Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Modsat en anden rig i bestyrelsen, Bent Jensen, har Thorborg fået sin enorme formue primært på usympatiske forretninger. At nogle er endnu mere grådige ændrer for mig ikke ved det.
    At det ikke er ulovligt er en fejl. Sådan lidt sort-hvidt sagt.
    Thorborg virker som en kynisk og med den brutalitet der i dagens samfund skal til. Der skal en filantropisk side til for at gavne vor klub. Har han den. Det ville gavne ham.
    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

    OB - engang var vi gode

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
      Modsat en anden rig i bestyrelsen, Bent Jensen, har Thorborg fået sin enorme formue primært på usympatiske forretninger. At nogle er endnu mere grådige ændrer for mig ikke ved det.
      At det ikke er ulovligt er en fejl. Sådan lidt sort-hvidt sagt.
      Thorborg virker som en kynisk og med den brutalitet der i dagens samfund skal til. Der skal en filantropisk side til for at gavne vor klub. Har han den. Det ville gavne ham.
      https://www.b.dk/nationalt/t.-hansen-boss-faar-faengselsdom-for-ulovligt-krudt
      https://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article4058598.ece
      https://www.tv2fyn.dk/artikel/direktor-kraeves-faengslet-i-fyrvaerkeri-sag
      https://www.fyens.dk/indland/Flere-skader-efter-T-Hansen-fyrvaerkeri/artikel/2849176


      Lidt uden for kategori.... og så alligevel ikke..... hvad var boligrenten i 70'erne / 80'erne ?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
        Modsat en anden rig i bestyrelsen, Bent Jensen, har Thorborg fået sin enorme formue primært på usympatiske forretninger. At nogle er endnu mere grådige ændrer for mig ikke ved det.
        At det ikke er ulovligt er en fejl. Sådan lidt sort-hvidt sagt.
        Thorborg virker som en kynisk og med den brutalitet der i dagens samfund skal til. Der skal en filantropisk side til for at gavne vor klub. Har han den. Det ville gavne ham.
        Mener at noget af lånemarkedet burde være ulovligt og der burde være en maksgrænse for renten. Nogle låner få penge og kommer til at betale et kæmpebeløb, fordi de reelt ikke pt. har mulighed for at betale, det er der selskaber der bevidst arbejder i og er aggresive i deres markedsføring overfor unge studerende eksempel, de forventer en betalingsevne på et tidspunk. Ikke fedt at låne 15.000 til et indskud til lejelighed også det bliver forrentet med 30 % over 7 år, nogle vil mene det er folks eget ansvar, men syntes der burde være en maks grænse for meget man kan sætte renten til og udnytte folk. Leasy kan være forældre der ikke har råd til at give deres børn jule eller konfirmationsgave og så betaler gange 2 3 stykker.

        Hvis ikke Leasy var der ville en mulighed fjernes for en del mennesker, og renten er ikke så høj som hos de virkelige hårde selskaber.

        Ved ikke om Thorborg har en Filantropisk side OB har vel indtil videre kostet ham nogle penge, ved ikke hvad hans motiver er når man er så pengestærk er der mange der går efter at have magt og indflydelse.

        Han kan også oprigtigt være interesseret i OB og Odense, men ikke har kunne akcepterer den usunde forrretningførelse under Kim Brink. At det så ikke er meget bedre nu med underskud godt nok, laverer omkostninger i OB men også betydelig lavere indtjening, også ingen sportslig succes overhovedet.
        Tror ikke folkene har været gode nok omkring rådgivning af ham, det kan forhåbenligt blive bedre med Augustinesen og andre nye kræfter i det sportslig setup.

        På mange måder er det rart at have pengestærke folk omkring OB, det giver en sikkerhed der ikke kun afhænger af sportlige resultater, men det sportlige setup har bare ikke været godt nok.

        Comment


          Boligrenten var høj nogle gange omkring 20 %, i 80.erne menes jeg at det lå på omkring 10 %. men der var jo så også inflation dengang, hvilket afspejles i renten. Den effektive rente hos nogle selskaber m.m der udbyder kviklån nogle gange over 100 % det mener jeg ikke burde være lovligt.
          Kender ikke alle Thorborgs aktiviteter men leasy er ikke oppe i den absurd høje rente katagori.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
            Modsat en anden rig i bestyrelsen, Bent Jensen, har Thorborg fået sin enorme formue primært på usympatiske forretninger. At nogle er endnu mere grådige ændrer for mig ikke ved det.
            At det ikke er ulovligt er en fejl. Sådan lidt sort-hvidt sagt.
            Thorborg virker som en kynisk og med den brutalitet der i dagens samfund skal til. Der skal en filantropisk side til for at gavne vor klub. Har han den. Det ville gavne ham.
            Bent Jensen er da ikke meget bedre. Han står for at importere en masse kinesisk skrammel som indeholder forbudte stoffer og er med til at underminere europæisk industri og miljølovgivning.
            OB: Danske mestre i 2075/6

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
              Modsat en anden rig i bestyrelsen, Bent Jensen, har Thorborg fået sin enorme formue primært på usympatiske forretninger. At nogle er endnu mere grådige ændrer for mig ikke ved det.
              At det ikke er ulovligt er en fejl. Sådan lidt sort-hvidt sagt.
              Thorborg virker som en kynisk og med den brutalitet der i dagens samfund skal til. Der skal en filantropisk side til for at gavne vor klub. Har han den. Det ville gavne ham.
              Er det dig Johanne Schmidt Nielsen?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                Er det dig Johanne Schmidt Nielsen?
                Ha ha. Nej der er da andre end hende der kunne mene det. Det er vel kun bla LA og til dels Venstre den slags slet ikke kan fise ind.
                Både i kristendommen og i islam ses der ned på den slags som ugudeligt. Og det er da også bare almindelig omtanke og medmenneskelighed og en del mere.
                Det er næppe Bent Jensen personligt der har beordret indkøb af dårligt fyrværkeri. Jeg er i øvrigt enig i at THansen længe har solgt for dårlige varer.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                  Ha ha. Nej der er da andre end hende der kunne mene det. Det er vel kun bla LA og til dels Venstre den slags slet ikke kan fise ind.
                  Både i kristendommen og i islam ses der ned på den slags som ugudeligt. Og det er da også bare almindelig omtanke og medmenneskelighed og en del mere.
                  Det er næppe Bent Jensen personligt der har beordret indkøb af dårligt fyrværkeri. Jeg er i øvrigt enig i at THansen længe har solgt for dårlige varer.
                  Var også blot for sjov :-) alle er jo i ret til at have sin holdning.
                  Jeg er bare glad for at vi har en rigtig dygtig forretningsmand, som giver muligheder for at OB kan have et professionelt setup.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Har han selv tjent dem?
                    Altså bortset fra de tusindvis af ansatte LŽeasy osv. har og de ressourcer der lægges beslag på, ja ... så har han vel selv tjent dem.
                    Men ja, det er en lang debat.
                    Ha ha ha ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                      Boligrenten var høj nogle gange omkring 20 %, i 80.erne menes jeg at det lå på omkring 10 %. men der var jo så også inflation dengang, hvilket afspejles i renten. Den effektive rente hos nogle selskaber m.m der udbyder kviklån nogle gange over 100 % det mener jeg ikke burde være lovligt.
                      Kender ikke alle Thorborgs aktiviteter men leasy er ikke oppe i den absurd høje rente katagori.
                      Mine forældre fik et huslån på over 20% ... mener det var 22.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                        Ha ha ha ...
                        Har Thorborg selv tjent dem?
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Har Thorborg selv tjent dem?
                          Ja han har. Ikke sådan at han laver alt selv selvfølgelig. Han har jo i hundredvis af dygtige medarbejdere, men det er hans virksomheder, så selvfølgelig er det ham der har tjent pengene. Hvis de gav underskud var det også hans skyld. Medarbejderne kommer jo ikke til at skylde virksomheden penge hvis de går konkurs.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                            Ja han har. Ikke sådan at han laver alt selv selvfølgelig. Han har jo i hundredvis af dygtige medarbejdere, men det er hans virksomheder, så selvfølgelig er det ham der har tjent pengene. Hvis de gav underskud var det også hans skyld. Medarbejderne kommer jo ikke til at skylde virksomheden penge hvis de går konkurs.
                            Nå, men så kan medarbejderne jo bare smutte, når han selv kan tjene pengene ...
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                              Ja han har. Ikke sådan at han laver alt selv selvfølgelig. Han har jo i hundredvis af dygtige medarbejdere, men det er hans virksomheder, så selvfølgelig er det ham der har tjent pengene. Hvis de gav underskud var det også hans skyld. Medarbejderne kommer jo ikke til at skylde virksomheden penge hvis de går konkurs.
                              fuldstændig enig. Forstår heller ikke entusiastens holdning. Når jeg hører lign får jeg billeder af en demonstrant der går rundt med et skilt og råber ting som “Giv folket magten tilbage” og “banker er roden til alt ondt”..

                              Kunne ikke lige finde på nogle gode slogans og dette er ikke en politisk tråd. Men tror du forstår hvad jeg mener

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                                Nå, men så kan medarbejderne jo bare smutte, når han selv kan tjene pengene ...
                                ..... eller uden ham og hans initiativer / kapital havde de ikke et job....

                                Han tjener penge, de tjener penge..... win - win - win for NT, medarbejderne og samfundet..... hvor er problemet ?

                                Comment

                                Working...
                                X