Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Modsiger du ikke lidt dig selv ?

    Du er ligeglad med at opretholde budgettet men vil have forstærkninger som gør at vi rykker op og så ikke ned igen med det samme…
    Det hænger jo oftest sammen…..


    pointen var at det ikke er så vigtigt for mig om man har sparet lidt - evt på nogle lønkroner (Rami, Sven osv.) tænker godt vi kan forstærke os uden at det er helt det samme budget. MEN igen - om de bruger det samme eller 5 mill mindre - det er mig lidt ligegyldigt.

    Jeg vil bare have et hold der er stærkt nok til at rykke op - sikkert. Og som kan klare sig i superligaen

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Ville det ikke give mere mening at spille en ny 6`er eller 2 ind fra vinter hvis vi ved at oprykning ikke kommer i fare og som tager turen op sammen med os? Ingen grund til at give Manneh hele sæsonen hvis vi ved han er væk om 10 måneder..
      det kan sagtens ende med det er det der giver mest mening. Men nu ved vi jo ikke om oprykning er "sikker" allerede til januar.

      Som sagt kunne jeg godt tænke mig en forlængelse med Manneh. Men det er klart - vil han videre så kan et salg komme på tale. Alternativt kunne man også holde ham kontrakten ud - og så stille og roligt få bragt hans afløsere ind.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Også det at Krogh har sagt mange mange gange. Og fået kritik for lige så mange gange. At kulturen kommer først og biproduktet af det skulle gerne være oprykning og en sundere klub for fremtiden..
        Lige præcis. Og det har også været mit hovedargument for, at det ville have været tæt på umuligt for alle trænere, at redde OB fra nedrykning. BP er jo også ret tydelig i sin kritik af tingenes tilstand i flere år. Det er uhyggeligt kompleks at få spottet, hvem der ødelægger gruppen, så længe de ikke direkte siger jeg gider ikke. Nogle træner måske på 90 % andre udfører ikke helt præcis det man aftalte. Men er det fordi de ikke helt har forstået det eller fordi de modarbejder.
        Så kan man sige, at SK har været del af det. Ja. Men Alm har været en kæmpe klaphat i det her og han bar nu engang cheftræneren. Så der er grænser for, hvad en assistent har af indflydelse.

        Comment


          Det viser bare tydeligt alle steder at kæmpe rod på ledelsesgangene forplanter sig ind på banen.

          Esbjerg, Sønderjydske, AaB og Horsens er de seneste eksempler. Men der er mange mange flere.
          Brøndby var tæt på nedrykning reddede sig i sidste runde og AGF rykkede ned flere gange.
          Atlectico Madrid sejlede rundt pga af deres ejer der konstant skabte kaos.

          Den eneste klub der ser ud til at kunne håndtere koas på ledelsesgangene er Bayern.

          Så jeg synes det var/er en kæmpe forløsning at man endelig tager den kamp op som har været en del af klubben siden sølvårene. Vi kommer aldrig tilbage hvis vi ikke får bygget klubben op indenfra og hvis vi ikke gør det, kan man så spørge er det vores klub stadig

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Hvis nogen ser træning idag kunne det være interessant at få info om Rami stadig er fraværende
            Der er ingen på anlægget lige nu. Måske ser de video?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg
              Det viser bare tydeligt alle steder at kæmpe rod på ledelsesgangene forplanter sig ind på banen.

              Esbjerg, Sønderjydske, AaB og Horsens er de seneste eksempler. Men der er mange mange flere.
              Brøndby var tæt på nedrykning reddede sig i sidste runde og AGF rykkede ned flere gange.
              Atlectico Madrid sejlede rundt pga af deres ejer der konstant skabte kaos.

              Den eneste klub der ser ud til at kunne håndtere koas på ledelsesgangene er Bayern.

              Så jeg synes det var/er en kæmpe forløsning at man endelig tager den kamp op som har været en del af klubben siden sølvårene. Vi kommer aldrig tilbage hvis vi ikke får bygget klubben op indenfra og hvis vi ikke gør det, kan man så spørge er det vores klub stadig
              Jeg er bare nysgerrig​ Men har man ikke forsøgt at tage den kamp før? Hvorfor skulle dette blive bedre?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                Der er ingen på anlægget lige nu. Måske ser de video?
                Ja det må de gøre. Så må det vente til i morgen med den info

