Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

    Det markerede er én af de væsentligste faktorer til jeg tillader mig at udtrykke skepsis, Troels har alle dage været utroligt godt skåret for tungebåndet så jeg tillader mig med fare for at blive kaldt pessimist, hater osv...(ikke specielt møntet på dit indlæg, mere sådan generelt) at forholde mig pessimistisk afventende...men håber selvfølgelig missionen lykkes
    Tryghed er en individuel følelse /fornemmelse som aldrig er rigtig eller forkert. Derfor har du alt mulig ret til at være lige så tryg eller utryg ved Bech, Krogh osv. Som du nu engang er. Noget andet er, om man sagligt kan komme med hård kritik af de handlinger der er foretaget af disse personer i den forgangne periode, det er noget andet. Og der synes jeg virkelig det er svært at se, hvor den saglige kritik skulle have sit fundament. Men altså gode argumenter er selvfølgelig svære at slå, jeg kan bare ikke få øje på dem her.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

      Jeg synes Troels tænker helt rigtigt.
      Vi har helt sikkert et tophold frem til jul og så er der ingen grund til at betale lønkroner for superligaspillere allerede nu. Det er så vigtigt med spillere der VIL OB. Dem er der ikke så mange af med class.
      Der er vi så bare uenige. OB kan risikere at skulle skifte 5-7 spillere i start11 ud til sommer og så skal der spilles et nyt hold sammen uden garanti for at man kan fastholde kultur og sammenhold uagtet at man måske kan få den ønskede kvalitet ..
      Selvom OB rykker op er man ikke førstevælger så det de med at “ville OB” ..
      Er det ikke tilnærmelsesvist lige så slemt kun at ville OB i SL som ikke at ville OB i 1. div.?
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Christian Eriksen valgte at blive i sin kontrakt. Så til næste sommer udløber den og han kan frit vælge.
        Næste sommer håber vi at OB er tilbage i superligaen.
        Det kan man så tænke lidt over

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Der er vi så bare uenige. OB kan risikere at skulle skifte 5-7 spillere i start11 ud til sommer og så skal der spilles et nyt hold sammen uden garanti for at man kan fastholde kultur og sammenhold uagtet at man måske kan få den ønskede kvalitet ..
          Selvom OB rykker op er man ikke førstevælger så det de med at “ville OB” ..
          Er det ikke tilnærmelsesvist lige så slemt kun at ville OB i SL som ikke at ville OB i 1. div.?
          Fuldstændig enig. Allerede i januar måned skal der hentes 2-3 forstærkninger, så opbygningen af et superligahold ikke først starter næste sommer.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Stigekongen Se indlæg
            Christian Eriksen valgte at blive i sin kontrakt. Så til næste sommer udløber den og han kan frit vælge.
            Næste sommer håber vi at OB er tilbage i superligaen.
            Det kan man så tænke lidt over
            Hvor mange tror han ønsker at slutte af i Odense? Jeg tvivler på han gider superligaen.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Stigekongen Se indlæg
              Christian Eriksen valgte at blive i sin kontrakt. Så til næste sommer udløber den og han kan frit vælge.
              Næste sommer håber vi at OB er tilbage i superligaen.
              Det kan man så tænke lidt over
              I så fald skal vi have ny helligdag i Odense; dagen, hvor CE skrev under. Det er jo sådan noget, der gør livet som fodboldmand interessant, men jeg tror desværre ikke på det. Mon ikke han slutter af uden for den danske grænse, fx i Holland eller Belgien.

              Skulle det blive DK, hvad jeg ikke tror, så frygter jeg FCK.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Stigekongen Se indlæg
                Christian Eriksen valgte at blive i sin kontrakt. Så til næste sommer udløber den og han kan frit vælge.
                Næste sommer håber vi at OB er tilbage i superligaen.
                Det kan man så tænke lidt over
                Du drømmer vidst

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                  Hvor mange tror han ønsker at slutte af i Odense? Jeg tvivler på han gider superligaen.
                  Det er ikke dét, jeg tror, problemet er. Snarere tror jeg, det er diskrepansen mellem hvor god, han selv mener, han er og hans reelle niveau. Hvis han undervurderer Superligaen og tror, at han kan tage en to-årig kontrakt i Anderlecht, inden han tager hjem til Danmark.

                  Der er mere end et par eksempler på, at spillere er kommet for sent hjem, og deres niveau har simpelthen ikke været højt og konsistent nok.

                  Jeg tror nu egentlig godt på, at han gerne vil slutte karrieren i Odense og i Superligaen, men det er sjældent, at fodboldspillere selv rammer deres egen pensionsdato lige i bullseye.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                    Det markerede er én af de væsentligste faktorer til jeg tillader mig at udtrykke skepsis, Troels har alle dage været utroligt godt skåret for tungebåndet så jeg tillader mig med fare for at blive kaldt pessimist, hater osv...(ikke specielt møntet på dit indlæg, mere sådan generelt) at forholde mig pessimistisk afventende...men håber selvfølgelig missionen lykkes
                    Jeg kan sagtens følge dig i, at du er skeptisk. Jeg er heller ikke lalleglad optimist. TB har altid haft meget i munden og ofte mindre kvalitet i handling. Man kan jo ikke vurdere andet, end det han har gjort indtil nu de sidste 3 måneder. Det har i min optik været bedre end jeg havde turdet håbe på. Hans analyse af, hvad problemerne var har jo holdt stik. Selvfølgelig har han fået hjælp af SK, TH, BP osv. Men han har lyttet til dem der vidste hvad der var galt og handlet på det. Det giver mig håb.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                      Der er vi så bare uenige. OB kan risikere at skulle skifte 5-7 spillere i start11 ud til sommer og så skal der spilles et nyt hold sammen uden garanti for at man kan fastholde kultur og sammenhold uagtet at man måske kan få den ønskede kvalitet ..
                      Selvom OB rykker op er man ikke førstevælger så det de med at “ville OB” ..
                      Er det ikke tilnærmelsesvist lige så slemt kun at ville OB i SL som ikke at ville OB i 1. div.?
                      Det virker for mig som om du lever i fortiden, og ikke helt har forstået hvor OB har bevæget sig hen. At hente e5-7 spillere er jo på ingen måde det der er strategien nu. Nu vil man fastholde et hold med en stamme bestående af akademispillerne, og så kan der hen af vejen suppleres. Jeg tænker der bliver tilført 2-3 spillere til vinter, og så yderligere 2-3 til sommer. Lidt afhængig af hvor mange der forsvinder. Nogle af dem kunne jo også være akademispillerne. Noget andet er, at man nu får bygget det udtryk op som man ønsker, og de spillere man rekrutterer skal så passe ind i den kultur. Det vil skabe et langt bedre afsæt for god rekruttering. Din tankegang hørere hjemme i gamle tider, hvor OB var en svingdør, og hvor alting handler om hvad der kan hentes og sælges. Sådan er tingene bare ikke længere. Heldigvis. Jeg vil da langt hellere ligge i bunden af Superligaen med de drenge her, end jeg vil ligge i bunden af Superligaen med en flok ligegyldige lottokuponer

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                        Det virker for mig som om du lever i fortiden, og ikke helt har forstået hvor OB har bevæget sig hen. At hente e5-7 spillere er jo på ingen måde det der er strategien nu. Nu vil man fastholde et hold med en stamme bestående af akademispillerne, og så kan der hen af vejen suppleres. Jeg tænker der bliver tilført 2-3 spillere til vinter, og så yderligere 2-3 til sommer. Lidt afhængig af hvor mange der forsvinder. Nogle af dem kunne jo også være akademispillerne. Noget andet er, at man nu får bygget det udtryk op som man ønsker, og de spillere man rekrutterer skal så passe ind i den kultur. Det vil skabe et langt bedre afsæt for god rekruttering. Din tankegang hørere hjemme i gamle tider, hvor OB var en svingdør, og hvor alting handler om hvad der kan hentes og sælges. Sådan er tingene bare ikke længere. Heldigvis. Jeg vil da langt hellere ligge i bunden af Superligaen med de drenge her, end jeg vil ligge i bunden af Superligaen med en flok ligegyldige lottokuponer
                        Helt enig.

                        Nu har vi i små 15 år efterspurgt noget andet, og når vi så får det - eller i hvert fald er i gang med at rulle det ud - så brokker folk sig sørme over, at vi ikke gjorde, som vi gjorde før.

                        Go figure.

                        OB er ved at blive en fodboldKLUB igen, og vi skal aldrig tilbage til tidligere tiders transfergøgl og lottokuponer og svindelsager og et liv som ligegyldig erhvervsklub med tom top-6-snak og hurtige PowerPoints.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                          Det virker for mig som om du lever i fortiden, og ikke helt har forstået hvor OB har bevæget sig hen. At hente e5-7 spillere er jo på ingen måde det der er strategien nu. Nu vil man fastholde et hold med en stamme bestående af akademispillerne, og så kan der hen af vejen suppleres. Jeg tænker der bliver tilført 2-3 spillere til vinter, og så yderligere 2-3 til sommer. Lidt afhængig af hvor mange der forsvinder. Nogle af dem kunne jo også være akademispillerne. Noget andet er, at man nu får bygget det udtryk op som man ønsker, og de spillere man rekrutterer skal så passe ind i den kultur. Det vil skabe et langt bedre afsæt for god rekruttering. Din tankegang hørere hjemme i gamle tider, hvor OB var en svingdør, og hvor alting handler om hvad der kan hentes og sælges. Sådan er tingene bare ikke længere. Heldigvis. Jeg vil da langt hellere ligge i bunden af Superligaen med de drenge her, end jeg vil ligge i bunden af Superligaen med en flok ligegyldige lottokuponer
                          Enig. Never again…

                          Men hvis der skal være så mange akademi spillere i truppen er det også vigtigt at vi forlænger i god tid med de største talenter og giver dem 5 årige kontrakter når vi kan se at der er noget at bygge på. Give dem et flot sign on og en stigende løn igennem kontrakt perioden.
                          Her snakker jeg om fx en Max Ejdum hvor han er i sin udvikling. Måske også en Jenner. Ikke en Hansborg som vi ikke er helt sikker på endnu. En Kjerrumgaard skulle også have haft en 5 årig. Så må man betale dem derefter. Der burde være rigeligt i budgettet når man satser så meget på akademi spillere og få udefra.

                          Så skal der ligges en plan hvor leje måske indgår i år 2 eller 3 hvis der er for langt til spilletid. Dette skal simpelthen cleares på forhånd. For det er den vej det skal gå.
                          Det er den måde du får bygget en kontinuerlig stamme fyldt med OB DNA og folk kan spejle sig i og holde med.

                          Og dem der så kommer ind skal bare være gode da vi med et budget på 60+ mill burde kunne tiltrække nogle profiler der forhåbentlig er pengene værd

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                            Det virker for mig som om du lever i fortiden, og ikke helt har forstået hvor OB har bevæget sig hen. At hente e5-7 spillere er jo på ingen måde det der er strategien nu. Nu vil man fastholde et hold med en stamme bestående af akademispillerne, og så kan der hen af vejen suppleres. Jeg tænker der bliver tilført 2-3 spillere til vinter, og så yderligere 2-3 til sommer. Lidt afhængig af hvor mange der forsvinder. Nogle af dem kunne jo også være akademispillerne. Noget andet er, at man nu får bygget det udtryk op som man ønsker, og de spillere man rekrutterer skal så passe ind i den kultur. Det vil skabe et langt bedre afsæt for god rekruttering. Din tankegang hørere hjemme i gamle tider, hvor OB var en svingdør, og hvor alting handler om hvad der kan hentes og sælges. Sådan er tingene bare ikke længere. Heldigvis. Jeg vil da langt hellere ligge i bunden af Superligaen med de drenge her, end jeg vil ligge i bunden af Superligaen med en flok ligegyldige lottokuponer
                            jeg tænker lidt det er det vi alle sidder og håber på der sker. Men ved ikke at starte den løbende udskiftning nu - så skal der også 2-3 ind til vinter, ellers så ender vi der hvor det hedder 5-7 nye næste sommer.
                            Jeg tror vi er mange der havde håbet man havde begyndt dette rul nu - kunne have været 1-2 spillere...eks. en venstrebenet vb, der kunne spilles ind hen over efteråret få lidt indhop - så ville man have Mickelsons afløser klar til næste sommer.
                            Det var svært at få de spillere ind man ønskede nu så fair nok man skyder den. Men det kan man jo ikke blive ved med.

                            Og vi ved jo reelt ikke om vintervinduet bliver lettere for os at handle i...det er en forventning vi har. Formentlig kun et halvt år i 1. division - det bør gøre os mere attraktive. Heldigvis ser det ud til at gå som man kan håbe - men får vi en resultatmæssig dårlig afslutning på efteråret - så er det jo ikke sikkert vi er "sikre" på at rykke op - og hvor meget mere attraktive er vi så? Så kan vi stå endnu engang og have vanskeligt ved at hente den rette kaliber spillere ind.

                            Vintervinduet plejer som regel også at være mere stille end sommerens...det kan også spille ind.



                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                              Helt enig.

                              Nu har vi i små 15 år efterspurgt noget andet, og når vi så får det - eller i hvert fald er i gang med at rulle det ud - så brokker folk sig sørme over, at vi ikke gjorde, som vi gjorde før.

                              Go figure.

                              OB er ved at blive en fodboldKLUB igen, og vi skal aldrig tilbage til tidligere tiders transfergøgl og lottokuponer og svindelsager og et liv som ligegyldig erhvervsklub med tom top-6-snak og hurtige PowerPoints.
                              hvem brokker sig? Vi er nogle der udtrykker en smule bekymring over de manglende transfers dette vindue - og hvad det evt. kan fører til næste sommer.

                              Det er jo faktisk fordi vi gerne undgår alt for meget transfergøgl som du kalder det at vi gerne havde set et par tilgange nu og her, suppleret med lidt til vinter og lidt mere næste sommer. Så man laver et mere naturligt rul.

                              - Det er lidt det jeg ihvertfald håber på vi når hen til.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                                I så fald skal vi have ny helligdag i Odense; dagen, hvor CE skrev under. Det er jo sådan noget, der gør livet som fodboldmand interessant, men jeg tror desværre ikke på det. Mon ikke han slutter af uden for den danske grænse, fx i Holland eller Belgien.

                                Skulle det blive DK, hvad jeg ikke tror, så frygter jeg FCK.
                                Men hvad kan FCK tilbyde som Eriksen ikke allerede har oplevet?
                                Forstiller mig ikke at han finder noget odiøst i at spille et derby, eller spille et CL gruppespil.

                                Med tanke på at han har et hus i Odense, så kan vi jo være heldige at noget skolestart/familie passer med et par år i OB

                                Comment

                                Working...
                                X