Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

replied
    Banen på stadion ser virkelig god ud... nu er den undskyldning elimineret

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Jeg tror ikke så meget på det med koncerter på stadion da det også smadrer græsset og byen/ kommunen har allerede satset penge på både tusindårsskoven (Tinderbox) og Dyreskuepladsen til den slags.

Jeg tror det afgørende bliver om der kan skaffes nok penge fra private investorer til udvikling af områderne omkring stadion og hele stadionområdet i Bolbro til eksempelvis kontorer, hotel og andet erhverv (bl.a i eventuelle hjørnebygninger af et kommende stadion samt andre uudnyttede byggegrunde i stadionområdet),
    Det kræver at kommunen sælger nogle af disse grunde til attraktive priser med en helhedsplan der igen er attraktiv for investorer, men det er pengene fra disse tiltag der skal være det der financierer 3 nye tribuner inkl tagkonstruktion samt nye toiletforhold og salgsboder (den nuværende hovedtribunen bliver der ikke pillet ved tror jeg).
    Men eftersom der ikke er kommet noget frem endnu er jeg ikke specielt optimistisk og jeg tror du har ret mht kommunalvalget og det med at der fortsat er mange i byen der har et indebrændt had til OB og derfor vil kæmpe imod sådanne planer også selvom man finder en løsning, hvor kommunekassen stort set ikke bliver rørt.
    Men nu får vi da i det mindste en hybridbane på stadion og ligesom med resten af stadionudviklingen og klubben i det hele taget, så er det med mottoet: bedre sent end aldrig ;-)
    +1

Og så har man ikke mere travlt end man ved at man først skal være færdig om 4 år. Tror gerne at OCC vil have at det går hurtigere. Men tror kommunen arbejder med en 2028 plan for stadion. Om vores nuværende status som 1. Div klub har ændret noget tvivler jeg på. Men det har nok ikke gjort det nemmere

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

Helt enig. Tror ikke der sker mere på denne side af kommunalvalget og så længe kommuernes økonomi ser ud som den gør samt det forhold at der fortsat mange som desværre hader OB, kommer der til at gå rigtig lang tid. Med mindre der er flere rigmænd som går sammen om at købe stadion og f.eks. laver det så der kan være koncert og andre events etc. Men jeg tror der går mange år før der sker noget på denne front, desværre.
    Jeg tror ikke så meget på det med koncerter på stadion da det også smadrer græsset og byen/ kommunen har allerede satset penge på både tusindårsskoven (Tinderbox) og Dyreskuepladsen til den slags.

Jeg tror det afgørende bliver om der kan skaffes nok penge fra private investorer til udvikling af områderne omkring stadion og hele stadionområdet i Bolbro til eksempelvis kontorer, hotel og andet erhverv (bl.a i eventuelle hjørnebygninger af et kommende stadion samt andre uudnyttede byggegrunde i stadionområdet),
    Det kræver at kommunen sælger nogle af disse grunde til attraktive priser med en helhedsplan der igen er attraktiv for investorer, men det er pengene fra disse tiltag der skal være det der financierer 3 nye tribuner inkl tagkonstruktion samt nye toiletforhold og salgsboder (den nuværende hovedtribunen bliver der ikke pillet ved tror jeg).
    Men eftersom der ikke er kommet noget frem endnu er jeg ikke specielt optimistisk og jeg tror du har ret mht kommunalvalget og det med at der fortsat er mange i byen der har et indebrændt had til OB og derfor vil kæmpe imod sådanne planer også selvom man finder en løsning, hvor kommunekassen stort set ikke bliver rørt.
    Men nu får vi da i det mindste en hybridbane på stadion og ligesom med resten af stadionudviklingen og klubben i det hele taget, så er det med mottoet: bedre sent end aldrig ;-)
    Last edited by OleKBH; 28-07-2024, 09:02.

Leave a comment:

• longway78
    replied
    Rigtig god koncert dog en dårlig dag den blev holdt på.

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

Nogle der ved hvordan nedrykningskoncerten med medina og nik og jay på stadion gik? Væsenligt stort overskud på det eller det modsatte?
    Et forsigtigt/optimistisk gæt er et overskud på omkring 4 millioner

Men det er jo "koncernpenge".
    Last edited by Online; 27-07-2024, 11:32.

Leave a comment:

• Jeppetoje
    replied

Helt enig. Tror ikke der sker mere på denne side af kommunalvalget og så længe kommuernes økonomi ser ud som den gør samt det forhold at der fortsat mange som desværre hader OB, kommer der til at gå rigtig lang tid. Med mindre der er flere rigmænd som går sammen om at købe stadion og f.eks. laver det så der kan være koncert og andre events etc. Men jeg tror der går mange år før der sker noget på denne front, desværre.
    Nogle der ved hvordan nedrykningskoncerten med medina og nik og jay på stadion gik? Væsenligt stort overskud på det eller det modsatte?

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Jeg synes det er helt vildt så længe der går uden tydelige fremskridt. Det kan jo ikke passe det tager så lang tid at finde ud af hvad man vil.
    Vil ikke være det fjerneste forbavset hvis projektet er sat på pause.
    Du har helt ret.
    Det største problem og det som jeg jokere lidt med (omkring årstal) er at de melder noget ud og så sker der ingenting. Så er det som om at de satser på at folk har glemt alt om deres tidligere udmelding.

Det bliver simpelthen så utroværdigt og man mister fremadrettet tillid til alle deres udmeldinger.

Hvis de har en plan men afventer finansiering, så meld da det ud, men lige nu må deres "radiotavshed" tolkes somom at de er på bar bund, på 20. år.

Leave a comment:

• Mwape
    replied

Jeg synes det er helt vildt så længe der går uden tydelige fremskridt. Det kan jo ikke passe det tager så lang tid at finde ud af hvad man vil.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied

Mon ikke det fordi de tager udgangspunkt i HB Køges station? Der er ret mange linjer som skal slås. Det nok det grimmeste stadion som jeg har set.

Leave a comment:

• Mwape
    replied

Ja foråret, men de nævnte ikke hvilket årstal
    Mon ikke det fordi de tager udgangspunkt i HB Køges station? Der er ret mange linjer som skal slås. Det nok det grimmeste stadion som jeg har set.

Leave a comment:

• OleKBH
    replied

Var det ikke meningen der skulle komme et forslag i foråret????
    Ja foråret, men de nævnte ikke hvilket årstal

Leave a comment:

• Kielberg
    replied

Arkitektfirmaet der er sat på sagen må have lavet deres skitser for hele stadionområdet, så det må være finansieringen der skal på plads.
    Var det ikke meningen der skulle komme et forslag i foråret????

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    https://fyens.dk/debatgl/frem-med-mi...5ba1f80f57c-16

Helt enig! Se nu at få det stadion renoveret.
    Arkitektfirmaet der er sat på sagen må have lavet deres skitser for hele stadionområdet, så det må være finansieringen der skal på plads.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

Selv hbkøge får et renoveret stadion som opretholder de nye superligakrav
    Ja det er vildt så langsomt alt i Odense Boldklub/kommune foregår. Vi er Danmarks hårdest prøvede fans.

Leave a comment:

• Jeppetoje
    replied
    https://fyens.dk/debatgl/frem-med-mi...5ba1f80f57c-16

Helt enig! Se nu at få det stadion renoveret.
    Selv hbkøge får et renoveret stadion som opretholder de nye superligakrav

Leave a comment:

Working...
X