Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
    Jeg tror du misforstår hvad jeg mener. Jeg har intet problem med at folk er "ekstreme" i deres yderligheder. Jeg skriver blot, at når man så indgår i en debat med en ekstrem, ender man selv med at lyde som en fra den modsatte kant, fordi man er tvunget til at distancere sig en smule mod den modsatte fløj, for ikke at blive sat i bås med den yderligtgående holdning...

    Ved ikke rigtigt om overstående gav mening. Jeg prøver lige med et eksempel. Jeg går ikke ind for ubegrænset indvandring, men jeg synes at vi skal behandle dem vi får godt, og få dem integreret fornuftigt, ikke mindst på arbejdsmarkedet. Hvis jeg snakker flygtninge med en fra f.eks. DF, vil jeg hurtigt komme til at lyde som en enhedslistevælger, fordi jeg vil argumentere for at vi skal integrere dem der er her. Og debatterer jeg med en enhedslistevælger, kommer jeg hurtigt til at lyde som en DF'er, fordi jeg vil argumentere for at vi naturligvis ikke kan tage alle flygtninge i verden til Danmark...

    Håber det hjalp... ,o)

    Mvh

    MaxHH
    Afgjort.

    :-)

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Jeg har hørt én der har lidt fingeren på pulsen i OB sige, at lønningsbudgettet i OB er halveret siden de "gode gamle" Brink-dage. Det gør arbejdet rigtig rigtig svært for en hvilken som helst sportsdirektør - ikke mindst når man følger efter den største skandale i OB nogensinde: Poul Hansen. PH lavede jo kontrakter, som stadig forfølger OB - tænk bare på, hvad Diarras spille-timeløn har været - han har spillet 47 timer på 4 år - det er vel en timeløn på ca. 50.000 kr. Samtidig skadede PH OBs brand i agent-kredse.

      De fleste er nok enige om - og du virker til at være en af dem - at niveauet for de hentede spillere de sidste par vinduer er hævet betragteligt i forhold til JHs første 2 år i OB. Det stemmer i øvrigt helt overens med de udmeldinger JH er kommet med i hele sin OB-tid om det økonomiske råderum. Der var forbedret økonomisk råderum fra sommerren 2015 og her ville man begynde at hente fra en højere hylde - det har man gjort - man har endda været overordentligt aktiv i vintervinduet, hvor to handler dog først går igennem fra til sommer. Hvis man holder kadencen næste vindue, som jeg forudser man gør, da det helt sikkert er planen, er holdet tæt på 100% klart til 2016-2017-sæsonen. Man skal have styrket forsvaret betragteligt, nu hvor de andre kæder er ved at være på plads med relativt lange kontrakter, som sikrer kontinuitet eller videresalgsmuligheder.

      Det man kan decideret klandre JH for er de mange tvivlsomme handler i tiden, hvor den store tilpasning af lønrammen har fundet sted. Noget kan nok "undskyldes" med at det er dyrt at være fattig - forstået på den måde, at spillerudvalget bare er væsentligt mindre, når man ikke kan tilbyde særligt høje lønninger, ikke mindst fordi en masse spillere i truppen stadig løb rundt med alt for høje lønninger og for lange kontrakter til at man kunne løse dem fra disse (Diarra / Nkoum, som de beste eksempler men der er jo mange flere). Men kunne han ikke have været lidt "heldigere" i sine køb. Der har været for mange nitter imellem - det er jeg fuldstændig enig i. Jeg tror dog også at TB har været for dårlig at spare med i forhold til JH. Han har ikke givet de inputs til JH, som KN uden tvivl gør nu. Det var nu engang ikke JH der ansatte TB og der var på ingen måde råd til at fyre ham med så lang tid tilbage af hans kontrakt. Så jeg synes, at et af de største problemer for JH er, at han "arvede" TB. Når man har set en del træninger efterhånden, står det lysende klart, at KN er flere klasser over TB. TB var ikke i stand til at fejlrette noget som helst. Det var frihed under uden det helt store ansvar for spillerne. Det virkede jo som om, at det aldrig gik op for TB, at han ikke havde holdet til den "type" fodbold han gerne ville spille. Og det er her at TB ikke har været dygtig nok til at bede om de rigtige typer hos sportsdirektøren.

      Det virker som om, at du mener at en anden sportsdirektør 100% sikkert kunne have gjort det væsentligt bedre end JH i de dårlige år. Der er jeg altså mere tvivlende. Bedre - måske - men der var så uhyggeligt meget dødvægt arvet fra PH, som man bare ikke havde råd til at fyre, og som man derfor hang på.

      Hele målmandshistorien fra i sommer sættes jo også i relief af, at man åbenbart har forsøgt at tilknytte nordmanden allerede dengang - der var altså en plan - en plan som KN naturligvis har været en del af. Folk som efterrationaliserer og siger at vi skulle have holdt fast i Toppel, glemmer vist, at han på ingen måde har superliga niveau - der skulle ske noget nyt. Planen var med stor sandsynlighed at hente Falkesgård og Grytebust. Grytebust glipper - men man tror på at kunne hente ham i vintervinduet, hvilket også skete. Så regner man med at Falke kan stå det år og få lidt hår på brystet. Han bliver uheldigvis skadet og så er man presset da de frie målmænd ikke hænger på træerne - Tørnes er en mulighed - det går ikke super - men pressen er også totalt ensidig i sin kritik af ham - ingen nævner OBs elendig midterforsvar nu - det gør man først igen, når man har kritiseret Tørnes "ihjel". Koval bliver pludselig en mulighed - hans papirer er langt over hvad man normalt kan hente til OB som en 1-årig afløser på det helt rigtige tidspunkt - at han så (sandsynligvis) mentalt ikke slår til er sgu svært at gætte sig til på forhånd. Nu siger du: "det er JHs ansvar at han ikke slog til" Det kan godt være - men jeg hæfter mig ved at der hele tiden har været målmandsplan - folk var overbeviste om at det hele var hovsaløsninger og der naturligvis ikke var en plan. Det var falke der skulle være 1. målmand og det havde han jo slet ikke niveau til.

      Nu står vi med en efterhånden ret fornuftig trup på alle pladser pånær forsvaret, som står til udskiftning - kontrakterne på de fleste er så småt ved at løbe ud, så det ikke koster for meget at skifte dem ud - og det tror jeg simpelthen er nødvendigt med OBs nye økonomiske setup. Jeg forudser et rigtigt godt sommervindue, hvor der skal findes endnu en super dygtig midterforsvarer, en form for afløser til Falk og helst en venstre back. Arbejdet er i gang - jeg er overbevist om at KN og JH har nogle formuftige spillere i kikkerten. Der bliver rigtig mange lønkroner frigjort med Falks stop - og jeg glæder mig allerede - jeg kiggede på ham i fredags og tænkte - han er jo ikke OB-spiller - følelsernee for Falken er fuldstændig væk fra min side.
      Jeg synes egentligt dit glimrende indlæg fortjener et mere fyldestgørende (mod)svar, men jeg har sgu haft rigeligt travlt i dag, så i første omgang vil jeg nøjes med at komplimentere dig for nuancer, jeg kan stille mig bag. Og for dit åbenlyse engagement. Så må vi se, om jeg kan finde noget tid i morgen til at give dig et ordentligt svar. Sorry. :-)

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        Jeg er nu ret overbevist om at Toppel gerne havde taget en reservetjans i OB , men det ved ingen af os med sikkerhed og derfor er det fra begge sider gætværk .

        Jeg er enig i at det ser ud til vi er på vej imod bedre tider og indkøbene er klart bedre og virker mere gennemtænkte nu .

        Jeg tror en sportsdirektør med bedre indsigt i markedet og truppens mangler ville kunne have gjort det bedre end JH . Ikke sikkert det ville være væsentligt bedre , men dog bedre og med mere forståelige indkøb . Men igen er det gætværk og tro .
        Jeg har aldrig forlangt at JH , eller nogen anden ville kunne gøre os til tophold ved et trylleslag , men jeg har forventet mening med handlerne , har givet eksemplet med Kirke tidligere som noget der fik mig op i det røde felt.


