Oprindeligt indsendt af Plum
Se indlæg
Jeg synes selv, at det er problematisk, at han leverer indhold for Tv2 Fyn som deres "superliga-korrespondent" (man regnede ikke med OB rykkede ned), og også for SFÅ. Der kan opstå en interessekonflikt for ham som privatejet kommercielt medie, og som storleverandør til Public-Service, som Tv2 jo er.
Det handler jo i høj grad om, at samarbejdet også ligner et gedigent gearskifte for SFÅ, der med organisation og penge i ryggen, nu kan levere op til 4-7 podcasts på en almindelig fodbolduge med ansatte værter og subkulturs-genrer som helte, klubhus og identitet.
Men for min helt egen regning, tror jeg det er et kalkuleret sats fra Tv2 Fyns side. Fyens Stiftstidende og Leif har i årevis været bedst på OB-dækningen af de større regionale spillere. Nu har man så hyret en ekstern nichekonsulent ind, der kan begynde at mindske lidt af avisens forspring på de gode OB-historier, hvilket jeg vil vurdere har virket. Særligt fordi de gode historier nu ligger gratis tilgængeligt som Public Service i stedet for bag betalingsmur. Smart og udspekuleret, men godt for os fans.

Leave a comment: