Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    hvad er forskellen? Om du får CS ind der kan spille 2-3 år, eller en yngre nordmand der tager 2-3 år for så at rykke videre i karrieren?

    Jeg håber ikke man går helt over i den anden grøft nu - og kun henter tidligere OB'er til holdet - et OB all stars...Daniel Høegh har tidligere været nævnt - for et par år siden ville det have været perfekt. Men nu tænker jeg han vil ende i samme kategori som CS. Man vil skulle lave en relativt lang og dyr kontrakt med ham og pludseligt er det ikke en men to dyre og ældre forsvarsspillere vi har.

    JJT er der også nogle der har nævnt - måske husker jeg ham bare anderledes men så stor en stjerne ser jeg ikke i ham at han vil være en drømmesigning for mig.

    Jeg syntes der er rigeligt med gode eksempler på spillere hentet udefra der gør det godt i OB - hvorfor gøre det til et problem?

    Ja de fleste vil se OB som et step på vejen - men det vil de fleste danske spillere også...
    Som det er nu tror jeg det er essentielt at få et par spillere ind, som kender OB og superligaen uden det selvfølgelig bliver et OB-allstars. Eller folk som kender superligaen godt.

    For mig at se skal vi ikke hente for ukendte udlændinge i den situation, som vi er i. Men det er selvfølgelig min vurdering af sagen

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

      Som det er nu tror jeg det er essentielt at få et par spillere ind, som kender OB og superligaen uden det selvfølgelig bliver et OB-allstars. Eller folk som kender superligaen godt.

      For mig at se skal vi ikke hente for ukendte udlændinge i den situation, som vi er i. Men det er selvfølgelig min vurdering af sagen
      jeg tror det meget er en balancegang - Bonde er jo et godt eksempel på den type.

      - helt grundlæggende så tænker jeg det vi skal have ind nu er noget erfaring, kunne være Trybull på midten. CS eller Barret kunne være fine bud til VB - men tænker også det afhænger meget af hvem der ellers kommer ind. Henter man eks Trybull - så kender han klubben og har et års erfaring fra suppen - skulle VB så være en nordmand i midttyverne - det tænker jeg ikke er problemet. Vi har med BP en masse erfaring fra danske ligaer, Luca har haft et år i 1 division.

      Tænker ikke TB hiver syv spillere fra syv forskellige europæiske ligaer ind, så tror ikke det bliver et problem hvis der kommer en enkelt eller to udefra. Men de skal selvf. scoutes ordenligt så de passer ind.

      Myhra blev hentet i vinters - uden erfaring fra den danske liga - det har ikke været et problem. Så for mig handler det mere om kvaliteten af spilleren, frem for om de har spillet i OB for 10 år siden

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

        jeg tror det meget er en balancegang - Bonde er jo et godt eksempel på den type.

        - helt grundlæggende så tænker jeg det vi skal have ind nu er noget erfaring, kunne være Trybull på midten. CS eller Barret kunne være fine bud til VB - men tænker også det afhænger meget af hvem der ellers kommer ind. Henter man eks Trybull - så kender han klubben og har et års erfaring fra suppen - skulle VB så være en nordmand i midttyverne - det tænker jeg ikke er problemet. Vi har med BP en masse erfaring fra danske ligaer, Luca har haft et år i 1 division.

        Tænker ikke TB hiver syv spillere fra syv forskellige europæiske ligaer ind, så tror ikke det bliver et problem hvis der kommer en enkelt eller to udefra. Men de skal selvf. scoutes ordenligt så de passer ind.

        Myhra blev hentet i vinters - uden erfaring fra den danske liga - det har ikke været et problem. Så for mig handler det mere om kvaliteten af spilleren, frem for om de har spillet i OB for 10 år siden
        Egentlig også en fin pointe. Håber stadig på CS men synes også Barrett kunne være fornemt - det bliver spændende den kommende tid

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
          Tror ikke helt jeg forstår, hvorfor nogle er insisterende på, at det er bedre med en Norsk/Svensk spiller på 25 år eller lign. Det var vel netop dette, som har været problemet de seneste år, at vi ikke har haft nok spillere i klubben, som kender klubben og kan være en kulturbærer. Så det giver ikke helt mening for mig, at man nu vil have netop spillere ind, som med stor sandsynlighed vil se OB som endnu et stop i karrieren.

          Med CS har vi en spiller, der kender klubben ud og ind. Han ville formentlig kunne spille 2 fine sæsoner i OB - måske tre. Han vil blive en kulturbærer i OB og samtidig kender han jo klubben indefra og udefra, og hvordan det er at være i lige netop OB.

          For mig er det en nobrainer med CS, når man kigger på den situation OB står i. Så jeg håber virkelig, men tvivler mere ift., om han vil tage skridtet ned til OB sportsligt og økonomisk.
          Det er 12 år siden han var i OB. Der er vel ikke rigtig noget der taler for, at han skulle have specielt meget berøring med hvordan det er at være i OB, eller på nogen måde kende klubben SÅ godt.
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Ser helst CS, men anser det for urealistisk når vi ikke er i Superligaen mere og det er nok en af hans sidste kontrakter, så billigt bliver det ikke og er TB/NT klar til betale det? Tvivler, Barrett er nok mere realistisk og skal også være mere end velkommen.
            Last edited by Mwape; 01-08-2024, 13:12.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

              Det er 12 år siden han var i OB. Der er vel ikke rigtig noget der taler for, at han skulle have specielt meget berøring med hvordan det er at være i OB, eller på nogen måde kende klubben SÅ godt.
              Tjaa. Der er vel ikke sket såå meget i OB de seneste 12 år....

              Comment


                Emil Holten er på ønskelisten i Elfsborg. Selvfølgelig en meget større adresse end Odense.

                Comment


                  FS/SF har i dag lidt "friske" dryp fra vandørene i Ådalen. Daniel Høegh er "varm". i det han har afvist at forlænge i RFC, men han har først udløb i sommeren '25. HVIS det skulle ske er han 8. spiller til positionen i truppen. Thelander nævnes også "i kulissen" som et emne, men her har OB sagt nej tak. Yaya er muligvis på vej til Næstved for at få noget spilletid. Sauli er ikke i billedet til spilletid og der skal findes en løsning der. Ang. Aske så er meldingen nu om hans fridag i tirsdags at det var p.gr.a. "en episode" men at han deltager i træningen igen.
                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    FS/SF har i dag lidt "friske" dryp fra vandørene i Ådalen. Daniel Høegh er "varm". i det han har afvist at forlænge i RFC, men han har først udløb i sommeren '25. HVIS det skulle ske er han 8. spiller til positionen i truppen. Thelander nævnes også "i kulissen" som et emne, men her har OB sagt nej tak. Yaya er muligvis på vej til Næstved for at få noget spilletid. Sauli er ikke i billedet til spilletid og der skal findes en løsning der. Ang. Aske så er meldingen nu om hans fridag i tirsdags at det var p.gr.a. "en episode" men at han deltager i træningen igen.
                    Har lidt svært ved at se DH skifte, men mange ting kan selvfølgelig ske endnu. Pt. er han dog fast mand på et Randers-hold i medvind og scorer angiveligt ca. 200.000 om måneden. Det bliver svært at hamle op med.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      FS/SF har i dag lidt "friske" dryp fra vandørene i Ådalen. Daniel Høegh er "varm". i det han har afvist at forlænge i RFC, men han har først udløb i sommeren '25. HVIS det skulle ske er han 8. spiller til positionen i truppen. Thelander nævnes også "i kulissen" som et emne, men her har OB sagt nej tak. Yaya er muligvis på vej til Næstved for at få noget spilletid. Sauli er ikke i billedet til spilletid og der skal findes en løsning der. Ang. Aske så er meldingen nu om hans fridag i tirsdags at det var p.gr.a. "en episode" men at han deltager i træningen igen.
                      Kan næsten ikke se DH komme uden at vi også sælger Ivan og Slots. Nok også derfor at vi skal sent i vinduet før der sker noget.
                      Og hvem siger så at Randers vil sælge en fra start 11? Vi gider vel ikke hente ham næste sommer når han er 34,5?

                      Glimrende idé at leje Yaya ud til 2.div

                      Aske….. Altså ord er snart overflødige i denne sag. Han skal bare væk hurtigst muligt

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                        Har lidt svært ved at se DH skifte, men mange ting kan selvfølgelig ske endnu. Pt. er han dog fast mand på et Randers-hold i medvind og scorer angiveligt ca. 200.000 om måneden. Det bliver svært at hamle op med.
                        Hmmmm. Har svært ved at forestille mig et hold som Randers der kører med det halve af vores budget +/- have en forsvarsspiller til 200.000 som ingen videresalgs potentiale har. Den gang de hentede DH var deres økonomi jo rigtig dårlig. Så gætter mere på han får det halve. Men tænker også at kontrakt længde har noget at sige her og at deres kontrakt udspil til forlængelse måske er meget dårligere end nuværende… Men DH har helt sikkert en lille drøm at slutte i OB… Tror bare den er svær at indfri

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Hmmmm. Har svært ved at forestille mig et hold som Randers der kører med det halve af vores budget +/- have en forsvarsspiller til 200.000 som ingen videresalgs potentiale har. Den gang de hentede DH var deres økonomi jo rigtig dårlig. Så gætter mere på han får det halve. Men tænker også at kontrakt længde har noget at sige her og at deres kontrakt udspil til forlængelse måske er meget dårligere end nuværende… Men DH har helt sikkert en lille drøm at slutte i OB… Tror bare den er svær at indfri
                          Mente godt nok det var 200.000 kr. Han fik, men det var så i stedet lidt under. Uanset hvad tyder det i hvert fald på at han tjener en god hyre, og klart mere end vi kommer til at tilbyde ham. Men penge er selvfølgelig ikke alt. Det ser bare ud til der er mange ting som skal gå op i en højere enhed, som du selv er inde på.

                          https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...oenhop/9346379

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                            Mente godt nok det var 200.000 kr. Han fik, men det var så i stedet lidt under. Uanset hvad tyder det i hvert fald på at han tjener en god hyre, og klart mere end vi kommer til at tilbyde ham. Men penge er selvfølgelig ikke alt. Det ser bare ud til der er mange ting som skal gå op i en højere enhed, som du selv er inde på.

                            https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...oenhop/9346379
                            Det er måske 150.000 så. Mon ikke at Randers har tilbudt ham en del mindre i en 1 årig forlængelse?
                            Så OB skal komme med en 2 årig der samlet matcher. Det kunne måske være 125.000/måned i 2 år.
                            Ved ingenting. Jeg gætter bare

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Kan næsten ikke se DH komme uden at vi også sælger Ivan og Slots. Nok også derfor at vi skal sent i vinduet før der sker noget.
                              Og hvem siger så at Randers vil sælge en fra start 11? Vi gider vel ikke hente ham næste sommer når han er 34,5?

                              Glimrende idé at leje Yaya ud til 2.div

                              Aske….. Altså ord er snart overflødige i denne sag. Han skal bare væk hurtigst muligt
                              lige før jeg vil sige selv hvis vi sælger Ivan og Slots...DH og BP - et aldrende forsvar, Gomez kan jeg ikke se man sætter af -så mister man da al fart. BP gør det indtil nu ganske fint - men hans bentøj taget i betragtning skal der helt sikkert være en nr. 3 der er ligeså god.

                              Skulle vi have en aldrene forsvarsspiller ind - så vil jeg foretrække man kigger på vb. Om det er Barret eller CS - men det er en position hvor man bør kigge på. Midterforsvaret er ikke der vi er mest udfordret lige pt.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                                Har lidt svært ved at se DH skifte, men mange ting kan selvfølgelig ske endnu. Pt. er han dog fast mand på et Randers-hold i medvind og scorer angiveligt ca. 200.000 om måneden. Det bliver svært at hamle op med.
                                Må erkende at jeg ikke gider se kampe, hvor OB ikke er deltager. Er Daniel Høegh bedre end sidst han var her? Ellers synes jeg ikke det vil give mening at overhovedet overveje ham...
                                https://scontent.frke1-1.fna.fbcdn.n...4A&oe=66483523

                                Comment

                                Working...
                                X