Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue: Januar 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
    Et stort ja tak herfra, hvis vi kan sælge Grytebust med god fortjeneste. Vi skulle også have hentet Thomas Sørensen i sommeren 2015. Han havde været en genial lederfigur, anfører og kulturbærer i en svær tid. Han kunne passende være blevet afløst til sommer af Lindegaard.

    Ikke for at forklejne Grytebust, som er fantastisk, men vi kunne godt have brugt Sørensens erfaring og lederevner på holdet, ligesom vi kan bruge Lindegaards til sommer.
    Vi kunne uden tvivl godt bruge lederevnerne, men jeg kan ikke se at vi skal til at skifte ud på den plads for at få det... Så må vi finde ledere til de pladser hvor vi rent faktisk skal forstærkes... Men selvfølgelig, hvis Myse skulle ryge er pladsen jo selvfølgelig åben...

    Så ved jeg heller ikke hvor gode Lindegaards lederevner er. Bortset fra et måske i Aalesund, så har han jo aldrig rigtig været leder på nogen hold...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Han gav op fordi han sad på tribunen på et Championship hold.

      Kvist er ikke et dårligt eksempel. Han er et primært eksempel på en spiller, der i stedet for at kæmpe for sin plads i Tyskland, tog til en liga, som overhovedet ikke passede til hans spillestil, hvorefter han valgte trygheden i DK. Han har ikke haft en "fin" karriere. Han klarede sig jo ikke i udlandet og har som andre danske spillere erkendt, at han kun kan blive en profil i Danmark. Hvis han havde en udlandsdrøm, så havde han holdt fast i den. Igen. Vattet.

      MvH ChrisOB
      2½ år i Tyskland, hvor han kun spiller fast i det første, hvor længe skal man blive ved, før man ikke er vattet i din bog? Hvordan vurderer du, at han gav op efter Wigan? Hans kontrakt løb ud, og den blev ikke forlænget. Derefter venter han på den rigtige mulighed stadig i udlandet (i en alder, hvor det kunne være hans sidste kontrakt), men den kommer ikke. Hans navn er måske heller ikke det varmeste på markedet efter små 4 år med begrænset spilletid. Derfor vælger han FCK, men får endda indskrevet en firkøbsklausul fordi han ikke var klar til at lukke døren til udlandet på daværende tidspunkt.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Han gav op fordi han sad på tribunen på et Championship hold.

        Kvist er ikke et dårligt eksempel. Han er et primært eksempel på en spiller, der i stedet for at kæmpe for sin plads i Tyskland, tog til en liga, som overhovedet ikke passede til hans spillestil, hvorefter han valgte trygheden i DK. Han har ikke haft en "fin" karriere. Han klarede sig jo ikke i udlandet og har som andre danske spillere erkendt, at han kun kan blive en profil i Danmark. Hvis han havde en udlandsdrøm, så havde han holdt fast i den. Igen. Vattet.

        MvH ChrisOB
        Du kan stort set ikke finde noget dårligere eksempel på en 'doven' eller 'tryghedssøgende' dansk spiller end William Kvist.
        For det første han har aldrig været noget lysende talent; han har nærmest ingen individuelle spids-kompetencer på højt niveau, udover måske netop det mentale. Tværtimod er han skoleeksemplet på en spiller, der har fået det absolut maksimale ud af sit talent ved hårdt, målrettet arbejde. Hvis en Kim Aabech f.eks. havde haft bare 20% af Kvists målrettethed, så havde Aabech haft en stor karriere og klart spillet i udlandet.
        At Kvist overhovedet kom til udlandet var et resultat af monster-hårdt arbejde. Til sidst løb han tør for muligheder, simpelthen fordi han ikke har evnerne til at gøre sig på det niveau. Ingen af de klubber, han har spillet for udlandet, har sat en finger på hans indsats eller evne til at motivere sig selv - han var bare ikke god nok, plain and simple.

        Man kan mene, at det nogle gange er de 'forkerte' spillere, der kommer afsted. En Rasmus Falk burde jo for længst spille i udlandet, hvis man kun ser på individuelle fodboldevner. Hvis man kunne tappe en William Kvists eller en Christian Poulsens mentalitet og sælge den til unge talenter med bedre evner, så var man godt kørende. Men sådan fungerer tingene ikke - og at det er Kvist, og ikke Falk, der kommer afsted, beviser bare, hvor meget det mentale betyder.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
          Et stort ja tak herfra, hvis vi kan sælge Grytebust med god fortjeneste. Vi skulle også have hentet Thomas Sørensen i sommeren 2015. Han havde været en genial lederfigur, anfører og kulturbærer i en svær tid. Han kunne passende være blevet afløst til sommer af Lindegaard.

          Ikke for at forklejne Grytebust, som er fantastisk, men vi kunne godt have brugt Sørensens erfaring og lederevner på holdet, ligesom vi kan bruge Lindegaards til sommer.
          Ville ikke sælge Gryte, også ikke for en stor beløb.
          På målmandspositionen står vi optimal med ham, det ville jeg ikke give op .Vi er sulten for kvalitetsspillere i OB og nu, da vi endelig har en skulle vi sælge?
          Går absolut med at vi har brug for lederevner i holdet, men det kan man klare også med markspillere/på andre positioner.
          Det er en fin idé at hente spillere med klubånd og lederevner. Men om Lindegard som sidder på forskellige bænker (og accepterede det) årevis har lederevner, der tvivler jeg. Vi kan ja ikke engang være sikker om han har nok kvaliteten som målmand efter alle de år? (Eller om det ville blive bænken på Ewii-Park til sidst som den ewige bænk for ham.)
          Så når vi drømmer om klubånd, kvalitet og en ny kulturbærer så drømmer jeg om Daniel Høegh.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
            Et stort ja tak herfra, hvis vi kan sælge Grytebust med god fortjeneste. Vi skulle også have hentet Thomas Sørensen i sommeren 2015. Han havde været en genial lederfigur, anfører og kulturbærer i en svær tid. Han kunne passende være blevet afløst til sommer af Lindegaard.

            Ikke for at forklejne Grytebust, som er fantastisk, men vi kunne godt have brugt Sørensens erfaring og lederevner på holdet, ligesom vi kan bruge Lindegaards til sommer.
            Thomas Sørensen sagde nej til følere fra danske klubber, ved jeg. Om vi var iblandt ved jeg ikke. Men han var ret opsat på ikke at spille Superligabold. Han ville hellere på eventyr. Den australske liga er ikke ret meget bedre lønnet end den danske, og da slet ikke da TS tog derned.
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Vi kunne uden tvivl godt bruge lederevnerne, men jeg kan ikke se at vi skal til at skifte ud på den plads for at få det... Så må vi finde ledere til de pladser hvor vi rent faktisk skal forstærkes... Men selvfølgelig, hvis Myse skulle ryge er pladsen jo selvfølgelig åben...

              Så ved jeg heller ikke hvor gode Lindegaards lederevner er. Bortset fra et måske i Aalesund, så har han jo aldrig rigtig været leder på nogen hold...
              Lindegaard vil alene i kraft af erfaringen fra mange år på træningsbanen i en af verdens største klubber blive en leder på holdet. Selv om han ikke har spillet så mange førsteholdskampe, ville jeg gerne have ham på kassen i OB. Uniteds reservehold ville jo slå OB's ligahold 99 ud af 100 gange.
              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Thomas Sørensen sagde nej til følere fra danske klubber, ved jeg. Om vi var iblandt ved jeg ikke. Men han var ret opsat på ikke at spille Superligabold. Han ville hellere på eventyr. Den australske liga er ikke ret meget bedre lønnet end den danske, og da slet ikke da TS tog derned.
                Tja...hvem vil ikke også hellere tage et par år med lidt på opleveren Down Under, hvis alternativet er en dybt kedelig dansk Superliga?
                I øvrigt blev Thomas kåret som årets målmand i sin første sæson i bedste Australske række, så lidt niveau har han dog trods alt endnu
                Mvh Kent

                Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                Comment


                  ...

                  http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ob-holder-fast-i-transferplan-efter-udlejning-af-angriber
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Med Thomsen til lægetjek i FCK lugter det lidt af et farvel til Kadrii. Hvis ikke der er tale om leje skal han være noget så velkommen.

                    Comment


                      Gryte er helt nødvendig i kampen mod nedrykning. Og en målmand skal kunne spille sammen med sit forsvar. Det tager tid.

                      AL forlod OB fordi han havde fået/givet sig selv en rolle, som ikke kunne få ham videre. Han kom til Ålesund. Fik succes. Og blev meget overraskende købt af ManU, hvor han naturligvis ikke var god nok til stamplads.
                      Jeg kan ikke se, hvad AL kan gøre bedre end Gryte - jo, tale fynsk. Men på den anden side er jeg ikke tryg ved den 19-årige der skal være reservemålmanden når Falkesgaard jo nok forsvinder. Der er eksempler på 19-årige der gør det godt i nogle kampe, men meget få på 19-årige der gør det godt i alle kampe.
                      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                      OB - engang var vi gode

                      Comment


                        Viborg handler kendt angriber

                        http://www.bt.dk/fodbold/viborg-hent...ber-i-georgien

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Ham skal de da også bare have lov til at hente. 😄 Det skræmmer mig ikke.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                            Ham skal de da også bare have lov til at hente.  Det skræmmer mig ikke.
                            Heller ikke her men de gør da et forsøg

                            Comment


                              Siger han at TM overhovedet ikke havde en værdi i truppen?
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                Siger han at TM overhovedet ikke havde en værdi i truppen?
                                Stort set.
                                Og hvis vi ikke henter nogen siger han vel at det ligefrem forstærker os at undvære ham

                                Comment

                                Working...
                                X