Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• cykelmyggen
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Har du link evt?
    En hurtig søgning giver denne på Instagram: https://www.instagram.com/tribun360/p/DFirsZrs9cr/

Trabzonspor er interesseret i Tobias Slotsager, der bærer Odense-uniform. 19enol Güne ş gav også en positiv rapport til den 19-årige stopper. Overdragelsen vil blive afklaret ud fra situationen i den udenlandske kvote.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Trabzonspor/Slotsager er eksploderet på nettet det sidste halve døgns tid.

Håber alle de interesserede kan presse hinanden lidt op i pris ved en evt. handel nu.
    Har du link evt?

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Trabzonspor/Slotsager er eksploderet på nettet det sidste halve døgns tid.

Håber alle de interesserede kan presse hinanden lidt op i pris ved en evt. handel nu.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Attila Se indlæg

Håber jeg godt nok ikke. Han var et flop i FCM, men OB var jo interesseret i ham inden hans FCM-exit *slår korsets tegn*
    https://bold.dk/snak/nyheder/fossum-...ead_id=593343#
    https://bold.dk/fodbold/stillinger/n...-til-rosenborg

Leave a comment:

• pnl
    replied
    Oprindeligt indsendt af jesper hansen ud Se indlæg
    Jeg forventer....Vi var tæt på -men vi fandt ikke liiiige det helt rigtige men vi holder naturligvis mulighederne åbne hvis der skulle opstå noget usædvanligt. ....CLASSIC ODENSE BOLDKLUB
    Du har helt sikkert ret. Dog tror jeg, sætningen bliver krydret med et par svulstige, svært forståelige tillægsord fra eksperten Troels B.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Jeg har undervejs igennem de sidste 12-14 år ønsket at vi ville give de unge chancen.
    Derfor glæder det mig at vi nu går den vej.
    Jeg er ret sikker på vi nok skal rykke op, dertil er den her Anders And liga simpelthen ikke god nok, til at udfordre os, med det forspring vi har.
    Men jeg er godt nok bekymret for fremtiden i Superligaen, jeg ser på ingen måde Bonde, Gomez, og Adam Sørensen som værende gode nok til at kunne kompensere for de udsving vi kan forvente at et hold men mange nyoprykkede talenter. Der skal vi altså en hylde op, hvis vi skal købe spillere, som skal være grundstamme på et hold, med ambitioner om sikker forbliven i superligaen.
    Men jeg er også bevidst om,at mange års udvanding af ambitioner i OB, koster os på ranglisten over attraktive klubber. Vi er langt nede i fødekæden og det er der vi skal arbejde os op fra.

Det har været så sindssygt jammerligt, at se på at man har spildt penge på indkøb ala Kløve og spildt talenter som Klynge.
    Vi har ikke på noget tidspunkt siden blodbadet i 2010, forsøgt at købe os til succes.
    Man har har kontinuerlig holdt sig til middelmådige spillere, som ikke kostede alverden, men som akkurat kunne holde os fri af nedrykning.
    I stort set samtlige sæsoner har man lige skullet jagte top 6, og derfor benyttet den”sikre” spillere fremfor talenterne, når top 6 glippede , skulle man lige spille for 7. pladsen, når den glippede skulle man sikres mod nedrykning, når den var sikret kunne de unge så få lidt ligegyldige indskiftninger.
    Det der er jammerligt er at man har købt et rend af forholdsvis ringe spillere mens man tilsyneladende har haft et top6 budget … pengene har simpelthen ikke været forvaltet ordentligt …

Leave a comment:

• Magge
    replied

Ja det har jeg faktisk. Jeg er kommet til den konklusion at vi er nød til at lave dette opgør med fortiden hvor det bare har vist at OB ikke evner at købe sig til succes.
    Man har ikke turde at satse nok på unge i jagten på den ligegyldige 6-7 plads hvert år. Kortsigtet, kortsigtet, kortsigtet. Uanset hvem der sad for enden af bordet der bestemt.
    Gør som du plejer og få ca samme resultat

Nu går man ALL IN på akademiet som er vores eneste succeshistorie siden sølvårene. Så må det briste eller bære. Og vil med garanti se flere unge blomstre og give os noget der kan bruges i superligaen om 1-2 år.

Dette er præcis hvad OB har brug for helt ind til knoglerne. Og det er alle enige i den sportslige ledelse om at det skal nok lykkedes

Tro tro tro på sagen..
    Jeg har undervejs igennem de sidste 12-14 år ønsket at vi ville give de unge chancen.
    Derfor glæder det mig at vi nu går den vej.
    Jeg er ret sikker på vi nok skal rykke op, dertil er den her Anders And liga simpelthen ikke god nok, til at udfordre os, med det forspring vi har.
    Men jeg er godt nok bekymret for fremtiden i Superligaen, jeg ser på ingen måde Bonde, Gomez, og Adam Sørensen som værende gode nok til at kunne kompensere for de udsving vi kan forvente at et hold men mange nyoprykkede talenter. Der skal vi altså en hylde op, hvis vi skal købe spillere, som skal være grundstamme på et hold, med ambitioner om sikker forbliven i superligaen.
    Men jeg er også bevidst om,at mange års udvanding af ambitioner i OB, koster os på ranglisten over attraktive klubber. Vi er langt nede i fødekæden og det er der vi skal arbejde os op fra.

Det har været så sindssygt jammerligt, at se på at man har spildt penge på indkøb ala Kløve og spildt talenter som Klynge.
    Vi har ikke på noget tidspunkt siden blodbadet i 2010, forsøgt at købe os til succes.
    Man har har kontinuerlig holdt sig til middelmådige spillere, som ikke kostede alverden, men som akkurat kunne holde os fri af nedrykning.
    I stort set samtlige sæsoner har man lige skullet jagte top 6, og derfor benyttet den”sikre” spillere fremfor talenterne, når top 6 glippede , skulle man lige spille for 7. pladsen, når den glippede skulle man sikres mod nedrykning, når den var sikret kunne de unge så få lidt ligegyldige indskiftninger.

Leave a comment:

• Attila
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

Jeg tror du har misforstået stråmands begrebet lidt fm, Plum stiller helt reelle spørgsmål uden at lægge ord i munden på dig eller skyde dig holdninger i skoene.
    Du har fingeren ret godt på pulsen og der bliver spurgt om hvilken kaliber spillet man har rendende i Juul-Sandberg. Føler klubben at han er Mannehs afløser i foråret så tror jeg at alle er helt enige i at han skal have chancen, men det er bare ikke helt det indtryk man får når Krogh vælger at bruge Owusu og Grubbe på midten frem for ham. Jeg glædede mig over at se at han fik 90 min. mod Fredericia senest, forhåbentligt er det et udtryk for at der som du skriver vil blive satses på ham, men spilder klubben 6 måneder med backs på midten, eller andre leverpostejs løsninger vil det være helt i skoven. Der er mange mulige scenarier og vi er meget klogere til sommer. Jeg krydser da alt hvad jeg har for at dine lykkelige best case scenarier kommer til at udfolde sig, men jeg tvivler lidt og synes generelt at der er mange urealistiske forventninger til hvad vores u19 spillere skal kunne gå ind og præstere pakket ind i semi-floskler om “FCN modellen”, en strategi som klubben vel ikke en gang har meldt ud om endnu.
    Vil OB implementere ´´FCN-modellen´´ og faktisk opnå fine sportslige resultater, kræver det vel også at gnieren Thorborg kravler ud fra sit flyverskjul, samt at der oprustes markant på bl.a. bedre træningsfaciliteter for 1. holdet og akademiet, der etableres/købes et akademi i udlandet, eller at OB kan lokke med lignende kontrakter og aftaler til spillere i Norden som FCK/FCM kan.

Leave a comment:

• stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    og så syntes jeg stadig det taler imod "at have tillid til de unge" når man åbenbart skal til at bruge Owusu inde centralt, samtidig med at den anden klasse hb vi har, med al sandsynlighed forlader os til sommer.

Det viser jo tydeligt man er klar over midtbanen er for tynd. Og så laver man sådan en ændring - som man så skal hen og justere på igen til sommer, når Nico smutter. Det lugter af en spareøvelse...
    Præcis. Vil man satse på de unge er det top dollar, men så skal man også gå planken ud og sætte handling bag.
    Køre vi igennem foråret med ligegyldige lappeløsninger, så lugter det som så mange gange tidligere af spareøvelse og så står man til sommer og har spildt endnu en halvsæson på vanlig OB vis.

Leave a comment:

• stonebear
    replied

Ved slet ikke hvordan jeg skal respondere til det her Plum. Der er så mange strå mænd i det her..

Jeg snakker om at OB bør give en ung mand chancen i 1. Div hvis det er de tror 100% på ham. Hvis de føler han kan erstatte Manneh
    Thats it. Jeg snakker hverken om Falk niveau eller om de har SL niveau
    Jeg tror du har misforstået stråmands begrebet lidt fm, Plum stiller helt reelle spørgsmål uden at lægge ord i munden på dig eller skyde dig holdninger i skoene.
    Du har fingeren ret godt på pulsen og der bliver spurgt om hvilken kaliber spillet man har rendende i Juul-Sandberg. Føler klubben at han er Mannehs afløser i foråret så tror jeg at alle er helt enige i at han skal have chancen, men det er bare ikke helt det indtryk man får når Krogh vælger at bruge Owusu og Grubbe på midten frem for ham. Jeg glædede mig over at se at han fik 90 min. mod Fredericia senest, forhåbentligt er det et udtryk for at der som du skriver vil blive satses på ham, men spilder klubben 6 måneder med backs på midten, eller andre leverpostejs løsninger vil det være helt i skoven. Der er mange mulige scenarier og vi er meget klogere til sommer. Jeg krydser da alt hvad jeg har for at dine lykkelige best case scenarier kommer til at udfolde sig, men jeg tvivler lidt og synes generelt at der er mange urealistiske forventninger til hvad vores u19 spillere skal kunne gå ind og præstere pakket ind i semi-floskler om “FCN modellen”, en strategi som klubben vel ikke en gang har meldt ud om endnu.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    https://campo.dk/2025/01/31/campo-er...onbud-fra-fcn/

Fornuftigt ikke at sælge hvis man vil gå ungdomsvejen.

Leave a comment:

• Plum
    replied

Både og. Jeg vil også gerne have så meget på plads inden vi rykker op. Rydde op som du siger. Det vil sige Fenger,Slots og Manneh. Som vi kan tjene lidt på der kan bruges senere.
    Men vi kan jo ikke bare tage Nico,Bjørn,Ivan og måske Yaya og Selvén som ikke er gode nok med i den ligning også. Det er for voldsomt

Men det kan jo også betyde at teste de unge for at se om de har niveauet så det er en tilgang/forstærkning næste sæson. Du skriver at det er det “korte lys”. Her er vi så grunlæggende uenige. Det er jo netop det lange lys jeg har på. Og du har køre lys på. Som skal være med til at forberede en idé om hvor meget vi skal bruge næste sæson. Og i fremtiden.

Du tænker 1 år frem og overlevelse. Jeg tænker 3-5 år frem og FCN light lign tilstande
    Jeg vil hellere spille med talenter end med Nico, Bjørn, Ivan, Yaya og Selvén​ her i foråret… det går jeg helt ind for .. måske ikke Nico hvis Owusu skal spille på midten men det er så kun fordi der ikke hentes en for Manneh/Bonde ..

Leave a comment:

• Kielberg
    replied

Pt har der vel kun været 1 ind og 1 ud
    Bonde er væk i et år. Den er svækket betydeligt.

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Enig. Men man kan flytte meget over tid med en grundstamme der har samme DNA. Og mange af de her drenge er kommende stjerner
    Det lyder som om at du/i kun mener man kan forstærke sig ved at hente ind(selv om jeg godt ved at du er klogere end dette). Men det kommer ud sådan i min verden
    Dét mener jeg bestemt ikke.

Jeg mener at når man henter en spiller er det med forventning om det er en der kan styrke holdet nærmest fra dag 1 af. Gå lige ind. Det skal være det man får ved at hente "voksne" spillere.

Den forventning har jeg ikke til unge talenter - jeg syntes de skal gives den tid der skal bruges til at udvikle sig. Nogen, som Slotsager kan næsten gå ind på lige fod med de "voksne" spillere fra dag 1. De fleste skal bruge mere tid, måske et leje ophold.

Og ved at gå så meget all-in så ligner det fra min stol ikke der er den tid til de kan udvikle sig. For der skal leveres. OB skal rykke op, næste sæson skal vi være gode nok til at overleve osv.

Jeg ser ikke akademi, men kan da huske da Luca blev rykket op, talt meget op - han så godt nok ikke god ud. Et par lejeophold senere og tid til at vende sig til prof bold - så er han jo en af vores med afstand bedste spillere.

Og der virker det, i min bog bare til at balancen lige er tippet lidt for langt over...

edit: Altså Ejdum og Luca er jo blevet klarer forstærkninger. Faste startere som vi håber vi kan holde på et stykke tid endnu. Men det blev de ikke efter en halv sæson.

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Uenig. Det var stråmands lign skrevet på mit indlæg..

Nåh. Jeg tror jeg har fået nok finger gymnastik mht denne problemstilling. Jeg har sagt hvad jeg vil sige og vi bliver jo ikke enige.
    Men fedt med en god debat som altid. Tiden må jo vise hvem der fik ret

Det tænker jeg vi alle håber TB og Krogh, samt jer der argumenterer for deres side, gør.

Vi er bare nogle der bekymrede for den vej de tager, og den risiko vi mener de løber.

Leave a comment:

Working...
X