Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg



    "Jeg forventer, at forslaget til udviklingsplanen kan forelægges politisk inden sommerferien, Her forventer jeg også, at offentligheden kan komme til at se udviklingsplanen", oplyser han i en mail.



    ​Så går de pænt tidligt på sommerferie….

    Ambitionen da de gik igang var forår 2024. Nu lyder det til at det er rykket til sommer 2024
    Han forventer og forventer, så har han da heller ikke lovet noget. Og ja, marts var første forventning, nu er det rykket til “inden sommerferien” men ikke sagt hvilket år

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Sleth skal fremlægge et projekt til byudviklingen og moderniseringen af stadion i marts 2024 til politisk behandling.

    https://fyens.dk/odense/stadionrenov...bare-saa-stort


    "Jeg forventer, at forslaget til udviklingsplanen kan forelægges politisk inden sommerferien, Her forventer jeg også, at offentligheden kan komme til at se udviklingsplanen", oplyser han i en mail.



    ​Så går de pænt tidligt på sommerferie….

    Ambitionen da de gik igang var forår 2024. Nu lyder det til at det er rykket til sommer 2024

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Tror det har været i udbud. Men har hørt at flere bare sagde pænt nej tak og ikke engang ville byde på opgaven
    Sleth skal fremlægge et projekt til byudviklingen og moderniseringen af stadion i marts 2024 til politisk behandling.

    https://fyens.dk/odense/stadionrenov...bare-saa-stort

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Hmmm. Godt spørgsmål. Tror du virkelig at de får så meget?. Det er jo ikke et helt firma der arbejder på det. Tænker det er 1-2 medarbejdere i det daglige som så rapporterer til cheferne mens man holder lidt møder med en ledelsesgruppe.
    Men det er muligt du har ret. De plejer nu bare at følge reglerne inde ved kommunen
    Jeps, det tror jeg. Lavede lige et hurtigt regnestykke og kom hurtigt over tærskelgrænsen

    Det jeg mente med studehandel var, at man har indgået en (skrabet) aftale under tærskelgrænsen for at vise handlekraft, men satser på at alt arbejdet fremadrettet tilfalder andre end kommunen. Håber du forstår, hvad jeg mener
    Last edited by Online; 09-03-2024, 18:33.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Nej, også andre tjenesteydelser. Men tærskelgrænserne for selve byggeriet ligger højere (så mindre opgaver som et renovering af et toilet ikke skal i udbud). I linket før kan du se, hvor "små" opgaver der er i udbud, selvom mange ikke tror det.

    Her er værdierne

    https://www.kfst.dk/udbud/regler-og-...-2022-og-2023/

    Tror ikke et arkitektfirma tager under 1,5 million for sådan et projekt, der dækker hele området/bydelen.
    Hmmm. Godt spørgsmål. Tror du virkelig at de får så meget?. Det er jo ikke et helt firma der arbejder på det. Tænker det er 1-2 medarbejdere i det daglige som så rapporterer til cheferne mens man holder lidt møder med en ledelsesgruppe.
    Men det er muligt du har ret. De plejer nu bare at følge reglerne inde ved kommunen

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Er det ikke kun et selve byggeri der skal i udbud ifl EU regler? Dette er jo kun et bud på hvordan man kan lave en samlet sportsbydel.
    tænker ikke de kommer med arkitekt tegninger og priser på en masse byggeri mm

    Men jeg er ikke helt sikker
    Nej, også andre tjenesteydelser. Men tærskelgrænserne for selve byggeriet ligger højere (så mindre opgaver som et renovering af et toilet ikke skal i udbud). I linket før kan du se, hvor "små" opgaver der er i udbud, selvom mange ikke tror det.

    Her er værdierne

    https://www.kfst.dk/udbud/regler-og-...-2022-og-2023/

    Tror ikke et arkitektfirma tager under 1,5 million for sådan et projekt, der dækker hele området/bydelen.

    Last edited by Online; 09-03-2024, 18:05.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Hmmm... kan ikke finde udbuddet på kommunens hjemmeside...

    https://www.odense.dk/erhverv/udbud/arkiverede-udbud

    Lugter lidt af en studehandel... og tvivler på, at den endelige rapport bliver brugbar i det nuværende politiske miljø
    Er det ikke kun et selve byggeri der skal i udbud ifl EU regler? Dette er jo kun et bud på hvordan man kan lave en samlet sportsbydel.
    tænker ikke de kommer med arkitekt tegninger og priser på en masse byggeri mm

    Men jeg er ikke helt sikker

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Tror det har været i udbud. Men har hørt at flere bare sagde pænt nej tak og ikke engang ville byde på opgaven
    Hmmm... kan ikke finde udbuddet på kommunens hjemmeside...

    https://www.odense.dk/erhverv/udbud/arkiverede-udbud

    Lugter lidt af en studehandel... og tvivler på, at den endelige rapport bliver brugbar i det nuværende politiske miljø
    Last edited by Online; 09-03-2024, 17:20.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Tror det har været i udbud. Men har hørt at flere bare sagde pænt nej tak og ikke engang ville byde på opgaven

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Min frygt er at deres oplæg er ubrugeligt og man er nød til at starte processen forfra.
    Jeg fatter ikke hvorfor man ikke hyrede 2 forskellige firmaer til at komme med hver deres bud. Det ville holde dem på tæerne. Ved godt at der ville være en ekstra omkostning til det, men den var måske sparet i flere gode ideer.
    Har det egentligt været i udbud ?

    Normalt vil man i sidste runde have 3 - 5 firmaer, der giver deres bud og det vindende bud er det man går videre med.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Min frygt er at deres oplæg er ubrugeligt og man er nød til at starte processen forfra.
    Jeg fatter ikke hvorfor man ikke hyrede 2 forskellige firmaer til at komme med hver deres bud. Det ville holde dem på tæerne. Ved godt at der ville være en ekstra omkostning til det, men den var måske sparet i flere gode ideer.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Hvis de der Sleth-arkitekter ikke kan komme med en løsning som minimum gør at, hjørnerne bliver lukket og alle tribuner overdækkes, samt forbedringer af toiletforhold og salgsboder, til en overkommelig pris, så må der findes nogle andre til opgaven. Jeg tror de arbejder på en løsning, hvor så meget af det eksisterende bliver bevaret.
    Jeg tror det bliver meget "arkitektagtigt", hvor fokusset er på det "lækre/bæredygtige design" end funktionalitet !

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Jo. Det er fra 2028 at tilskuerpladserne skal være fuldt overdækket, så her skal opgraderingen senest stå færdig.
    Hvis de der Sleth-arkitekter ikke kan komme med en løsning som minimum gør at, hjørnerne bliver lukket og alle tribuner overdækkes, samt forbedringer af toiletforhold og salgsboder, til en overkommelig pris, så må der findes nogle andre til opgaven. Jeg tror de arbejder på en løsning, hvor så meget af det eksisterende bliver bevaret.

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Det er Odense kommune vi taler om. Det kommer ikke til at ske.
    Det kan godt være, men så må OB og deres sponsorer tage stilling til om de synes det er mere hensigtsmæssigt at gå tikkergang hos Vejle og dele hjemmebane med dem. Det er jo alternativet.

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Jo. Det er fra 2028 at tilskuerpladserne skal være fuldt overdækket, så her skal opgraderingen senest stå færdig.
    Det er Odense kommune vi taler om. Det kommer ikke til at ske.

    Leave a comment:

Working...
X