Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

Jeg synes dit indlæg her, er et udtryk for total mangel på forståelse af vores situation, og hvor klubben er på vej hen. Lige nu handler det om at bygge et hold, hvor der intet var. Det er en meget skrøbelig opgave. Vi stod måske med 5 spillere der gad spille i OB i sommers, hvis der overhovedet var så mange. Den grundlæggende analyse har været, at OB har manglet identitet, kultur, tydelighed i deres strategi og i klubbens handlinger generelt. Derfor skulle kulturen reddes, og det var absolut opgave nr. 1. Dette er fuldstændig lykkedes til perfektion, og så er opbygningen jo netop lykkedes, og ikke som du siger misset, det er da totalt vrøvl?!

Du lever i en verden, hvor du stadig tror, at OB skal ud og købe og sælge sig til stor succes. Det er ikke dagsordenen nu, det er ikke strategien. Nu handler det om at have fokus på akademispillere og bygge et fundament op, en kultur og identitet omkring holdet og klubben, som så løbende kan suppleres med de nødvendige forstærkninger. Og så er det jo også noget vrøvl, når du siger der ikke er en venstreback. Mickelson spiller den, og hvem skulle så erstatte ham?

At du opfatter det som en tilfredshedstankegang er fuldstændigt misforstået, også at det skulle være defensivt. Det mest defensive man overhovedet kunne forestille sig, var at tilknytte en masse spillere der var toppen af 1. division for at sikre oprykning. Den nuværende strategi er vanvittig offensiv, fordi man faktisk har satset på den del af sidste års trup, som ikke spillede, hvor dem der gjorde rykkede ned, så i princippet burde de jo ikke være gode nok, det er da vildt ambitiøst. Og det er jo faktisk lykkedes: man har vundet alle 8 kampe, vanvittig præstation. Men du bruger den succes imod TB og OBs ledelse, i stedet for at anerkende det, det virker som en helt bagvendt argumentation, det giver ingen mening. Men du må du selv ligge og rode rundt i, synes bare det er helt crazy at læse dine indlæg.
    Du skyder mig motiver i skoene og det gør det meget svært at forblive saglig.
    Jeg har helt forstået stedet, opgaven osv osv men det gavner ikke noget bygge et hold op hvis halvdelen af holdet ikke er her i næste sæson.
    Mickelson har kontraktudløb og der er ingen .. ikke en eneste VB i truppen efter man har skilt sig af med to af forskellige årsager.
    Ingen talenter ville komme i fare ved at hente en VB .. en ny spiller der ville være her i +3 år ville være med til at bygge en kultur op der ville fortsætte.
    Syntes du virkelig at kulturen er redet og opbygningen er perfekt??
    Jeg har ikke skrevet at man har misset opbygningen. Jeg har skrevet at man har misset et ud af tre vinduer for at bygge op. Jeg frygter en stor udskiftning til sommer ..

Ved ikke om der ligger en grundig analyse bag vores ageren. Alle vi mandagstrænere har råbt efter det samme i +5 år..
    Og så falder jeg altså ikke på røven over at OB har vundet 8 kampe i 1. div. - Beklager men det gør jeg altså ikke .. der bør ambitionerne være større.
    Det er da flot, bevares og bedre end frygtet men jeg er ikke bange for at holdet ikke har kvalitet til at rykke op og SK har med sejrene også ændret holdning til det bedre men det kom også fra et lavt sted ..
    Mht tilfredshed så se hvad jeg oprindeligt svarede på. Det er en der er tilfreds med at man ikke handler ind fordi man er god nok til 1. div. - der tænker jeg bare lidt længere frem ..
    Last edited by Plum; 05-09-2024, 17:49.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

Det her er et debatforum eller det var det ihvertfald sidst jeg tjekkede, Det er fair nok du ikke deler en anden debattørs holdning... Men kan du så ikke bare springe vedkommendes indlæg over?
      Debat er meningsudveksling. Men meningsudveksling er kun interessant, hvis den bakkes op af argumenter. Rigtig meget i fodboldverdenen kan man ikke "bevise" - men det må vel være et krav, hvis man skal tages alvorligt, at man "sandsynliggør" sine påstande med argumenter. Men kan ikke skrive ting som "det er min mavefornemmelse at TB er ikke har noget netværk" og så forvente at blive taget alvorligt. Så langt må vi da vel være enige - eller hvad?

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Debat er meningsudveksling. Men meningsudveksling er kun interessant, hvis den bakkes op af argumenter. Rigtig meget i fodboldverdenen kan man ikke "bevise" - men det må vel være et krav, hvis man skal tages alvorligt, at man "sandsynliggør" sine påstande med argumenter. Men kan ikke skrive ting som "det er min mavefornemmelse at TB er ikke har noget netværk" og så forvente at blive taget alvorligt. Så langt må vi da vel være enige - eller hvad?
        enig men når man om en anden bruger skriver nu copypaster jeg jungledyret:

Du er mere til FCM, erhverslingo og Bones. Det er selvfølgelig helt legitimt, men nu tror jeg også, at alle ved præcis, hvor du står, og monstro vi så kunne holde en pause med de samme gentagelser og brok og nyde de 8 sejre i 8 kampe.​….

så tænkerjeg egentligt det er fair nok at gøre vedkommende opmærksom på han jo bare kan springe vedkommendes opslag over fremfor at komme med netop påstande om den anden bruger….det håber jeg da vi kan være enige om
        Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

Comment

Claudes1: Kunne ikke finde ud af at citere din post hvor du skrev i mit indlæg ..

Hmm.. TB SKAL ikke kritiseres men han må gerne blive det .
          Jeg har ikke indgående kendskab til hvad SL spillere tænker om OB men man kan jo forestille sig det med den deroute OB har været igennem de sidste 10-15 år og hvad de har sagt. At OB er en stor klub, at OB har en stor historie men også at OB er som to hold at spille mod etc.
          Jeg forstår ikke, hvor du vil hen med det. Er det ikke logisk at OB er blevet endnu mindre attraktive af at rykke ned?
          Jeg blev spurgt om jeg ved hvad SL spillere tænker om OB .. det er der nok ikke nogen ud over spillerne selv der gør så jeg forsøgte at komme med et gæt baseret på interviews gennem tiden.

I et andet indlæg spurgte jeg til om at de spillere der så ikke vil til OB i 1. div. - kan vi så være tilfredse med at de vil til OB i SL? Er det ikke tilnærmelsesvis lige så slemt som at være i OB i SL men ikke vil være i OB i 1. div.?
          Synes du det er ulogisk, at en spiller hellere vil spille i en SL-klub end i en 1. Div-klub, hvis det er muligt og de har niveauet til det? Det er nu engang en mere spændende sportslig udfordring og mere befordrende for karrieren. Lige så sikkert er det også, at OB attraktivitet stiger markant, hvis man vinder 32 kampe i træk og er i SL næste sæson. Tror de fleste spillere vil tænke, at der er gang i noget vildt i Ådalen, som man gerne vil være del af.
          Det gør jeg ikke. Det jeg faktisk spurgte til er hvorfor vi vil acceptere spillere der ikke vil OB nu men først når vi er i SL når vi ikke vil acceptere spiller der ikke vil OB nu men gerne ville i SL

1: Jeg siger ikke at TB lyver men jeg har i andet indlæg skrevet at det er nemmere at styre narrativet på bagkant end at sige det up front - TB har mange talegaver.
          TB har sagt - INDEN vinduet åbnede - noget i nærheden af, at der ikke er ret mange spillere der kan forestille sig at spille i OB som 1. Div. Klub. Det er vel på forkant.
          Ja det er det og cadeau for det men det ændrer som sådan ikke noget af det jeg skriver. Men når ting er svært så må man jo gøre sig umage har jeg hørt en tidligere OB træner sige. Udfordringen er så hvor mange spillere OB kan lokke til om henholdsvis 4 og 10 mdr. der er væsentligt bedre.
          Jeg skriver at TB har haft en defensiv tilgang til vinduet og jeg er bange for at det kan ramme OB i rø… senere.
          Hvis den defensive tilgang grunder i noget som er ude af TBs hænder (=ingen med høj kvalitet vil til OB) er det jo ikke en selvvalgt tilgang. Ergo er han ikke defensiv. Men passiviseret af vilkårene. Det er da forskellige ting!
          Men det vil alle jo kunne sige når de ikke lykkedes med deres ting. Den utrolig mangel på rygter afstedkommer jo nok af at der ikke har været meget aktivitet - deri ligger min undren - Jeg tror alt andet lige at man kunne finde talentfulde spillere der vil til en storklub men de er måske ikke i Danmark eller Norge.

2: Jeg ved ikke om han er god nok men jeg er bange for at netværk og udsyn ikke er godt nok. Eneste reelle rygte var vel Oliver og ham den norske back. Forholdsvis kendte for alle og Nagel og det er fint med skandinaviske spillere men så kommer der bare aldrig end Derveld, Fall, Utaka m.v.
          Igen er OBs manglende attraktivitet som 1. Div hold nok forklaringen. En udenlandsk spiller, som ikke engang kender OB, ser kun et nedrykkerhold. Hvem gider tage til Odense fra udlandet og spille 1. Div? Samtidig er jeg henrykt over, at TB ikke gider hyre spillere, som som det første spørger, hvad klubben kan høre for dem. Signingen af den slags spillere er grunden til OBs deroute. Det har været sorteringsfilter, som har tyndet feltet ud til ingenting.
          Og det er jo fint. Men der er mange spillere i udlandet der har hørt om OBŽs mirakel i Madrid, Europakampagnerne osv. men det er fsv ligegyldigt. TBŽs opgave er jo uagtet at det er en dansk, skandinavisk, europæisk eller oversøisk spiller at sælge projektet ind og overbevise den pågældende spiller at denne kan være det helt rigtige for OB og gøre en forskel - det vil vi jo alle gerne vide når vi får et nyt job.
          ”Man vinder ikke noget med mælketænder” og noget input skal komme udefra for at det ikke bliver for indspist.
          I min optik fik BIF mange spillere til fra Tyskland da de fik en tysk træner .. og betalte dyrt for danske spillere ..

Andre klubber kan finde spillere der er gode nok til SL udefra og det bør OB også kunne .. ellers bliver det meget meget dyrt og spillerne kommer for penge og ikke OB projektet.

Hvilke andre 1. Div-klubber har hentet god nok kvalitet til SL? Hvor mange spillere taler vi om?
          Jeg følger ikke andre klubber og er i forvejen dårlig til navne men det er et faktum at af to oprykkere er der kun en der rykker ned så uagtet hvad så er der klubber der kan hente spillere der kan gøre sig i SL - det er ikke homegrown det hele.
          Et salg af Slotsager og køb af to spillere; en til VB og en 3. målmand ..
          Ved godt at Mickelson gør det godt nok men han er formentligt ikke i truppen om et år så lad os nu komme igang .. og så er jeg træt af “godt nok” ..

Hvis ingen venstrebenet venstreback med SL-potentiale vil til OB i 1. Div. Skal TB så bare hente en der ikke har niveauet? Alt falder tilbage på, at du mener, at det godt kan lade sig gøre at tiltrække gode nok spillere med den rette mentalitet. TB mener ikke. Er det ikke rigtigt forstået? Jeg savner at du sandsynliggør, at OB ville kunne tiltrække den slags kvalitet. Er der blevet hentet mange rigtig dygtige spillere med klart SL-potentiale til de andre 1. Div-klubber til positioner vi mangler?
          Hvis og hvis .. hvad gør OB hvis der heller ikke findes en til vinter eller en til sommer .. skal man så lade stå til ..
          Sammenligningen med andre klubber en til en er søgt. Hvis de ikke leder efter en VB eller 3. målmand så bliver det svært at sandsynliggøre. Jeg er helt med på at man ikke skal købe spillere som i Horsens men de har dog kunnet tiltrække en del spillere ..
          Men f.eks. en Thomas Jørgensen i Hvidovre, Felix Winter i Fredericia fra Tromsø og andre 1. div. hold har kunnet hente spillere fra SL .. om de så er gode nok, eller passer ind i deres setup osv skal jeg ikke kunne sige.

https://www.transfermarkt.com/nordic...wettbewerb/DK2

Last edited by Plum; 05-09-2024, 19:12.
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Kunne man egentlig ikke lave en tråd til at muligt ligegyldigt, og så lade en tråd om transfer være omkring rygter, ønsker omkring transfers ?
            Bliver sindsyg over at læse om ingenting og uenigheder i en transfer tråd

Comment

Du er mere til FCM, erhverslingo og Bones. Det er selvfølgelig helt legitimt, men nu tror jeg også, at alle ved præcis, hvor du står, og monstro vi så kunne holde en pause med de samme gentagelser og brok og nyde de 8 sejre i 8 kampe.​….

så tænkerjeg egentligt det er fair nok at gøre vedkommende opmærksom på han jo bare kan springe vedkommendes opslag over fremfor at komme med netop påstande om den anden bruger….det håber jeg da vi kan være enige om
              Med til historien hører så også, at der er brugere, feks. den omtalte her, som ikke er bleg for at stikke til folk og selv drage stærke konklusioner om folk.

Så må vi være der hvor omtalte bruger bare skal tage imod som han selv giver. Slut!
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/bund...m-wahid-faghir

Spændende hvordan hans fremtid kommer til at se ud. Nok urealistisk, men ikke desto mindre en spiller jeg gerne så TB springe banken for som erstatning til Luca.

Comment

Det er vi

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/bund...m-wahid-faghir

Spændende hvordan hans fremtid kommer til at se ud. Nok urealistisk, men ikke desto mindre en spiller jeg gerne så TB springe banken for som erstatning til Luca.
                    En Vejle kilde siger at de prøvede at snakke med ham i løbet af vinduet men droppede det da han (i følge deres vurdering) lignede en hvor “ lyset var slukket i øjnene på ham “ og man var bange for om han nogen sinde blev en topspiller igen. Så nej tak til at springe banken

Men det ville da klæde OB at begynde at kigge mere mod spillere som Thomas Jørgensen, Simmelhack osv når de bliver ledige…
                    Debatten omkring om vi skulle hente nogen i dette vindue og kunne vi hente nogen der var gode nok kunne man godt argumentere for at have hentet nogle unge som de 2 ind der KUNNE blive gode nok inden længe. Specielt med de 2-3 mill priser man hører. Der burde være råd til at tage lidt chancer.
                    Ved godt at vi producerer unge selv. Men det bør ikke afholde os fra at gå efter nogen som dem til de priser

Comment

Oprindeligt indsendt af Hmic Se indlæg
                      Kunne man egentlig ikke lave en tråd til at muligt ligegyldigt, og så lade en tråd om transfer være omkring rygter, ønsker omkring transfers ?
                      Bliver sindsyg over at læse om ingenting og uenigheder i en transfer tråd
                      Der ville være 10 indlæg, hvis de kun handlede om transfers. Men ville naturligvis være overskueligt, som du nok efterspørger

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

En Vejle kilde siger at de prøvede at snakke med ham i løbet af vinduet men droppede det da han (i følge deres vurdering) lignede en hvor “ lyset var slukket i øjnene på ham “ og man var bange for om han nogen sinde blev en topspiller igen. Så nej tak til at springe banken

Men det ville da klæde OB at begynde at kigge mere mod spillere som Thomas Jørgensen, Simmelhack osv når de bliver ledige…
                        Debatten omkring om vi skulle hente nogen i dette vindue og kunne vi hente nogen der var gode nok kunne man godt argumentere for at have hentet nogle unge som de 2 ind der KUNNE blive gode nok inden længe. Specielt med de 2-3 mill priser man hører. Der burde være råd til at tage lidt chancer.
                        Ved godt at vi producerer unge selv. Men det bør ikke afholde os fra at gå efter nogen som dem til de priser
                        Enig i at de profilmæssigt passer godt. Tydelige talenter, der skal et sted hen hvor de kan få det endelige gennembrud. Problemet er vel bare, at der er klubber der pt spiller en række over os, der også synes de er interessante. Det er jo det, der gør det så pokkers svært.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Med til historien hører så også, at der er brugere, feks. den omtalte her, som ikke er bleg for at stikke til folk og selv drage stærke konklusioner om folk.

Så må vi være der hvor omtalte bruger bare skal tage imod som han selv giver. Slut!
                          Jeg har jo valgt at ignorere ham. Det virker for mig

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Enig i at de profilmæssigt passer godt. Tydelige talenter, der skal et sted hen hvor de kan få det endelige gennembrud. Problemet er vel bare, at der er klubber der pt spiller en række over os, der også synes de er interessante. Det er jo det, der gør det så pokkers svært.
                            Ja det er det nok. Men tror ikke engang at vi har gjort forsøget

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Så fordi andre kører over for rødt, kan/skal vi også gøre det samme ?
                              Hvor ser du mig skrive det?
                              Skriver bare at de andre klubber også har svært ved at time de ting, så måske er det ikke KUN OB der sejler på det punkt

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

Hvor ser du mig skrive det?
                                Skriver bare at de andre klubber også har svært ved at time de ting, så måske er det ikke KUN OB der sejler på det punkt
                                Nej, men det er da ikke et argument for, at vi ikke kunne/kan gøre det bedre.

Comment

Working...
                                X