Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Jeg tror det er varm luft der lukkes ud når JH beretter om midler som er der men ikke bruges “ fordi den rette spiller ikke dukkede op “

    Skulle der være penge som ligger klar , snakker vi så flere mill eller nogle hundrede tusind ?

    Hvis der er penge som man ikke har brugt af ovennævnte grund , hvorfor i hulen kunne man så ikke frikøbe Fellah når nu det har været KN’s drømmespiller igennem flere vinduer ?

    Har man i OB de rette folk til at vurdere truppens styrker og mangler når man forud for et intens og vigtigt forår med chance for at spille sig i top 6 og opnå målsætningen går ud og lejer Fellah på trods af at der ligger en stak penge til indkøb ?
    I aftalen med Fellah ligger som jeg har forstået at vi Kan skrive stort set gratis med ham efter sæsonen.
    Jeg tror ikke det er fordi der ligger mange millioner han ikke har brugt, tror ikke man havde nok til en budkrig med AaB over Kusk.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
      I aftalen med Fellah ligger som jeg har forstået at vi Kan skrive stort set gratis med ham efter sæsonen.
      Jeg tror ikke det er fordi der ligger mange millioner han ikke har brugt, tror ikke man havde nok til en budkrig med AaB over Kusk.
      Der er jo også klattet penge efter spillere med tvivlsomt niveau i flere vinduer. Men det lykkedes jo bl.a Helsingør, Horsens, SIF,Sdr jyske, at hente spillere som koster meget mindre end de fejlskud JH henter.

      Comment


        Og JH hentede Zohore, Gryte og Tingager.
        Kløve virker til at kunne blive en forstærkning. Tingene er sgu ikke sort/hvid.
        Tror Zohore og Tingager salg dækker økonomisk de andre handler. Han har absolut lavet nogle fejlskud og nogle pletskud.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
          Og JH hentede Zohore, Gryte og Tingager.
          Kløve virker til at kunne blive en forstærkning. Tingene er sgu ikke sort/hvid.
          Tror Zohore og Tingager salg dækker økonomisk de andre handler. Han har absolut lavet nogle fejlskud og nogle pletskud.
          Der er helt sikkert nogle pletskud , nemlig Zohore , Gryte ,Ting og vel også AK og KEP. Kløve ved jeg ikke endnu , ham er jeg lidt lunken ved og syntes det både kan blive en dreng og en pige .
          Men fejlskudene er til mange rigtig mange faktisk .
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Der er helt sikkert nogle pletskud , nemlig Zohore , Gryte ,Ting og vel også AK og KEP. Kløve ved jeg ikke endnu , ham er jeg lidt lunken ved og syntes det både kan blive en dreng og en pige .
            Men fejlskudene er til mange rigtig mange faktisk .
            Det er måske bare min fornemmelse, men det afhænger måske også af hvad de er hentet til. Jeg tænker at eks.vis Thomas Mikkelsen blev hentet i FCF til at hjælpe med at overleve i SL, med den vinkel har han gjort sin pligt .. så kan vi snakke kontraktlængde osv. bagefter.
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Det er måske bare min fornemmelse, men det afhænger måske også af hvad de er hentet til. Jeg tænker at eks.vis Thomas Mikkelsen blev hentet i FCF til at hjælpe med at overleve i SL, med den vinkel har han gjort sin pligt .. så kan vi snakke kontraktlængde osv. bagefter.
              Ja det kan også betegnes som en godkendt handel for jeg går ud fra han kun er hentet for at sidde på bænken .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Det er måske bare min fornemmelse, men det afhænger måske også af hvad de er hentet til. Jeg tænker at eks.vis Thomas Mikkelsen blev hentet i FCF til at hjælpe med at overleve i SL, med den vinkel har han gjort sin pligt .. så kan vi snakke kontraktlængde osv. bagefter.
                Men Troels Kløve blev vel også hentet med henblik på, at han skulle kunne løfte os i top 6, så på den måde har han jo ikke gjort sin pligt.

                Synes du selv det er en særligt saglig måde at vurdere tingene på?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Jeg tror det er varm luft der lukkes ud når JH beretter om midler som er der men ikke bruges “ fordi den rette spiller ikke dukkede op “

                  Skulle der være penge som ligger klar , snakker vi så flere mill eller nogle hundrede tusind ?

                  Hvis der er penge som man ikke har brugt af ovennævnte grund , hvorfor i hulen kunne man så ikke frikøbe Fellah når nu det har været KN’s drømmespiller igennem flere vinduer ?

                  Har man i OB de rette folk til at vurdere truppens styrker og mangler når man forud for et intens og vigtigt forår med chance for at spille sig i top 6 og opnå målsætningen går ud og lejer Fellah på trods af at der ligger en stak penge til indkøb ?
                  Det er ganske enkelt spørgsmål jeg ikke har svar på .. men der blev skrevet ekstraordinært i fodbolddelen. Den ekstraordinære andel er reelt et spørgsmål om penge der kunne være brugt på løn (ikke investeringer/transfers).
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Lidt fra BIFs pengemand. NT kunne jo snildt stille op til noget tilsvarende. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...r-guld/7099548

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Men Troels Kløve blev vel også hentet med henblik på, at han skulle kunne løfte os i top 6, så på den måde har han jo ikke gjort sin pligt.

                      Synes du selv det er en særligt saglig måde at vurdere tingene på?
                      Så du vil vurdere AK og Jeppe Hansen på samme baggrund? Man må vel se på den baggrund og rolle som spilleren er hentet til.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                        Lidt fra BIFs pengemand. NT kunne jo snildt stille op til noget tilsvarende. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...r-guld/7099548
                        Det kunne han men dels er NT ikke så involveret som “Oscar” på godt og ondt og dels er OS&E ikke børsnoteret som BIF hvorfor der heller ikke er samme oplysningspligt; hvilket dette dog går ud over, men først og fremmest er situationen jo en helt anden - Her er det alt det positive der bliver “interviewet” om mens det for NT ville være en noget anden vinkel .... tror nu nok at BIF’s fans var lige så irriterede for 5 år siden som vi er nu omkring kommunikation fra klubben ....
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Men Troels Kløve blev vel også hentet med henblik på, at han skulle kunne løfte os i top 6, så på den måde har han jo ikke gjort sin pligt.

                          Synes du selv det er en særligt saglig måde at vurdere tingene på?
                          Det må du synes som du har lyst til. JH har før nævnt det som der blev hentet spillere der ikke var stærke nok til det langsigtede projekt .. konklusionen må så være at de (TM bl.a.) har udført det de er hentet til .. overlevelse i SL.
                          Ang. Kløve så er det jo ikke (måske overraskende for dig) et en mands projekt at hive OB ud af den sump af tilsyneladende vigende tro på tingene de befinder sig i pt. Det var ganske tydeligt for enhver på stadion i dag at de er mentalt slidte.
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                            Så du vil vurdere AK og Jeppe Hansen på samme baggrund? Man må vel se på den baggrund og rolle som spilleren er hentet til.
                            Nej, det er jo præcist det jeg opponerer imod.

                            En spiller skal jo netop bedømmes på de præmisser han blev hentet på og til, og ikke på om holdet kollektivt har levet op til forventningerne. At kaste et millionbeløb og en 4-årig kontrakt efter Thomas Mikkelsen kan ikke spinnes positivt, når man ser på, hvad vi fik retur for den investering.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Nej, det er jo præcist det jeg opponerer imod.

                              En spiller skal jo netop bedømmes på de præmisser han blev hentet på og til, og ikke på om holdet kollektivt har levet op til forventningerne. At kaste et millionbeløb og en 4-årig kontrakt efter Thomas Mikkelsen kan ikke spinnes positivt, når man ser på, hvad vi fik retur for den investering.
                              Der misforstår jeg dig, det beklager jeg. Så er vi enige.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                Det må du synes som du har lyst til. JH har før nævnt det som der blev hentet spillere der ikke var stærke nok til det langsigtede projekt .. konklusionen må så være at de (TM bl.a.) har udført det de er hentet til .. overlevelse i SL.

                                Ang. Kløve så er det jo ikke (måske overraskende for dig) et en mands projekt at hive OB ud af den sump af tilsyneladende vigende tro på tingene de befinder sig i pt. Det var ganske tydeligt for enhver på stadion i dag at de er mentalt slidte.
                                NEJ, det må konklusionen ikke være, for det er en fuldstændig falsk præmis, som du selv har fundet på, og som slet ikke er i trit med virkeligheden.

                                https://www.fyens.dk/sport/OB-Fire-a...rtikel/2553383

                                Thomas Mikkelsen blev hentet 8. august 2014.

                                http://www.ob.dk/artikel/jesper-hans...lsaetning.aspx

                                17. septemper 2014, godt en måned efter, melder JH officielt ud om målsætningerne for sæsonen. De målsætninger var bl.a.

                                - En top 7 placering. Det lykkes ikke med en 9. plads.
                                - Flere point end foregående sæson. Det lykkes ikke med 40 point i begge sæsoner.
                                - Generelt score flere mål og lukke færre ind i forhold til sidste sæson. Det lykkes ikke, man gik fra at score 47 mål til 35 mål

                                Så nej, hvis du inkluderer Thomas Mikkelsen i det "de" som du mener har udført det de blev hentet til, så det er simpelthen ikke rigtigt og lettere absurd at påstå.

                                Citatet fra Jesper Hansen om, at man måtte hente spillere som man godt vidste ikke var gode nok i det lange løb, handler om den tilstand der var da han kom til i sommeren 2013.

                                Comment

                                Working...
                                X