Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Vinter 2025
Collapse
X
-
Kan huske jeg sad i efteråret og kiggede på truppen. Jeg blev enig med mig selv om, at for at vintervinduet skulle være bestået, så skulle der komme mindst en spiller, som vi kan løfte med ind i næste sæson, efter Bonde blev skadet, så blev det to. Det vil sige lige nu synes jeg faktisk vinduet er dumpet. Der er simpelthen for mange “lektier”. Kommer der en til, så synes jeg vi er der. Det bliver ren F5 de næste døgn, elsker det
- Likes 1
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Ja midtbanen er skrøbelig, der mangler også. Men synes ikke det er værst der.
Vi har faktisk en del der kan gå ind på midtbanen i nødstilfælde. Men truppen er virkelig tynd, og håber det bliver løst de næste par dage.
Vi må gå ud fra de har en liste med navne de arbejder på. Pt er truppen svækket.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Betyder da ingenting om Slots ryger IMO. Vi har 4 mand til de 2 pladser og 14 kampe. Det hele kan være overstået før
Fenger kan vi leve uden hvis DD ikke ryger. Det er midtbanen der er mest skrøbelig
Vi har faktisk en del der kan gå ind på midtbanen i nødstilfælde. Men truppen er virkelig tynd, og håber det bliver løst de næste par dage.
Vi må gå ud fra de har en liste med navne de arbejder på. Pt er truppen svækket.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
argh det bliver jo bragt op fordi vi har set at BP og Ivan har været ramt en hel del af skader + de har problemer med bentøj><underlag
Havde vi fire stoppere uden den historik så tænker jeg ikke det var et issue (derfor kunne man godt være uheldig) men risikoen er bare noget større her
Men dukker den helt rigtige op som man gerne vil lave en lang kontrakt med skal man da bare gøre det nu her. Sådan skal det jo heller ikke være
- Likes 2
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
Jeg tænker du bliver slemt skuffet hvis du tror at Troels kommer til at gå radikalt anderledes til værks. Slemt skuffet. Lur mig om han ikke også til sommer sigter efter at have en trup på omkring 24 mand og han kommer selvfølgelig ikke til blot at hente en 7-8 u-spillere op selvom visse fans går rundt med den våde drøm. Indkøbene kommer, det har vist heller ikke været diskussionen, der derimod er gået på timingen. Her er vi så en del der synes at udskiftningen bør starte i indeværende vindue og en del der fint synes at det kan vente til sommer. Og så naturligvis dig der åbenbart synes at OB skal stoppe helt med at hente spillere ude fra. Fred være med det, der skal være plads til alle, men jeg er bange for at også du vil blive skuffet.
Jeg har intet ideal om rene U-spillere. Mange af mine favoritter i OB har været spillere udefra. Jeg vil gerne have spillere udefra. Det skal bare være de rigtige. Og det er altså nemmere sagt end gjort, og ikke noget vi har været ret gode til.
Lige nu er vi for alle praktiske formål rykket op. Jeg hylder, at vi kører linen ud, og giver de unge en unik chance for at slå igennem.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlægVi har prøvet balance: det har givet midter- til bundplaceringer i knap 15 år.
Og dét løb er jo bare kørt. Der er 6-7 klubber i DK, der bare er utroligt meget bedre til det game.
Jeg er helt med på at gå radikalt anderledes til værks. Går det galt lever jeg med at være et divisionshold.
Slå op i banen og give op fordi andre er lykkedes .. det er i min optik rigtig rigtig ærgerlig.
Med på at OB kan og skal satse på egen avl men der er der altså også fire andre der er bedre til, så mere radikalt er det ikke .. de ligger endda også kontinuerligt bedre placeret end OB fordi de kan forstå at mikse det med investeringer i kvalitet.
NT er forretningsmand og i hele sin karriere er han lykkedes fordi han har taget chancer og lavet investeringer.
