Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Jeg kan simpelthen ikke forstå, at Kommunen både kan være myndighed og bygherre (men det siger loven selv om jeg tvivler på Chinese Walls i organisationen)

    Kunne tyde på, at kommunen havde glemt skriftligt at meddele klubben resultatet siden det først dukker op i dag.

    "§ 16. Et projekt omfattet af bilag 2 må ikke påbegyndes, før myndigheden, jf. § 17, skriftligt har meddelt bygherren, at projektet ikke antages at kunne få væsentlig indvirkning på miljøet, jf. § 21."
    Fair nok at du ikke kan forstå det, men ikke desto mindre, så er det helt normalt og faktisk meget udbredt i Danmark, når der bygges skoler, plejehjem eller stadioner.

    Selvom det kan virke en smule specielt, at kommunen så at sige skal "godkende sit eget byggeri", er der en klar adskillelse af rollerne i praksis.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Jeg kan simpelthen ikke forstå, at Kommunen både kan være myndighed og bygherre (men det siger loven selv om jeg tvivler på Chinese Walls i organisationen)

    Kunne tyde på, at kommunen havde glemt skriftligt at meddele klubben resultatet siden det først dukker op i dag.

    "§ 16. Et projekt omfattet af bilag 2 må ikke påbegyndes, før myndigheden, jf. § 17, skriftligt har meddelt bygherren, at projektet ikke antages at kunne få væsentlig indvirkning på miljøet, jf. § 21."
    Last edited by Online; 23-06-2026, 22:08.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Det er Odense kommune og OS&E der er bygherrer.
    Beklager, du har ret, men det gør det lidt spøjst, at kommunen så regulerer sig selv.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Måske kan bygherren ikke lide dette afsnit, når afgørelsen netop er påklaget

    "Afgørelsen er ikke en tilladelse til at igangsætte projektet, men alene en afgørelse om, at projektet ikke skal gennemgå en miljøvurderingsproces. Det er bygherrens ansvar at indhente eventuelle nødvendige tilladelser og dispensationer for at realisere projektet."
    Det er Odense kommune og OS&E der er bygherrer.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Det kunne jo allerede være på plads. Men jeg ved det ikke. Håber virkelig ikke der går Aarhus i det
    Det må vi krydse fingrer for Men kan godt forstå, hvis entreprenøren ikke vil gå i gang før en afgørelse, så de ikke senere får dagbøder pga. forsinkelse.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Måske kan bygherren ikke lide dette afsnit, når afgørelsen netop er påklaget

    "Afgørelsen er ikke en tilladelse til at igangsætte projektet, men alene en afgørelse om, at projektet ikke skal gennemgå en miljøvurderingsproces. Det er bygherrens ansvar at indhente eventuelle nødvendige tilladelser og dispensationer for at realisere projektet."
    Det kunne jo allerede være på plads. Men jeg ved det ikke. Håber virkelig ikke der går Aarhus i det

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Så burde de kunne gå igang med den udmelding
    Måske kan bygherren ikke lide dette afsnit, når afgørelsen netop er påklaget

    "Afgørelsen er ikke en tilladelse til at igangsætte projektet, men alene en afgørelse om, at projektet ikke skal gennemgå en miljøvurderingsproces. Det er bygherrens ansvar at indhente eventuelle nødvendige tilladelser og dispensationer for at realisere projektet."

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Kan se Odense Kommune lige har opdateret denne for få timer siden. Ved ikke hvad der stod før, og hvad der evt. er nyt i det.

    https://www.odense.dk/borger/miljoe-...hoejstrupvej-7
    Meget mærkeligt da kommunens afgørelse jo er påklaget til Planankenævnet

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Kan se Odense Kommune lige har opdateret denne for få timer siden. Ved ikke hvad der stod før, og hvad der evt. er nyt i det.

    https://www.odense.dk/borger/miljoe-...hoejstrupvej-7
    Så burde de kunne gå igang med den udmelding

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Kan se Odense Kommune lige har opdateret denne for få timer siden. Ved ikke hvad der stod før, og hvad der evt. er nyt i det.

    https://www.odense.dk/borger/miljoe-...hoejstrupvej-7

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    De skulle være gået i gang d 15/6 efter en artikel i stiftstidende.

    Begynder at ane uråd. Mon der er en ny skandale under opsejling. Håber det virkelig ikke, men konstaterer blot de allerede er forsinket.
    Mon de først vil gå i gang, når der er en afgørelse fra Planklagenævnet. Hvis den går kommunen imod vil entreprenøren ellers stå på standby med mandskab og maskiner indtil miljøundersøgelsen er klar, hvilket kan blive en meget dyr fornøjelse.

    Kan læse mig frem til, at kommunen har været så kreative, at den nye lokalplan kun gælder selve stadion og ikke de nærmeste omgivelser

    " Lokalplanforslaget er udarbejdet med henblik på at imødekomme et aktuelt behov for at gennemføre en række forbedringer på selve Odense Stadion."

    "Forvaltningen har valgt at afgrænse lokalplanområdet skarpt omkring selve stadion og adgange til stadion, idet anvendelsen af de umiddelbart omkringliggende arealer stadig afsøges og eventuelt vil indgå i senere helhedsorienterede løsninger vedrørende trafikken til og fra stadion."

    "Klagen vedrørende den gennemførte miljøscreening er under behandling af Planklagenævnet. Det er fortsat forvaltningens vurdering, at miljøscreeningen af lokalplanen er gennemført i fuld overensstemmelse med miljøvurderingslovens krav."

    Så miljøscreeningen tager ikke hensyn til de samlede påvirkninger af områdets anvendelse, men kun selve stadion... den var ny ! Så eksempelvis en cementfabrikken skal ikke tage hensyn til omgivelserne, hvis politikerne lige laver lokalplanen om til kun at dække dens areal, så de ikke mister arbejdspladser/stemmer i kommunen
    Last edited by Online; 23-06-2026, 18:45.

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af John Doe Se indlæg
    Det lyder jo vanvittigt. Så tror da fanden, at der bliver gået lidt stille med dørerne, på den front. Pinligt!
    De skulle være gået i gang d 15/6 efter en artikel i stiftstidende.

    Begynder at ane uråd. Mon der er en ny skandale under opsejling. Håber det virkelig ikke, men konstaterer blot de allerede er forsinket.

    Leave a comment:


  • John Doe
    replied
    Det lyder jo vanvittigt. Så tror da fanden, at der bliver gået lidt stille med dørerne, på den front. Pinligt!

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Nej desværre. Jeg referer bare fra den nye podcast
    Hvis kontrakten endnu ikke er underskrevet er der vel ikke bestilt materialer, maskiner, håndværkere
    Last edited by Online; 23-06-2026, 17:06.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Vildt !

    Ved du, hvad det eventuelt skyldes ?
    Nej desværre. Jeg referer bare fra den nye podcast

    Leave a comment:

Working...
X