Oprindeligt indsendt af Jungledyret
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Modernisering af stadion
Collapse
X
-
Det afhænger vel også af om den nye identitet bliver defineret som byens eller øens hold ? !
- Likes 1
-
Det bliver det uden tvivl, men jeg tror ikke, man skal undervurdere, hvor mange man mister, hvis man rykker væk fra centrum.Oprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg
Omvendt (uden jeg siger det er det rigtige), så bliver det måske nemmere for folk fra resten af Fyn at komme på stadion.
Det kan måske ligefrem ende med højere tilskuertal?
Uanset - OB er Odense Boldklub og hører til i byen. Motervejsstadion hører sig FCM og dets lige til. Jeg håber fortsat, at OB vil være en del af den ret unikke idrætsbydel i Bolbro. At bygge et helt nyt stadion - hvor det nuværende er placeret - er jeg til gengæld helt med på.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Enig. Beholder også hellere nuværende stadion hvor det er end nyt fancy stadion ude på en mark ved motorvejen.Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Synes det er ærgerligt med et stadion på en mark ved motorvejen. Det kunne lige så godt ligge i Herning så
Håber det er en juleand.
Leave a comment:
-
Synes det er ærgerligt med et stadion på en mark ved motorvejen. Det kunne lige så godt ligge i Herning såOprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg
Omvendt (uden jeg siger det er det rigtige), så bliver det måske nemmere for folk fra resten af Fyn at komme på stadion.
Håber det er en juleand.
Leave a comment:
-
Omvendt (uden jeg siger det er det rigtige), så bliver det måske nemmere for folk fra resten af Fyn at komme på stadion.Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Lyder forfærdeligt. Tror det vil koste mange tilskuere. Der er jo ikke transport fra byen, og det er blevet populært at ankommer med letbane og på cykel.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Lyder forfærdeligt. Tror det vil koste mange tilskuere. Der er jo ikke transport fra byen, og det er blevet populært at ankommer med letbane og på cykel.Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlægJeg fik nogle oplysninger af en kontakt med relationer i konstruktionssektoren i Odense i går i kirken af alle steder. Han nævnte, at der er projekter om at opføre et helt nyt stadion ved motorvejen. Stadionet vil have en kapacitet på 50.000 personer, hvilket gør det velegnet til koncerter og lignende store begivenheder. Tilskuerkapaciteten under sportsarrangementer vurderes at være omkring 20-25.000. Ifølge informationerne er alt på plads, og det er Thorborg selv, der står for byggeriet.
Jeg skal se det med egne øjne, før jeg tror på det. Men kilden har virkelig styr på sit område, når det gælder konstruktionssektoren i Odense.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Spændende læsning. Tak for info til alle jer, der har næsen mere i sporet end vi andre. Rigtig godt Nytår til alle OB fans.Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Umiddelbart vil jeg tro, at der er tale om områderne ved Hollufgård, da kommunen for 20 år siden udlagde dem til "en aktivitetsplads for Odense by som kan rumme større kulturelle- og rekreative arrangementer".
Lokalplan 4-596 for kultur- og aktivitetsområde i Odense SØ.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Umiddelbart vil jeg tro, at der er tale om områderne ved Hollufgård, da kommunen for 20 år siden udlagde dem til "en aktivitetsplads for Odense by som kan rumme større kulturelle- og rekreative arrangementer".Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlægJeg fik nogle oplysninger af en kontakt med relationer i konstruktionssektoren i Odense i går i kirken af alle steder. Han nævnte, at der er projekter om at opføre et helt nyt stadion ved motorvejen. Stadionet vil have en kapacitet på 50.000 personer, hvilket gør det velegnet til koncerter og lignende store begivenheder. Tilskuerkapaciteten under sportsarrangementer vurderes at være omkring 20-25.000. Ifølge informationerne er alt på plads, og det er Thorborg selv, der står for byggeriet.
Jeg skal se det med egne øjne, før jeg tror på det. Men kilden har virkelig styr på sit område, når det gælder konstruktionssektoren i Odense.
Lokalplan 4-596 for kultur- og aktivitetsområde i Odense SØ.
Leave a comment:
-
Lyder forfærdeligt. OB er en odenseansk by-klub, og stadion skal repræsentere det.Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlægJeg fik nogle oplysninger af en kontakt med relationer i konstruktionssektoren i Odense i går i kirken af alle steder. Han nævnte, at der er projekter om at opføre et helt nyt stadion ved motorvejen. Stadionet vil have en kapacitet på 50.000 personer, hvilket gør det velegnet til koncerter og lignende store begivenheder. Tilskuerkapaciteten under sportsarrangementer vurderes at være omkring 20-25.000. Ifølge informationerne er alt på plads, og det er Thorborg selv, der står for byggeriet.
Tvivler meget på at ovenstående har gang på jord. I fald det har er det for mig adskillige skridt i den forkerte retning.
- Likes 3
Leave a comment:
-
Jeg fik nogle oplysninger af en kontakt med relationer i konstruktionssektoren i Odense i går i kirken af alle steder. Han nævnte, at der er projekter om at opføre et helt nyt stadion ved motorvejen. Stadionet vil have en kapacitet på 50.000 personer, hvilket gør det velegnet til koncerter og lignende store begivenheder. Tilskuerkapaciteten under sportsarrangementer vurderes at være omkring 20-25.000. Ifølge informationerne er alt på plads, og det er Thorborg selv, der står for byggeriet.
- Likes 3
Leave a comment:
-
"Sportsbyen skal fremstå "grøn" og samtidigt inddrager man grønne områder, som erstattes af "betonhelveder" (for at skabe kortvarig profit). Det ses desværre allerede i andre dele af byenOprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Det er da meget fine tanker, men det kræver ændringer af lokalplaner og aftaler med ejere, som ikke ligefrem sker henover natten.
Sportsbyen skal fremstå "grøn" og samtidigt inddrager man grønne områder, som erstattes af "betonhelveder" (for at skabe kortvarig profit). Det ses desværre allerede i andre dele af byen
".
Vi er jo ikke enige i forhold til OB, men her er vi enige ... bortset fra at jeg ikke lige ved hvad det drejer sig om med sportsbyen :).
Leave a comment:
-
Tror mange partier er enige, men udfordringen er, hvor pengene (de eksterne) kommer fra... ved venstrefløjen allerede har deres bekymringer om detOprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Nok også derfor der ikke sker noget offentligt på denne side af kommune valg måske. Mm alle partier er enige og kan gå fælles ud så det ikke bliver en del af valgkampen. Men det er der ikke mange der tror på
Leave a comment:
-
Nok også derfor der ikke sker noget offentligt på denne side af kommune valg måske. Mm alle partier er enige og kan gå fælles ud så det ikke bliver en del af valgkampen. Men det er der ikke mange der tror påOprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Det er da meget fine tanker, men det kræver ændringer af lokalplaner og aftaler med ejere, som ikke ligefrem sker henover natten.
Sportsbyen skal fremstå "grøn" og samtidigt inddrager man grønne områder, som erstattes af "betonhelveder" (for at skabe kortvarig profit). Det ses desværre allerede i andre dele af byen
Leave a comment:
-
Det er da meget fine tanker, men det kræver ændringer af lokalplaner og aftaler med ejere, som ikke ligefrem sker henover natten.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Jeg har fået en melding om at man i kommunen har lavet en plan for at sælge hundredevis af byggegrunde i området. Måske tusinde af boliger. Har set skitser af områderne.
Rigtig meget af det areal bag bowlinghallen,gamle minigolf osv ligner noget man vil bebygge. Men også andre områder omkring stadion/ishocky osv. Det skal sælges for at finansiere Sportsbyen Bolbro som der er stor villighed til i kommunen skal lykkedes. Det er bare finansieringen der kniber. Jeg tror på det lykkedes inden deadline. Men det bliver tæt på da kommunevalget nok skal overstås først. Jeg tror de går igang i løbet af 2026
- Likes 1
Leave a comment:
-
Jeg har fået en melding om at man i kommunen har lavet en plan for at sælge hundredevis af byggegrunde i området. Måske tusinde af boliger. Har set skitser af områderne.Oprindeligt indsendt af Online Se indlægSom tidligere nævnt, tvivler jeg på, at vi kommer til at se de store beløb fra kommunen (hvis overhovedet nogle).
Der skal findes midler til en eventuel udvidelse af letbanen, infrastruktur omkring det kommende NN og kommunen skal været klimaneutral inden 2030 (er jo en del af det nationale klimaregnskab) samtidigt med at der ikke skal skæres (meget) i serviceydelserne. Det ser umiddelbart ud til at være umuligt, hvis man ikke snart får nogle private investorer ind, inden valgkampen snart går i gang... og der endnu engang går "Odense" i den !
Rigtig meget af det areal bag bowlinghallen,gamle minigolf osv ligner noget man vil bebygge. Men også andre områder omkring stadion/ishocky osv. Det skal sælges for at finansiere Sportsbyen Bolbro som der er stor villighed til i kommunen skal lykkedes. Det er bare finansieringen der kniber. Jeg tror på det lykkedes inden deadline. Men det bliver tæt på da kommunevalget nok skal overstås først. Jeg tror de går igang i løbet af 2026
- Likes 2
Leave a comment:
Leave a comment: