Oprindeligt indsendt af ChrisOB
Se indlæg
Min pointe er mere, at det under alle omstændigheder bliver de spillere, vi har nu; der for størstedelens vedkommende skal hive os ud af suppedasen. Og dem tror jeg egentlig også på kan gøre det, fordi jeg synes der er sket spillemæssige fremskridt i et meget dårligt efterår resultatmæssigt. Jeg har det nok lidt sådan, at jeg føler mig nødt til at tro på Kents projekt, selv om tilliden til det naturligvis har lidt i efteråret. Simpelthen fordi det er første gang siden 2010, at der lader til at være en form for fremadrettet plan med klubbens arbejde; noget vi i den grad har manglet. Hvis det går galt, og vi rykker ned, så er det virkelig lort.
Når jeg bliver ved med at hive 2010 frem og forsvarer JH, så er det fordi, jeg ikke mener, at vi nogensinde har fået den fulde historie ordentligt fortalt. Og det har været med til at skabe en kløft imellem klub og fans. Det er efterhånden forstået, at der har været nedskæringer i budgettet siden 2010, men jeg har den overbevisning, at det har været virkelig voldsomt. På en måde, hvor det ikke kun har handlet om penge, men også har handlet om en klub, der har mistet fodfæstet og ravet rundt. Om en bestyrelse, som ikke rigtigt har vidst, hvad de ville. Samtidigt virker det på mig som om, at JH ikke bare økonomisk, men også organisatorisk arvede en rodebutik, hvor der manglede dygtige folk og en plan for udvikling. Jeg aner intet om det, og det kan sagtens være, jeg tager helt fejl - det er bare fornemmelse.
Det er ikke sikkert, at JH kan løfte opgaven - han er måske heller ikke dygtig nok. Jeg er måske bare så naiv (eller tålmodig eller dum), at jeg tror på projektet endnu. Derfor tror jeg heller ikke, at der bliver en markant udskiftning eller markante forstærkninger her til vinter. Der kommer helt sikkert en spiller eller to til, men det bliver ikke dem, der nødvendigvis kommer til at dominere indtrykket. Det er hele holdet, der skal løfte sig.
Det er så også NU, det skal ske. Ellers løber tiden ud for projekt Kent (og JH), og så skal der endnu en gang startes forfra.
Comment