Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • El New York
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Efter at have hørt dagens podcast vil jeg nok sige det ser sort ud med at få moderniseret stadion inden 2028. Man er reelt set ikke kommet videre og kommunen kommer ikke til at finansiere andet end et symbolsk beløb.
    Borgmesteren talte igen om han gerne solgte stadion pga kommunen ingen penge har til renovering.
    OSE og Barfod burde købe det og udvikle det sammen.
    Ja det burde de. Hvorfor det ikke skete allerede for 10 år siden må guderne vide…
    Få fingeren ud og køb det gamle stadion…

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    Efter at have hørt dagens podcast vil jeg nok sige det ser sort ud med at få moderniseret stadion inden 2028. Man er reelt set ikke kommet videre og kommunen kommer ikke til at finansiere andet end et symbolsk beløb.
    Borgmesteren talte igen om han gerne solgte stadion pga kommunen ingen penge har til renovering.
    OSE og Barfod burde købe det og udvikle det sammen.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Under kampen mod AGF roser kommentatorerne banen på Odense stadion og siger noget i stil med at Tøfting vil blive glad ø, hvis de nævner at det er greenkeeperen fra Odense Eventyrgolf der står for banen. Er det noget nyt, eller har det været sådan længe?. Lige meget hvad så ændrer det naturligvis ikke på at vi skal have hybridbane både på stadion og til træning asap.
    Nej, det er ret nyt at Thorborgs golf-greenkeepere overtog det så ved jeg ved. Tror i denne sæson men er ikke helt sikker om tidspunktet.
    Last edited by andlox; 24-08-2023, 15:26.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Under kampen mod AGF roser kommentatorerne banen på Odense stadion og siger noget i stil med at Tøfting vil blive glad ø, hvis de nævner at det er greenkeeperen fra Odense Eventyrgolf der står for banen. Er det noget nyt, eller har det været sådan længe?. Lige meget hvad så ændrer det naturligvis ikke på at vi skal have hybridbane både på stadion og til træning asap.
    Tror det er her i 2023 at Bendy fra Eventyr er kommet ind over. Og det er super godt for han har satme styr på græs over hele året. Og det har helt sikkert hjulpet. Men han ikke trylle desværre

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Som jeg hører det vil en hybrid bane på bane 1 ikke løse alle vores vinter problemer. Så der skal mere til.
    Vi slipper 100% ikke for at træne på kunst i nogle perioder
    Under kampen mod AGF roser kommentatorerne banen på Odense stadion og siger noget i stil med at Tøfting vil blive glad ø, hvis de nævner at det er greenkeeperen fra Odense Eventyrgolf der står for banen. Er det noget nyt, eller har det været sådan længe?. Lige meget hvad så ændrer det naturligvis ikke på at vi skal have hybridbane både på stadion og til træning asap.

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Der er bare forskel på hvilke klubber der kommer og scouter i top6 og bund6 samt den konkurrence spillerne møder og hvor dygtige de bliver af det.
    Ikke rigtigt. De europæiske klubber kender spillerne længe inden de overhovedet får debut på førsteholdet.

    Konkurrencen stiger ja, men det er så få kampe at det rent økonomisk ikke er i nærheden af at kunne betale sig at ligge de penge der er forskellen mellem placering nummer 8 og
    sikker top 6 placering. Der er pengene bedre brugt på faciliteter og personale.


    ​​​​​​Der er nogen rent sportslige ambitioner der kan være fede at have og gøre en mere attraktiv.
    ​​​​​

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Problemet er at hvis du vil forstærke spiller truppen så skal der ligges noget seriøs mønt. Fodboldspillere er dyre.

    Det er for en klub som OB helt afgørende at vi selv kan uddanne vores fodboldspillere, ihvertfald hvis vi ikke har en mæcen der er parat til at betale.

    Og der kommer faciliteter ind i billedet, det talent vi har skal kunne udvikles så godt som muligt og det kræver de rette faciliteter.

    Så vil jeg egentligt hellere have den investering end jeg vil have at vi kommer i top seks, fordi kommer vi i top seks så bliver nummer 6, vi har Ikke en trup der kan konkurrere deroppe alligevel. Så er det næsten bedre at blive nummer 7 og gå efter et lucky punch og kvalle til Europa den vej igennem.

    ​​​​
    Der er bare forskel på hvilke klubber der kommer og scouter i top6 og bund6 samt den konkurrence spillerne møder og hvor dygtige de bliver af det.

    Leave a comment:


  • Ruben
    replied
    De manglende hjørner har helt fra begyndelsen betydet uberegnelige bolde og for kolde tilskuere. Hvornår sker der noget?

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

    Hvis man kigger på det sådan burde AAB vel heller ikke være rykket ned
    Der har du ret. Men diskrepansen er måske ikke helt så stor i OB som ved de bolsjedrenge.

    Leave a comment:


  • Jeppetoje
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Selvfølgelig er der PR i det og tænker det er penge og sportsligt ambitionsniveau som kommer først. Men tror ikke et nedslidt stadion er et problem for spillere især hvis stemningen og opbakningen der er godt. Som spiller kan du rigtig god lide at spille foran en fed kulisse og det kan vi tilbyde i Odense. Synes på den parameter er vi med i toppen og tog kæmpe skridt fremad de sidste år. Hvis præstationen på banen ville følge præstationen på lægterne så ville vi ikke diskutere Top-6-chancerne men medaljer.
    Hvis man kigger på det sådan burde AAB vel heller ikke være rykket ned

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

    Fodboldspillere i dag er jo så skolet i alt, så at de roser kulissen på stadion ville de jo gøre om de så blev præsenteret for Årslev Boldklub. Så det giver jeg intet for. Skal du vælge mellem 2 forskellige klubber, så kommer penge, by, træningsfaciliteter og stadion ind som for/imod argumenter.
    Selvfølgelig er der PR i det og tænker det er penge og sportsligt ambitionsniveau som kommer først. Men tror ikke et nedslidt stadion er et problem for spillere især hvis stemningen og opbakningen der er godt. Som spiller kan du rigtig god lide at spille foran en fed kulisse og det kan vi tilbyde i Odense. Synes på den parameter er vi med i toppen og tog kæmpe skridt fremad de sidste år. Hvis præstationen på banen ville følge præstationen på lægterne så ville vi ikke diskutere Top-6-chancerne men medaljer.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

    Jeg tror også det bliver udgangen på sagaen - men jeg tror desværre det kan have lange udsigter før stadion projektet bliver virkelighed - træningsbanen skal de have løst inden vinter 2024 - det er nok for sent at håbe på noget inden da
    Som jeg hører det vil en hybrid bane på bane 1 ikke løse alle vores vinter problemer. Så der skal mere til.
    Vi slipper 100% ikke for at træne på kunst i nogle perioder

    Leave a comment:


  • Jebola
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Problemet er at hvis du vil forstærke spiller truppen så skal der ligges noget seriøs mønt. Fodboldspillere er dyre.

    Det er for en klub som OB helt afgørende at vi selv kan uddanne vores fodboldspillere, ihvertfald hvis vi ikke har en mæcen der er parat til at betale.

    Og der kommer faciliteter ind i billedet, det talent vi har skal kunne udvikles så godt som muligt og det kræver de rette faciliteter.

    Så vil jeg egentligt hellere have den investering end jeg vil have at vi kommer i top seks, fordi kommer vi i top seks så bliver nummer 6, vi har Ikke en trup der kan konkurrere deroppe alligevel. Så er det næsten bedre at blive nummer 7 og gå efter et lucky punch og kvalle til Europa den vej igennem.

    ​​​​
    Jeg tror også det bliver udgangen på sagaen - men jeg tror desværre det kan have lange udsigter før stadion projektet bliver virkelighed - træningsbanen skal de have løst inden vinter 2024 - det er nok for sent at håbe på noget inden da

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
    Jeg er ganske enig i at en opgradering af faciliteter er en nødvendig investering for at være et muligt tophold i superligaen - det er bare også nødvendigt at følge udviklingen på truppen og bemandingen - se hvor galt det gik i Esbjerg - fedt stadion at spille 2.division på ! Begge "ben" skal løftes ellers vælter man når det blæser ! Det er dog naturligvis fristende for NT ( som har en udpræget konservativ/forsigtig tilgang) at investere i "faste aktiver" som stadion og baner - specielt hvis han kan få andre til at deltage - det er blivende værdier som ikke bliver skadede, nægter at spille eller viser sig ikke at have niveau. Disse værdier kan i NT's verden værdiansættes rimeligt præcist og handles på markeder han kender - i modsætning til spillere hvor han hverken kender markedet eller forstår prissætningen. Det har han betalt dyrt for helt tilbage i de glade sølvdage og en lang årrække derefter. Der for vil han efter min mening foretrække "mursten" frem for spillertrup til enhver tid og med den historik OB hidtil har vist på transfermarkedet ( pre BW) kan man dårligt fortænke ham i det. Men ikke desto mindre er investeringer i både mursten og spillertrup helt afgørende hvis OB igen skal indtage en position i toppen af dansk fodbold - ellers kommer vi for langt bagud i udviklingskapløbet.
    Problemet er at hvis du vil forstærke spiller truppen så skal der ligges noget seriøs mønt. Fodboldspillere er dyre.

    Det er for en klub som OB helt afgørende at vi selv kan uddanne vores fodboldspillere, ihvertfald hvis vi ikke har en mæcen der er parat til at betale.

    Og der kommer faciliteter ind i billedet, det talent vi har skal kunne udvikles så godt som muligt og det kræver de rette faciliteter.

    Så vil jeg egentligt hellere have den investering end jeg vil have at vi kommer i top seks, fordi kommer vi i top seks så bliver nummer 6, vi har Ikke en trup der kan konkurrere deroppe alligevel. Så er det næsten bedre at blive nummer 7 og gå efter et lucky punch og kvalle til Europa den vej igennem.

    ​​​​

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Europæiske kampe på stadion er der ikke udsigt til de næste 5 år. Det virker pt urealistisk at OB havner der, med tanke på de 3 fc klubbers økonomi buldrer derudaf.
    OB sagter bagud dag for dag og intet tyder på det bekymrer ledelsen i klubben.
    Jeg tror man har smidt geværet i forhold til de ting.

    Leave a comment:

Working...
X