Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Jeg tror det er varm luft der lukkes ud når JH beretter om midler som er der men ikke bruges “ fordi den rette spiller ikke dukkede op “

    Skulle der være penge som ligger klar , snakker vi så flere mill eller nogle hundrede tusind ?

    Hvis der er penge som man ikke har brugt af ovennævnte grund , hvorfor i hulen kunne man så ikke frikøbe Fellah når nu det har været KN’s drømmespiller igennem flere vinduer ?

    Har man i OB de rette folk til at vurdere truppens styrker og mangler når man forud for et intens og vigtigt forår med chance for at spille sig i top 6 og opnå målsætningen går ud og lejer Fellah på trods af at der ligger en stak penge til indkøb ?
    Det er jo det, der er så oplagt et spørgsmål (Fellah eller ej). Og svaret er så oplagt et rungende NEJ. De fleste klubber har købt spillere, som kunne forstærke os. Jeg tror ikke på, det kun er "de forfærdelige forhold" og Odense, der er forklaringen, men derimod dårlig scouting og nok også forhandlingsevne.
    Det er jo ikke ret meget truppen manglede for at kunne præstere godt nok. Det har så heller ikke hjulpet, at Kent har haft store vanskeligheder med at blande kortene rigtigt. Faktisk ret skræmmende.
    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

    OB - engang var vi gode

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Helt enig i at NT ikke har holdt det interview han efter sigende havde sagt til (jeg mener det var) Mette Corneliussen men da det var i et kritisk kontekst forstår jeg godt at han ikke selv har budt sig til efterfølgende og hun har jo åbenbart ikke fulgt op på det.
      Det er korrekt at det er NT der i kraft af sin bestyrelsesformandspost skal udstikke retningen og det er gjort langsigtet ved en større udmelding år tilbage og via regnskabet (kortsigtet) men sikkert også internt ogmåske overfor investorerne og sponsorerne men ikk e i medierne.

      Det er JH’s ansvar at skabe top6 placeringen og dermed også ham der skal stå på mål for den - specielt når han udtaler at han har truppen til det. Hvis han ikke mener at han har truppen til det må han jo gå til sin foresatte og sige at han ikke kan løse opgaven med de nuværende de ressourcer - det er også hans ansvar. Om det så er spillermaterialet eller om det er træneren der gør at vi ikke når top6 må han jo vurdere. Om det er sportschefen der ikke løfter opgaven (ved at bruge tildelte ressourcer bedst muligt) må bestyrelsen vurdere da JH ikke står til ansvar for Ole Bang men direkte overfor bestyrelsen.
      Jeg tror ikke det er let at finde en sportschef der kan finde guld ... mig bekendt hentede man i øvrigt JH for at skabe balance i budgettet. Det er mit indtryk at det er opnået jfr de tidligere udtalelser. Jeg mener at det er på tide at man henter en sportsdirektør der har kompetencer til at investere.
      Bestyrelsen fyrede i sin tid KB med begrundelsen at man ikke ønskede at være så ekspansiv fremadrettet og ikke mente at KB var den rette til at stramme bæltet. Jeg siger ikke at man skal hente KB igen men det er tid til at løsne bæltet,
      bla. ved at bruge de penge som JH i et par vinduer har sagt der er men ikke brugt.
      Jeg mener i øvrigt ikke at KB kunne have gjort det meget værre end det tomrum fyringen efterlod, PH og TB mestrede før JH kom men bestyrelsen prøvede noget, de tog action på en usund klubkultur og et højtbforbrug og i den kontekst syntes jeg vi står med et lidt bedre udgangspunkt i dag end dengang.
      jeg syntes at vi har brugt for lang tid på det og jeg syntes at det er en anden der skal tage tøjlerne fremadrettet men havde vi nu ikke dummet os mod SIF og Randers havde vi været i top6 og såvel JH som KN havde lykkedes og vi alle havde været lidt mere glade - der blamer jeg KN der har foretaget nogle underlige dispositioner specielt her i foråret ...
      Jeg glæder mig til at regnskabet bliver offentliggjort da målet for OB har stået deri og så må vi se hvad målet (kortsigtet) for næste sæson er - indtil andet er sagt tænker jeg at den langsigtede strategi er den der blev meldt ud for lang tid siden men er da enig i at det ville klæde bestyrelsen, herunder NT at melde noget ud enten i forhold til den gamle strategi og hvor man er i forhold til denne eller hvad den nuværende strategi indeholder.

      Er der ingen OB fans der er selvstændige og kunne blive sponsor i OB og komme med info derfra. Ikke at den hellige gral skjules der men der kommer nyheder og opfølgninger og så kunne der jo komme noget nyt via netværket.
      Det skriger lidt til himlen at bestyrelsen på koncernniveau har indset at der skal ny mand til at gå fra turnaround på omkostningssiden til udvikling men at vi i OB stadig skal trækkes med JH ..https://www.fyens.dk/modules/mobile/...icleid=3244146
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Det skriger lidt til himlen at bestyrelsen på koncernniveau har indset at der skal ny mand til at gå fra turnaround på omkostningssiden til udvikling men at vi i OB stadig skal trækkes med JH ..https://www.fyens.dk/modules/mobile/...icleid=3244146

        Hva satan .. den kan tale

        https://www.fyens.dk/modules/mobile/...icleid=3244242
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Jeg kan ikke læse den ud over, at det skulle gå stærkt. Hvad med at fjerne JH i samme tempo!

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
            Jeg kan ikke læse den ud over, at det skulle gå stærkt. Hvad med at fjerne JH i samme tempo!
            Ja så ryger propperne af den ægte champagne herhjemme!
            OB: Danske mestre i 2075/6

            Comment


              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
              Jeg kan ikke læse den ud over, at det skulle gå stærkt. Hvad med at fjerne JH i samme tempo!
              Jeg tror det sker og på en klog måde: det og det skal der til. Kan Jesper det.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                Vi bruger 544.000 på agenter i 2017

                https://www.mx.dk/sport/sportsnyhede...m_medium=front

                10. Højest i DK
                Last edited by fmprOB; 06-04-2018, 14:41.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Vi bruger 544.000 på agenter i 2017

                  https://www.mx.dk/sport/sportsnyhede...m_medium=front

                  10. Højest i DK
                  Vi brugte 2 mill i både 2015 og 2016. Det er sparetider pt
                  Last edited by fmprOB; 06-04-2018, 14:41.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Vi brugte 2 mill i både 2015 og 2016. Det er sparetider pt
                    Det skyldes nok ene og alene det at vi kun hentede 4 spillere i 2017... Og var det ikke noget med at der var en som ikke havde nogen agent? (Mikkelsen tror jeg)
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Det skyldes nok ene og alene det at vi kun hentede 4 spillere i 2017... Og var det ikke noget med at der var en som ikke havde nogen agent? (Mikkelsen tror jeg)
                      Lyder meget rigtigt

                      Comment


                        Sakset fra regnskabet:

                        Udvikling i aktiviteter i Odense Boldklub
                        Odense Boldklub har i 2017 taget yderligere skridt i den retning, den igangværende strategi udpeger. Som kalenderår bød 2017 således på ganske markant fremgang i såvel pointhøst, tilskuertal som generel interesse udefra. Med 50 point i 34 kampe tog OB et markant skridt fremad i forhold til de 40 point, der blev indhentet i de 34 kampe OB spillede i 2016. Det rakte til en samlet ottendeplads i Alka Superliga i 2016/17, hvilket ikke svarede til målsætningen om top 6. Men her var en trettendeplads efter et meget pointfattigt efterår 2016 med til at gøre missionen meget vanskelig. I forhold til sin omverden har OB fortsat taget små men vigtige skridt i den rigtige retning. Tilskuertallene til OB’s hjemmekampe har i den første halvdel af den nye sæson 2017/18 vist en fremgang på næsten 20%, og samtidig er det tilfredsstillende, at en højere andel af OB’s kampe bliver valgt til de mere attraktive TV-tidspunkter.
                        Transferindtægterne i OB levede ikke helt op til forventningerne i 2017. Til gengæld klarede Odense Boldklub sig bedre end ventet i forhold til indtjening fra TV-penge og i forhold til at holde omkostningsniveauet nede. Dette betyder samlet set, at OB kan se tilbage på et 2017, hvor den økonomiske fremgang fortsatte, således at klubben i det forgangne år klarede sig bedre end budget – og samtidig oplevede en sportslig og resultatmæssig fremgang.
                        OB har i 2017 fortsat arbejdet med at gøre de stærke bånd til amatørklubben endnu stærkere. Desuden har der været arbejdet ihærdigt på at forbedre klubbens faciliteter i Ådalen, og med amatørklubbens nye aftale om banefordeling med Odense Kommune, er der også åbnet op for, at OB’s professionelle afdeling kan investere i de nuværende forhold.
                        Der arbejdes fortsat på at skabe større loyalitet blandt fans, og på at give publikum den bedst tænkelige oplevelse, når de går til fodbold.
                        Sponsorerne i OB/Odense Sport & Event er fortsat særdeles loyale. Der er en stor forståelse for, at projektet med at komme tilbage til toppen af Superligaen tager tid, ligesom sponsorerne i stort omfang udnytter alle de mange andre muligheder, som Odense Sport & Event kan tilbyde sine samarbejdspartnere.
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          De sælger én igen skuffende grundspil som succes. Er det til at grine eller til at græde?
                          Føler mest af alt vel vrede. Hader som nogen vil narre mig på sådan en dum måde.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            Sakset fra regnskabet:

                            Udvikling i aktiviteter i Odense Boldklub
                            Odense Boldklub har i 2017 taget yderligere skridt i den retning, den igangværende strategi udpeger. Som kalenderår bød 2017 således på ganske markant fremgang i såvel pointhøst, tilskuertal som generel interesse udefra. Med 50 point i 34 kampe tog OB et markant skridt fremad i forhold til de 40 point, der blev indhentet i de 34 kampe OB spillede i 2016. Det rakte til en samlet ottendeplads i Alka Superliga i 2016/17, hvilket ikke svarede til målsætningen om top 6. Men her var en trettendeplads efter et meget pointfattigt efterår 2016 med til at gøre missionen meget vanskelig. I forhold til sin omverden har OB fortsat taget små men vigtige skridt i den rigtige retning. Tilskuertallene til OB’s hjemmekampe har i den første halvdel af den nye sæson 2017/18 vist en fremgang på næsten 20%, og samtidig er det tilfredsstillende, at en højere andel af OB’s kampe bliver valgt til de mere attraktive TV-tidspunkter.
                            Transferindtægterne i OB levede ikke helt op til forventningerne i 2017. Til gengæld klarede Odense Boldklub sig bedre end ventet i forhold til indtjening fra TV-penge og i forhold til at holde omkostningsniveauet nede. Dette betyder samlet set, at OB kan se tilbage på et 2017, hvor den økonomiske fremgang fortsatte, således at klubben i det forgangne år klarede sig bedre end budget – og samtidig oplevede en sportslig og resultatmæssig fremgang.
                            OB har i 2017 fortsat arbejdet med at gøre de stærke bånd til amatørklubben endnu stærkere. Desuden har der været arbejdet ihærdigt på at forbedre klubbens faciliteter i Ådalen, og med amatørklubbens nye aftale om banefordeling med Odense Kommune, er der også åbnet op for, at OB’s professionelle afdeling kan investere i de nuværende forhold.
                            Der arbejdes fortsat på at skabe større loyalitet blandt fans, og på at give publikum den bedst tænkelige oplevelse, når de går til fodbold.
                            Sponsorerne i OB/Odense Sport & Event er fortsat særdeles loyale. Der er en stor forståelse for, at projektet med at komme tilbage til toppen af Superligaen tager tid, ligesom sponsorerne i stort omfang udnytter alle de mange andre muligheder, som Odense Sport & Event kan tilbyde sine samarbejdspartnere.
                            Varm luft...
                            Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Sakset fra regnskabet:

                              Udvikling i aktiviteter i Odense Boldklub
                              Odense Boldklub har i 2017 taget yderligere skridt i den retning, den igangværende strategi udpeger.

                              “Jeg ville rigtig gerne se det strategiskriv- det kan ikke være det der blev meldt ud efter fyringen af trioen.ø

                              Som kalenderår bød 2017 således på ganske markant fremgang i såvel pointhøst, tilskuertal som generel interesse udefra.
                              Med 50 point i 34 kampe tog OB et markant skridt fremad i forhold til de 40 point, der blev indhentet i de 34 kampe OB spillede i 2016.

                              “Det er jo reelt flot nok - udgangspunktet var også lavt”

                              Det rakte til en samlet ottendeplads i Alka Superliga i 2016/17, hvilket ikke svarede til målsætningen om top 6. Men her var en trettendeplads efter et meget pointfattigt efterår 2016 med til at gøre missionen meget vanskelig. I forhold til sin omverden har OB fortsat taget små men vigtige skridt i den rigtige retning. Tilskuertallene til OB’s hjemmekampe har i den første halvdel af den nye sæson 2017/18 vist en fremgang på næsten 20%,

                              “Fansne stemmer ikke med føderale”?

                              og samtidig er det tilfredsstillende, at en højere andel af OB’s kampe bliver valgt til de mere attraktive TV-tidspunkter.
                              Transferindtægterne i OB levede ikke helt op til forventningerne i 2017. Til gengæld klarede Odense Boldklub sig bedre end ventet i forhold til indtjening fra TV-penge og i forhold til at holde omkostningsniveauet nede.

                              “For at udvikle sig må man investere .. kom nu..”

                              Dette betyder samlet set, at OB kan se tilbage på et 2017, hvor den økonomiske fremgang fortsatte, således at klubben i det forgangne år klarede sig bedre end budget – og samtidig oplevede en sportslig og resultatmæssig fremgang.

                              “Fandme pauert”

                              OB har i 2017 fortsat arbejdet med at gøre de stærke bånd til amatørklubben endnu stærkere. Desuden har der været arbejdet ihærdigt på at forbedre klubbens faciliteter i Ådalen, og med amatørklubbens nye aftale om banefordeling med Odense Kommune, er der også åbnet op for, at OB’s professionelle afdeling kan investere i de nuværende forhold.

                              “Kom så med den udmelding”...

                              Der arbejdes fortsat på at skabe større loyalitet blandt fans, og på at give publikum den bedst tænkelige oplevelse, når de går til fodbold.
                              Sponsorerne i OB/Odense Sport & Event er fortsat særdeles loyale. Der er en stor forståelse for, at projektet med at komme tilbage til toppen af Superligaen tager tid, ligesom sponsorerne i stort omfang udnytter alle de mange andre muligheder, som Odense Sport & Event kan tilbyde sine samarbejdspartnere.
                              Har kommenteret i “ “
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Hvem solgte vi i 2017?

                                Bare siden at transferindtægterne ikke levede op til forventninger

                                Comment

                                Working...
                                X