Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

    Ja det kan vi håbe - og så at de er hurtigere til at få banen anlagt - ellers bliver det 6 mdr på udebane ....
    Er det en dårlig ting? (i forhold til at OB åbentbart ikke kan vinde hjemme) ..

    Leave a comment:


  • Jebola
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Enig.
    Nu lysner det for omklædningsrummene og så må banen være det næste inden resten af stadion forhåbentlig får en større renovering.
    https://fyens.dk/ob/det-kolde-gys-ve...bo-paa-stadion
    Ja det kan vi håbe - og så at de er hurtigere til at få banen anlagt - ellers bliver det 6 mdr på udebane ....

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Nu er vi så gået ind i 2024, og vi venter stadig spændt på et udkast til en renovering af stadion.
    Mon der kommer et udspil i løbet af foråret. Man kan ikke være andet end utålmodig efter stadion har været syltet i årevis.
    Enig.
    Nu lysner det for omklædningsrummene og så må banen være det næste inden resten af stadion forhåbentlig får en større renovering.
    https://fyens.dk/ob/det-kolde-gys-ve...bo-paa-stadion

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    Nu er vi så gået ind i 2024, og vi venter stadig spændt på et udkast til en renovering af stadion.
    Mon der kommer et udspil i løbet af foråret. Man kan ikke være andet end utålmodig efter stadion har været syltet i årevis.

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Nu skal man også tag imed i betragtning at den blev 82 ældre... I 82 år ligner vel selv også en øjebæ..
    Hov hov .... ender jo med vi selv er 82 år inden OB bliver tophold.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Alligevel imponerende det er lykkedes at få det til at ligne en øjebæ efter diverse ombygninger.
    Nu skal man også tag imed i betragtning at den blev 82 ældre... I 82 år ligner vel selv også en øjebæ..

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af O´nse Se indlæg
    Personligt elsker jeg ældre stadions og selvom jeg kan se en hel del "fejl og mangler" på vores kerne hjemmebane, så nyder jeg virkelig at den har et lidt gammeldags udtryk(bortset fra VIP).
    Men uh hvor ville jeg have elsket se se vores kære stadion i 1941... sikke en perle!

    https://arkiv.dk/vis/1009369
    Alligevel imponerende det er lykkedes at få det til at ligne en øjebæ efter diverse ombygninger.

    Leave a comment:


  • O´nse
    replied
    Personligt elsker jeg ældre stadions og selvom jeg kan se en hel del "fejl og mangler" på vores kære hjemmebane, så nyder jeg virkelig at den har et lidt gammeldags udtryk(bortset fra VIP).
    Men uh hvor ville jeg have elsket se se vores kære stadion i 1941... sikke en perle!

    https://arkiv.dk/vis/1009369
    Last edited by O´nse; 19-12-2023, 14:42.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Ja så er vi tilbage ved de halve løsninger/lappeløsninger som alle i og omkring OB er så begejstrede for. Her i byen elsker man jo at gøre alting halvt.
    Er det ikke tid til at begynde at lave ting ordentligt fra starten?
    Altså jeg ser ingen problem i at de får super gode træningsbaner på atletikken og kombinerer det sammen med 2-3 ugentlige træninger om ugen på stadion. Så skal vi heller ikke glemme at Bane 1 i Ådalen godt kan stå knivskarpt fra Maj til Sep hvis den ikke bruges de andre 7 måneder.
    Det syntes jeg ikke er halve løsninger. Har realistisk meget svært ved at se OB få baner i Ådalen der kan bruges året rundt.

    Man kunne selvfølgelig godt gøre det “ordentligt fra starten” og bruge 50-100 mill på at bygge et træningsanlæg et andet sted i byen med 2 græsbaner, 1 hybrid og evt en kunst samt faciliteter… Men det kommer ikke til at ske i den nærmeste fremtid.

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Tænker ikke at det er et kæmpe problem hvis atletikstadions bane ikke opfylder målene 100%. Man bruger sjældent fuld bane til træning og kan jo planlægge sig ud af det når det alligevel er meningen at man skal træne på en fuld bane på stadion 2-3 dage om ugen.
    Jeg tænker måske atletik klubben godt kunne acceptere en løsning hvis der falder lidt goder af til dem. Vi må se. Kommunen skal helt sikkert ind over. Og det tager tid.
    Tænker man kører normalt igennem indtil ultimo september hvor man forhåbentlig har en løsning. Men frygter det først bliver i 2025 at noget står klar
    Ja så er vi tilbage ved de halve løsninger/lappeløsninger som alle i og omkring OB er så begejstrede for. Her i byen elsker man jo at gøre alting halvt.
    Er det ikke tid til at begynde at lave ting ordentligt fra starten?

