Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue: Januar 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
    Jeg er med på hvem der teknisk set har det overordnede ansvar spillerne -> træneren -> sportsdirektøren -> bestyrelsen.

    Men hvis en sportsdirektør formår at hente den ene lækre profil efter den anden og det stadig ikke fungerer, så er det vel træneren man peger på - og ikke sportsdirektøren.

    MvT
    selvfølgelig har Kent en del af ansvaret, formoder også han har været indeover de folk der blev hentet i sommers. Så på ingen måde JHs ansvare alene.

    Men at det skulle fritage ham fordi han får slukket den brand han selv har været med til at starte - det har jeg ret svært ved at se.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
      Det har været åbenbart i mange år, at den var helt gal i OB. Tak til Kadhi for at sige det højt. Jeg håber der er sket en udrensning - eller at den sker meget snart.
      Det er nok de samme dårlige folk der har træner flere spillere dårligere end de var, da de kom.
      Min triste erfaring fra mine 17 år i Odense er, at det er svært at finde bare acceptabelt dygtige folk til stort set alt - f.eks. læger, tandlæger, mekanikere, fysioterapeuter og advokater. De findes, men der er rigtigt mange dårlige.
      Beklager.
      Kadrii, baseret på hans udtalelser om sit skadesforløb, kender ikke forskel på sin ulna og sit anus. Den kritik må man tage med et enormt gran salt.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Der er kun en ting det taler for at JH bruger den taktik og det er at hans forhold/tillid/rygte alligevel ikke kan blive ringere ...

        Det har aldrig væet til fordel for nogen bevidst at pumpe en stemning op for at skuffe med vilje ...

        JH er verdens ringeste pokerspiller og jeg håber da ikke at der er nogen i hverken ledelse, trup, blandt fans, medier eller andet der endnu engang lader ham slippe for ansvaret for at hente de rigtige spillere fordi "det glippede på målstregen" ... den undskyldning er brugt alt for tit og viser blot at JH ikke har evnerne ..

        Der er brug for positive historier ja, men ingen har brug for at de bider i røven om et par uger så det er fanme tynd is at bevæge sig ud på ..
        Men KAN det reelt blive meget dårligere? Mangler han ikke kun nedrykningen for at sætte kronen på værket? Det er jo yderst synligt for både ham selv, bestyrelsen og medierne, at de fleste OB-fans ønsker ham fyret. Jeg nægter simpelthen at tro på, at disse rygter er røget ud nærmest samtidig ved en tilfældighed. Skulle han lige have glemt et par kontrakter i faxmaskinen (sådan en mistænker jeg ham alvorligt for at bruge endnu)?

        Nej, selvfølgelig er de rygter sluppet ud med en bagtanke. Det kan godt være, at så forholdsvis tunge navne kommer ud, fordi han håber på at kunne presse prisen ned på nogle andre spillere fra en lavere hylde, som han er interesseret i. Alle klubber ved jo godt, at OB er ekstremt pressede, fordi Jesper Hansen ikke ville bruge de nødvendige penge i sommer. Jeg kan godt se for mig, at nogle 1. divisionsklubber prøver at presse citronen over for os, og så lader man et rygte sive om, at vi også er efter Deble og Kusk i håbet om, at det får dem til at rette ind.

        Og ja, så er der den tanke, som jeg måske mest hælder til. Nemlig at Jesper Hansen gør det for at redde sin egen røv, som ganske enkelt MÅ sidde i en alvorligt overophedet stol. Der SKAL leveres i det her transfervindue, for jeg er bange for, at Thorborg bliver træt af at bruge penge på OB, hvis vi ligefrem rykker ned. Det kan i værste tilfælde betyde, at OB mister sin status som en fast del af superligaen.

        Men jeg tror ikke på, at Jesper Hansen har hverken evner eller økonomi i ryggen til at hente de her spillere. I så fald er det fordi, at Thorborg helt ekstraordinært har åbnet tegnebogen og sagt, at man skal købe det, som kan sikre, at klubben overlever i ligaen.

        Som sagt hælder jeg dog mest til, at Jesper Hansen helt ultra kortsigtet lader disse rygter sive, fordi han har brug for lidt positiv stemning omkring OB i dette transfervindue. Og om han så virkelig er kølig nok til at skrive med en spiller fra 1. eller 2. division og sige, at de her andre handler lige glippede på målstregen, det tør jeg simpelthen ikke sige. Jeg tør slet ikke forestille mig den lynch-stemning, som der kan komme blandt OB's fans, hvis ikke han lander noget ala Deble, Kusk og Laursen.

        Husk på, at vi var mange OB-fans i sommer, som rystede på hovedet over de her manglende, men åbenlyse forstærkninger, som han nægtede at hente. Tænk sig, at nogle dumme fodboldfans havde mere indsigt i holdet end sportsdirektøren. Det HAVDE vi jo?! Hvordan kan det overhovedet lade sig gøre?

        Jesper Hansen bruger enten det her som en forhandlingsmanøvre eller for at redde sit eget skind et halvt år mere. Det tvivler jeg ikke et sekund på (men prove me wrong, JH. Please prove me wrong!) Jeg håber sgu, at du "dealer" godt med det her (for nu at bruge din egen forbandede jyske købmandsjargon).
        Last edited by StateTrooper; 12-01-2017, 21:51.
        OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          spændende.....men også her skal JH i den grad finde pungen frem...2019 OG det er en direkte konkurrent til nedrykning....

          - det er vidst blevet sagt og skrevet et par gange før - men hold nu op hvor kan det ende med at blive dyrt at vi skulle spare
          Det er nemlig rigtigt. Og mon ikke det skyldes at bestyrelsen stadig ikke har forstået at en fodboldklub ikke er som at sælge fadølsanlæg, lydpotter og robotstøvsugere.
          Der er ganske simpelt nogle uerkendte parametre - lidt ligesom de seneste årtiers uddannelsespolitik.
          Last edited by Tåhyler; 13-01-2017, 00:29.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
            tror umiddelbart heller ikke på nogen af dem - MEN vil da mene det er det lag der skal kigges på, vi skulle jo gerne forstærkes.

            - Og så vil jeg mene spillerne fra FCK er mere sandsynlige - evt på korte lejeophold (selv om det langt fra er optimalt) men at tro vi skulle kunne hente en profil hos en direkte konkurrent.....det kommer til at koster knaster
            RYGTET siger at vi jagter Deble, Kusk og Kadrii .. jeg tør godt lægge hovedet på blokken og sige at selvf. får vi ikke dem alle 3. Det at vi/OB jagter dem er ikke det samme som vi kan eller skal bruge alle 3 i truppen, måske mere et udtryk for hvilken type af spiller Kent efterlyser. Alle de 3 nævnte kan agere kantspillere og angribere, så Kent vil med selv en enkelt sighning af disse spiller have flere af de alternativer han efterlyser. Henter vi bare en af Kusk-Kadrii-Deble drengene, og Ryan Johnson tror jeg vi skal være tilfredse. Truppen bliver så justeret med fart i begge sider af banen.
            Last edited by manner; 13-01-2017, 07:28.
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              RYGTET siger at vi jagter Deble, Kusk og Kadrii .. jeg tør godt lægge hovedet på blokken og sige at selvf. får vi ikke dem alle 3. Det at vi/OB jagter dem er ikke det samme som vi kan eller skal bruge alle 3 i truppen, måske mere et udtryk for hvilken type af spiller Kent efterlyser. Alle de 3 nævnte kan agere kantspillere og angribere, så Kent vil med selv en enkelt sighning af disse spiller have flere af de alternativer han efterlyser. Henter vi bare en af Kusk-Kadrii-Deble drengene, og Ryan Johnson tror jeg vi skal være tilfredse. Truppen bliver så justeret med fart i begge sider af banen.
              Helt enig. Jeg har dog stadig et lille håb om at vi også får suppleret angrebet med noget mere fysik så vi har lidt flere strenge at spille på taktisk/offensivt. Især nu hvor både Zohore og Thomas Mikkelsen er væk.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                Helt enig. Jeg har dog stadig et lille håb om at vi også får suppleret angrebet med noget mere fysik så vi har lidt flere strenge at spille på taktisk/offensivt. Især nu hvor både Zohore og Thomas Mikkelsen er væk.
                Jeg er også enig, det vil være ok med et "stort skur" som alternativ også .. hvis den foretrukne gameplan skal afviges markant
                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  Jeg er også enig, det vil være ok med et "stort skur" som alternativ også .. hvis den foretrukne gameplan skal afviges markant
                  Mener altså at Kent for nylig var ude og afvise at vi gik efter det "store skur". Men derfor kan man jo så godt få en med lidt fysiske forcer

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    RYGTET siger at vi jagter Deble, Kusk og Kadrii .. jeg tør godt lægge hovedet på blokken og sige at selvf. får vi ikke dem alle 3. Det at vi/OB jagter dem er ikke det samme som vi kan eller skal bruge alle 3 i truppen, måske mere et udtryk for hvilken type af spiller Kent efterlyser. Alle de 3 nævnte kan agere kantspillere og angribere, så Kent vil med selv en enkelt sighning af disse spiller have flere af de alternativer han efterlyser. Henter vi bare en af Kusk-Kadrii-Deble drengene, og Ryan Johnson tror jeg vi skal være tilfredse. Truppen bliver så justeret med fart i begge sider af banen.
                    I vores situation vil jeg kun være "tilfreds" hvis vi lander Kusk og en anden angriber end Deblé, der enten er mere målscorer end ham eller en anden type en ham (læs: en anden type end de angribere, vi i forvejen har)

                    Vores situation kræver det ekstraordinære, og måske/måske ikke, sandsynligvis, kan JH ikke levere det, men det er altså hans arbejde. Den trup kræver det ekstraordinære, ellers vil alle spillere, der kommer ind i den nu bare blive en forlænget del af en trup, der mangler det ekstraordinære og derfor vil intet ændre sig.

                    Hverken Deblé eller Bashkim vil løfte os, da ingen af dem er plus 10 målscorere eller assist maskiner, som modstanderne hverken frygter eller bakker på. Jeg tør også vædde mon gamle hat på, at Bashkim har mistet meget af sin eksplosivitet, og at det er derfor, at han ikke kan konkurrere i FCK. Og en Bashkim uden eksplosivitet er ikke nogen profil. Og Deblé er totalt ustabil.

                    Hvis man ikke nævner faldgruberne ved de enkelte spillere, men nøjes med at være "tilfreds" alene på tidligere meritter og ud fra en simpel betragtning, at man ikke tror OB kan få noget, der er bedre, så ender man bare i en situation, hvor man som nu sidder med spillere, der på papiret så bedre ud end de spillere, man havde hentet i tidligere transfervinduer, men som i virkeligheden har udrettet absolut ingenting, fordi de aldrig var de RIGTIGE spillere.

                    Vi skal ikke være "tilfredse" før truppen reelt er forstærket. Og i vores situation, så kan vi først vurdere dette, når sæsonen er gået i gang og får det om de spillere virkelig passer ind i Kents spillestil. I tilfældene Bashkim og Deblé tvivler jeg stærkt.

                    Og så har jeg endda ikke nævnt Ryan Laursens imponerende skadeshistorik.

                    Navnene ser fine ud - men skindet kan bedrage. Hvis man ikke har lært den lektie endnu under JH (Og Kent), så er man "dømt" til en hverdag med evig "undren" over hvorfor den og den spiller ikke forstærker, men i stedet f.eks bruger tid på at snakke sig væk i øst og vest...

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Spot on Chris OB. Fuldstændig enig.

                      Comment


                        Enig. Desværre. Kusk er den sikreste gode af de nævnte.
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          I vores situation vil jeg kun være "tilfreds" hvis vi lander Kusk og en anden angriber end Deblé, der enten er mere målscorer end ham eller en anden type en ham (læs: en anden type end de angribere, vi i forvejen har)

                          Vores situation kræver det ekstraordinære, og måske/måske ikke, sandsynligvis, kan JH ikke levere det, men det er altså hans arbejde. Den trup kræver det ekstraordinære, ellers vil alle spillere, der kommer ind i den nu bare blive en forlænget del af en trup, der mangler det ekstraordinære og derfor vil intet ændre sig.

                          Hverken Deblé eller Bashkim vil løfte os, da ingen af dem er plus 10 målscorere eller assist maskiner, som modstanderne hverken frygter eller bakker på. Jeg tør også vædde mon gamle hat på, at Bashkim har mistet meget af sin eksplosivitet, og at det er derfor, at han ikke kan konkurrere i FCK. Og en Bashkim uden eksplosivitet er ikke nogen profil. Og Deblé er totalt ustabil.

                          Hvis man ikke nævner faldgruberne ved de enkelte spillere, men nøjes med at være "tilfreds" alene på tidligere meritter og ud fra en simpel betragtning, at man ikke tror OB kan få noget, der er bedre, så ender man bare i en situation, hvor man som nu sidder med spillere, der på papiret så bedre ud end de spillere, man havde hentet i tidligere transfervinduer, men som i virkeligheden har udrettet absolut ingenting, fordi de aldrig var de RIGTIGE spillere.

                          Vi skal ikke være "tilfredse" før truppen reelt er forstærket. Og i vores situation, så kan vi først vurdere dette, når sæsonen er gået i gang og får det om de spillere virkelig passer ind i Kents spillestil. I tilfældene Bashkim og Deblé tvivler jeg stærkt.

                          Og så har jeg endda ikke nævnt Ryan Laursens imponerende skadeshistorik.

                          Navnene ser fine ud - men skindet kan bedrage. Hvis man ikke har lært den lektie endnu under JH (Og Kent), så er man "dømt" til en hverdag med evig "undren" over hvorfor den og den spiller ikke forstærker, men i stedet f.eks bruger tid på at snakke sig væk i øst og vest...

                          MvH ChrisOB
                          Jeg er meget enig. Kusk ville være klasse, men tror maks der er 10% chance for at vi kan lande ham. Jeg tror også Baskim er fortid, og vil ikke satse på ham i vores situation. Der er for stor risiko for at han ikke kommer i form, eller kan genvinde gammel niveau.Jeg mener vi mangler 2 angribere, så jeg kan godt leve med at Deble bliver den ene. Det vil øge konkurrencen. Men vi har brug for en anden type også. Jeg ville finde en Fall type - altså en som er luftstærk. Tror desværre ikke Fall er løsningen, men en som ham.
                          Ryan ville jeg måske godt turde satse på hvis ovenstående 3 typer bliver landet. Ryan har stort potentiale, og slår han ikke til, så har vi MD, som godt kan spille pladsen i nødstilfælde.

                          Comment


                            +1

                            Comment


                              Jeg vil nu ellers mene at en Deblé kunne være bedre end de to vi har nu.

                              Han vil kunne lave flere assist end nogen af dem vi har på banen pt. kan :)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Mener altså at Kent for nylig var ude og afvise at vi gik efter det "store skur". Men derfor kan man jo så godt få en med lidt fysiske forcer
                                Jeg husker det godt, men ikke præcist. Jeg mener ikke han ville udelukke noget, og at der jo ikke var nogen garanti ved at hente et stort skur
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X