Lige som alle andre der laver forretninger så ved han og alle andre at det kræver investeringer at blive bedre, væksten og vokse.
Jeg siger ikke at han skal smide en pose penge for at købe spillere men jeg har meget lidt forståelse for at han i OB og kun OB trækker i håndbremsen. Der er jo andre steder i OS&E koncernen der bliver investeret men når det kommer til OB er alt for mange bange for at lave de investeringer der skal til for at bevæge klubben fremad .. vi venter og venter mens andre kører forbi …
Havde store forhåbninger til 2026 strategien dengang .. var lang tid undervejs og mange ting kunne ske - hvor ville OB gøre det nye der kunne skyde klubben frem ..
Brøndby børsnoterede sig.
FCK investerede i andre forretningsområder
FCN fik akademier i udlandet
FCM blev datadrevet …
de gjorde noget nyt og afgørende …
OB ansatte folk så vi var lige så mange som de andre .. fik et slogan og en fem siders powerpoint om at vi skulle træne mere ..
Er det radikalt anderledes at satse på egne talenter .. ej vel ..
Hvis man er tilfreds med at rode rundt i 1. div så værsgo .. jeg syntes at det er dødssygt og det tror jeg også at mange andre gør og flere over tid mens man kommer til at se flere og flere sponsorer falde fra og betale mindre for et mindre produkt og de negative spiral bare fortsætter ..
Fodbold handler om at vinde, specielt professionelt fodbold og OB er til trods for mange års deroute en professionel fodboldklub.
Det var ikke for at smide en sviner, det er bare fortvivlelse ..
Det er ikke mig der er stok konservativ ..Last edited by Plum; 01-02-2025, 05:59.
- Likes 3
Leave a comment:
-
Det er bare også Worst Case Scenario der kommer på bordet konstant…
Så du mener vi bør have 5 mand til 2 pladser i 1. Div?
Jeg kan sagtens se Paulsen hvis han har et godt forår. Men jeg er enig i man bør hente en forsvarsgeneral. Det er bare urealistisk at tro det bliver før til sommer
Altså Adam Amrani er mega spændende. Men også stadig ung og det varer et par år endnu. Tror umiddelbart ikke der kommer nogen CF op til sommer
Havde vi fire stoppere uden den historik så tænker jeg ikke det var et issue (derfor kunne man godt være uheldig) men risikoen er bare noget større her
- Likes 1
Leave a comment:
-
Det er bare også Worst Case Scenario der kommer på bordet konstant…
Jeg kan sagtens se Paulsen hvis han har et godt forår. Men jeg er enig i man bør hente en forsvarsgeneral. Det er bare urealistisk at tro det bliver før til sommer
Altså Adam Amrani er mega spændende. Men også stadig ung og det varer et par år endnu. Tror umiddelbart ikke der kommer nogen CF op til sommer
Om det er fordi de er skadede eller “skadede” vides jo ikke i disse gdpr tider men hensigtsmæssigt er det ikke.
Nej, jeg vil gerne af med dem der alligevel ikke skal være her i næste sæson.
Jeg kan sagtens se Bjørn have et skidt forår :-D
Det er vel ikke mere urealistisk end at hente en ny god VB?
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af kentini Se indlægJeg er enig i, vi skal til at tænke anderledes om transfers. Det der er sket hidtil, er at vi har hentet Bonde og Adam Sørensen. De virker begge meget sympatiske og som gode holdspillere. De passer ind i den kultur, man ønsker at skabe i klubben. Hvor mange spillere af den type skal vi bruge? TB har efterhånden sagt mange gange, at der skal være plads til talenter. Jeg tror ikke, at vi henter mere end højst to tre spillere i de kommende to vinduer. Det er den nye virkelighed, tror jeg.
I udgangspunktet så har OB denne trup til sommer:
Myhra
Hansen
Owusu
McCoy T
Askou T
Gomez
Adam
Trybull
Grubbe
Ejdum
Martin T
Sandberg T
Markus T
DonD
Luca
Hansborg T
16 spillere hvoraf 6 er talentspillere og her tæller jeg Luca og Ejdum med som voksen spillere. Ellers er det jo 50/50.
Vær opmærksom på at DonD fortsat er i truppen.
Selvom man skulle hive 5 talenter op så ville truppen være på 21 hvoraf 11 er talenter !!
Så skal man nok hente mindst tre voksen spillere af en vis kvalitet og en mere hvis DonD bliver solgt.
Er det svært at hente tre-fire kvalitetsspillere til en oprykkerklub? Måske, måske ikke.
Er det nemt at spille dem ind i start11? Måske, måske ikke men det er nok sværere at spille fire nye ind mens der også kommer fem talenter til at skulle træne med som en del af truppen plus nye talent “hangarounds”..
Selvom man henter fem nye talenter op og fire udefra så man har en trup på 24-25 spillere vil det stadig være 11 talenter og 14 fra akademiet .. hvoraf 10-11 aldrig har spillet en SL kamp ..endsige spillet mere end et par minutter her og der i 1. div. i bedste fald ..
Det skal så være et hold der er stærkt nok til at overleve i SL ..
Jeg vil gerne have to spillere i dette vindue og to mere i næste .. og gerne tidligt i vinduet .. som minimum ..
Er der så for mange i truppen i foråret .. ja, så må man jo skyde Mihajlo, Yaya, Selven, Nico og Fenger af til Norge, Sverige og Thailand .. # rettelse: vinduet i Thailand lukkede d 17/1 så der tager Nico ikke hen i denne omgang.
Myhra
Owusu. NY. Gomez. Adam.
Trybull.
Ejdum. Ny.
Martin
DonD/Ny. Luca.
Og det er ikke fordi at Martin, Markus m.fl. ikke skal have chancen og spilletid men så må de slå spillere af ..
Ejdum og Luca har prøvet at spille SL men der har jo ikke spillet hverken en hel eller halv sæson i SL så lad os lige se om de kan stå distancen før vi sender yngre og mere uerfarne talenter for løverne ..
Jeg er uforstående overfor at nogen tror at talenterne på akademiet er gode nok til at starte eller være 1:1 reserver i SL om 5 mdr.
Der kommer måske en eller to med lange mellemrum der har Slotsagers talent mens både Luca og Ejdum har siddet på bænk/været udlejet før de kunne gøre sig gældende ..
Og så til sidst … hvis OB ikke får “byttet” nogle af de voksne spillere i dette vindue er der også risiko for at vi spiller med 2-3-4 spillere der ikke er her i næste sæson og så får man jo ikke spillet holdet samme alligevel.
Jeg kan ikke se det farlige i at hente en ny center forsvarsspiller og en central midtbanespiller ..Last edited by Plum; 01-02-2025, 07:38.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af kentini Se indlægJeg er enig i, vi skal til at tænke anderledes om transfers. Det der er sket hidtil, er at vi har hentet Bonde og Adam Sørensen. De virker begge meget sympatiske og som gode holdspillere. De passer ind i den kultur, man ønsker at skabe i klubben. Hvor mange spillere af den type skal vi bruge? TB har efterhånden sagt mange gange, at der skal være plads til talenter. Jeg tror ikke, at vi henter mere end højst to tre spillere i de kommende to vinduer. Det er den nye virkelighed, tror jeg.
Plus 2-3 stykker fra akademiet
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Men hvis de fire er Gomez, Bjørn, Mihajlo, Askou (Yaya og Slots undtaget) så kommer vi hurtigt på spanden med Bjørn og Mihajlo’s skadeshistorik i mente.
Bjørn og Mihajlo er væk til sommer og det samme er Yaya og Slotsager.
Er det så Gomez og Askou der skal spille SL?
Tænker jeg ikke, så hvorfor ikke hente den forsvarsgeneral der SKAL ind allerede nu så forsvaret ikke skal spilles sammen et par kampe inde i næste sæson?
Det er altså ikke at sætte nogen fra akademiet længere bagud at bytte Slotsager for en anden - det er status quo.
ER der andre centerforsvarsspillere på vej fra akademiet?
- Likes 1
Leave a comment:
-
Jeg er enig i, vi skal til at tænke anderledes om transfers. Det der er sket hidtil, er at vi har hentet Bonde og Adam Sørensen. De virker begge meget sympatiske og som gode holdspillere. De passer ind i den kultur, man ønsker at skabe i klubben. Hvor mange spillere af den type skal vi bruge? TB har efterhånden sagt mange gange, at der skal være plads til talenter. Jeg tror ikke, at vi henter mere end højst to tre spillere i de kommende to vinduer. Det er den nye virkelighed, tror jeg.
Leave a comment:
-
Betyder da ingenting om Slots ryger IMO. Vi har 4 mand til de 2 pladser og 14 kampe. Det hele kan være overstået før
Fenger kan vi leve uden hvis DD ikke ryger. Det er midtbanen der er mest skrøbelig
Bjørn og Mihajlo er væk til sommer og det samme er Yaya og Slotsager.
Er det så Gomez og Askou der skal spille SL?
Tænker jeg ikke, så hvorfor ikke hente den forsvarsgeneral der SKAL ind allerede nu så forsvaret ikke skal spilles sammen et par kampe inde i næste sæson?
Det er altså ikke at sætte nogen fra akademiet længere bagud at bytte Slotsager for en anden - det er status quo.
ER der andre centerforsvarsspillere på vej fra akademiet?
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Virker mest som du har læst stemningen herinde fuldstændig forkert. Har slet ikke indtryk af der er nogen der ikke synes det er fedt med flere fra akademiet på holdet.
Derfor behøver man jo ikke gå i den anden grøft og ikke erstatte dem der er væk. TB sagde truppen skulle slankes, men forstærkes. Pt er det ikke tilfældet. Men der er tid endnu.
Oprykningen kan hurtigt komme i fare med nuværende trup. Spillemæssigt var efteråret ikke imponerende. Og vi har før oplevet skaderne kom væltede. 3-4 skader til de forkerte så er vi på den.
Hvis Slotsager og Fenger ryger skal der hentes noget ind. Ellers bliver det simpelthen for tyndt. Så spiller man hasard med en ellers gunstig chance for oprykning.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlægDet virker som om, at mange vil have det samme, som vi har gjort de sidste 15 år. Blot med en tanke om, at det på magisk vis skal være bedre lige netop denne gang.
Altså, den samme sjælløse transferaktivitet lidt til højre og venstre, som vi absolut intet har opnået noget med i 15 år. Da man tog det sin ekstrem - under BW - rykkede vi ned.
Folk sidder og finder en masser komplet ligegyldige spillere på transfermarkt, og ønsker i ramme alvor, at vi magisk skal byde de hundredevis af klubber, der har flere penge og er langt bedre til dét game, op til dans.
OB prøver at gribe det radikalt anderledes an, og det kan alle de stokkonservative fans ikke rumme. Nej, de ønsker, at man bare skal fortsætte som altid - blot at det nu på magisk vis skal virke.
Derfor behøver man jo ikke gå i den anden grøft og ikke erstatte dem der er væk. TB sagde truppen skulle slankes, men forstærkes. Pt er det ikke tilfældet. Men der er tid endnu.
Oprykningen kan hurtigt komme i fare med nuværende trup. Spillemæssigt var efteråret ikke imponerende. Og vi har før oplevet skaderne kom væltede. 3-4 skader til de forkerte så er vi på den.
Hvis Slotsager og Fenger ryger skal der hentes noget ind. Ellers bliver det simpelthen for tyndt. Så spiller man hasard med en ellers gunstig chance for oprykning.
- Likes 2
Leave a comment:
Leave a comment: