Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

du skal så også bare have et hold der kan overleve år 1...ellers kan du skyde en hvid pil efter planerne på længere sigt.
    Enig. Men man kan flytte meget over tid med en grundstamme der har samme DNA. Og mange af de her drenge er kommende stjerner
    Det lyder som om at du/i kun mener man kan forstærke sig ved at hente ind(selv om jeg godt ved at du er klogere end dette). Men det kommer ud sådan i min verden

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    og så syntes jeg stadig det taler imod "at have tillid til de unge" når man åbenbart skal til at bruge Owusu inde centralt, samtidig med at den anden klasse hb vi har, med al sandsynlighed forlader os til sommer.

Det viser jo tydeligt man er klar over midtbanen er for tynd. Og så laver man sådan en ændring - som man så skal hen og justere på igen til sommer, når Nico smutter. Det lugter af en spareøvelse...

Leave a comment:

• fmprOB
    replied

der bliver stillet et spørgsmål. Har intet med en stråmand at gøre.

Tror man så meget på Sandberg at han vil være klar til superliga næste sæson efter, som du selv siger, kun 14 kampe i 1 division? For hvis svaret er nej så bør man da i den grad hente en ny spiller ind nu. Og så give sandberg den tid han skal bruge til at udvikle sig.

Ved at gå all in som det ser ud til man gør - så skal man også have en rimelig forventning om at de kan løfte sig - og det endda meget hurtigt. For ellers er det man ender med at stå med håret i postkassen til sommer.

Men kan man flytte lad os sige Sandberg, JBA og Martin så meget så de presser sig på til at kunne starte i superligaen, så er det da en kæmpe gevisnt - og kæmpe respekt herfra.

Hvad vi har set hidtil så virker det i min bog ganske urealistisk, 1 at få så mange talenter til at slå til, og 2 gøre det på så kort tid. Jeg syntes man løber en stor risiko.

Men lad os da håbe de får ret.
    Uenig. Det var stråmands lign skrevet på mit indlæg..

Nåh. Jeg tror jeg har fået nok finger gymnastik mht denne problemstilling. Jeg har sagt hvad jeg vil sige og vi bliver jo ikke enige.
    Men fedt med en god debat som altid. Tiden må jo vise hvem der fik ret

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Både og. Jeg vil også gerne have så meget på plads inden vi rykker op. Rydde op som du siger. Det vil sige Fenger,Slots og Manneh. Som vi kan tjene lidt på der kan bruges senere.
    Men vi kan jo ikke bare tage Nico,Bjørn,Ivan og måske Yaya og Selvén som ikke er gode nok med i den ligning også. Det er for voldsomt

Men det kan jo også betyde at teste de unge for at se om de har niveauet så det er en tilgang/forstærkning næste sæson. Du skriver at det er det “korte lys”. Her er vi så grunlæggende uenige. Det er jo netop det lange lys jeg har på. Og du har køre lys på. Som skal være med til at forberede en idé om hvor meget vi skal bruge næste sæson. Og i fremtiden.

Du tænker 1 år frem og overlevelse. Jeg tænker 3-5 år frem og FCN light lign tilstande
    du skal så også bare have et hold der kan overleve år 1...ellers kan du skyde en hvid pil efter planerne på længere sigt.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Jeg syntes ikke jeg opfører mig amoralsk i dette spørgsmål hvilket er betydningen af en stråmand men jeg anerkender at vi kommer fra to forskellige steder.

Du har det korte lys på der omhandler at give de unge chancen i 1. div. og jeg har det lange lys på der gerne vil forberede en sæson i SL.

Der er ingen af os der gør noget forkert eller har uret og jeg tror ikke engang at vi snakker forbi hinanden for jeg er enig i ca. hvert andet af dine indlæg

Vores perspektiver er bare forskellige.

Jeg vil gerne rydde ud i alle de der har kontraktudløb til sommer og som vi enten ikke ønsker at forlænge med eller de med os og erstatte dem - dels med talenter og dels med indkøb udefra - du vil vente.
    Både og. Jeg vil også gerne have så meget på plads inden vi rykker op. Rydde op som du siger. Det vil sige Fenger,Slots og Manneh. Som vi kan tjene lidt på der kan bruges senere.
    Men vi kan jo ikke bare tage Nico,Bjørn,Ivan og måske Yaya og Selvén som ikke er gode nok med i den ligning også. Det er for voldsomt

Men det kan jo også betyde at teste de unge for at se om de har niveauet så det er en tilgang/forstærkning næste sæson. Du skriver at det er det “korte lys”. Her er vi så grunlæggende uenige. Det er jo netop det lange lys jeg har på. Og du har køre lys på. Som skal være med til at forberede en idé om hvor meget vi skal bruge næste sæson. Og i fremtiden.

Du tænker 1 år frem og overlevelse. Jeg tænker 3-5 år frem og FCN light lign tilstande

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Ved slet ikke hvordan jeg skal respondere til det her Plum. Der er så mange strå mænd i det her..

Jeg snakker om at OB bør give en ung mand chancen i 1. Div hvis det er de tror 100% på ham. Hvis de føler han kan erstatte Manneh
    Thats it. Jeg snakker hverken om Falk niveau eller om de har SL niveau
    der bliver stillet et spørgsmål. Har intet med en stråmand at gøre.

Tror man så meget på Sandberg at han vil være klar til superliga næste sæson efter, som du selv siger, kun 14 kampe i 1 division? For hvis svaret er nej så bør man da i den grad hente en ny spiller ind nu. Og så give sandberg den tid han skal bruge til at udvikle sig.

Ved at gå all in som det ser ud til man gør - så skal man også have en rimelig forventning om at de kan løfte sig - og det endda meget hurtigt. For ellers er det man ender med at stå med håret i postkassen til sommer.

Men kan man flytte lad os sige Sandberg, JBA og Martin så meget så de presser sig på til at kunne starte i superligaen, så er det da en kæmpe gevisnt - og kæmpe respekt herfra.

Hvad vi har set hidtil så virker det i min bog ganske urealistisk, 1 at få så mange talenter til at slå til, og 2 gøre det på så kort tid. Jeg syntes man løber en stor risiko.

Men lad os da håbe de får ret.

Leave a comment:

• Plum
    replied

Ved slet ikke hvordan jeg skal respondere til det her Plum. Der er så mange strå mænd i det her..

Jeg snakker om at OB bør give en ung mand chancen i 1. Div hvis det er de tror 100% på ham. Hvis de føler han kan erstatte Manneh
    Jeg syntes ikke jeg opfører mig amoralsk i dette spørgsmål hvilket er betydningen af en stråmand men jeg anerkender at vi kommer fra to forskellige steder.

Du har det korte lys på der omhandler at give de unge chancen i 1. div. og jeg har det lange lys på der gerne vil forberede en sæson i SL.

Der er ingen af os der gør noget forkert eller har uret og jeg tror ikke engang at vi snakker forbi hinanden for jeg er enig i ca. hvert andet af dine indlæg

Vores perspektiver er bare forskellige.

Jeg vil gerne rydde ud i alle de der har kontraktudløb til sommer og som vi enten ikke ønsker at forlænge med eller de med os og erstatte dem - dels med talenter og dels med indkøb udefra - du vil vente.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Men er Sandberg et talent i Slotsager niveau eller i Falk niveau eller i Ejdum niveau? Kan man forvente at han går ind og tager en startplads 6 mdr. efter han er rykket op, starter i SL et år efter han er rykket op eller er det mere realistisk at han tager over for Trybull/Bonde medio, ultimo næste sæson?
    Det er jo ikke et spørgsmål om han skal have eller få chancen men hvornår det er realistisk at han reelt har niveauet.
    Jeg vil blive forbavset hvis Askou, McCoy, Sandberg og Hansborg er klar allerede nu, indenfor 6 mdr. - det vil reelt betyde at de er bedre og hurtigere klar en Luca og Ejdum i forhold til hvornår de bliver hevet op, modnet, får spilletid og spiller fast .. but more power to them .. en kraftig acceleration.. hvor hurtigt er de næste fem der bliver hevet op til sommer så klar ..
    Lad dem nu også lige få tid. De har ikke kunnet spille sig på i 1. div. så at sige at de har SL niveau syntes jeg er forhastet ..

Leave a comment:

• Brogaard99
    replied
    Efter nærmere eftertanke

Jeg stoler på Troels og Jimmy har mere styr på det end sådan en fan som mig.

De leger med ilden. Respekt.

Vi har jo tydeligvis, være aktive omkring, vi gerne vil have noget ind.
    Lind, Mads Hansen, Salquist, ham fra Norge fx.

De må bedømme at de godt kan klar lektierne til sommer, så det stoler jeg på. Om jeg er enig, i den dispensation? Nej. Men de har været længere tid i fodboldverdenen end mig, og har mere styr på akademiet, så jeg skal lægge alle mine katastrofe tanker fra mig

Leave a comment:

• Plum
    replied

Jeg ser også gerne at der kommer en midtbane spiller nu når Bonde er ude og Manneh er solgt.

Men hvis man 100% tror på Sandberg bør man følge FCN modellen og se ham vokse IMO
    Men er Sandberg et talent i Slotsager niveau eller i Falk niveau eller i Ejdum niveau? Kan man forvente at han går ind og tager en startplads 6 mdr. efter han er rykket op, starter i SL et år efter han er rykket op eller er det mere realistisk at han tager over for Trybull/Bonde medio, ultimo næste sæson?
    Det er jo ikke et spørgsmål om han skal have eller få chancen men hvornår det er realistisk at han reelt har niveauet.
    Jeg vil blive forbavset hvis Askou, McCoy, Sandberg og Hansborg er klar allerede nu, indenfor 6 mdr. - det vil reelt betyde at de er bedre og hurtigere klar en Luca og Ejdum i forhold til hvornår de bliver hevet op, modnet, får spilletid og spiller fast .. but more power to them .. en kraftig acceleration.. hvor hurtigt er de næste fem der bliver hevet op til sommer så klar ..
    Lad dem nu også lige få tid. De har ikke kunnet spille sig på i 1. div. så at sige at de har SL niveau syntes jeg er forhastet ..

Leave a comment:

• fmprOB
    replied

2 ud, selv om Bonde stadig er i truppen, så er det to startere inde centralt der mangler. Det er en svækkelse
    Jeg ser også gerne at der kommer en midtbane spiller nu når Bonde er ude og Manneh er solgt.

Men hvis man 100% tror på Sandberg bør man følge FCN modellen og se ham vokse IMO

Leave a comment:

• jesper hansen ud
    replied
    Jeg forventer....Vi var tæt på -men vi fandt ikke liiiige det helt rigtige men vi holder naturligvis mulighederne åbne hvis der skulle opstå noget usædvanligt. ....CLASSIC ODENSE BOLDKLUB

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Pt har der vel kun været 1 ind og 1 ud
    2 ud, selv om Bonde stadig er i truppen, så er det to startere inde centralt der mangler. Det er en svækkelse

Leave a comment:

• Plum
    replied

Enig. En 3-4 stykker oven i den opstilling ville være en fin trup til at slås med om overlevelse. Meget mere kan man nok ikke forvente næste sæson
    Enig .. og det tror jeg også de fleste vil være tilfredse med ..

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

Både og…., måske. Er det Fenger og Slots, som alligevel er væk til næste sæson, så trykker jeg ikke på panikknappen.

Myhra
    Owusu, ny, Gomez, Sørensen
    Ny (som kommer nu), Trybull, Ejdum
    Martin
    Deedson, Luca

Der kom til at ske meget som vi ikke kan forudsige, men jeg ser en tegning. Jeg ved godt det her er teori, jeg har ikke i praksis ramt ti startere til kamp ét i næste sæson. Der ud over bør vi måske styrkes på nogen af de ti pladser. Der skal være mere bredde, men panik nu og her, det har jeg ikke. Vi skal trods alt ikke have et sommer vindue med 0 handler. Henter vi 3 stærke spillere til sommer og smider ned i ovenstående opstilling, så ser det nu okay ud imo.
    Heller ingen panik her, nuværende hold skal formentligt nok rykke op men sælges Slots, DonD, eller Fenger mener jeg at der skal hentes erstatninger.

Du skriver selv en ny i centerforsvaret, hvilket jeg er enig i. P.t. kan OB stille med Gomez og Askou og Yaya som backup og nødløsninger a la Grubbe og Nico men det er jo ikke et fundament at bygge på.
    Bjørn og Mihajlo er skadede og har det skidt med kunststofbaner som der vist skal spilles på i de første par kampe og Slotsager er skadet/lader til at blive solgt.

Leave a comment:

Working...
X