Jeg fik nogle oplysninger af en kontakt med relationer i konstruktionssektoren i Odense i går i kirken af alle steder. Han nævnte, at der er projekter om at opføre et helt nyt stadion ved motorvejen. Stadionet vil have en kapacitet på 50.000 personer, hvilket gør det velegnet til koncerter og lignende store begivenheder. Tilskuerkapaciteten under sportsarrangementer vurderes at være omkring 20-25.000. Ifølge informationerne er alt på plads, og det er Thorborg selv, der står for byggeriet.
Jeg skal se det med egne øjne, før jeg tror på det. Men kilden har virkelig styr på sit område, når det gælder konstruktionssektoren i Odense.
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Modernisering af stadion
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Det er da meget fine tanker, men det kræver ændringer af lokalplaner og aftaler med ejere, som ikke ligefrem sker henover natten.
Sportsbyen skal fremstå "grøn" og samtidigt inddrager man grønne områder, som erstattes af "betonhelveder" (for at skabe kortvarig profit). Det ses desværre allerede i andre dele af byen".
Vi er jo ikke enige i forhold til OB, men her er vi enige ... bortset fra at jeg ikke lige ved hvad det drejer sig om med sportsbyen :).
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Nok også derfor der ikke sker noget offentligt på denne side af kommune valg måske. Mm alle partier er enige og kan gå fælles ud så det ikke bliver en del af valgkampen. Men det er der ikke mange der tror på
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Det er da meget fine tanker, men det kræver ændringer af lokalplaner og aftaler med ejere, som ikke ligefrem sker henover natten.
Sportsbyen skal fremstå "grøn" og samtidigt inddrager man grønne områder, som erstattes af "betonhelveder" (for at skabe kortvarig profit). Det ses desværre allerede i andre dele af byen
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Jeg har fået en melding om at man i kommunen har lavet en plan for at sælge hundredevis af byggegrunde i området. Måske tusinde af boliger. Har set skitser af områderne.
Rigtig meget af det areal bag bowlinghallen,gamle minigolf osv ligner noget man vil bebygge. Men også andre områder omkring stadion/ishocky osv. Det skal sælges for at finansiere Sportsbyen Bolbro som der er stor villighed til i kommunen skal lykkedes. Det er bare finansieringen der kniber. Jeg tror på det lykkedes inden deadline. Men det bliver tæt på da kommunevalget nok skal overstås først. Jeg tror de går igang i løbet af 2026
Sportsbyen skal fremstå "grøn" og samtidigt inddrager man grønne områder, som erstattes af "betonhelveder" (for at skabe kortvarig profit). Det ses desværre allerede i andre dele af byen
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlægSom tidligere nævnt, tvivler jeg på, at vi kommer til at se de store beløb fra kommunen (hvis overhovedet nogle).
Der skal findes midler til en eventuel udvidelse af letbanen, infrastruktur omkring det kommende NN og kommunen skal været klimaneutral inden 2030 (er jo en del af det nationale klimaregnskab) samtidigt med at der ikke skal skæres (meget) i serviceydelserne. Det ser umiddelbart ud til at være umuligt, hvis man ikke snart får nogle private investorer ind, inden valgkampen snart går i gang... og der endnu engang går "Odense" i den !
Rigtig meget af det areal bag bowlinghallen,gamle minigolf osv ligner noget man vil bebygge. Men også andre områder omkring stadion/ishocky osv. Det skal sælges for at finansiere Sportsbyen Bolbro som der er stor villighed til i kommunen skal lykkedes. Det er bare finansieringen der kniber. Jeg tror på det lykkedes inden deadline. Men det bliver tæt på da kommunevalget nok skal overstås først. Jeg tror de går igang i løbet af 2026
- Likes 2
Leave a comment:
-
Som tidligere nævnt, tvivler jeg på, at vi kommer til at se de store beløb fra kommunen (hvis overhovedet nogle).
Der skal findes midler til en eventuel udvidelse af letbanen, infrastruktur omkring det kommende NN og kommunen skal været klimaneutral inden 2030 (er jo en del af det nationale klimaregnskab) samtidigt med at der ikke skal skæres (meget) i serviceydelserne. Det ser umiddelbart ud til at være umuligt, hvis man ikke snart får nogle private investorer ind, inden valgkampen snart går i gang... og der endnu engang går "Odense" i den !Last edited by Online; 22-12-2024, 11:11.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægFS har i dagens leder en holdning til "stadion-gate" hvor det beskrives som et uskønt spil der pågår mens brugere af stadion lider under forsømmelserne i vedligehold og moderniseringer. Slidte toiletforhold og boder der er gearet til 5-6000 besøgende gør at udlevering af tørt og vådt er elendige med et gennemsnitligt besøgstal på ca. 8.800 pr kamp i NEP. Lederen, skrevet af Nina Vibe Petersen, tænker også i at næste år er valgår og at det derfor kan blive vanskeligt for nogen af beslutningstagerne at sætte skub i renoveringen fordi der vil være flere stemmer i andre emner.
Alternativt ender det i verdens mest skrabede renovering, hvor overdækning af tribuner forlænges så stadion lever op til den del.
Både Vejle og Kolding vil dog i 2028 være fine bud på ny hjemmebane for “Odenses stolthed”:
https://www.instagram.com/koldingiff...l/DDyiJvuvOov/Last edited by OleKBH; 22-12-2024, 09:46.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
Forhåbentlig taler opbakningen til OB snart for sig selv, så nogen inde på kommunekontoret her op til valget tør tage kampen op. Stadionprojektet må kunne vinkles som en vindersag, men det kræver man tør tage kampen op med gamle dinosauere, som med falmende 09'ere og 13-tatoveringer, fortsat mener det er for galt OB skal have hele kagen.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
Det er så pinligt at være odenseaner, trist for byen.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
Enig. Jack kan sælge sand i Sahara. Så han skal nok søge at belære os, om fordelene ved at spille i Vejle. Og at OB er helt uden skyld i dette. Professionel amatørklub.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
Når både OB og Odense Kommune åbenbart sidder på deres hænder så sker der ikke noget på den front. Har sagt det før og gentager det gerne igen: Begynd allerede nu at undersøge mulighederne for at spille på Vejle Stadion når de nye krav træder i kraft, fordi Odense tror jeg ikke på kommer til at have et tidssvarende stadion til den tid.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
- Likes 4
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Leave a comment:
Leave a comment: