Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Igen. Spekulationer der opstår pga hans lukkede lederstil
    Ja det kan kun blive formodninger. For vi ved det ikke.
    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
      Ja det kan kun blive formodninger. For vi ved det ikke.
      Præcis. Så alle konspirationsteorier der er med til at tilføre OB og OSE dårlig energi er på hans egen regning

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Alt dette og meget meget mere kunne undgåes hvis han bare gad at åbne lidt op i pressen og overfor fans..

        Jeg tror at Thorborg elsker OB. Det er jeg helt sikker på. Og han ønsker alt det bedste for OB
        Jeg tror bare på at han elsker penge højere. Sine egne og alle de andre der ligger inde for en arms længde
        Jeg tror heller ikke den travle mand stillede op til så mange kampe hvis ikke han følte noget for klubben. Men vi skal heller ikke underkende det sociale og det forretningsmæssige sammen med de andre i VIP.

        Desværre har han ikke søgt viden om at drive en fodboldklub. Jeg har tidligere henvist til - var han fodboldøkonom eller oplevelsesøkonom - der slog fast, at det er helt nødvendigt at investere meget og rigtigt, hvis man vil ende med at tjene penge/ikke tabe mange.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
          Jeg tror heller ikke den travle mand stillede op til så mange kampe hvis ikke han følte noget for klubben. Men vi skal heller ikke underkende det sociale og det forretningsmæssige sammen med de andre i VIP.

          Desværre har han ikke søgt viden om at drive en fodboldklub. Jeg har tidligere henvist til - var han fodboldøkonom eller oplevelsesøkonom - der slog fast, at det er helt nødvendigt at investere meget og rigtigt, hvis man vil ende med at tjene penge/ikke tabe mange.
          det er også let at sige til milliardæren at han bare skal blive ved med at smide gode penge efter dårlige. Det er jo ikke fordi at hans formue består af likvider eller i større mænge letomsættelige aktiver - skal han smide 100 mio efter OB er det 100mio han skal tage et andet sted fra som formentligt giver overskud og det er der sq ikkemeget upside i ..

          Hvis han virkelig kun tænkte på pengene og ikke havde følelser for klubben havde han jo lavet cuttet for længst om overhovedet nogensinde gået ind i det ... og hvad er alternativet så?

          ser i nogen der står klar med en halv mia til at investere i forhold på Fyn ??
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            det er også let at sige til milliardæren at han bare skal blive ved med at smide gode penge efter dårlige. Det er jo ikke fordi at hans formue består af likvider eller i større mænge letomsættelige aktiver - skal han smide 100 mio efter OB er det 100mio han skal tage et andet sted fra som formentligt giver overskud og det er der sq ikkemeget upside i ..

            Hvis han virkelig kun tænkte på pengene og ikke havde følelser for klubben havde han jo lavet cuttet for længst om overhovedet nogensinde gået ind i det ... og hvad er alternativet så?

            ser i nogen der står klar med en halv mia til at investere i forhold på Fyn ??
            men er det folk efterlyser ikke først og fremmest lidt mere åbenhed? Jo vi vil gerne have flere penge til klubben - men nogle svar på hvad NT vil i/med OB ville være et godt sted at starte.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              men er det folk efterlyser ikke først og fremmest lidt mere åbenhed? Jo vi vil gerne have flere penge til klubben - men nogle svar på hvad NT vil i/med OB ville være et godt sted at starte.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                men er det folk efterlyser ikke først og fremmest lidt mere åbenhed? Jo vi vil gerne have flere penge til klubben - men nogle svar på hvad NT vil i/med OB ville være et godt sted at starte.
                Det er vel ikke enten eller.
                Jesper Hansen har tilsyneladende ikke penge til de nødvendige indkøb og så ligger vi i den nederste del og keder os for meget.
                Jeg ved godt at JH gudbedremig ikke har brugt alle pengene. Flinkt. Men det er jo nok på grund af en MT instruks.
                MT kunne sikkert godt lade sig interviewe i 5 minutter uden vi blev så meget klogere. Hellere en reelt topspiller og ingen varm luft. Hvis jeg altså skal vælge.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  men er det folk efterlyser ikke først og fremmest lidt mere åbenhed? Jo vi vil gerne have flere penge til klubben - men nogle svar på hvad NT vil i/med OB ville være et godt sted at starte.
                  Tror ikke jeg overdriver hvis jeg skriver at det er både/og ... men jo mere åbenhed ville da helt sikkert betyde en masse men når hver en lille udtalelse blivermålt og vejet, perspektiveret, gransket, tillagt mere eller mindre reelle motiver for ikke sige vredet til at fremme nogle personers verdenssyn på OB og nogen (herunder jeg selv) så forstår man nogen gange godt at de ikke siger så meget og meget overfladisk ..
                  Men grundlæggende tror jeg da at NT stadig arbejder ud fra den vision som den udmeldte strategi lå til grund for .. vi er så på 4. sportschef siden da og både NT’s eget imperium og OS&E har fået økonomiske skud for boven i mellemtiden så det får givetvis ikke som håbet.
                  God forretningsskik tilsiger dog at strategi revurderes løbende hvilket vel også er sket men de har ikke været gode til at melde en samlet plan.

                  men der er jo folk der taler med JH og hvorfor efterlyser de ikke en samlet plan for OB eller sammenholdet udviklingen i den der er meldt ud.
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    det er også let at sige til milliardæren at han bare skal blive ved med at smide gode penge efter dårlige. Det er jo ikke fordi at hans formue består af likvider eller i større mænge letomsættelige aktiver - skal han smide 100 mio efter OB er det 100mio han skal tage et andet sted fra som formentligt giver overskud og det er der sq ikkemeget upside i ..

                    Hvis han virkelig kun tænkte på pengene og ikke havde følelser for klubben havde han jo lavet cuttet for længst om overhovedet nogensinde gået ind i det ... og hvad er alternativet så?

                    ser i nogen der står klar med en halv mia til at investere i forhold på Fyn ??
                    Du bliver ved med at italesætte det som om NT er julemanden med gaveregn over OB. Hvad er det ved forretningen OB du ikke forstår? Er Thorborg og OB noget todelt i din verden ? Han er selv andvarlig for forretningen. Hvis ikke han ønsker at investere flere penge i forretningen OB så står det ham frit for at sælge. Der er et langt større aktie potentiale end det nuværende. At han som forretningamand ikke magter at udnytte det er han og hans organisation ansvarlige for. OB er sportsligt og forretningsmæssige så stærke som ledelsen har økonomi og evner. Længere er den altså ikke. Heller ikke selvom du italesætter en verden hvor NT har forretning og så hobby projektet OB som han holder i live af et godt hjerte og for sine blå øjne...
                    Last edited by bobbyG; 01-04-2018, 19:04.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                      Du bliver ved med at italesætte det som om NT er julemanden med gaveregn over OB. Hvad er det ved forretningen OB du ikke forstår? Er Thorborg og OB noget todelt i din verden ? Han er selv andvarlig for forretningen. Hvis ikke han ønsker at investere flere penge i forretningen OB så står det ham frit for at sælge. Der er et langt større aktie potentiale end det nuværende. At han som forretningamand ikke magter at udnytte det er han og hans organisation ansvarlige for. OB er sportsligt og forretningsmæssige så stærke som ledelsen har økonomi og evner. Længere er den altså ikke. Heller ikke selvom du italesætter en verden hvor NT har forretning og så hobby projektet OB som han holder i live af et godt hjerte og for sine blå øjne...
                      Skulle mene at jeg er helt med på hvordan sådan en biks er skruet sammen��

                      NT er primær investor, ejer og bestyrelsesformand i virksomheden OS&E der har forskellige aktiviteter, herunder OB. Han er øverste ansvarlige men har ikke den daglige ledelse om end det lader til at de vigtigeste beslutninger (herunder spillerkøb) skal godkendes i bestyrelsen og dermed af ham personligt.
                      Du har ret i at det står han frit for at sælge hvis han ikke ønsker at investere yderligere men det står han også frit for st beholde såvel OB som OS&E selvom han ikke ønsker at investere mere end han allerede har gjort.
                      Jeg tror ikke at OS&E og dermed OB er et hobbyprojekt og mener heller ikke at have udtrykt dette men jeg er ret sikker på at bestyrelsen har en klar strategi for hvad de vil med både OS&E samt OB og de øvrige aktiviteter og fokus er vidt pt på faciliteter for OB delen selvom de ikke har været dygtige til at melde det ud.
                      Der er tilsyneladende tilfredshed med den måde den daglige ledelse af OB administreres af JH og på den lange bane er det vist indtil videre accepteret at KN ikke har opnået det kortsigtede mål om en placering i top6.

                      Er det så tilfredsstillende for os som fans, tilhængere ... kunder?? Nej .. men han og resten af ejergruppen, ledelsen m.m. er ikke forpligtet til at gøre mere end de gør.. og som du siger så er potentialet større på sigt så hvorfor sælge? og hvemvil betale en reel pris? Kunne han gøre mere for OS&E og OB omkring fokus og investeringer? Helt sikkert men fokus og investeringerne er andre steder hvis man følger med i hans gøren og laden og så længe OS&E følger de langsigtede mål afventer han vel bare tid i kalenderen .. og den er der givetvis ikke meget af ..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Men NT kunne jo lade være med at skubbe folk foran sig. Fynboer er interesseret i OB. Vi er nok ligeglad med Leasy, og de øvrige forretning. Det burde han tage bestik af.
                        Han kunne jo sige, at OB ikke er en hobby, men skal give afkast. Og at OB er til salg hvis nogen vil betale en fair pris. Så ville vi alle vide, at OB er en klub i den nederste del af midten. Så er det lettere at blive glad for et point Haderslev, eller Silkeborg.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                          Men NT kunne jo lade være med at skubbe folk foran sig. Fynboer er interesseret i OB. Vi er nok ligeglad med Leasy, og de øvrige forretning. Det burde han tage bestik af.
                          Han kunne jo sige, at OB ikke er en hobby, men skal give afkast. Og at OB er til salg hvis nogen vil betale en fair pris. Så ville vi alle vide, at OB er en klub i den nederste del af midten. Så er det lettere at blive glad for et point Haderslev, eller Silkeborg.
                          Som bestyrelsesformand skal gan jo ikke blande sig i den daglige drift eller udtale sig i tidebog utide. Det skal han når og hvis en strategi offentliggøres eller en direktør fyres og i så fald kun for at please interessenterne for så længe OB ikke er børsnoteret SKAL han ingenting .. om end det da vi klæde ham som hovedejer i en underholdningskoncernen med mange intetessenter i form af sponsorer der givetvis bliver informeret i et eller andet omfang og de mange fans og tilhængere ..
                          Det er jo meldt ud at regnskabet for OB skal balancere ... om det så er på ebitda, ebit eller efter vides ikke.. det indgår i en koncernstrukturene der har meldt ud at underskudende er utilfredsstillende så det lyder umiddelbart ikke som om det er meningen at det er OB der skal give overskud.
                          Der er jo ingen der siger at han og de øvrige ejere er interesserede i at sælge OB fra.. uanset prisen ... og kan umiddelbart ikke se hvem der skulle give så stort et bud at det ikke kan afvises ud fra devisen om at det er flagskibet i en underholdningskoncernen ..
                          Ved ikke hvordan det gør nogen mere eller mindre glad for et point i Silkeborg ..
                          Last edited by Plum; 01-04-2018, 21:50.
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Nu skriver du tide og utide. Som jeg husker det lovede han et interview efter sidste sæson. Jeg synes ikke vi kan beskylde ham for at stå frem og udstikker retningen. Han kunne skabe noget klarhed ved at have modet. I stedet er det JH som skal stå på mål for en top 6 ambition, som endnu engang ikke er indfriet. JH/KN siger vi har truppen til det. Min påstand er at hvis vi låste holdene og spillede 10 turneringer, så kom OB i top 6 en gang med den nuværende trup. Enten nye spillere, en simplere spillestil, eller flere penge kan gøre det. Den letteste metode, er at få en sportsdirektør som kan finde guld. De 3 brasserie i Helsingør koster næppe ret meget. Kunnen man tage fra en hylde højre, så ville de kunne gøre en forskel. De kan 2 af Helsingørs offensive folk måske allerede.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                              Nu skriver du tide og utide. Som jeg husker det lovede han et interview efter sidste sæson. Jeg synes ikke vi kan beskylde ham for at stå frem og udstikker retningen. Han kunne skabe noget klarhed ved at have modet. I stedet er det JH som skal stå på mål for en top 6 ambition, som endnu engang ikke er indfriet. JH/KN siger vi har truppen til det. Min påstand er at hvis vi låste holdene og spillede 10 turneringer, så kom OB i top 6 en gang med den nuværende trup. Enten nye spillere, en simplere spillestil, eller flere penge kan gøre det. Den letteste metode, er at få en sportsdirektør som kan finde guld. De 3 brasserie i Helsingør koster næppe ret meget. Kunnen man tage fra en hylde højre, så ville de kunne gøre en forskel. De kan 2 af Helsingørs offensive folk måske allerede.
                              Helt enig i at NT ikke har holdt det interview han efter sigende havde sagt til (jeg mener det var) Mette Corneliussen men da det var i et kritisk kontekst forstår jeg godt at han ikke selv har budt sig til efterfølgende og hun har jo åbenbart ikke fulgt op på det.
                              Det er korrekt at det er NT der i kraft af sin bestyrelsesformandspost skal udstikke retningen og det er gjort langsigtet ved en større udmelding år tilbage og via regnskabet (kortsigtet) men sikkert også internt ogmåske overfor investorerne og sponsorerne men ikk e i medierne.

                              Det er JH’s ansvar at skabe top6 placeringen og dermed også ham der skal stå på mål for den - specielt når han udtaler at han har truppen til det. Hvis han ikke mener at han har truppen til det må han jo gå til sin foresatte og sige at han ikke kan løse opgaven med de nuværende de ressourcer - det er også hans ansvar. Om det så er spillermaterialet eller om det er træneren der gør at vi ikke når top6 må han jo vurdere. Om det er sportschefen der ikke løfter opgaven (ved at bruge tildelte ressourcer bedst muligt) må bestyrelsen vurdere da JH ikke står til ansvar for Ole Bang men direkte overfor bestyrelsen.
                              Jeg tror ikke det er let at finde en sportschef der kan finde guld ... mig bekendt hentede man i øvrigt JH for at skabe balance i budgettet. Det er mit indtryk at det er opnået jfr de tidligere udtalelser. Jeg mener at det er på tide at man henter en sportsdirektør der har kompetencer til at investere.
                              Bestyrelsen fyrede i sin tid KB med begrundelsen at man ikke ønskede at være så ekspansiv fremadrettet og ikke mente at KB var den rette til at stramme bæltet. Jeg siger ikke at man skal hente KB igen men det er tid til at løsne bæltet, bla. ved at bruge de penge som JH i et par vinduer har sagt der er men ikke brugt.
                              Jeg mener i øvrigt ikke at KB kunne have gjort det meget værre end det tomrum fyringen efterlod, PH og TB mestrede før JH kom men bestyrelsen prøvede noget, de tog action på en usund klubkultur og et højtbforbrug og i den kontekst syntes jeg vi står med et lidt bedre udgangspunkt i dag end dengang.
                              jeg syntes at vi har brugt for lang tid på det og jeg syntes at det er en anden der skal tage tøjlerne fremadrettet men havde vi nu ikke dummet os mod SIF og Randers havde vi været i top6 og såvel JH som KN havde lykkedes og vi alle havde været lidt mere glade - der blamer jeg KN der har foretaget nogle underlige dispositioner specielt her i foråret ...
                              Jeg glæder mig til at regnskabet bliver offentliggjort da målet for OB har stået deri og så må vi se hvad målet (kortsigtet) for næste sæson er - indtil andet er sagt tænker jeg at den langsigtede strategi er den der blev meldt ud for lang tid siden men er da enig i at det ville klæde bestyrelsen, herunder NT at melde noget ud enten i forhold til den gamle strategi og hvor man er i forhold til denne eller hvad den nuværende strategi indeholder.

