Oprindeligt indsendt af fmprOB
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Modernisering af stadion
Collapse
X
-
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
nu troede jeg lige der var nyt - det er åbenbart samme historie de snakker om i Fyens podcast i dag.
Discount udgave - lukker hjørner og forlænger tagkonstruktioner. Der snakkes om 100 mill. i pris - plane skulle være fra 2023 - der nævnes også der skulle være sket ændringer, men vidst ikke noget væsenligt.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægAhhhh
Lyder til at dette er et udkast fra Oktober 2023. Så meget kan have ændret sig.
Men helt klart den skrabede løsning uden udbygning af sponsor faciliteter og at tagene bare forlænges
Discount udgave - lukker hjørner og forlænger tagkonstruktioner. Der snakkes om 100 mill. i pris - plane skulle være fra 2023 - der nævnes også der skulle være sket ændringer, men vidst ikke noget væsenligt.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
Jeg har altså svært ved at hoppe med på den negative vogn.
Fint at bruge 100 mio. på at lukke hjørnerne og forlænge taget. Det er opnåeligt for alle parter, og så kan vi komme i gang. Jeg behøver ikke en revolution, blot at mit elskede Mekka kan være hjemstavn for de smukkeste striber. Nu fiser lyden så heler ikke ud - added bonus.
Oveni en plan for et Sportel - det lyder da meget fedt. Et parkeringshus? Ja, tak!
Jeg synes planen er i vores ånd. Jeg ville have det så svært med, at vi gik FCM vejen med gode adgangsforhold fra motorvejen, bløde sæder, og primært familieorienteret, hvor man køber bajere samme sted som de andre køber kaffe. Nej tak.
Fodbold på Odense Stadion. Det er det vigtigste.
Sæt i gang.
Problemet er bare at selv den "plan" (tegnet på en comodore 64) fyens.dk har fået fingre i sandsynligvis lige nu er det ypperste vi kan drømme om og det som det med stor sandsynlighed ender med er en skrabet version af den skraede version....hvis jeg kender Odense Kommune og OB ret.
Men fedt trods alt at se nogle af de tanker der er gjort.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Jeg har tænkt vældigt over det, og jeg er enig med dig. Stadion er placeret, som det bør - bynært - og jeg er på mange måder tilfreds. Jeg håber på en samlet integration af Idrætsbyen i Bolbro, og så håber jeg da, at man - foruden det nu nævner - tænker nogle fede arkitektoniske løsninger ind.
EDIT: samt en kærlig hånd til toiletter, boder osv.Last edited by Jungledyret; 29-08-2024, 10:18.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægAhhhh
Men helt klart den skrabede løsning uden udbygning af sponsor faciliteter og at tagene bare forlænges
Fint at bruge 100 mio. på at lukke hjørnerne og forlænge taget. Det er opnåeligt for alle parter, og så kan vi komme i gang. Jeg behøver ikke en revolution, blot at mit elskede Mekka kan være hjemstavn for de smukkeste striber. Nu fiser lyden så heler ikke ud - added bonus.
Oveni en plan for et Sportel - det lyder da meget fedt. Et parkeringshus? Ja, tak!
Jeg synes planen er i vores ånd. Jeg ville have det så svært med, at vi gik FCM vejen med gode adgangsforhold fra motorvejen, bløde sæder, og primært familieorienteret, hvor man køber bajere samme sted som de andre køber kaffe. Nej tak.
Fodbold på Odense Stadion. Det er det vigtigste.
Sæt i gang.Last edited by Mhjortebjerg; 29-08-2024, 09:58.
- Likes 5
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlægFor 4 år siden dukkede der også en hemmelig plan op:
https://www.tv2fyn.dk/odense/hemmeli...kvart-milliard
Så ja, meget kan ændre sig. Måske ser vi en tredje plan i 28.
Leave a comment:
-
For 4 år siden dukkede der også en hemmelig plan op:
https://www.tv2fyn.dk/odense/hemmeli...kvart-milliard
Så ja, meget kan ændre sig. Måske ser vi en tredje plan i 28.
Leave a comment:
-
Ahhhh
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægDet var jo lidt tidligt på morgenen så jeg skæmmede kun artiklen, men 100 mill. er nævnt men det er MEGET løst, det antydes vel at det bliver mere
Men det kan jo også være et overslag for at få det igennem politisk. Så underbudgetterer man for at den går igennem og så finder man de ekstra penge til sidst som man har set ved mange andre store byggerier med stor politisk debat… Men man er jo nød til det når man er igang..
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Ja det kan jeg se. Fik bare at vide igår af en højtstående medarbejder i Odense Kommune at ingen havde set noget endnu. Så spørgsmålet er om det læk ikke ligger ved dem der har siddet med arbejdet
Står der noget om pris?
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægFS/SF har i dagens avis en artikel om "de hemmelige planer" for stadion og bydelen. Der er vist skitser osv. Hverken OS&E eller Peter Rahbek vil kommentere fordi der er sket og sker ændringer, men det burde dog være tæt på som jeg læser det. Der bliver sandsynligvis tale om en klimavenlig tilgang (læs discount) løsning med lukkede hjørner med erhvervsarealer osv. Forventningen er at det fremlægges i løbet af efteråret
Står der noget om pris?
Leave a comment:
-
https://fyens.dk/sport/hemmelige-pla...4eac3345bc53-7
Uha håber det er en elev der bare har lavet et udkast. Ellers bliver det verdens mærkeligste stadion.
Tænk at bruge i årevis på at udtænke sådan noget makværk.Last edited by Kielberg; 29-08-2024, 04:56.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægHørte idag at dem der skal aflevere en rapport omkring stadion renovering til OSE/OK slet ikke er færdige fordi det hele er så komplekst.
Så pt har Enrico,Thorborg mfl intet at forholde sig til. Til stor frustration som jeg hører det. De var blevet lovet noget for flere måneder siden
Leave a comment:
Leave a comment: