Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Othenesuuig
    replied
    Alle overskrifterne i præsentationen af de nye stadionplaner er gode: lukkede hjørner, forbedrede faciliteter, fuld overdækning, der bygges videre på det stadion og den bydel hvor der allerede er investeret i logistik osv. Vi kan fortsat se superligabold (hvis vi holder os oppe) i fremtiden og under byggeriet. Alt det er godt.

Men dykker man ned i materien er der virkelig også mange ting hvor jeg undrer mig og fortsat har mange ubesvarede spørgsmål.

For at starte med arkitekturen: det er ekstremt svært at aflæse de meget få visualiseringer der i dag er præsenteret. De viser stadion/det nye tag på meget lang afstand og det er helt umuligt at afkode materialitet og rumligheder. Den hvide halv-transparante tagkonstruktion giver mig en fornemmelse af at projektet stadig ikke er gennemtegnet. Det har en skitse-agtig vibe over sig. Kan det virkelig passe at de ikke har et mere overbevisende visuelt materiale at vise frem på et så stort anlagt pressemøde? Dronevisualiseringen med det nye stadion er decideret dårligt photoshop arbejde. Jeg mangler generelt billeder af hvad jeg kommer til at møde som gæst på stadion - hvad sker der fx ved fanzonen der er helt forsvundet på billedet. Der redegøres i det hele taget meget lidt for arealerne omkring stadion, som man ellers har talt så meget om. Og så er de boliger/bygninger der anvises i kortet, der hvor cykelparkeringen er i dag, ikke vist på nogen af visualiseringerne.

Jeg synes faktisk at det er helt fair at man vælger den skrabede løsning - den der lige præcis rammer kravene. Jeg forventer ikke mere end det. Men synes at kvaliteten på det materiale der er præsenteret er ret undervældende. Og det taler ind i noget som Peter Brix også nogen gange taler om - at OB altid er på hælene, reagerende, kommunikativt. Hvorfor har man ikke udnyttet denne mulighed til at vise os fans hvor fedt det bliver at være til fodbold i Odense? Det lader til at man har siddet på hænderne så længe i forhold til stadion, at man nu har så travlt med at nå i mål, at det man præsenterer ikke er gennemarbejdet.

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Mit gæt bliver, at den danske turneringsstruktur gør, at
    man har en lang vinterpause og en mellemlang sommerpause, hvor man kan give den gas.

hvis projekteret er projekteret i løbet af denne sommer, kan man begynde så småt i slutningen af efteråret, og når den sidste kamp er spillet i november/december kan man give den gas på udvalgte opgaver. Så vil man løbende kunne skifte udvalgte sektioner under sæsonen, og så give den gas fra maj til turneringsstart i juli 2026. Måske med lidt velvilje fra programplanlæggere der giver to udekampe i sæsonens afslutning og to udekampe i ny sæsons begyndelse. Så kan man arbejde på sektioner, toiletter, boder og lignende i 26/27, give den gas i vinteren og sommeren 27, for så forhåbentligt at stå klar til senest sommer 2028.

Det bliver det muliges kunst, og sandsynligvis med til tider begrænset antal pladser på stadion.
    Det skal nok lykkes, men noget af en planlægningsmæssig og logistisk opgave !

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

man har en lang vinterpause og en mellemlang sommerpause, hvor man kan give den gas.

hvis projekteret er projekteret i løbet af denne sommer, kan man begynde så småt i slutningen af efteråret, og når den sidste kamp er spillet i november/december kan man give den gas på udvalgte opgaver. Så vil man løbende kunne skifte udvalgte sektioner under sæsonen, og så give den gas fra maj til turneringsstart i juli 2026. Måske med lidt velvilje fra programplanlæggere der giver to udekampe i sæsonens afslutning og to udekampe i ny sæsons begyndelse. Så kan man arbejde på sektioner, toiletter, boder og lignende i 26/27, give den gas i vinteren og sommeren 27, for så forhåbentligt at stå klar til senest sommer 2028.

Det bliver det muliges kunst, og sandsynligvis med til tider begrænset antal pladser på stadion.
    Undskyld, men du lyder som en veganer, som spiser alt for mange løg og bønner.... nej, det er bare gas
    Last edited by Online; 21-05-2025, 15:47.

Leave a comment:

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Beklager mit meget lavpraktiske spørgsmål, men hvordan kan der spilles kampe, mens man renoverer/ombygger (specielt) Sparekassen Fyn og Barfoed tribunerne ?

Der er godt nok ikke meget plads til maskiner, materialer og sikre arbejdsforhold

Leave a comment:

• cykelmyggen
    replied
    Dejligt at der endelig sker noget, men det er sgu da en lidt fesen løsning, når man ser på hvad der har kunnet et lade sig gøre rundt omkring i landet hos andre klubber. Jeg er undervældet

Leave a comment:

replied
    Beklager mit meget lavpraktiske spørgsmål, men hvordan kan der spilles kampe, mens man renoverer/ombygger (specielt) Sparekassen Fyn og Barfoed tribunerne ?

Der er godt nok ikke meget plads til maskiner, materialer og sikre arbejdsforhold

Leave a comment:

• Oraklet
    replied
    Odense sport og event betaler selv for udvidelsen af VIP tribunen som de ejer. 60 mill kr. Odense kommune betaler for opgradering af toiletforholdene.
    OSE betaler resten i forhøjet lejeindtægt over 30 år. Det er vel fair nok. Odens kommune har også smidt penge i hybridbanen.
    Læsningen er dyr for OSE, men alternativet med et nyt stadion ved motorvejen er en hel andet pris. Kig nu bare til Aarhus. Uha uha.

Leave a comment:

replied
    "- Desuden har det et stort fokus, at der er tale om en miljømæssig, bæredygtig renovering, hvor vi genbruger stort set alle fundamenter, ligesom alle de sæder, som tillader det, bliver bevaret, siger Odense Sport & Events bestyrelsesformand, Niels Thorborg."

Jeps, NT... du har altid tænkt på miljøet, bæredygtighed og ladet det økonomiske hensyn komme i anden/tredje række

En rigtig god dag for byen og klubben

Leave a comment:

• Monrad
    replied
    Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
    Jeg hørte en podcast med PRJ og Enrico og Martin Davidsen. Her blev der spurgt ind til flere tegninger og billeder af de nye stadion og der blev sagt at de ville blive tilgængelige senere.
    Jeg synes det ser ud til at være en god løsning der er lagt frem for opgradering af stadion. Odense sport og event betaler godt 180 mill af det 210 mill kr. projektet koster, det er helt i orden, så Kommunen ikke kommer i klemme eller skal ‘sylte” velfærden.
    Dejligt at der kan spilles på stadion under renoveringen/ ombygningen, så man ikke skal andre steder hen. Undervejs kan der komme “ overraskelser “ men jeg tror vi undgår Aarhus tilstande i den model der er valgt og en økonomi der ikke stikker helt af.
    Nu mangler vi så bare at OB bliver i superligaen og at holdet ligesom stadion bliver opgraderet til en højere standart.
    Det kan så diskuteres, når kommunen ejer 3/4 af stadion, at OB skal betale 85%.
    Men kommunen "lægger 75 mio. ud" som OB kommer til at betale tilbage i forhøjet lejeudgift, over 30 år.

Der bliver balanceret på et knivsæg rent politisk, i hvordan dette bliver kommunikeret, for ikke at forarge velfærdssegmentet, hvilket selvfølgelig ikke er overaskende da Rahbæk Juel selvfølgelig håber at blive genvalgt må man formode.

Leave a comment:

• Faurskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

Det kommer jo heldigvis ikke til at ændre noget i spiller budgettet
    Mon ikke nogle af Minteh millionerne er fastfrosset til projektet, det skulle være mærkeligt andet.

Leave a comment:

• Oraklet
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

Nej det lover de i hvertfald.

Leave a comment:

• Jeppetoje
    replied
    Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
    Jeg hørte en podcast med PRJ og Enrico og Martin Davidsen. Her blev der spurgt ind til flere tegninger og billeder af de nye stadion og der blev sagt at de ville blive tilgængelige senere.
    Jeg synes det ser ud til at være en god løsning der er lagt frem for opgradering af stadion. Odense sport og event betaler godt 180 mill af det 210 mill kr. projektet koster, det er helt i orden, så Kommunen ikke kommer i klemme eller skal ‘sylte” velfærden.
    Dejligt at der kan spilles på stadion under renoveringen/ ombygningen, så man ikke skal andre steder hen. Undervejs kan der komme “ overraskelser “ men jeg tror vi undgår Aarhus tilstande i den model der er valgt og en økonomi der ikke stikker helt af.
    Nu mangler vi så bare at OB bliver i superligaen og at holdet ligesom stadion bliver opgraderet til en højere standart.

Leave a comment:

• Oraklet
    replied

Leave a comment:

• kroggaard
    replied
    Er der noget nyt om, hvornår ombygningen starter?

Leave a comment:

• Wessels er en mur
    replied
    Hvor længe skal vi vente på at se reelle tegninger og planer, andet end et enkelt billede?

Leave a comment:

Working...
X