    Leave a comment:


  • SkuffeDK
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Atletikstadion opfylder ikke målene på en fodboldbane. Så skal løbebanen laves om til Atletikken. Det kan selvfølgelig også laves. Det grønne område ved siden af bliver brugt af cricket klubben.
    OB kan ikke bare bruge området da de ikke ejer det.
    Det er meget muligt at atletikstadion ikke holder målene helt. Men kvinderne spillede deres hjemmekampe forrige forår, mener jeg det var. Men græsarealet ved siden af, ser også relativt brugbart ud, hvis al beplantning ryddes.

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Det betyder ikke noget for en træningsbane.

    Der skal selvfølgelig kunne indgås aftale med de forskellige brugere/ejere. Det ville være rart, hvis vi i Odense kunne danne fælles front om OB, og så vil alle parter da have glæde af et renoveret område.

    Der er jo ikke nogen vildt god løsning, men jeg synes, atletikstadion + grønne områder ved siden af er det bedste bud, jeg har læst.

    Det ville jo også passe i fortællingen om idrætsbydelen i området.
    Meget enig mht. området på og omkring stadion. Hvis atletikstadion bliver brugt til eksempelvis spyd og hammerkast vil det dog ikke være sundt for en hybridbane, men måske disse sportsgrene kan rykkes væk fra selve stadion, hvis det overhovedet er aktuelt. Og det grønne område ved siden af atletikstadion bliver det stadig brugt til Cricket? Og ellers må det næsten være det mest optimale sted til en ny træningsbane.

    Men ja selve det område ved stadion, vil være ret optimalt fordi så vil superligaholdet samtidig kunne benytte omklædningsfaciliteter og andre faciliteter på selve stadion, når det på et tidspunkt bliver renoveret.
    Last edited by OleKBH; 09-12-2023, 12:29.

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Atletikstadion opfylder ikke målene på en fodboldbane. Så skal løbebanen laves om til Atletikken. Det kan selvfølgelig også laves. Det grønne område ved siden af bliver brugt af cricket klubben.
    OB kan ikke bare bruge området da de ikke ejer det.
    Det betyder ikke noget for en træningsbane.

    Der skal selvfølgelig kunne indgås aftale med de forskellige brugere/ejere. Det ville være rart, hvis vi i Odense kunne danne fælles front om OB, og så vil alle parter da have glæde af et renoveret område.

    Der er jo ikke nogen vildt god løsning, men jeg synes, atletikstadion + grønne områder ved siden af er det bedste bud, jeg har læst.

    Det ville jo også passe i fortællingen om idrætsbydelen i området.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Atletikstadion opfylder ikke målene på en fodboldbane. Så skal løbebanen laves om til Atletikken. Det kan selvfølgelig også laves. Det grønne område ved siden af bliver brugt af cricket klubben.
    OB kan ikke bare bruge området da de ikke ejer det.
    Tænker ikke at det er et kæmpe problem hvis atletikstadions bane ikke opfylder målene 100%. Man bruger sjældent fuld bane til træning og kan jo planlægge sig ud af det når det alligevel er meningen at man skal træne på en fuld bane på stadion 2-3 dage om ugen.
    Jeg tænker måske atletik klubben godt kunne acceptere en løsning hvis der falder lidt goder af til dem. Vi må se. Kommunen skal helt sikkert ind over. Og det tager tid.
    Tænker man kører normalt igennem indtil ultimo september hvor man forhåbentlig har en løsning. Men frygter det først bliver i 2025 at noget står klar

    Leave a comment:


  • Agbre
    replied
    Oprindeligt indsendt af SkuffeDK Se indlæg
    Lav hybridbane på både stadion og atletikstadion. Så er der kanon trænings- og kampforhold for OB, OBQ, U17-19 OG Kvindelandsholdet 10 minutter på cykel fra superligahuset og 10 minutter med Letbanen fra Hotel Odeon i bymidten!
    Ved ikke om det er helt så simpelt ift. træning. Som jeg forstår det kan en hybrid-bane ikke holde til, at der bliver trænet så meget på den. På stadion vil den måske kunne holde til, at superligaholdet kan træne på den 2-3 gange om ugen. En bane mere ville måske kunne løse det for superligaholdet. Men hvis alle de nævnte hold også skal have samme muligheder skal man reelt have noget der ligner 2 baner pr. hold.

    Leave a comment:

Working...
X