Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Nej, det har han ikke. Men de er ekstremt langsomme til at opdatere siden. Det tog over et halvt år inden AA ikke var der mere...

    Nogle der har en status på Sauli ?
    hvad med Tongya? Der var da en option på ham - han gjorde det godt, troede det var en rimelig sikker handel at få igennem

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      på OB.dk står der at aftalen løber til 30 juni...på Odds hjemmeside står der 31 juli - så det...
      Hmmmm Vi kunne altså godt bruge ham.

      Da jeg var dernede i mandags var det godt nok tyndt med midterforsvarere. Gomez trænede ikke med men løb lidt rundt og Slotsager var syg. Så kun Yaya og Paulsen var i fuld træning

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

        hvad med Tongya? Der var da en option på ham - han gjorde det godt, troede det var en rimelig sikker handel at få igennem
        Ja den har jeg også tænkt over. Han var ikke mødt ind i mandags så mon ikke noget er igang. TB sagde jo også i den nye SFÅ pod at der var RIGTIG meget igang i kulisserne men at det bare tog længere tid end han ønskede

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          hvad med Tongya? Der var da en option på ham - han gjorde det godt, troede det var en rimelig sikker handel at få igennem
          Hans lejekontrakt udløber i morgen, men tror de gør brug af optionen. Mener han blev kåret til turneringens bedste spiller eller lignende

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

            Hans lejekontrakt udløber i morgen, men tror de gør brug af optionen. Mener han blev kåret til turneringens bedste spiller eller lignende
            Kan jo også være at de har prøvet at forhandle lidt om klausulprisen… Eller andre klubber er kommet i spil…

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Kan jo også være at de har prøvet at forhandle lidt om klausulprisen… Eller andre klubber er kommet i spil…
              Fandt den her

              https://bold.dk/fodbold/nyheder/midt...pris-pa-cypern

              Kan godt være, at flere klubber nu er interesseret og vil betale mere end klausulprisen.

              Lidt ærgerligt over, at vi aldrig rigtigt fik ham i gang.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Hmmmm Vi kunne altså godt bruge ham.

                Da jeg var dernede i mandags var det godt nok tyndt med midterforsvarere. Gomez trænede ikke med men løb lidt rundt og Slotsager var syg. Så kun Yaya og Paulsen var i fuld træning
                det tror jeg ikke på. Han bliver solgt. Uagtet hvad tilskuerne mener - så har både Alm og Krogh af en eller anden grund vejet ham og fundet ham for let. Med 1 år tilbage - hvis Odd er tilfredse med ham, mon så ikke de køber ham fri.

                Tror ikke vi får ham at se i striber igen

                Comment


                  Det kan ihvertfald på det kraftigste afvises, at Slotsager lider af en sommersnue, som den nye sportsdirektør antyder, da han er set i fuld galop i og omkring Morud, hvor formen holdes ved lige. Godt at se

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                    Jeg synes, det er at forsimple det dilemma, klubben og Bjørn stod i, da vi hentede Nicklas Mouritsen.

                    På den ene side havde man mulighed for at hente Jacob Barrett Laursen, der var god, men ret dyr og havde haft et længere skadesforløb både her i klubben, men også i udlandet. På den anden side stod man med en dansk U21-landsholdsspiller man virkelig troede på og ønskede skulle lykkes, men som var i et ret massivt formdyk, der kostede os point. Pladsen var desuden ikke ret konkurrence udsat.

                    At man henter en spiller, som både Frank Hjortebjerg og Søren Krogh kender indgående, der er skolet i et superligaakademi, og som kan agere fornuftig backup, når kræfterne slipper op eller karantænen rammer - det er ikke mega kritisabelt.

                    At kritisere indkøbet af Mouritsen er en efterrationalisering af mandagstræner-agtige proportioner. Enhver internet-troll kan komme og påstå, at det havde de aldrig gjort, og man skulle bare have smidt kassen for Barrett, men i den virkelige verden opfatter jeg tilgangen af Mouritsen som snusfornuftig og et stærkt signal til Aske om, at klubben VIL ham.

                    Men som tingene udspillede sig, er jeg fuldstændig enig i, at det rigtige er at få Mouritsen solgt nu. Han er i overskud og har ikke niveauet, når og hvis vi rykker op igen.
                    Så skal jeg da love for, at banen er kridtet op med min “forsimpling” af vores daværende sportslige ledelse store “dilemma”. Sikke et helvede de stod i, og godt jeg ikke var i deres sko….
                    Men nu når jeg er i bås med alle mulige trolde og mandagstrænere, som jeg i øvrigt tænker vi alle er herinde, og også dig ? Vil jeg prøve at trolde lidt videre og uddybe min pointe, som egentligt bliver ret kort.

                    Den sportslige ledelse i OB har devalueret truppen i i sidste sommer transfer vindue MARKANT. Aske havde i forvejen udfordringer med at performe på et stabilt og højt Superliga niveau og så henter man en, som er dårligere på alle parametre og starter sågar inde med ham.
                    Det er da synd for Aske og det havde også været synd for Aske hvis OB havde hentet en ordenligt spiller eller Barret,
                    men på bundlinjen står der, at Bjørn har rekruteret helt skandaløst på alle positioner på banen og at OB, et af Danmarks store flagskibe, er rykket ned.

                    Så kan du kalde mig mandags træner osv, men tror faktisk, at jeg her har ret.
                    Det var endnu, en dårlig beslutning, som allerede blev kaldt dengang, da vi var mange som så nedrykningen komme tættere og tættere på.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg

                      Så skal jeg da love for, at banen er kridtet op med min “forsimpling” af vores daværende sportslige ledelse store “dilemma”. Sikke et helvede de stod i, og godt jeg ikke var i deres sko….
                      Men nu når jeg er i bås med alle mulige trolde og mandagstrænere, som jeg i øvrigt tænker vi alle er herinde, og også dig ? Vil jeg prøve at trolde lidt videre og uddybe min pointe, som egentligt bliver ret kort.

                      Den sportslige ledelse i OB har devalueret truppen i i sidste sommer transfer vindue MARKANT. Aske havde i forvejen udfordringer med at performe på et stabilt og højt Superliga niveau og så henter man en, som er dårligere på alle parametre og starter sågar inde med ham.
                      Det er da synd for Aske og det havde også været synd for Aske hvis OB havde hentet en ordenligt spiller eller Barret,
                      men på bundlinjen står der, at Bjørn har rekruteret helt skandaløst på alle positioner på banen og at OB, et af Danmarks store flagskibe, er rykket ned.

                      Så kan du kalde mig mandags træner osv, men tror faktisk, at jeg her har ret.
                      Det var endnu, en dårlig beslutning, som allerede blev kaldt dengang, da vi var mange som så nedrykningen komme tættere og tættere på.


                      Aaarrrhhhggggeee... om man kan lide BW eller ej er det vist en rimelig vild påstand !

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg
                        Det kan ihvertfald på det kraftigste afvises, at Slotsager lider af en sommersnue, som den nye sportsdirektør antyder, da han er set i fuld galop i og omkring Morud, hvor formen holdes ved lige. Godt at se
                        Han var jo også til træning igår. Det var kun Man-Ons han ikke var dernede

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg

                          Så skal jeg da love for, at banen er kridtet op med min “forsimpling” af vores daværende sportslige ledelse store “dilemma”. Sikke et helvede de stod i, og godt jeg ikke var i deres sko….
                          Men nu når jeg er i bås med alle mulige trolde og mandagstrænere, som jeg i øvrigt tænker vi alle er herinde, og også dig ? Vil jeg prøve at trolde lidt videre og uddybe min pointe, som egentligt bliver ret kort.

                          Den sportslige ledelse i OB har devalueret truppen i i sidste sommer transfer vindue MARKANT. Aske havde i forvejen udfordringer med at performe på et stabilt og højt Superliga niveau og så henter man en, som er dårligere på alle parametre og starter sågar inde med ham.
                          Det er da synd for Aske og det havde også været synd for Aske hvis OB havde hentet en ordenligt spiller eller Barret,
                          men på bundlinjen står der, at Bjørn har rekruteret helt skandaløst på alle positioner på banen og at OB, et af Danmarks store flagskibe, er rykket ned.

                          Så kan du kalde mig mandags træner osv, men tror faktisk, at jeg her har ret.
                          Det var endnu, en dårlig beslutning, som allerede blev kaldt dengang, da vi var mange som så nedrykningen komme tættere og tættere på.
                          Jeg kan godt læse på dit opslag, at du faktisk tror, du har ret - hvilket er din ret.

                          Jeg påstår bare, at valget for den sportslige ledelse stod mellem Aske inde eller ude - hvem ville man tro på? Hvis man troede på Aske, hvilket jeg udleder, de gør, så er det rationelt at hente en backup og ikke skubbe et talent, man oprigtigt tror på i baggrunden. Der kan man være enig eller uenig i beslutningen, men rationalet giver mening og er ikke, efter min bedste vurdering, en inkompetent beslutning. Hvilket du lagde op til.

                          At Bjørn skulle have rekrutteret helt skandaløst på alle positioner er endnu en efterrationalisering, hvor vi begår den meget almindelige fejl, at vurdere fortidens beslutninger med nutidens viden.

                          Når nedrykningen ER en realitet kan alle og enhver sige, at det havde de luret 1. Juli 2023, og det var tydeligt hele vejen igennem. Det er bare ikke hele sandheden.

                          Mange - inklusive mig selv - var enormt begejstrede over tilgangen af Köhler, Helander, Trybull, der virkede til at være hentet fra den berømte hylde over OB. Mange var optimistiske over tilgange som Rami Al Haj, Leeroy Owusu og Buya Turay. Min vurdering er, at på daværende tidspunkt er det faktisk ret gode signinger med potentiale.

                          At sæsonen ender rædderligt, alt falder fra hinanden og hver mand er sig selv nærmest er jo så bare sådan tingene en gang i mellem spiller ud. Men at Bjørn lavede katastrofale dispositioner er en kæmpe efterrationalisering - bevares, han lavede fejlskud mange var usikre på fra starten: Sauli og Burey som de største i min optik. Det var underlige tilgange.

                          Jeg forstår, at du åbenbart følte dig meget ramt af min påstand om efterrationalisering, det var ikke hensigten, men jeg hviler i sikker forvished om, at fodboldoraklernes tid endnu ikke er forbi, og Troels altid kan svinge et opkald forbi dig, for at finde ud af, om hans disposition er katastrofal eller ej.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg
                            Det kan ihvertfald på det kraftigste afvises, at Slotsager lider af en sommersnue, som den nye sportsdirektør antyder, da han er set i fuld galop i og omkring Morud, hvor formen holdes ved lige. Godt at se
                            Det er der vel heller ikke noget odiøst i, når han var tilbage i træning igår.

                            Comment


                              Nogen der har en ide af, i hvilken størrelsesorden det "rekordbeløb" som B93 har betalt for Mouritsen ligger i.?
                              Forstiller mig ikke vi er over 1 million kr.?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                                Nogen der har en ide af, i hvilken størrelsesorden det "rekordbeløb" som B93 har betalt for Mouritsen ligger i.?
                                Forstiller mig ikke vi er over 1 million kr.?
                                Forestiller mig at vi er nærmere 100.000kr

                                Comment

                                Working...
                                X