Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

    Og vi har vel ikke set de sidste millioner, med Don D og Rami i truppen stadigvæk.

    Han satte også endelig et samarbejde med en 1. Div. klub i søen, som så aldrig rigtig blev til noget, men tanken var der. Og mange havde sukket efter det

    Men igen, på bundlinjen står han jo med langt flere dårlige og kaotiske beslutninger, end gode.
    Jeg savner ham ikke.
    Jesper blev ansat til at redde Odenses svar på en episode af Luksusfælden... hvilket han gjorde.

    Bjørn blev ansat til at skabe en bæredygtig selvstændig enhed... hvilket han gjorde.

    Sjovt, at de to mest udskældte sportsdirektører bare gjorde det de var ansat til og nu er de de største "hadeobjekter" !
    Last edited by Online; 04-08-2024, 20:52.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

      Jesper blev ansat til at redde Odenses svar på en episode af Luksusfælden... hvilket han gjorde.

      Bjørn blev ansat til at skabe en bæredygtig selvstændig enhed... hvilket han gjorde.

      Sjovt, at de to mest udskældte sportsdirektører bare gjorde det de var ansat til og nu er de de største "hadeobjekter" !
      Det er godt nok også en vild tolkning, at BW gjorde, hvad han var ansat til. I så fald er det også mærkeligt, at han blev afskediget.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

        Det er godt nok også en vild tolkning, at BW gjorde, hvad han var ansat til. I så fald er det også mærkeligt, at han blev afskediget.
        Altså det er lidt et stretch at kalde BW for en ubetinget succes, for han var trods alt også ansat til at skaffe sportslig succes.

        Men jeg vil dog vove den påstand, at vi, som bæredygtig fodboldforretning, står et langt bedre sted i dag, end inden Bjørn Wesström tog over.

        Vi taler næsten ikke engang om hvilke millioner, der skal holde hånden under klubben, fordi der er blevet genereret så store beløb, solgt for så mange penge og skabt salgbare emner i en klasse, så vi ikke engang er nervøse ifht. Økonomien med nedrykning.

        Et scenarie ingen på dette Forum havde tænkt på, da Jesper Hansen og Michael Hemmingsen havde nøglerne.

        BW skal rises for alt det rod han OGSÅ lavede mens han var her, og de utilstrækkelige sportslige resultater, men han er ikke en slags fodboldens antikrist. Han leverede på flere af de målsætninger, han var blevet bedt om at præstere på. (Dog ikke den vigtigste, deraf fyringen)

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

          Det er godt nok også en vild tolkning, at BW gjorde, hvad han var ansat til. I så fald er det også mærkeligt, at han blev afskediget.
          Det var han sikkert heller ikke blevet hvis ikke man var rykket ned selvom han sad meget yderligt på sædet ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

            Det var han sikkert heller ikke blevet hvis ikke man var rykket ned selvom han sad meget yderligt på sædet ..
            BW var allerede fyret inden nedrykningen. Det var bare ikke officielt

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

              Jesper blev ansat til at redde Odenses svar på en episode af Luksusfælden... hvilket han gjorde.

              Bjørn blev ansat til at skabe en bæredygtig selvstændig enhed... hvilket han gjorde.

              Sjovt, at de to mest udskældte sportsdirektører bare gjorde det de var ansat til og nu er de de største "hadeobjekter" !
              En bæredygtig enhed? Altså lol i 5 potens. Han brændte klubben ned, og jeg har aldrig set en mindre bæredygtig sportsdirektør.

              Det er noget af det dummeste, jeg har læst, og du må trolle.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                BW var allerede fyret inden nedrykningen. Det var bare ikke officielt
                Bevares. Hvis ikke SK var begyndt at køre 1. holdet i hegnet allerede før vinterpausen så var han givetvis ikke fyret inden.
                Mig bekendt var BW ikke for SK men eftersom han forlængede med AA frikender jeg ham ikke.
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Nej der skal nok rulle en del mere ind den næste måneds tid. Vi burde kunne klare os uden DD og burde nok sige ja hvis der kommer bud over 10 mill. Rami kan jeg ikke gennemskue prisen på. Aske giver også få mill i kassen

                  Jeg savner ham heller ikke
                  Jeg savner ingen af de tre nævnte. Den sidste måneds lektie må jo være, at med spillere der vil OB kan vi nå meget længere end hvis det er "stjerner" på dyre kontrakter.
                  Vilje og fællesskab er vejen frem

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                    Jesper blev ansat til at redde Odenses svar på en episode af Luksusfælden... hvilket han gjorde.

                    Bjørn blev ansat til at skabe en bæredygtig selvstændig enhed... hvilket han gjorde.

                    Sjovt, at de to mest udskældte sportsdirektører bare gjorde det de var ansat til og nu er de de største "hadeobjekter" !
                    Jah, delvist enig. Det formoder vi (også jeg) at de hver især var ansat til. Men Jesper H var næppe ansat til at hente spillere der ikke var gode nok og til at nedsmelte al begejstring omkring OB,
                    og Bjørn W var næppe heller ansat til at efterlade klubben i totalt kaos og uden sjæl og kultur. Eller rykke ned for den sags skyld.
                    Så begge lykkedes vel kun med dele af deres opgaver.

                    Jeg tror på at der i det nuværende setup er gundlag for at bevæge os fremad, fordi én person ikke har al magt.
                    Med det går jeg jo ud fra at at Thorborg holder snuden væk, og at Troels sparrer med Jimmy, søren K og Tonny.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                      Bevares. Hvis ikke SK var begyndt at køre 1. holdet i hegnet allerede før vinterpausen så var han givetvis ikke fyret inden.
                      Mig bekendt var BW ikke for SK men eftersom han forlængede med AA frikender jeg ham ikke.
                      Det er altså nogle vilde tolkninger af forløbet Plum og Online har. Jeg kan ikke/ se at BW har gjort en ekstraordinær nævneværdig positiv ting for OB. ALLE ville kunne sælge Frø, Sabbi og ikke mindst Minteh. Det kan godt være at man havde fået mindre for Minteh. Men det er jo ikke 50 mil mindre. Hold det op imod hvad en nedrykning koster og hvad det “koster” at sælge spillere der VIL væk og hvad det koster at en nedrykningsklausul indløses. TB står uhyggeligt dårligt i forhandlingssituationen, når køber ved at spillerne vil væk. Det har da helt sikkert også kostet på Slots prisseddel.
                      Og en gang for alle: det var BW som sammensatte en trup - nej undskyld: en samling af lejesvende - uden nogen form for sammenhængskraft. En dysfunktionel gruppe, som var dømt til at rykke ned eller i det mindste var klubben jo ødelagt Og det var jo bare et spørgsmål om tid inden melt Down. BW er den største skandale i nyere dansk fodboldhistorie. Han er IKKE blevet ansat til at gøre klubben “bæredygtig” for enhver pris. Det er simpelthen sort snak. Det er IKKE bæredygtig drift at køre en klub i sænk sportsligt og kulturmæssige. Det er som at pisse i bukserne for at holde varmen. Og Plum virker til at have en så unuanceret torn i siden på SK, at han endda vil bruge det som et slags forsvar for BW. Jeg synes det er søgt og beskæmmende læsning, når vi kigger på hel forløbet og på hvad SK, TB og BP har udtalt efterfølgende om tingenes tilstand i OB.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Jesper blev ansat til at redde Odenses svar på en episode af Luksusfælden... hvilket han gjorde.

                        Bjørn blev ansat til at skabe en bæredygtig selvstændig enhed... hvilket han gjorde.

                        Sjovt, at de to mest udskældte sportsdirektører bare gjorde det de var ansat til og nu er de de største "hadeobjekter" !
                        Det er så vanvittigt skrevet det der

                        ... med det sagt, så begyndte jeg at savne JH under tiden med BW.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                          Det er altså nogle vilde tolkninger af forløbet Plum og Online har. Jeg kan ikke/ se at BW har gjort en ekstraordinær nævneværdig positiv ting for OB. ALLE ville kunne sælge Frø, Sabbi og ikke mindst Minteh. Det kan godt være at man havde fået mindre for Minteh. Men det er jo ikke 50 mil mindre. Hold det op imod hvad en nedrykning koster og hvad det “koster” at sælge spillere der VIL væk og hvad det koster at en nedrykningsklausul indløses. TB står uhyggeligt dårligt i forhandlingssituationen, når køber ved at spillerne vil væk. Det har da helt sikkert også kostet på Slots prisseddel.
                          Og en gang for alle: det var BW som sammensatte en trup - nej undskyld: en samling af lejesvende - uden nogen form for sammenhængskraft. En dysfunktionel gruppe, som var dømt til at rykke ned eller i det mindste var klubben jo ødelagt Og det var jo bare et spørgsmål om tid inden melt Down. BW er den største skandale i nyere dansk fodboldhistorie. Han er IKKE blevet ansat til at gøre klubben “bæredygtig” for enhver pris. Det er simpelthen sort snak. Det er IKKE bæredygtig drift at køre en klub i sænk sportsligt og kulturmæssige. Det er som at pisse i bukserne for at holde varmen. Og Plum virker til at have en så unuanceret torn i siden på SK, at han endda vil bruge det som et slags forsvar for BW. Jeg synes det er søgt og beskæmmende læsning, når vi kigger på hel forløbet og på hvad SK, TB og BP har udtalt efterfølgende om tingenes tilstand i OB.
                          Du læser som satan læser Biblen. Jeg skriver meget tydligt at jeg ikke frikender BW …

