Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Men - du ser ikke rigtigt OBs kampe, gør du? Hvad baserer du det skrevne på?

    Hvordan observer du vindermentalitet uden at se ret mange kampe eller være til stede i Ådalen?

    Eller er det bare tilfældige udsagn og varm luft.
    Når en træner konsekvent taler egne muligheder ned og andre hold op for at “afstemme” forventningerne, så mener jeg at man har misforstået noget.
    Jeg klandrer ikke spillerne for ret meget for med få undtagelser så tror jeg at de gør deres bedste.
    Det er måske også unfair at være efter SK for ligesom Michael Hemmingsen så er han blevet sat i en position som han ikke har erfaring til.

    Mine vurderinger kommer primært på baggrund af de interviews jeg kan se og læse.

    Jeg har selv en uddannelse indenfor ledelse og organisation og sidder selv med ledelse. Det er inden finansielle sektor og ikke indenfor sport men kan dårligt forestille mig at den kommunikation SK står for op til kampene er motiverende for spillerne ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

      En bæredygtig enhed? Altså lol i 5 potens. Han brændte klubben ned, og jeg har aldrig set en mindre bæredygtig sportsdirektør.

      Det er noget af det dummeste, jeg har læst, og du må trolle.
      "- Jeg vil gerne takke Björn for den indsats, han har ydet for OB, blandt andet har han som fodbolddirektør været medvirkende til at sikre Odense Sport & Event det bedste regnskab i koncernens historie, siger Niels Thorborg."

      Heller ikke nemt at miste sin cheftræner, chefscout og vicesportsdirektør i løbet af efteråret og så ikke må få den træner han gerne vil have, men skulle beholde resten af det beskidte vasketøj.

      Ja, han har bestemt ikke brilleret i alle henseender, men synes han overordnet gjorde et fint job under omstændigheder, som bestemt ikke var optimale (micro management fra NT/sportsudvalget m.m.).

      Vi bliver aldrig enige og fred være med det

      Comment


        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

        Det er altså nogle vilde tolkninger af forløbet Plum og Online har. Jeg kan ikke/ se at BW har gjort en ekstraordinær nævneværdig positiv ting for OB. ALLE ville kunne sælge Frø, Sabbi og ikke mindst Minteh. Det kan godt være at man havde fået mindre for Minteh. Men det er jo ikke 50 mil mindre. Hold det op imod hvad en nedrykning koster og hvad det “koster” at sælge spillere der VIL væk og hvad det koster at en nedrykningsklausul indløses. TB står uhyggeligt dårligt i forhandlingssituationen, når køber ved at spillerne vil væk. Det har da helt sikkert også kostet på Slots prisseddel.
        Og en gang for alle: det var BW som sammensatte en trup - nej undskyld: en samling af lejesvende - uden nogen form for sammenhængskraft. En dysfunktionel gruppe, som var dømt til at rykke ned eller i det mindste var klubben jo ødelagt Og det var jo bare et spørgsmål om tid inden melt Down. BW er den største skandale i nyere dansk fodboldhistorie. Han er IKKE blevet ansat til at gøre klubben “bæredygtig” for enhver pris. Det er simpelthen sort snak. Det er IKKE bæredygtig drift at køre en klub i sænk sportsligt og kulturmæssige. Det er som at pisse i bukserne for at holde varmen. Og Plum virker til at have en så unuanceret torn i siden på SK, at han endda vil bruge det som et slags forsvar for BW. Jeg synes det er søgt og beskæmmende læsning, når vi kigger på hel forløbet og på hvad SK, TB og BP har udtalt efterfølgende om tingenes tilstand i OB.
        Vilde tolkninger

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

          "- Jeg vil gerne takke Björn for den indsats, han har ydet for OB, blandt andet har han som fodbolddirektør været medvirkende til at sikre Odense Sport & Event det bedste regnskab i koncernens historie, siger Niels Thorborg."

          Heller ikke nemt at miste sin cheftræner, chefscout og vicesportsdirektør i løbet af efteråret og så ikke må få den træner han gerne vil have, men skulle beholde resten af det beskidte vasketøj.

          Ja, han har bestemt ikke brilleret i alle henseender, men synes han overordnet gjorde et fint job under omstændigheder, som bestemt ikke var optimale (micro management fra NT/sportsudvalget m.m.).

          Vi bliver aldrig enige og fred være med det
          Han lykkedes med at lave nogle flotte salg. Men heller ikke andet.
          Om andre kunne have lavet ligeså mange penge på salg, er en kontrafaktisk diskussion.

          Transfers generelt var kaotiske og på korte kontrakter.
          Og vores egne unge blev syltet, på trods af strategien, til fordel for udlandske lykkeriddere.
          Holdet vi sluttede med var der ikke meget OB over, og klubben var på afgrundens rand.

          Og gad vide hvad de forskellige "stjerner" - Gigovic, Helander, Trybull osv. har fået i sign-on. Som vi så ikke har tjent på ved deres afgang fra klubben.

          Igen, han lavede nogle flotte salg, og tjente gode penge til klubben. Resten er da dumpet med er brag.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

            Når en træner konsekvent taler egne muligheder ned og andre hold op for at “afstemme” forventningerne, så mener jeg at man har misforstået noget.
            Jeg klandrer ikke spillerne for ret meget for med få undtagelser så tror jeg at de gør deres bedste.
            Det er måske også unfair at være efter SK for ligesom Michael Hemmingsen så er han blevet sat i en position som han ikke har erfaring til.

            Mine vurderinger kommer primært på baggrund af de interviews jeg kan se og læse.

            Jeg har selv en uddannelse indenfor ledelse og organisation og sidder selv med ledelse. Det er inden finansielle sektor og ikke indenfor sport men kan dårligt forestille mig at den kommunikation SK står for op til kampene er motiverende for spillerne ..
            At du selv arbejder med ledelse kvalificerer i mine øjne ikke dit indlæg.
            Jeg er bestemt heller ikke SK fan - og synes også hans taktiske dispositioner og strategi for kampene har været mangelfuld og tyder på manglende overblik i pressede situationer - senest da Hvidovre skiftede formation sidst i 1. halvleg, hvor SK intet modtræk havde samt det forhold at NM gennem hele kampen havde kæmpe udfordringer med en fysisk stærk og hurtig Kamili - intet af det blev der reageret på. Den passivitet kostede sidste sæson og og var tæt på at koste mod Hvidovre - jeg er med på at bænken var begrænset - men der var dog et par alternativer, som kunne forsøges ( Grubbe, Mccoy eller bytte side med Owusu, Ivancevic ind og BP ud på backen) .
            MEN når du kun læser aviser og hører interviews mangler du jo store dele af den kommunikation der foregår i det daglige med spillertruppen - og der forekommer SK at have en stærk position - jeg overværer jævnligt træning og der er SK både vokal og tydelig. Så jeg er enig i at SK ikke er den optimale løsning - men helt uenig i din argumentation for HVORFOR.

            Comment


              Hvis/når vi sælger Don D, så har jeg lidt et håb om at vi henter Lirim qamili.
              Tænker at han ville passe glimrende ind i det nye OB, med højt pres og direkte spil

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
                Hvis/når vi sælger Don D, så har jeg lidt et håb om at vi henter Lirim qamili.
                Tænker at han ville passe glimrende ind i det nye OB, med højt pres og direkte spil
                Jo han har da fart i støvlerne, men hvad har han ellers? Vil han virkelig kunne flytte niveauet for os?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
                  Hvis/når vi sælger Don D, så har jeg lidt et håb om at vi henter Lirim qamili.
                  Tænker at han ville passe glimrende ind i det nye OB, med højt pres og direkte spil
                  Liim Qamili fik adskillige chancer i Horsens og slog ikke til - jeg ser ham ikke som et bedre alternativ end Hansborg - eller Jenner for den sags skyld - han kan ikke erstatte Fenger. Han laver for få mål. Hvis vi skal hente noget ude fra skal det efter min mening være fra en højere hylde.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
                    Hvis/når vi sælger Don D, så har jeg lidt et håb om at vi henter Lirim qamili.
                    Tænker at han ville passe glimrende ind i det nye OB, med højt pres og direkte spil
                    I de to omgange Qamili nu har været i Superligaen synes jeg det har været tydeligt at han ikke rigtig har niveauet til at gøre den store forskel.
                    Jeg tror desuden ikke at han er et godt match på personligheden. En humørspiller der har lidt flair, det lugter lidt for meget af en handel som Wesström ville lave.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                      Du læser som satan læser Biblen. Jeg skriver meget tydligt at jeg ikke frikender BW …

                      Men ja. SK var træner for OB i de to nederlag til Hvidovre der kostede nedrykningen (du er velkommen til at vælge andre kampe men de to var håbløst naive) og som den eneste træner i bund6 gik han og snakkede risiko, frygt og nedrykningsstreg hele foråret og den slags gør altså at prof. atleter ikke ønsker at være i nærheden. Det SK udstråler er ikke vindermentalitet.
                      SK var/er mere bange for at tabe end har lyst til at vinde og det skinner igennem.
                      Han er heldig at 1. div. ikke er bedre men han skal satme have en stejl indlæringskurve hvis han skal holde OB i SL fra næste sæson og kan slet ikke se at han er den der skal føre OB i top6 for den sags skyld..
                      Du skriver, at du ikke frikender BW, fordi han forlængede med Alm. Hvis det er din snævre vinkel, må du jo mene at BW derudover ikke har gjort det helt store forkert. Du præsenterer det som om at DET er grunden til at du ikke frikender BW. Fanden læser sgu godt nok lige der.

                      Med hensyn til det andet. Vi har jo diskuteret det op og ned herinde - alle mand næsten. Det handler om, om man anerkender præmissen om, at man sagtens kan vinde fodboldkampe med en stærkt dysfunktionel trup, hvor mange vil væk. Eller det praktisk talt er umuligt. Du må mene det første. Jeg mener det sidste ud fra min 25 års erfaring med at arbejde med gruppedynamikker og med min trænererfaring fra ungdomsfodbold i 10 år.

                      Så kan man jo sige: hvorfor lavede han ikke de udstødtes ø for 5 måneder siden? Det kræver jo, at man er 100% sikker på, hvad og hvem der obstruerer. Problemet er, at det ikke altid er helt let at afgøre. Folk kan jo gøre en helvedes masse ødelæggende ting bag om ryggen på træneren. Det tager virkelig lang tid, at finde alle de rådne æbler. Samtidig skal du ikke undervurdere for resten af truppen, at nogen åbent siger, at de ikke er der ved en nedrykning / nægter at spille. Det suger energi og vilje og tro ud af sammenholdet. Når man så samtidig ikke er et super godt fodboldhold - det var OB jo ikke - skal der bare ikke ret meget til for at det imploderer.

                      Men lad os lukke den der, hvis vi går ud fra to så modsatte udgangspunkter om gruppedynamik og præstation. Vi er uenige - fred være med det .

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                        Når en træner konsekvent taler egne muligheder ned og andre hold op for at “afstemme” forventningerne, så mener jeg at man har misforstået noget.
                        Jeg klandrer ikke spillerne for ret meget for med få undtagelser så tror jeg at de gør deres bedste.
                        Det er måske også unfair at være efter SK for ligesom Michael Hemmingsen så er han blevet sat i en position som han ikke har erfaring til.

                        Mine vurderinger kommer primært på baggrund af de interviews jeg kan se og læse.

                        Jeg har selv en uddannelse indenfor ledelse og organisation og sidder selv med ledelse. Det er inden finansielle sektor og ikke indenfor sport men kan dårligt forestille mig at den kommunikation SK står for op til kampene er motiverende for spillerne ..
                        Hvorfor kommer de så så godt ud til kampene de sidste tre kampe? Det giver jo ingen mening. Forskellen er, at al "støj" (læs egoistiske flæbende lejesvende) er væk nu.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                          Du skriver, at du ikke frikender BW, fordi han forlængede med Alm. Hvis det er din snævre vinkel, må du jo mene at BW derudover ikke har gjort det helt store forkert. Du præsenterer det som om at DET er grunden til at du ikke frikender BW. Fanden læser sgu godt nok lige der.

                          Med hensyn til det andet. Vi har jo diskuteret det op og ned herinde - alle mand næsten. Det handler om, om man anerkender præmissen om, at man sagtens kan vinde fodboldkampe med en stærkt dysfunktionel trup, hvor mange vil væk. Eller det praktisk talt er umuligt. Du må mene det første. Jeg mener det sidste ud fra min 25 års erfaring med at arbejde med gruppedynamikker og med min trænererfaring fra ungdomsfodbold i 10 år.

                          Så kan man jo sige: hvorfor lavede han ikke de udstødtes ø for 5 måneder siden? Det kræver jo, at man er 100% sikker på, hvad og hvem der obstruerer. Problemet er, at det ikke altid er helt let at afgøre. Folk kan jo gøre en helvedes masse ødelæggende ting bag om ryggen på træneren. Det tager virkelig lang tid, at finde alle de rådne æbler. Samtidig skal du ikke undervurdere for resten af truppen, at nogen åbent siger, at de ikke er der ved en nedrykning / nægter at spille. Det suger energi og vilje og tro ud af sammenholdet. Når man så samtidig ikke er et super godt fodboldhold - det var OB jo ikke - skal der bare ikke ret meget til for at det imploderer.

                          Men lad os lukke den der, hvis vi går ud fra to så modsatte udgangspunkter om gruppedynamik og præstation. Vi er uenige - fred være med det .
                          Min manglende BW frikendelse var nu ikke specifikt men kan se hvad du mener. Tror vi er enige om ham.
                          Sølvårene viser vel at man godt kan vinde kampe selvom truppen er dysfunktionel (jfr. Helveg) men mit take på det er egentligt at dysfunktionen primært kom efter at SK tog over. Enig i at der var for mange der var købt på potentialet for at sælge og der var mangler men jeg tror ikke at det var Myhra og Trybull der skabte uro og SK havde samme trup som AA plus de to og fik ringere resultater ..

                          Ja, hvorfor gjorde han ikke det .. for det var ikke det han troede på eller BW gav mulighed for. De udstødtes ø er vel primært en TB ting og SK troede vel på at erfarne kræfter skulle sikre at man undgik nedrykning frem for at tro på at de sultne gik efter at vinde.
                          Alt for meget at holde på 1-0 frem for at gå efter 2-0 ..
                          De sidste par kampe i efteråret med de unge var vel mere af nød end planlagt ….
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

                            Liim Qamili fik adskillige chancer i Horsens og slog ikke til - jeg ser ham ikke som et bedre alternativ end Hansborg - eller Jenner for den sags skyld - han kan ikke erstatte Fenger. Han laver for få mål. Hvis vi skal hente noget ude fra skal det efter min mening være fra en højere hylde.
                            Prøver lige at samle alle svar i et indlæg :-)

                            Personligt ser jeg ham ikke som en humør spiller, de gange jeg har set Hvidovre synes jeg da at han knokler for sagen?

                            Jeg er helt enig i, at han nok ikke ville rykke os som fast starter i superligaen.
                            Men et her og nu indkøb til første division, hvor at han trods alt har scoret 17 mål på 80 kampe i karrieren.

                            Jeg synes vi mangler nogen i offensiven der også kan sætte en mand, elsker Fenger, men godt nok ikke som kant spiller. Han kan rigtig mange ting, men at afdrible folk er imo. ikke en spidskompetence.

                            Og det bliver dyrt, rigtig dyrt, hvis vi i første division skal købe spillere der allerede nu ville være profiler i superligaen.
                            Qamili ville imo gå ind i start 11 på alle hold i første division.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

                              Prøver lige at samle alle svar i et indlæg :-)

                              Personligt ser jeg ham ikke som en humør spiller, de gange jeg har set Hvidovre synes jeg da at han knokler for sagen?

                              Jeg er helt enig i, at han nok ikke ville rykke os som fast starter i superligaen.
                              Men et her og nu indkøb til første division, hvor at han trods alt har scoret 17 mål på 80 kampe i karrieren.

                              Jeg synes vi mangler nogen i offensiven der også kan sætte en mand, elsker Fenger, men godt nok ikke som kant spiller. Han kan rigtig mange ting, men at afdrible folk er imo. ikke en spidskompetence.

                              Og det bliver dyrt, rigtig dyrt, hvis vi i første division skal købe spillere der allerede nu ville være profiler i superligaen.
                              Qamili ville imo gå ind i start 11 på alle hold i første division.

                              Vi skal bare ikke hente Qamili. Han har ikke været prangende i hverken Hvidovre eller Horsens, og at hente ham vil bare være at udskyde problemet 1 sæson, vi skal enten hente en kvalificeret erfaren afløser for Don, eller en ung med potientale.

                              Som Troels siger:
                              Vi skal hente spillere, som ikke havde regnet med de skulle til OB.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg


                                Vi skal bare ikke hente Qamili. Han har ikke været prangende i hverken Hvidovre eller Horsens, og at hente ham vil bare være at udskyde problemet 1 sæson, vi skal enten hente en kvalificeret erfaren afløser for Don, eller en ung med potientale.

                                Som Troels siger:
                                Vi skal hente spillere, som ikke havde regnet med de skulle til OB.
                                Jeg ser det bare sådan, at man henter en spiller som beviseligt er god nok til første division, men som ikke nødvendigvis vil fryse Jenner helt ud af start 11.
                                Han var vel trods alt Hvidovres bedste spiller sidste år, sammen med ham FCK lejesvenden.

                                Comment

                                Working...
                                X