Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• sinus
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Når både OB og Odense Kommune åbenbart sidder på deres hænder så sker der ikke noget på den front. Har sagt det før og gentager det gerne igen: Begynd allerede nu at undersøge mulighederne for at spille på Vejle Stadion når de nye krav træder i kraft, fordi Odense tror jeg ikke på kommer til at have et tidssvarende stadion til den tid.
    Enig. Jack kan sælge sand i Sahara. Så han skal nok søge at belære os, om fordelene ved at spille i Vejle. Og at OB er helt uden skyld i dette. Professionel amatørklub.

Leave a comment:

• jojo
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Det er så pinligt at være odenseaner, trist for byen.

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    Når både OB og Odense Kommune åbenbart sidder på deres hænder så sker der ikke noget på den front. Har sagt det før og gentager det gerne igen: Begynd allerede nu at undersøge mulighederne for at spille på Vejle Stadion når de nye krav træder i kraft, fordi Odense tror jeg ikke på kommer til at have et tidssvarende stadion til den tid.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    https://fyens.dk/sport/saa-gik-2024-...822a438f3d5-14

Hmm ....

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

Mit bud er at der sker noget når OUH er færdigbygget, ikke før. Ganske enkelt hænger det sammen med, at der skal være arbejdskraft at købe til fornuftige penge.
    Fair det er dit bud. De 2 ting er bare så langt fra hinanden at det er uden betydning.
    Det er mit bud.

Leave a comment:

replied

Mit bud er at der sker noget når OUH er færdigbygget, ikke før. Ganske enkelt hænger det sammen med, at der skal være arbejdskraft at købe til fornuftige penge.
    OUH har reelt ikke noget med Odense Kommune at gøre, da det er ejet af Region Syddanmark. Desuden er hovedentreprenøren italiensk og de fleste underleverandører gør brug af udenlandsk arbejdskraft, ikke dansk.

Hvis det kræver en større ombygning/nybygning skal stadionprojektet i offentlig udbud og kan derfor som udgangspunkt ikke udføres af lokale kræfter.

Noget som mange også glemmer er, at Odense har et klimamål om at være CO2 neutral senest i 2030... det kommer til at koste kassen og begrænse kommunens økonomiske råderum markant de kommende år.

Så det mest fornuftige, hvis stadion inden for en relativ kort periode skal opgraderes, er at sælge det til private investorer.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Det tror jeg ikke. OUH er først færdig i 2027/2028 og der er det for sent.
    Jeg tror de går igang i 2026 i samarbejde med nogle sponsorer i OB inden for byggebranchen. Det bliver indenfor netværket
    behøver det jo ikke at være. Man bliver bare nødt til at rykke hjemmebanen i en (længere) periode. Det ville være virkeligt skidt, men så længe de er om at komme i gang der er det jo allerede en reel risiko, alt efter hvor meget der skal laves.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Hvis OB skal have en chance for at udvikle sig til lidt mere end en klub der engang var stor, så skal man bygge sit eget stadion med private
    investorer. Odense Kommune er håbløst bagud på alle parametre, og bør vel ret beset kun beskæftige sig med ældrepleje og rennovation.
    Sæt nu de 3-4 største byggematadorer sammen omkring et bord, og lad dem ordne denne sag, for dem er det jo småpenge.
    16 hjemmekampe om året - lad os smide et par pokalkampe oveni...ikke mange dage om året du hiver omkring 10.000 ind på stadion. Så er der kvindeholdet - men der er tiltrækningskræften nok ikke så stor.
    - selvfølgelig kan man så tilknytte kontorlokaler og måske lokaler der kan lejes ud til events. Men det er stadig rigtigt mange penge de skal smide for at få det etableret.

Så kan man overveje større events - koncerter, det går bare ud over banen - medmindre man gør som de helt nye stadions hvor man kan skifte underlaget ud - tænker ikke det bliver billigere af det.

Nyt stadion - ja tak, men tror ikke på det kommer på tale - med eller uden kommunen

Leave a comment:

• fmprOB
    replied

Det tror jeg ikke. OUH er først færdig i 2027/2028 og der er det for sent.
    Jeg tror de går igang i 2026 i samarbejde med nogle sponsorer i OB inden for byggebranchen. Det bliver indenfor netværket

Leave a comment:

• jojo
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Lyder super. Men hvis det var så nemt var det nok sket allerede

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Hvis OB skal have en chance for at udvikle sig til lidt mere end en klub der engang var stor, så skal man bygge sit eget stadion med private
    investorer. Odense Kommune er håbløst bagud på alle parametre, og bør vel ret beset kun beskæftige sig med ældrepleje og rennovation.
    Sæt nu de 3-4 største byggematadorer sammen omkring et bord, og lad dem ordne denne sag, for dem er det jo småpenge.
    Lyder super. Men hvis det var så nemt var det nok sket allerede

Leave a comment:

• jojo
    replied

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Det første har i hvert fald været opfattelsen længe men dels kommer der jo nye materialer og vel også nye teknikker til at bygge tag så det kan vel ændre sig.
    ja det gør der vel - men kommer vel an på over hvor lang tidsperiode vi snakker. Hvis de antagelser kun er et par år gamle så er det vel begrænset hvor meget nyt der kan være kommet på banen.

Lad os håbe de får taget sig sammen til at træffe en beslutning...selv om det nok ender med så billig en løsning som muligt.

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    https://fyens.dk/odense/stadionrenov...bare-saa-stort

Der skulle nu ligge et færdig projekt forslag klar.
    Spændende hvornår det rammer offentligheden.
    Jeg synes det er det samme de siger hele tiden uden egentlig at sige noget, efterfulgt af et: Der ligger ikke noget klar endnu, men……og så skyder de det lige et halvt år mere.

Men ja, så må vi se om der kommer noget mere konkret på bordet til sommer.

Jeg håber dog allerede OB er i gang mad at undersøge mulighederne er for at leje sig ind på Vejle Stadion, når det viser sig at Odense Kommune ikke kan have et stadion klar der opfylder kravene i 2028.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

der er en fakta boks i artiklen der står;

"De fire tribuner er ikke fuldt overdækkede. Det bliver et såkaldt A-krav, som skal opfyldes på de danske Superliga-stadions fra 2028. Det vil i Odense blive en bekostelig affære, fordi den nuværende konstruktion ikke kan klare, at man forlænger de tag, der er over tribunerne i dag."

så det lyder til man har undersøgt det

...og lige derefter bliver der så sået tvivl om den del

"Hidtil har opfattelsen været, at konstruktionen af de nuværende tribuner ikke kan bære mere tag, end der er i dag. På det seneste er der dog kommet rumlerier om, at tribunerne måske kan holde til mere end først troet."

fint man gerne vil genbruge og bevarer - tror også bare hurtigt det kan ende med at blive dyrere i længden.
    Det første har i hvert fald været opfattelsen længe men dels kommer der jo nye materialer og vel også nye teknikker til at bygge tag så det kan vel ændre sig.

Leave a comment:

Working...
X