                              Er der ingen OB fans der er selvstændige og kunne blive sponsor i OB og komme med info derfra. Ikke at den hellige gral skjules der men der kommer nyheder og opfølgninger og så kunne der jo komme noget nyt via netværket.
                              Last edited by Plum; 02-04-2018, 09:57.
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                Helt enig i at NT ikke har holdt det interview han efter sigende havde sagt til (jeg mener det var) Mette Corneliussen men da det var i et kritisk kontekst forstår jeg godt at han ikke selv har budt sig til efterfølgende og hun har jo åbenbart ikke fulgt op på det.
                                Det er korrekt at det er NT der i kraft af sin bestyrelsesformandspost skal udstikke retningen og det er gjort langsigtet ved en større udmelding år tilbage og via regnskabet (kortsigtet) men sikkert også internt ogmåske overfor investorerne og sponsorerne men ikk e i medierne.

                                Det er JH’s ansvar at skabe top6 placeringen og dermed også ham der skal stå på mål for den - specielt når han udtaler at han har truppen til det. Hvis han ikke mener at han har truppen til det må han jo gå til sin foresatte og sige at han ikke kan løse opgaven med de nuværende de ressourcer - det er også hans ansvar. Om det så er spillermaterialet eller om det er træneren der gør at vi ikke når top6 må han jo vurdere. Om det er sportschefen der ikke løfter opgaven (ved at bruge tildelte ressourcer bedst muligt) må bestyrelsen vurdere da JH ikke står til ansvar for Ole Bang men direkte overfor bestyrelsen.
                                Jeg tror ikke det er let at finde en sportschef der kan finde guld ... mig bekendt hentede man i øvrigt JH for at skabe balance i budgettet. Det er mit indtryk at det er opnået jfr de tidligere udtalelser. Jeg mener at det er på tide at man henter en sportsdirektør der har kompetencer til at investere.
                                Bestyrelsen fyrede i sin tid KB med begrundelsen at man ikke ønskede at være så ekspansiv fremadrettet og ikke mente at KB var den rette til at stramme bæltet. Jeg siger ikke at man skal hente KB igen men det er tid til at løsne bæltet, bla. ved at bruge de penge som JH i et par vinduer har sagt der er men ikke brugt.
                                Jeg mener i øvrigt ikke at KB kunne have gjort det meget værre end det tomrum fyringen efterlod, PH og TB mestrede før JH kom men bestyrelsen prøvede noget, de tog action på en usund klubkultur og et højtbforbrug og i den kontekst syntes jeg vi står med et lidt bedre udgangspunkt i dag end dengang.
                                jeg syntes at vi har brugt for lang tid på det og jeg syntes at det er en anden der skal tage tøjlerne fremadrettet men havde vi nu ikke dummet os mod SIF og Randers havde vi været i top6 og såvel JH som KN havde lykkedes og vi alle havde været lidt mere glade - der blamer jeg KN der har foretaget nogle underlige dispositioner specielt her i foråret ...
                                Jeg glæder mig til at regnskabet bliver offentliggjort da målet for OB har stået deri og så må vi se hvad målet (kortsigtet) for næste sæson er - indtil andet er sagt tænker jeg at den langsigtede strategi er den der blev meldt ud for lang tid siden men er da enig i at det ville klæde bestyrelsen, herunder NT at melde noget ud enten i forhold til den gamle strategi og hvor man er i forhold til denne eller hvad den nuværende strategi indeholder.

                                Er der ingen OB fans der er selvstændige og kunne blive sponsor i OB og komme med info derfra. Ikke at den hellige gral skjules der men der kommer nyheder og opfølgninger og så kunne der jo komme noget nyt via netværket.

                                Jeg tror det er varm luft der lukkes ud når JH beretter om midler som er der men ikke bruges “ fordi den rette spiller ikke dukkede op “

                                Skulle der være penge som ligger klar , snakker vi så flere mill eller nogle hundrede tusind ?

                                Hvis der er penge som man ikke har brugt af ovennævnte grund , hvorfor i hulen kunne man så ikke frikøbe Fellah når nu det har været KN’s drømmespiller igennem flere vinduer ?

                                Har man i OB de rette folk til at vurdere truppens styrker og mangler når man forud for et intens og vigtigt forår med chance for at spille sig i top 6 og opnå målsætningen går ud og lejer Fellah på trods af at der ligger en stak penge til indkøb ?
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X