Oprindeligt indsendt af lasselsh
Se indlæg
Og når det så er sagt, så synes jeg sagtens, at man kan argumentere for, at MD har virket påvirket af sin relation til klubben. Om det er en professionel eller personlig relation, har jeg lidt svært ved at afkode. I begyndelsen af SFÅ-tiden stod han stædigt fast på, at det var et medie, der fungerede efter journalistiske principper. Det var så ikke en fanpodcast. Er det billede lige så entydigt i dag kan vi jo spørge hinanden? At SFÅ engagerede sig som partner i hele Identitetsprojektet er imo også journalistisk kritisabelt, særligt når der er så mange relationer parterne på tværs, at det får Snapstinget til at ligne speeddating for folk uden korttidshukommelse. Men hvad værre er, så virker de generelt kyste, når det kommer til at stille de virkelig hårde spørgsmål. Når kritikken bliver personlig. Det kan jeg godt forstå. Det kan også være svært. Men det er simpelthen en bunden opgave, når man har sådan en position. Da Martin efter interviewet med Enrico og Thorborg undskyldte for de kritiske spørgsmål, så var Enrico jo totalt uforstående, og jeg var ved at kaste mig selv ud af vinduet. Man havde lige brugt halvanden time med den eftertragtede Niels Thorborg på at høre Enrico snakke lidt om siloer i OSE og så ellers bare lidt løst og fast. Var det virkelig de spørgsmål og svar, vi havde ventet i årevis på at høre? Ikke for mit vedkommende i hvert fald. Hvad angår Fyens, så har jeg al mulig veneraton for Leif Rasmussen og hans måde at være journalist på, men det er ganske enkelt for useriøst at have en dækning, der er så meget ude af trit med tiden. Leif er kanon til det, han gør, men Fyens bliver simpelthen nødt til at ryste posen i deres OB-dækning, ellers taber de bare yderligere terræn. Klubben tager dem i forvejen knapt nok seriøst, kan man fornemme.
Jeg kan sagtens forstå behovet for at forsvare SFÅ. Martin Davidsen og gutterne har gjort utroligt meget for klubben og har hævet dækningen af klubben til et meget højere niveau. Der er dygtige panelister, spændende debatter og hyldest til historien. Jeg har været med helt fra starten. Men det frikender dem altså ikke for kritik, når den er nødvendig. Og særligt ikke en faglig kritik, som det her i høj grad er. De kritiske spørgsmål har svære tider i sport. Oftest er spørgsmålene af ringe kvalitet, men når de så endelig rammer, så bliver modtageren ofte fornærmet over akkuratessen. Det gør sig i øvrigt også gældende i journalistik.
Leave a comment: