Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    “hvem ved om Max Ejdum ikke har en skjult venstre back i sig hvis det brænder på” … 34.08 inde i sfå transferdeadlinepodcasten..

    Var det ikke også TB der satte Kadrii på vb i sin tid??
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      “hvem ved om Max Ejdum ikke har en skjult venstre back i sig hvis det brænder på” … 34.08 inde i sfå transferdeadlinepodcasten..

      Var det ikke også TB der satte Kadrii på vb i sin tid??
      jeg bed godt mærke i den...og skulle Ejdum ryge på backen for at dække et hul der så udvander man bare midtbanen...selvfølgelig har vi spillere der i en snæver vending vil kunne dække et akut opstået behov - men det er jo langt fra optimalt at gøre det på den måde.

      Jeg syntes man chancer den. Håber det går - men virker trods alt at TB gør det med åbne øjne - han er godt klar over det nok er en kalkuleret risiko han tager, mon ikke man tager chancen fordi det har vist sig FOR vanskeligt / dyrt at hente de spillere ind man vil have.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

        jeg bed godt mærke i den...og skulle Ejdum ryge på backen for at dække et hul der så udvander man bare midtbanen...selvfølgelig har vi spillere der i en snæver vending vil kunne dække et akut opstået behov - men det er jo langt fra optimalt at gøre det på den måde.

        Jeg syntes man chancer den. Håber det går - men virker trods alt at TB gør det med åbne øjne - han er godt klar over det nok er en kalkuleret risiko han tager, mon ikke man tager chancen fordi det har vist sig FOR vanskeligt / dyrt at hente de spillere ind man vil have.
        Det håber jeg … men interviewet igennem lytter jeg mig desværre til en meget defensiv transferstrategi og det er sjældent vejen frem .. er man ved at lulle sig i falsk sikkerhed fordi holdet er 1. div. overlegen ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          OT: nogen der ved hvor meget OB tjente i TV-penge i sidste sæson og hvor meget “faldskærmspengene” er?
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

            Det håber jeg … men interviewet igennem lytter jeg mig desværre til en meget defensiv transferstrategi og det er sjældent vejen frem .. er man ved at lulle sig i falsk sikkerhed fordi holdet er 1. div. overlegen ..
            jeg syntes også det er noget vi har hørt fra OB og TB før...MEN tænker vi lige skal give ham et par vinduer mere før vi endeligt kan fælde en dom. Tænker omstændighederne har betydet ekstremt meget dette vindue. Der skulle ryddes op og samtidig så er det 1 division den står på.

            Bech er god til at frame sine svar / svare udenom..."skulle vi hente en back - der så bare skulle sidde på bænken bag mickelson?" (noget i den stil spørger han retorisk) Og svaret er jo; nej - men man skulle have hentet en vb for at øge bredden og konkurrencen, samtidig kunne man så bruge tiden på at spille den nye back ind - da Mickelson formentlig er væk næste sommer...

            Jeg mener selv truppen er for smal - og frygter også at dette sats kommer tilbage og bider os et vidst sted. Men igen - selv om man måske har ønsket at styrke truppen, så er det ikke sikkert det har været helt så let.

            Helt kortsigtet - som i, frem til vinter - tror jeg nok vi skal klare os. Vi har også en trup der er god nok til oprykning. Langsigtet - der er der en del ubesvarede spørgsmål stadigvæk - og man har valgt at udskyde det hele lidt.

            Begynder de at tro alt er i skønneste orden fordi vi vinder otte i streg i 1 division - så står det for alvor galt fat. Dét må man simpelthen ikke tro. Pt. har vi vel et hold der vil kunne spille med om de 4 nederste pladser i superligaen...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              den del er vi helt enige om. Jeg tror heller ikke det ville være let at tiltrække de rette. Men havde håbet på en til to mere ind, så den step-by-step proces blev lidt mere med en glidende overgang. For der kommer stor udskiftning - en del har kontrakt udløb - og tvivler på man kan forlænge med ret mange af dem. Fortsætter Luca sin udvikling kan han også meget vel være fortid til næste sommer - og så står vi og skal spille et helt nyt angreb sammen. Og ud over der sker afgange - så selv hvis vi beholdt alle i den nuværende trup ville vi stå og skulle forstærke den ret så kraftigt hvis ikke det skal hedde 1 division igen i 2026...

              Jeg køber heller ikke argumentet om at man bedre kan vurdere de unge nu...fordi man havde fået en vb og kant/angriber mere ind.

              Men nu er det som det er. Holdet er helt sikkert stærkt nok til at klare oprykning (hvis vi undgår skader de forkerte steder) Og så har Troels og Jimmy N. givet sig selv noget at arbejde på frem til jul - men mon ikke de så småt er igang med planerne.
              En vb eller kant med persoektve som superligaspiller viIlle også gerne have haft ind. Men hvis man ikke kunne tiltrække de spiller nu som også kan være del af et holdstakit i Superligaen så er glad at vi ikke gik efter blød mellemvare som så ofte i de sidste år. Og fint at det giver mere spilleminutter for vores unge.Vi har et overbevisende start.11 men det kan være vanskeligt hvis vi får flere skader der, så på den side er det sikker lidt gambling men uden risiko er ja ingen beslutning. Og hvis jeg kigger på rækken og ser et OB-hold på banen som også viser udtrykket et OB-hold skulle have så kan vel kun sige at Troels og Søren hidtil gjorde alt rigtigt.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                OT: nogen der ved hvor meget OB tjente i TV-penge i sidste sæson og hvor meget “faldskærmspengene” er?
                Jeg ved ihverfald at fældskærmspengene er ca 10 mill i OBs tilfælde

                Mener at en sæson hvor OB ligger omkring 7-9 pladsen ved de 3* tv penge uddelinger giver ca 20 mill på et år

                edit: efter research var tallet 18,8 mill og ikke 20

                Og 1. Div udbetaler også tv penge så mon ikke OB tjener 5-6 mill hvis vi ligger nr 1 hele sæsonen. Så er vi tæt på sidste års indtægt(10+5)
                Last edited by fmprOB; 03-09-2024, 20:50.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Jeg ved ihverfald at fældskærmspengene er ca 10 mill i OBs tilfælde

                  Mener at en sæson hvor OB ligger omkring 7-9 pladsen ved de 3* tv penge uddelinger giver ca 20 mill på et år
                  Så uagtet at budgettet fortsætter så mangler der ca. 10 mio. der skal findes et sted .. = sparede løn kr. (måske).
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                    Så uagtet at budgettet fortsætter så mangler der ca. 10 mio. der skal findes et sted .. = sparede løn kr. (måske).
                    Ja. Tror vi har sparet 12-15 mill i trup og stab.
                    Så umiddelbart burde vi “tjene” flere penge end sidste år da det gav 18,8 mill i tv penge mens vi i år nok tjener 15 mill incl faldskærmspenge.
                    Men der er sparet 12-15 mill på spillerbudgettet
                    Last edited by fmprOB; 03-09-2024, 20:53.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Ja. Tror vi har sparet 12-15 mill i trup og stab. Det passer nok meget godt med det vi mister i indtægter

                      Der blev bare lagt op til at bruge de samme penge og så sluge et underskud

                      edit
                      Mon ikke man også mister et tilsvarende/stort millionbeløb i sponsorindtægter? De fleste har vel en form for nedrykningsklausul.

                      Synes det var en dum/forhastet udtalelse af Enrico. Selvfølgelig falder lønudgifterne. Hvis man bare gik efter at bruge de samme penge for signalværdien ville jeg se det som et tegn på, at man intet har forstået af tidligere fejl og problemer.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                        Mon ikke man også mister et tilsvarende/stort millionbeløb i sponsorindtægter? De fleste har vel en form for nedrykningsklausul.

                        Synes det var en dum/forhastet udtalelse af Enrico. Selvfølgelig falder lønudgifterne. Hvis man bare gik efter at bruge de samme penge for signalværdien ville jeg se det som et tegn på, at man intet har forstået af tidligere fejl og problemer.
                        Hvad jeg hører er der ikke fald i sponsor indtægterne samlet set. Det regnskab kører også anderledes end en fodbold sæson. De har jo også lige fået den betting sponsor der har lagt det dobbelte af den tidligere aftale. Så det redder helt sikker de få der er faldet fra.
                        Matchday penge er nok mindre og mon ikke færre har købt årskort

                        Comment


                          Jeg synes egentligt, at denne kommentar fra TB lukker snakken om at hente forstærkninger i dette vindue:

                          - Vi var og er meget opmærksomme på, at de spillere, der egentlig gerne vil til OB typisk, er de bedre førstedivisionsspillere. Men henter man mange af dem, laver man et førstedivisionshold. Så en af grundene til, at vi ikke har hentet flere ind nu, er også, at de, der vil til OB, ikke er gode nok. Så vil vi hellere give pladserne til de unge, så de kan få lov at vise sig frem.

                          Man må gå ud fra at han taler sandt. Jeg er væsentligt mere tryg ved at det nuværende sportslige udvalg kan vurdere, hvad der har niveau til SL end det tidligere, krydret med BWs spredehagls-strategi. Vi havde jo nok alle håbet på, at der kom et par dygtige spillere til. Nu må vi godt nok håbe, at bedre spillere kan se sig i OB allerede til vinter. Ellers bliver det en alt for stor trupjustering til sommer, med den risiko det medfører.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                            Jeg synes egentligt, at denne kommentar fra TB lukker snakken om at hente forstærkninger i dette vindue:

                            - Vi var og er meget opmærksomme på, at de spillere, der egentlig gerne vil til OB typisk, er de bedre førstedivisionsspillere. Men henter man mange af dem, laver man et førstedivisionshold. Så en af grundene til, at vi ikke har hentet flere ind nu, er også, at de, der vil til OB, ikke er gode nok. Så vil vi hellere give pladserne til de unge, så de kan få lov at vise sig frem.

                            Man må gå ud fra at han taler sandt. Jeg er væsentligt mere tryg ved at det nuværende sportslige udvalg kan vurdere, hvad der har niveau til SL end det tidligere, krydret med BWs spredehagls-strategi. Vi havde jo nok alle håbet på, at der kom et par dygtige spillere til. Nu må vi godt nok håbe, at bedre spillere kan se sig i OB allerede til vinter. Ellers bliver det en alt for stor trupjustering til sommer, med den risiko det medfører.
                            Jeg synes Troels tænker helt rigtigt.
                            Vi har helt sikkert et tophold frem til jul og så er der ingen grund til at betale lønkroner for superligaspillere allerede nu. Det er så vigtigt med spillere der VIL OB. Dem er der ikke så mange af med class.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                              Jeg synes egentligt, at denne kommentar fra TB lukker snakken om at hente forstærkninger i dette vindue:

                              - Vi var og er meget opmærksomme på, at de spillere, der egentlig gerne vil til OB typisk, er de bedre førstedivisionsspillere. Men henter man mange af dem, laver man et førstedivisionshold. Så en af grundene til, at vi ikke har hentet flere ind nu, er også, at de, der vil til OB, ikke er gode nok. Så vil vi hellere give pladserne til de unge, så de kan få lov at vise sig frem.

                              Man må gå ud fra at han taler sandt. Jeg er væsentligt mere tryg ved at det nuværende sportslige udvalg kan vurdere, hvad der har niveau til SL end det tidligere, krydret med BWs spredehagls-strategi. Vi havde jo nok alle håbet på, at der kom et par dygtige spillere til. Nu må vi godt nok håbe, at bedre spillere kan se sig i OB allerede til vinter. Ellers bliver det en alt for stor trupjustering til sommer, med den risiko det medfører.
                              Jeg synes det er utroligt svært at kritisere den sportslige ledelse efter en periode, hvor man rydder flot op i en fuldstændig kaotisk klub, får en masse unge etableret på holdet og iøvrigt har vundet alle kampe i rækken samtidigt. Haters will be haters......

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                                Jeg synes egentligt, at denne kommentar fra TB lukker snakken om at hente forstærkninger i dette vindue:

                                - Vi var og er meget opmærksomme på, at de spillere, der egentlig gerne vil til OB typisk, er de bedre førstedivisionsspillere. Men henter man mange af dem, laver man et førstedivisionshold. Så en af grundene til, at vi ikke har hentet flere ind nu, er også, at de, der vil til OB, ikke er gode nok. Så vil vi hellere give pladserne til de unge, så de kan få lov at vise sig frem.

                                Man må gå ud fra at han taler sandt. Jeg er væsentligt mere tryg ved at det nuværende sportslige udvalg kan vurdere, hvad der har niveau til SL end det tidligere, krydret med BWs spredehagls-strategi. Vi havde jo nok alle håbet på, at der kom et par dygtige spillere til. Nu må vi godt nok håbe, at bedre spillere kan se sig i OB allerede til vinter. Ellers bliver det en alt for stor trupjustering til sommer, med den risiko det medfører.
                                Det markerede er én af de væsentligste faktorer til jeg tillader mig at udtrykke skepsis, Troels har alle dage været utroligt godt skåret for tungebåndet så jeg tillader mig med fare for at blive kaldt pessimist, hater osv...(ikke specielt møntet på dit indlæg, mere sådan generelt) at forholde mig pessimistisk afventende...men håber selvfølgelig missionen lykkes
                                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                                Comment

                                Working...
                                X