

                  Hvordan NT kunne give sådan en mand nøglerne, det forbliver en gåde. Særligt fordi han intet siger. Men det stiller godt nok ikke NT og følge i et godt lys.

                  At TB helt retteligt påtaler det enorme rod, BW har forårsaget, er blot befriende.

                  I går var førsts gang længe, at et *anstændigt* OB-hold trådte på banen på Odense Stadion. Er hold man kunne holde af og med.
                  Jeg er helt enig med dig.
                  At give én person al magt virkede ikke under enevælden, og det virkede ikke under wesstrøm. Jeg tror og håber vi har lært den lektie.

                  Når det er sagt, så har vi nu (formodet) et økonomisk fundament på baggrund af mange salg, som blev gennemført under BW ledelse. Om det var sket alligevel ved jeg ikke, men det er værd at tage med i vurdering af BW imo.

                  Men selvfølgelig nødvendigt for vores klubs overlevelse at han kom ud.

                  Comment


                    Jo, det er jeg da også enig med dig i. Det var ret beset BWs eneste formildende omstændighed. Frø og Sabbi var fine salg (hvor jeg dog savner Frø i øvrigt!).

                    Minteh, derimod, som jo var det helt store salg - rekrutteringen havde BW intet at gøre med, og Minteh var så unik en profil, at han jo solgte sig selv.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                      Jo, det er jeg da også enig med dig i. Det var ret beset BWs eneste formildende omstændighed. Frø og Sabbi var fine salg (hvor jeg dog savner Frø i øvrigt!).

                      Minteh, derimod, som jo var det helt store salg - rekrutteringen havde BW intet at gøre med, og Minteh var så unik en profil, at han jo solgte sig selv.
                      Korrekt. Men 95 mill samlet for 1 spiller er altså en unik handel. Den skal han sgu altså have kredit for.

                      Det kan godt være at han brændte huset ned. Og det gjorde han. Og fik lov til det alt imens bestyrelsen så til
                      Men han gjorde det imens han kørte den ene ladvogn med tusindekroner efter den anden ind i OSE`s penge tank

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                        Det er en dejlig befriende udtalelse.
                        Der er ingen i OB der har stillet sig op og sagt det som det var siden Helveg for 100 år siden sagde at kulturen var dårlig.

                        Det er ikke hyggekreds han er leder for, men en prof klub der ederhuggeme skal se at nosse sig sammen. Thumbs up til TB, og skid hul i BW, som også efterlod et kaos i AIK.
                        Nej, det er bare dumt og en gratis omgang !

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          Men Helveg har ikke været kritisk i denne omgang, hvilket undrer ..
                          Det har han og blev "forfremmet" til scout !

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                            BW er den værste sportsdirektør i nyere historie. Han var en fusentast og svindler. Det var mange herinde længe om at se, trods han åbentlyst intet tøj havde på.

                            Resultatet: nedrykning og en nærved smadret klub.

                            Hvordan NT kunne give sådan en mand nøglerne, det forbliver en gåde. Særligt fordi han intet siger. Men det stiller godt nok ikke NT og følge i et godt lys.

                            At TB helt retteligt påtaler det enorme rod, BW har forårsaget, er blot befriende.

                            I går var førsts gang længe, at et *anstændigt* OB-hold trådte på banen på Odense Stadion. Er hold man kunne holde af og med.
                            Svindler

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Korrekt. Men 95 mill samlet for 1 spiller er altså en unik handel. Den skal han sgu altså have kredit for.

                              Det kan godt være at han brændte huset ned. Og det gjorde han. Og fik lov til det alt imens bestyrelsen så til
                              Men han gjorde det imens han kørte den ene ladvogn med tusindekroner efter den anden ind i OSE`s penge tank
                              Og vi har vel ikke set de sidste millioner, med Don D og Rami i truppen stadigvæk.

                              Han satte også endelig et samarbejde med en 1. Div. klub i søen, som så aldrig rigtig blev til noget, men tanken var der. Og mange havde sukket efter det

                              Men igen, på bundlinjen står han jo med langt flere dårlige og kaotiske beslutninger, end gode.
                              Jeg savner ham ikke.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                                Og vi har vel ikke set de sidste millioner, med Don D og Rami i truppen stadigvæk.

                                Han satte også endelig et samarbejde med en 1. Div. klub i søen, som så aldrig rigtig blev til noget, men tanken var der. Og mange havde sukket efter det

                                Men igen, på bundlinjen står han jo med langt flere dårlige og kaotiske beslutninger, end gode.
                                Jeg savner ham ikke.
                                Nej der skal nok rulle en del mere ind den næste måneds tid. Vi burde kunne klare os uden DD og burde nok sige ja hvis der kommer bud over 10 mill. Rami kan jeg ikke gennemskue prisen på. Aske giver også få mill i kassen

                                Jeg savner ham heller ikke

                                Comment

                                Working...
                                X