        Jeg håber da ved Gud at JH kan se den er hel gal i forsvaret , men han skal afholde sig fra at bagatellisere store udfald og lade være med dumsmart at stille sig op og erklære fuld tillid til dem .
        Jeg tror ikke at du skal lægge så meget i, at han udtaler sig på den måde. Det er simpelthen dårlig stil at gøre andet. Man kritiserer ikke sine egne ansatte alt for direkte - og det slet ikke når man ved, at disse spillere er medarbejdere i "firmaet" i lang tid endnu. Det er også præcis derfor at jeg er overbevist om, at det var 99% sikkert at Falk ikke ville forlænge og JH udemærket godt vidste det, da han begyndte at kommunikere med Falk gennem pressen. Falk havde "sagt op" med sin forhandlingsstrategi. Derfor var det vigtigt for OB, at sende et klart signal om, at det ikke var OB der ikke ønskede forlængelsen - men Falk. Først der kan man hænge en spiller direkte ud.

        I øvrigt har jeg også fra en kilde omkring OB, at JH svarer direkte til bestyrelsesformanden og at der ikke bliver taget store beslutninger uden han er inden over. Så Falk sagen har naturligvis været over Mr. Leasy. Bare så I lige ved, hvor det egentlige ansvar skal placeres - hvis I ikke tror på det oplagte - at Falk ikke var interesseret i at forlænge og at forløbet i den grad signalerer det.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
          Jeg tror ikke at du skal lægge så meget i, at han udtaler sig på den måde. Det er simpelthen dårlig stil at gøre andet. Man kritiserer ikke sine egne ansatte alt for direkte - og det slet ikke når man ved, at disse spillere er medarbejdere i "firmaet" i lang tid endnu. Det er også præcis derfor at jeg er overbevist om, at det var 99% sikkert at Falk ikke ville forlænge og JH udemærket godt vidste det, da han begyndte at kommunikere med Falk gennem pressen. Falk havde "sagt op" med sin forhandlingsstrategi. Derfor var det vigtigt for OB, at sende et klart signal om, at det ikke var OB der ikke ønskede forlængelsen - men Falk. Først der kan man hænge en spiller direkte ud.

          I øvrigt har jeg også fra en kilde omkring OB, at JH svarer direkte til bestyrelsesformanden og at der ikke bliver taget store beslutninger uden han er inden over. Så Falk sagen har naturligvis været over Mr. Leasy. Bare så I lige ved, hvor det egentlige ansvar skal placeres - hvis I ikke tror på det oplagte - at Falk ikke var interesseret i at forlænge og at forløbet i den grad signalerer det.
          Selvfølgelig skal JH ikke i pressen slagte vores spillere , men når han går ud og bagatelliserer stribevis af sammenbrud med store nederlag til følge og erklærer fuld tillid til forsvaret så fremstår han imo utroværdig og bevæger sig længere væk fra den tillid han gerne skulle have . Det giver mig mindelser om reklamer fra TV-SHOP .

          Jeg har på intet tidspunkt troet på Falk ville forlænge , dertil står klubben simpelthen for langt væk fra de ambitioner Falk har . Skyld og ansvar her kan deles ud til flere gennem de sidst 5-6 år .
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
            Jeg tror du misforstår hvad jeg mener. Jeg har intet problem med at folk er "ekstreme" i deres yderligheder. Jeg skriver blot, at når man så indgår i en debat med en ekstrem, ender man selv med at lyde som en fra den modsatte kant, fordi man er tvunget til at distancere sig en smule mod den modsatte fløj, for ikke at blive sat i bås med den yderligtgående holdning...

            Ved ikke rigtigt om overstående gav mening. Jeg prøver lige med et eksempel. Jeg går ikke ind for ubegrænset indvandring, men jeg synes at vi skal behandle dem vi får godt, og få dem integreret fornuftigt, ikke mindst på arbejdsmarkedet. Hvis jeg snakker flygtninge med en fra f.eks. DF, vil jeg hurtigt komme til at lyde som en enhedslistevælger, fordi jeg vil argumentere for at vi skal integrere dem der er her. Og debatterer jeg med en enhedslistevælger, kommer jeg hurtigt til at lyde som en DF'er, fordi jeg vil argumentere for at vi naturligvis ikke kan tage alle flygtninge i verden til Danmark...

            Håber det hjalp... ,o)

            Mvh

            MaxHH
            Helt enig , ses tydeligt herinde at det virker somm to yderfløje der bekriger hinanden og der derfor bliver lagt langt mere i meningerne end det er meningen . Nogle gange er der folk ( nok også mig selv ) som læser debatten som fanden læser Bibelen .
            Last edited by Magge; 29-02-2016, 09:18.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Helt enig , ses tydeligt herinde at det virker somm to yderfløje der bekriger hinanden og der derfor bliver lang langt mere i meningerne end det er meningen . Nogle gange er der folk ( nok også mig selv ) som læser debatten som fanden læser Bibelen .

              Comment


                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                Jeg tror ikke at du skal lægge så meget i, at han udtaler sig på den måde. Det er simpelthen dårlig stil at gøre andet. Man kritiserer ikke sine egne ansatte alt for direkte - og det slet ikke når man ved, at disse spillere er medarbejdere i "firmaet" i lang tid endnu. Det er også præcis derfor at jeg er overbevist om, at det var 99% sikkert at Falk ikke ville forlænge og JH udemærket godt vidste det, da han begyndte at kommunikere med Falk gennem pressen. Falk havde "sagt op" med sin forhandlingsstrategi. Derfor var det vigtigt for OB, at sende et klart signal om, at det ikke var OB der ikke ønskede forlængelsen - men Falk. Først der kan man hænge en spiller direkte ud.

                I øvrigt har jeg også fra en kilde omkring OB, at JH svarer direkte til bestyrelsesformanden og at der ikke bliver taget store beslutninger uden han er inden over. Så Falk sagen har naturligvis været over Mr. Leasy. Bare så I lige ved, hvor det egentlige ansvar skal placeres - hvis I ikke tror på det oplagte - at Falk ikke var interesseret i at forlænge og at forløbet i den grad signalerer det.
                Lad nu være med, at gøre folk dummere end de er. Alle ved jo godt, at JH ikke er enerådig.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                  Lad nu være med, at gøre folk dummere end de er. Alle ved jo godt, at JH ikke er enerådig.
                  Giv Lars Høeg skylden...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Giv Lars Høeg skylden...
                    Normalt er jeg et overbærende menneske, men man skal have hugget hånden af, når man staver Lars Høghs navn forkert :O)

                    MvT
                    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                      Normalt er jeg et overbærende menneske, men man skal have hugget hånden af, når man staver Lars Høghs navn forkert :O)

                      MvT
                      Efterfulgt af stening på torvet .
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Giv Lars Høeg skylden...
                        #uffesskyld

                        Comment


                          Gad godt at se Kaspernons fjæs, når han kommer tilbage på forum og ser han står til håndhugning og stening. LOL. :O)

                          MvT
                          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                            Gad godt at se Kaspernons fjæs, når han kommer tilbage på forum og ser han står til håndhugning og stening. LOL. :O)

                            MvT
                            Synes egentlig selv det er fair nok, for den er utilgivelig den der... Jeg har fornærmet vores gud, og så betaler man ved kasse 1...
                            Jeg kunne godt give min stavekontrol skylden, men sådan er jeg ikke...

                            Hvis det kan lade sig gøre vil jeg gerne stenes først, og skilles ad bagefter...
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                              #uffesskyld
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                Synes egentlig selv det er fair nok, for den er utilgivelig den der... Jeg har fornærmet vores gud, og så betaler man ved kasse 1...
                                Jeg kunne godt give min stavekontrol skylden, men sådan er jeg ikke...

                                Hvis det kan lade sig gøre vil jeg gerne stenes først, og skilles ad bagefter...
                                Så pyt. Vi arrangerer partering i Odense Zoo. Så skal de nok blive lige så berømte som deres kollegaer i Kbh. i internationale medier.

                                MvT
                                Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                                Comment

                                Working...
                                X