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

                  Jeg er bare nysgerrig​ Men har man ikke forsøgt at tage den kamp før? Hvorfor skulle dette blive bedre?
                  Tror det handler om, at NT ikke tidligere helt har fattet, hvor meget kultur betyder for en fodboldklub. Kulturen var jo allerede rådden i sølvårene. Men der var kvaliteten så høj at det ikke fik konsekvens - eller måske det der gjorde, at det ikke blev til guld. Helveg var jo meget kritisk dengang.
                  Samtidig er der alt for meget virksomheds-lingo i OB. Man er bange for at “brandet” OB tager skade. Spillerne opfattes som en vare der kan sælges. Så man har kørt klubben som ren forretning i mange, mange år. Man har vendt det hele på hovedet. Hvis spillerne selv opfatter sig som en vare, tænker man kun på sig selv, hvis der er ikke er en stærk hold-kultur. Den var ifølge rutinerede spillere været ikke-eksisterende. Som SK også siger skal mindset’et være at den enkeltes succes udspringer af kollektivets succes. Så får man både sportslig succes som klub og som individ. Det er helt banal gruppeteori. Man kan jo overføre det til problemer i folkeskolen. Hvis alle er opdraget til “mig, mig, mig”-tankegang kan en klasse ikke fungere og så er udbyttet af undervisningen alt for lille i forhold til det mulige. Men det forstår nutidens forældre jo ikke, fordi vi lever i en individualistisk tidsalder.
                  Jeg har været fortaler for en nedrykning af netop denne årsag, fordi jeg tror at det måske kunne få NT at fatte, hvad man har ødelagt over årene. Men der er jo ingen garantier….

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

                    Det er ikke dårlig stil, men blot realisme gjort klart for alle. Det kan man jo se nu i hele klubben i de forskellige afdelinger. BW ville jo bare snakke “sort”, som han tidligere har gjort.
                    Vær glad for, at TB er kommet til vores klub og er godt i gang med den kæmpe oprydning efter BW.
                    Har vi ikke snart hørt det samme gang på gang de sidste 12 år. Oprydning den ene gang efter den anden. Håber ikke der kommer en ny om 2 år og rydder op efter Troels. Men det gør der nok.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                      Har vi ikke snart hørt det samme gang på gang de sidste 12 år. Oprydning den ene gang efter den anden. Håber ikke der kommer en ny om 2 år og rydder op efter Troels. Men det gør der nok.
                      Mon ikke TB får sin 14. fyring i Ådalen indenfor 2 år... rigtig god til at snakke, men ikke kommunikere.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Mon ikke TB får sin 14. fyring i Ådalen indenfor 2 år... rigtig god til at snakke, men ikke kommunikere.
                        Jeg vil gerne tage samtlige væddemål på denne

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Jeg vil gerne tage samtlige væddemål på denne
                          Okay, jeg vil også gerne omformulere det. Han siger selv op indenfor to år

                          Jeg er klar på alle væddemålene

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                            Okay, jeg vil også gerne omformulere det. Han siger selv op indenfor to år

                            Jeg er klar på alle væddemålene
                            Det er jo altid en risiko i sådan et 24/7 job. Så den vil jeg ikke vædde på. Men nægter at tro på at han bliver fyret inden for 2 år. Masser af sportsdirektører i DK bliver mange år på posten(på nær OB de sidste mange år)

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                              Okay, jeg vil også gerne omformulere det. Han siger selv op indenfor to år

                              Jeg er klar på alle væddemålene
                              Jeg har selv tænkt at Troels har påtaget sig opgaven, for at rette skuden. Formår han at få implementeret en sund kultur og kan aflevere OB et godt sted, så kunne jeg forestille mig at han kører Nagel i stilling til at overtage, hvis han har mod på det.
                              Det kunne meget vel være en oprykningssæson og en sæson i superligaen, hvor vi med spil som vi så i 1. Halveg i sidste sæson lander med sikker afstand til nedrykningsstregen.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

                                Jeg er bare nysgerrig​ Men har man ikke forsøgt at tage den kamp før? Hvorfor skulle dette blive bedre?
                                Det mener jeg ikke man har. Man har snakket meget om det, men aldrig gjort det rigtigt. Der har været snak om at vi skal have fynsk identitet, men så har man alligevel syltet talenter for ligegyldige spillere udefra fordi man havde en ide om at en 6 plads er præstation.

                                hvis man virkelig havde ment det, så havde man meldt ud realistisk ud og så brugt tiden på rigtig at rydde op. Havde vi reddet os i sidste sæson var alting kørt videre i samme spor og vi havde fået en sæson mere til glemmebogen. Så jeg så nedrykningen som det eneste mulighed for at få noget realisme ind på ledelsesgangen i OB.

                                Comment

                                Working...
                                X