Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

    Der er mange usikkerheder i det regnskab. Du henter ikke bare en eller anden ind, der skal være afløser for Luca, når
    vi ikke aner, hvornår han er solgt.

    Luca kunne gå i stå i sin udvikling, og så har vi gjort regning uden vært.

    Sælger vi Luca, skal der hentes en erstatning. Bliver forhandlingerne og tilbuddene så insisterende, at man godt kan mærke, at nu er det næste vindue, han ryger, så skal man reagere. Ikke før - medmindre vi har en knægt rendende på U17 eller U19, så skal han bare op og træne noget oftere med. Så tidligt som muligt. Så vidt jeg ved, har vi ikke nogle store angrebsstjerner rendende i Ådalens akademi for tiden. (Fraregnet Martin, der vidst påtænkes 8’er position)
    Men har Martin ikke spillet 9er på u-17? Han har vel ikke scoret 38 mål sidste sæson på en 8er position? Man laver ikke 38 mål uden en vild målnæse.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

      Agerer som sportsdirektør, ikke filosof !

      Vente...

      Mener Plum har et meget godt citat/udtryk om at vente
      Hvis du læser, hvad jeg har skrevet om baggrunden for at vente. Hvad synes du så alternativet er? Her tænker jeg at logik er tilstrækkeligt, og at der derfor ikke brug for citater.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

        Men har Martin ikke spillet 9er på u-17? Han har vel ikke scoret 38 mål sidste sæson på en 8er position? Man laver ikke 38 mål uden en vild målnæse.
        Jeg mener han spillede en af kanterne i en 433. Men er ikke helt sikker

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

          Hvis man i ramme alvor mener, at TB er ‘filosofisk’, så siger det altså en del. TB er velartikuleret, men taler om ganske konkrete og yders håndgribelige ting.

          Du er mere til FCM, erhverslingo og Bones. Det er selvfølgelig helt legitimt, men nu tror jeg også, at alle ved præcis, hvor du står, og monstro vi så kunne holde en pause med de samme gentagelser og brok og nyde de 8 sejre i 8 kampe.
          Det her er et debatforum eller det var det ihvertfald sidst jeg tjekkede, Det er fair nok du ikke deler en anden debattørs holdning... Men kan du så ikke bare springe vedkommendes indlæg over?
          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

            Hvis man i ramme alvor mener, at TB er ‘filosofisk’, så siger det altså en del. TB er velartikuleret, men taler om ganske konkrete og yders håndgribelige ting.

            Du er mere til FCM, erhverslingo og Bones. Det er selvfølgelig helt legitimt, men nu tror jeg også, at alle ved præcis, hvor du står, og monstro vi så kunne holde en pause med de samme gentagelser og brok og nyde de 8 sejre i 8 kampe.
            nu vi er i gang med kritikken; kunne du så ikke overveje din tone? Du har en kedelig tendens til at være ret så nedladende i din tone overfor folk du ikke er enig med...

            Comment


              Der er her forum er uden kvalitet, hvis vi blot accepterer banaliteter og konstante ytringer uden eftertanke. Det har jeg det glimrende med at påpege. Tone-diskussion melder jeg pas på.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                Der er her forum er uden kvalitet, hvis vi blot accepterer banaliteter og konstante ytringer uden eftertanke. Det har jeg det glimrende med at påpege. Tone-diskussion melder jeg pas på.
                godt vi har dig til at holde niveauet højt...er man uenig så er man en brokkende bonderøv der holder med FCM og jeg ved ikke hvad. Klasse.

                edit; kan være du selv skulle forsøge at efterleve det
                Last edited by mhbp; 05-09-2024, 13:34.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                  Der er her forum er uden kvalitet, hvis vi blot accepterer banaliteter og konstante ytringer uden eftertanke. Det har jeg det glimrende med at påpege. Tone-diskussion melder jeg pas på.
                  Det her forum klarer sig fint uden din form for banalitetspolitisering. Det har jeg det også glimrende med at påpege. Men hey jeg er vel den sidste, der skal moralisere over tone, omend jeg synes det er morsomt, at du ikke vil tage en tonediskussion. Det lugter lidt af en arrogance, man ellers kun finder i og omkring klubber som FCM, Brøndby og FCK. Kunne jeg jo påstå.

