Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Mhjortebjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

ja eller Haderslev, eller Horsens (hvis de lever op til kravene)

- meeen mon ikke de får fingeren ud nu?
    Uh. Jeg vil gerne låne noget af din optimisme.

Odense Kommune og OSE er en kombination af de to langsomst agerende organisationer, at jeg frygter deres samarbejde kunne rive hul i universet.

Det sammenlagt med offentligt byggeri, der snildt kan blive så forsinket, at det tager over dobbelt så lang tid som antaget.

Det ser sort ud, IMHO.
    Last edited by Mhjortebjerg; 22-08-2024, 09:20.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Plan B fra OB’s side må vel være at leje sig ind på Vejle Stadion.
    ja eller Haderslev, eller Horsens (hvis de lever op til kravene)

- meeen mon ikke de får fingeren ud nu?

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

fint - så kan man ikke forsøge at fedte sig igennem og håbe på en dispensation. Hvis både klub og kommune ved der skal handling bag så kunne det faktisk være de kom igang
    Plan B fra OB’s side må vel være at leje sig ind på Vejle Stadion.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Av av...
    fint - så kan man ikke forsøge at fedte sig igennem og håbe på en dispensation. Hvis både klub og kommune ved der skal handling bag så kunne det faktisk være de kom igang

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Av av...

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    https://fyens.dk/sport/ufravigelige-...76534c65b41a-9

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Det lyder helt oplagt, men jeg vil blive overrasket, hvis ikke der er en eller anden lille kommune i Jylland der snupper den mulighed 30-40 år før Odense Kommune overhovedet har nået at stave til hybridbane.

Leave a comment:

• Mhjortebjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af newbenji Se indlæg

Ah lidt lavt sat,.
    fra wiki
    15790 tilskuere (13990 sæder)

så der skal lige findes 6000 siddepladser før uefa kan godtage det.
    Modtaget - jeg undrede mig også om det skulle være siddepladser.

Motorvejstadion - kæmpe nej tak.

Leave a comment:

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Stadion i Odense bør ligge bynært. Motorvejstadion - nej tak.

Håber, Odense går all in på Bolbro som idrætsbydel, og enten renoverer vores på mange måder dejlige stadion eller bygger et helt byt på samme plads.

OB er en del af Odenses byliv.
    Det afhænger af øjnene, der ser på det.

OB brander sig jo som Øens hold, og uden at være HELT sikker, vil jeg påstå, at en ret stor del af OB's tilskuere og fanskare ikke kommer dertil fra Odense. Det gør jeg heller ikke selv. Så et motorvejsstadion er sikkert ikke ønskværdigt for odenseanerne, men det ville det være for mange andre OB-fans, end dem der bor i Odense.

Når ovenstående er sagt, så foretrækker jeg selv en idrætsbydel i Bolbro, hvor man jævner det gamle stadion (og atletikstadion'et) med jorden og laver et helt nyt stadion. Men hvis det skal give mening, skal Bolbro som bydel have tilført parkeringsmuligheder og anden infrastruktur.

Leave a comment:

• newbenji
    replied
    Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

Uden at være arkitekt - som sådan - kunne man så ikke tænke sig, at lukke hjørnerne, ville bringe os derhenad? Der ville vel ret beset kun skulle opføres på den rigtige side af 1.100 pladser, i hvert hjørne for at nå målet.
    Ah lidt lavt sat,.
    fra wiki
    15790 tilskuere (13990 sæder)

så der skal lige findes 6000 siddepladser før uefa kan godtage det.

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied
    Stadion i Odense bør ligge bynært. Motorvejstadion - nej tak.

Håber, Odense går all in på Bolbro som idrætsbydel, og enten renoverer vores på mange måder dejlige stadion eller bygger et helt byt på samme plads.

OB er en del af Odenses byliv.

Leave a comment:

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

Uden at være arkitekt - som sådan - kunne man så ikke tænke sig, at lukke hjørnerne, ville bringe os derhenad? Der ville vel ret beset kun skulle opføres på den rigtige side af 1.100 pladser, i hvert hjørne for at nå målet.
    Jo, men det er jo ikke en holdbar løsning på længere sigt.

Som jeg forstår problematikken er der ting, der taler for at forlade Odense Stadion (som desuden er en politisk hvepserede) og bygge sit eget, og ting der taler imod at forlade Odense Stadion og i stedet investere i at opgradere de nuværende faciliteter.

Der kommer nogle nye licenskrav til stadions, hvis de skal godkendes af Divisionsforeningen. Som jeg husker det, så skal alle tilskuerpladser være overdækket af tag eksempelvis. Skulle man gøre bare dette på Odense Stadion skal næsten hele fundamentet ændres, da taget, som jeg husker det, ikke kan forlænges i den nuværende konstruktion. Læg dertil alle de andre "dårligdomme" et stadion fra 40'erne har samlet op gennem årerne oveni. Mangelfulde og gammeldags faciliter, uigennemtænkt infrastruktur etc. etc. Derudover er stadion jo et delvist ejerskab mellem klub og kommune, hvilket har skabt debat i snart 40 år. Hvem må spille der, hvor tit, hvor meget skal det koste, hvad er kravene, er det kommunestøtte som de andre klubber ikke får etc. etc. etc. En tabersag at blande sig i. Så at lukke hjørnerne på det nuværende stadion, ville være en løsning, der ville være et meningsløst spild af penge.

Omvendt kunne man bygge et helt nyt stadion enten udenfor byen, i nærheden af motorvejen, hvor man kunne komme til og fra, og hvor Odense Kommune, udover at være den myndighed der godkender udstykning og byggetilladelse ellers ikke kan blande sig. Problemet her er... Penge.. Et nyt stadion koster snildt mellem en kvart og en halv milliard, og det må siges at være en investering, der ikke forventes at blive forrentet specielt godt for hvem end, der skal lægge pengene. Der har været snak om fynske pengemænd som Thorborg, Stadil, Barfoed etc. kunne gå sammen, men det tror jeg ærlig talt ikke selv på.

Hele stadion-debatten er ret betændt, for havde stadionet været OB's og kun deres, så havde man lukket hjørnerne under Kim Brinks tid som sportschef, da tegnebogen var åben og tilslutningen stigende.

Leave a comment:

• Mhjortebjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Læser i med Odense Kommune?

https://bold.dk/fodbold/klubber/danm...lads-til-20000

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Nææ men det passer meget godt med 5 år.
    så længe kan de bare ikke vente - 2028 er der vidst nogle nye krav der træder i kraft. Og det kan da være man kan få dispensation et enkelt år hvis man er i gang med arbejdet...men det kan næppe udskydes alt for meget.

Den lette løsning vil vel være at undgå at rykke op igen - tænker ikke kravene til 1 divisions hold er helt så strenge...

Leave a comment:

Working...
X