                          Men ja. SK var træner for OB i de to nederlag til Hvidovre der kostede nedrykningen (du er velkommen til at vælge andre kampe men de to var håbløst naive) og som den eneste træner i bund6 gik han og snakkede risiko, frygt og nedrykningsstreg hele foråret og den slags gør altså at prof. atleter ikke ønsker at være i nærheden. Det SK udstråler er ikke vindermentalitet.
                          SK var/er mere bange for at tabe end har lyst til at vinde og det skinner igennem.
                          Han er heldig at 1. div. ikke er bedre men han skal satme have en stejl indlæringskurve hvis han skal holde OB i SL fra næste sæson og kan slet ikke se at han er den der skal føre OB i top6 for den sags skyld..
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Det er så her i diskussionen om bæredygtighed og sportslig succes, at man bare må lempe på hatten for FCM. De køber også en masse lottokuponer, som aldrig får en kamp for deres 1. hold, men enten udlejes/udlånes til man har sikret sig at de kan spille fodbold, inden de kommer ind på deres første hold, og i den øvelse køber de så sandelig også lottokuponer på en noget højere hylde, hvor de bare indimellem får bingo, og tjener så ufatteligt mange penge. Hvorfor køber OB ikke en klub, som man kan bruge som "rugeklub" til disse spillere. OB skal også løbe en risiko på transfermarkedet, såfremt man vil have en chance for at lave jackpot på transferindtægter, men OBs 1. hold skal altså bestå at spillere som har bevist evnerne, såfremt man øsker at være tophold i Dansk fodbold. OB kan med få midler erhverve sig en klub et nøk eller to længere nede i rækkerne.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              Du læser som satan læser Biblen. Jeg skriver meget tydligt at jeg ikke frikender BW …

                              Men ja. SK var træner for OB i de to nederlag til Hvidovre der kostede nedrykningen (du er velkommen til at vælge andre kampe men de to var håbløst naive) og som den eneste træner i bund6 gik han og snakkede risiko, frygt og nedrykningsstreg hele foråret og den slags gør altså at prof. atleter ikke ønsker at være i nærheden. Det SK udstråler er ikke vindermentalitet.
                              SK var/er mere bange for at tabe end har lyst til at vinde og det skinner igennem.
                              Han er heldig at 1. div. ikke er bedre men han skal satme have en stejl indlæringskurve hvis han skal holde OB i SL fra næste sæson og kan slet ikke se at han er den der skal føre OB i top6 for den sags skyld..
                              Men - du ser ikke rigtigt OBs kampe, gør du? Hvad baserer du det skrevne på?

                              Hvordan observer du vindermentalitet uden at se ret mange kampe eller være til stede i Ådalen?

                              Eller er det bare tilfældige udsagn og varm luft.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                                Det er så her i diskussionen om bæredygtighed og sportslig succes, at man bare må lempe på hatten for FCM. De køber også en masse lottokuponer, som aldrig får en kamp for deres 1. hold, men enten udlejes/udlånes til man har sikret sig at de kan spille fodbold, inden de kommer ind på deres første hold, og i den øvelse køber de så sandelig også lottokuponer på en noget højere hylde, hvor de bare indimellem får bingo, og tjener så ufatteligt mange penge. Hvorfor køber OB ikke en klub, som man kan bruge som "rugeklub" til disse spillere. OB skal også løbe en risiko på transfermarkedet, såfremt man vil have en chance for at lave jackpot på transferindtægter, men OBs 1. hold skal altså bestå at spillere som har bevist evnerne, såfremt man øsker at være tophold i Dansk fodbold. OB kan med få midler erhverve sig en klub et nøk eller to længere nede i rækkerne.
                                Vi havde da ellers indgået et strategisk samarbejde med Næstved, men kender ikke status på det
                                Last edited by Online; 05-08-2024, 08:56.

                                Comment

                                Working...
                                X