                  Men hey, igen. Jeg har så rigeligt været, hvor du sidder nu. Selvbestaltet banalitetspolitibetjent.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

                    I hvilke klubber var afløseren allerede fundet?
                    FCK solgte deres stjerne angriber og skulle i markedet for at finde reserven, Vejle har solgt sin uden at have en afløser.
                    Lyngby solgte Gudjonsen uden at have en afløser klar.

                    Alle 3 var spillere man godt kunne forvente ville forlade deres klubber.
                    FCK var gode til de ting der under ståle, men mener ikke at kunne genkende at andre danske klubber altid har afløseren klar inden salg.
                    Det skulle lige være FCN, men det er vel lidt en anden case.
                    Ved ikke om du følger med i dansk fodbold, men hvorfor tror du egentlig FCM og FCN bliver så stinkende rige........9 ud 10 salg de laver er planlagte........ i OB er det eneste der stort set er sikkert, at der i hvert vindue skal enten ophæves eller udlejes 3-4 fejlkøb, som alle bliver handlet ind 5 minuttter i lukketid. Logikken siger mig, at Luca ikke når at få flere superligaminutter for OB.
                    Last edited by jojo; 05-09-2024, 14:24.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                      Hvis man i ramme alvor mener, at TB er ‘filosofisk’, så siger det altså en del. TB er velartikuleret, men taler om ganske konkrete og yders håndgribelige ting.

                      Du er mere til FCM, erhverslingo og Bones. Det er selvfølgelig helt legitimt, men nu tror jeg også, at alle ved præcis, hvor du står, og monstro vi så kunne holde en pause med de samme gentagelser og brok og nyde de 8 sejre i 8 kampe.
                      Er du seriøs... kender du ikke manden og/eller læst hans udtalelser

                      Prøv at spørge TB om "Protreptik"... og han vil underholde dig i dagevis.... da han netop baserer sit liv på det/højskoletraditionen og er filosofisk anlagt !

                      https://troelsbech.com/

                      https://finans.dk/erhverv/ECE1291795...lseshoejskole/

                      "Troels Bech, hvad kan en moderne leder bruge Søren Kierkegaard til?

                      »Vi tror på, at det er godt med mere tid til fordybelse, dannelse og langsommelighed. En gang imellem skal det være langsommeligt, for at det kan være langtidsholdbart.«​"


                      TB taler sjældent om noget konkret, men i flosker... oplys mig gerne om andet
                      Bones... jeg har aldrig været der og forstår ikke relevancen

                      Jeg følger FCM, da en af mine venner arbejder på deres akademi/efterskole. Jeg er imponeret over, hvad de har gjort de sidste 10/15 år i forhold til os. Føler vi havde førertrøjen i sølvårene,men smed den... det kan jeg bestemt ikke klandre dem.

                      Hvor bruger jeg erhvervsprog, som ikke er forståeligt ?


                      P.S. Tror stadigvæk på at han selv siger op til næste sommer

                      P.P.S Prøv at spørge ham om, hvorfor han under den eksterne undersøgelse (hvor han bagefter var med til at ansætte sig selv som sportsdirektør) rendte rundt i en BIF-trøje, når han åbenbart har et stort OB-hjerte ? (men hvem gider dog gå op i den slags små detaljer... udover mig ).

                      TH som scout (wuuuhuuu, nu med eget kontor)
                      Last edited by Online; 05-09-2024, 15:46.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Er det ikke netop det TB udtalte om de spillere han vil hente ?
                        Nej.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Garn Se indlæg

                          Jeg mener han spillede en af kanterne i en 433. Men er ikke helt sikker
                          Synes det er vildt hvis han ikke spillede 9er. Ingen kant laver da 38 mål.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                            Er du seriøs... kender du ikke manden og/eller læst hans udtalelser

                            Prøv at spørge TB om "Protreptik"... og han vil underholde dig i dagevis.... da han netop baserer sit liv på det/højskoletraditionen og er filosofisk anlagt !

                            https://troelsbech.com/

                            https://finans.dk/erhverv/ECE1291795...lseshoejskole/

                            "Troels Bech, hvad kan en moderne leder bruge Søren Kierkegaard til?

                            »Vi tror på, at det er godt med mere tid til fordybelse, dannelse og langsommelighed. En gang imellem skal det være langsommeligt, for at det kan være langtidsholdbart.«​"


                            TB taler sjældent om noget konkret, men i flosker... oplys mig gerne om andet
                            Bones... jeg har aldrig været der og forstår ikke relevancen

                            Jeg følger FCM, da en af mine venner arbejder på deres akademi/efterskole. Jeg er imponeret over, hvad de har gjort de sidste 10/15 år i forhold til os. Føler vi havde førertrøjen i sølvårene,men smed den... det kan jeg bestemt ikke klandre dem.

                            Hvor bruger jeg erhvervsprog, som ikke er forståeligt ?


                            P.S. Tror stadigvæk på at han selv siger op til næste sommer

                            P.P.S Prøv at spørge ham om, hvorfor han under den eksterne undersøgelse (hvor han bagefter var med til at ansætte sig selv som sportsdirektør) rendte rundt i en BIF-trøje, når han åbenbart har et stort OB-hjerte ? (men hvem gider dog gå op i den slags små detaljer...TH som scout (wuuuhuuu, nu med eget kontor) udover mig ).
                            Man kan ikke ansætte sig selv - man kan tilbyde sig selv, og mene man er god nok, men når du ikke ejer organisationen eller aktiemajoriteten, er jeg ret sikker på, at erhvervsstyrelsen vil fortælle dig, at du ikke kan ansætte dig selv, hvis du ikke i forvejen sidder i en ret betroet direktørposition. Jeg er dog i tvivl om, hvorvidt du må underskrive din egen ansættelseskontrakt på vegne af virksomhedens ledelse - det tror jeg ikke er gældende. Men jeg kan jo blive overrasket.

                            Hvis du spørger mig om Slaget ved Dybbøl Mølle, eller de bagvedliggende årsager til både 1. og 2. Slesvigske Krig, så skal jeg da nok underholde dig i dagevis, men jeg er hverken militærhistoriker, historiker, soldat eller forfatter... At en leder mener man kan bruge Søren Kierkegaard, gør vel ikke lederen til filosof, det var vel dét Søren Kierkegaard var? Eller har jeg misforstået noget. Jeg bruger jævnligt tips og tricks fra både forfattere, mesterkokke og vvs'ere i mit daglige arbejde, men det gør ikke til nogle af delene.

                            Jeg synes personligt, at Troels Bech er cirka så konkret, som man kan forvente en mand i hans stilling kan og må være. Han kommer så tæt på sandheden uden at bryde GDPR-regler og desuden med en grundlæggende respekt for de mennesker, der har befundet sig i Ådalen før ham. I enkelte tilfælde er han endda mere konkret. Men sådan er der jo så meget.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Hmm.. TB SKAL ikke kritiseres men han må gerne blive det .
                              Jeg har ikke indgående kendskab til hvad SL spillere tænker om OB men man kan jo forestille sig det med den deroute OB har været igennem de sidste 10-15 år og hvad de har sagt. At OB er en stor klub, at OB har en stor historie men også at OB er som to hold at spille mod etc.
                              Jeg forstår ikke, hvor du vil hen med det. Er det ikke logisk at OB er blevet endnu mindre attraktive af at rykke ned?
                              I et andet indlæg spurgte jeg til om at de spillere der så ikke vil til OB i 1. div. - kan vi så være tilfredse med at de vil til OB i SL? Er det ikke tilnærmelsesvis lige så slemt som at være i OB i SL men ikke vil være i OB i 1. div.?
                              Synes du det er ulogisk, at en spiller hellere vil spille i en SL-klub end i en 1. Div-klub, hvis det er muligt og de har niveauet til det? Det er nu engang en mere spændende sportslig udfordring og mere befordrende for karrieren. Lige så sikkert er det også, at OB attraktivitet stiger markant, hvis man vinder 32 kampe i træk og er i SL næste sæson. Tror de fleste spillere vil tænke, at der er gang i noget vildt i Ådalen, som man gerne vil være del af.
                              1: Jeg siger ikke at TB lyver men jeg har i andet indlæg skrevet at det er nemmere at styre narrativet på bagkant end at sige det up front - TB har mange talegaver.
                              TB har sagt - INDEN vinduet åbnede - noget i nærheden af, at der ikke er ret mange spillere der kan forestille sig at spille i OB som 1. Div. Klub. Det er vel på forkant.
                              Jeg skriver at TB har haft en defensiv tilgang til vinduet og jeg er bange for at det kan ramme OB i rø… senere.
                              Hvis den defensive tilgang grunder i noget som er ude af TBs hænder (=ingen med høj kvalitet vil til OB) er det jo ikke en selvvalgt tilgang. Ergo er han ikke defensiv. Men passiviseret af vilkårene. Det er da forskellige ting!
                              2: Jeg ved ikke om han er god nok men jeg er bange for at netværk og udsyn ikke er godt nok. Eneste reelle rygte var vel Oliver og ham den norske back. Forholdsvis kendte for alle og Nagel og det er fint med skandinaviske spillere men så kommer der bare aldrig end Derveld, Fall, Utaka m.v.
                              Igen er OBs manglende attraktivitet som 1. Div hold nok forklaringen. En udenlandsk spiller, som ikke engang kender OB, ser kun et nedrykkerhold. Hvem gider tage til Odense fra udlandet og spille 1. Div? Samtidig er jeg henrykt over, at TB ikke gider hyre spillere, som som det første spørger, hvad klubben kan høre for dem. Signingen af den slags spillere er grunden til OBs deroute. Det har været sorteringsfilter, som har tyndet feltet ud til ingenting.
                              ”Man vinder ikke noget med mælketænder” og noget input skal komme udefra for at det ikke bliver for indspist.
                              I min optik fik BIF mange spillere til fra Tyskland da de fik en tysk træner .. og betalte dyrt for danske spillere ..

                              Andre klubber kan finde spillere der er gode nok til SL udefra og det bør OB også kunne .. ellers bliver det meget meget dyrt og spillerne kommer for penge og ikke OB projektet.

                              Hvilke andre 1. Div-klubber har hentet god nok kvalitet til SL? Hvor mange spillere taler vi om?
                              Et salg af Slotsager og køb af to spillere; en til VB og en 3. målmand ..
                              Ved godt at Mickelson gør det godt nok men han er formentligt ikke i truppen om et år så lad os nu komme igang .. og så er jeg træt af “godt nok” ..

                              Hvis ingen venstrebenet venstreback med SL-potentiale vil til OB i 1. Div. Skal TB så bare hente en der ikke har niveauet? Alt falder tilbage på, at du mener, at det godt kan lade sig gøre at tiltrække gode nok spillere med den rette mentalitet. TB mener ikke. Er det ikke rigtigt forstået? Jeg savner at du sandsynliggør, at OB ville kunne tiltrække den slags kvalitet. Er der blevet hentet mange rigtig dygtige spillere med klart SL-potentiale til de andre 1. Div-klubber til positioner vi mangler?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                                Jeg tror du misforstår hvad jeg skriver. Jeg skriver netop at vi RISIKERER at skulle hente 5-7 spillere til sommer hvis ikke vi starter udskiftningen hurtigst muligt.
                                OB skal helt sikkert have tilført 2-3 spillere til vinter og 2-3 spillere til sommer men jeg tror bare ikke det er nok.
                                Der er 7 spillere der har kontraktudløb til sommer, hvoraf 4 er fra start11 og man kunne jo risikere et salg eller to, så min pointe er, at jeg gerne ville have haft en mere ud over Bonde og Trybull i dette vindue, to hvis Slotsager blev solgt, hvilket jeg mener han skulle stort set uagtet at det kun ville være to mio Euro da det på alle måder ville være bedre end han går transferfri til sommer - ikke mindst omdømmemæssigt og for det gode forhold.
                                Og så altså 2-3 til vinter og 2-3 til sommer afhængigt af så meget.
                                Jeg syntes blot at TB mistede muligheden for at starte opbygning til SL i dette vindue .. undskyldningen om at egne talenter bliver overhalet er ret ringe når der tydeligvis er 4 højrebacks og 0 venstrebacken og kun to målmænd - altså de pladser hvor jeg mener man fint kunne starte.
                                TB har ført en meget defensiv strategi i vinduet med undskyldning om at der kun er ti kampe til næste vindue og jeg anerkender at det er svært at hente SL spillere til 1. div. men hvis det var nemt behøvede man ikke et prof. setup omkring det.
                                Jeg er ikke imponeret. Jeg accepterer det med en bestået karakter for oprydning og ro på bagsmækken men heller ikke mere.
                                Mit svar kom som svar på at Ruben skrev “ Vi har helt sikkert et tophold frem til jul og så er der ingen grund til at betale lønkroner for superligaspillere allerede nu” og det er jeg så bare uenig i ..
                                Den der tilfredshedstankegang med lige at fedte sig igennem med det vi har … det er fordums tankegang.. i mine øjne ..
                                Jeg synes dit indlæg her, er et udtryk for total mangel på forståelse af vores situation, og hvor klubben er på vej hen. Lige nu handler det om at bygge et hold, hvor der intet var. Det er en meget skrøbelig opgave. Vi stod måske med 5 spillere der gad spille i OB i sommers, hvis der overhovedet var så mange. Den grundlæggende analyse har været, at OB har manglet identitet, kultur, tydelighed i deres strategi og i klubbens handlinger generelt. Derfor skulle kulturen reddes, og det var absolut opgave nr. 1. Dette er fuldstændig lykkedes til perfektion, og så er opbygningen jo netop lykkedes, og ikke som du siger misset, det er da totalt vrøvl?!

                                Du lever i en verden, hvor du stadig tror, at OB skal ud og købe og sælge sig til stor succes. Det er ikke dagsordenen nu, det er ikke strategien. Nu handler det om at have fokus på akademispillere og bygge et fundament op, en kultur og identitet omkring holdet og klubben, som så løbende kan suppleres med de nødvendige forstærkninger. Og så er det jo også noget vrøvl, når du siger der ikke er en venstreback. Mickelson spiller den, og hvem skulle så erstatte ham?

                                At du opfatter det som en tilfredshedstankegang er fuldstændigt misforstået, også at det skulle være defensivt. Det mest defensive man overhovedet kunne forestille sig, var at tilknytte en masse spillere der var toppen af 1. division for at sikre oprykning. Den nuværende strategi er vanvittig offensiv, fordi man faktisk har satset på den del af sidste års trup, som ikke spillede, hvor dem der gjorde rykkede ned, så i princippet burde de jo ikke være gode nok, det er da vildt ambitiøst. Og det er jo faktisk lykkedes: man har vundet alle 8 kampe, vanvittig præstation. Men du bruger den succes imod TB og OBs ledelse, i stedet for at anerkende det, det virker som en helt bagvendt argumentation, det giver ingen mening. Men du må du selv ligge og rode rundt i, synes bare det er helt crazy at læse dine indlæg.

                                Comment

                                Working...
                                X