Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Altså den proces med præstationsbaserede kontrakter, startede allerede under Kim Brink, så tror næppe, der er nogen sammenhæng der.
    Stort set alle fodboldklubber kører med en eller anden form for bonussystem. Men det har været oppe flere gange, at lønnen for spillerne nu, i langt højere grad end tidligere, er lav i grundløn, men med betydelige bonusser.

    Anyways, vi har lidt en "jeg ser glasset halvt fyldt, du ser et halvt tomt"-diskussion, baseret på hørensagen og mavefornemmelser. Jeg tror ikke vi kan gøre så meget andet end at se tiden an, og se hvem der får ret.
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
      Med den shitstorm rent PR-mæssigt han er endt i, håber jeg godt nok for ham at han har været forbi Thorborg først, og fået et nej til at gå højere. Ellers ville jeg, hvis jeg var Thorborg, være pænt olm lige nu...

      Mvh

      MaxHH
      Jeg synes at det står lysende klart, at lige meget hvad OB havde tilbudt Falk (inden for rimelighedens grænser naturligvis) havde han takket nej - det her forløb vidner om, at det handlede om noget andet nemlig at spille med om guldet og landsholdet - OB har siden sommer aldrig været i Falks overvejelser.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
        Enig. Jeg forstår ham også - men ingen skal bede mig om ikke at hade ham for hans valg af klub eller lade være med at give give udtryk for min afsky over det.

        Det amatør-agtige består, som jeg ser det, i at man lod stå til for længe. Her synes jeg at OB glemte at hytte sit eget skind, ved at give Falk lov til at anskue for længe på fremtidens OB (pkt. B,C,D i claudes1 indlæg) inden man fik en konkret udmelding - som man så alligevel ikke rigtig fik... og derfor blev der reelt ingen forhandlinger udover "dialogen" og et små-fesent udspil på et tidspunkt, hvor man havde indset at det var for sent.

        Her tænker jeg så at en vinkel på det/de fesne kontraktudspil fra OB's side, alene havde til formål at signalere til andre med snarligt kontraktudløb, at i OB springer man ikke lønrammerne for nogen. Den var jo i det her tilfælde gratis, da man havde indset at Falk alligevel, var tabt for OB på tidspunktet.
        En meget sandsynlig fortolkning af forløbet!

        Comment


          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          Din konklusion er jo helt tosset. Skulle Falk komme og bede om, hvad han vil have? Så stiller man sig jo i en elendig position, det må da være klubbens opgave, særligt når Falk er af den status han nu engang er. Det tænker JH selvfølgelig også, at det er Falk der må komme med et udspil, så han kan sidde med kortene på hånden. Det er jo et pokerspil, og der ender det med, at jydekrejleren kommer med sin fesne defensive udmelding, som vi jo ved er lige hans stil, og så fanger bordet. Tilbuddet har klart indikeret for Falklejren, at der ikke er mere at komme efter, og at OB ikke er på vej ud i en position, hvor man kan løfte det sportslige niveau tilstrækkeligt, og derfra har Falk kigget sig om efter noget nyt.

          Dermed må man bare konstatere, at den Laursen-lignende spin udmelding som JH kom med I Januar, at nu havde man strukket sig optimalt for Falk, dvs. Falk er en grådig satan, enten ikke var rigtigt, fordi man ikke ville give noget særligt, eller også var rigtigt, fordi lønrammen er sat så voldsomt ned, men uanset hvad, er det et tilbud en spiller med Falks markedsværdi på ingen måde kan acceptere.

          Jeg kan sagtens forstå Falk, ligesom jeg også bedre kunne forstå Laursen, efterhånden som flere og flere detaljer kom frem om hans afgang. At Falk så laver sit klamme stunt med FCK trøjen, det skal han da høre for, men hverken Falk eller JH, eller OBs ledelse, kan pudse glorien her.
          Nej, han skal i det dog indikere, hvad hans planer er - det er jo ikke en decideret forhandling, hvis den ene part skal sidde og sige nej tak uden at give nogen form for inputs. Man må da indikere fra begge sider, hvad man godt kunne tænke sig - det har OB øjensynligt gjort i august, hvis man hører JH, det har agenten og Falk så valgt aldrig at svare på. Det er da svært at tage seriøst - man kan da kun tolke det som om at Falk ikke rigtigt har villet OB mere.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Virkeligheden? Du mener vel din udlægning og vurdering af motiver ud fra et interview? Du finder nuancer ved ALT, så det tager jeg ikke så tungt.

            Hvad min mening er svarer SU så glimrende på længere oppe.

            MvH ChrisOB
            Så længe modparten ikke bestrider det JH har sagt, må det være det nærmeste vi kommer virkeligheden omkring forløbet. Det virker jo ikke som om, at Falk ikke ved udtale sig om sagen.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
              Hvis Falk ikke vil ud med, hvad hans planer er omkring kontraktlængde etc. - så kan lønnen ikke sammenlignes.
              Igen svarer du i øst når man spørger i vest .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                Jeg synes at det står lysende klart, at lige meget hvad OB havde tilbudt Falk (inden for rimelighedens grænser naturligvis) havde han takket nej - det her forløb vidner om, at det handlede om noget andet nemlig at spille med om guldet og landsholdet - OB har siden sommer aldrig været i Falks overvejelser.
                Måske Falk for længe siden har indset at så længe JH står i spidsen for OB så kommer vi ikke i nærheden af de sjove pladser ?

                Der kan være mange grunde .
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Måske Falk for længe siden har indset at så længe JH står i spidsen for OB så kommer vi ikke i nærheden af de sjove pladser ?

                  Der kan være mange grunde .
                  Det kan godt være at det er hans holdning. Men overvej gerne, at du kører i den samme rille - det bliver lidt trættende, at det er dit svar på nærmest alt. Hver gang noget negativt sker i OB, skal det fremhæves fra din side at det nok er det JHs skyld / ansvar - man bliver så træt......

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Igen svarer du i øst når man spørger i vest .
                    Så må du lige gentage, hvad du spurgte om, for jeg kan ikke genkende mig selv i dit svar!

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Så må du lige gentage, hvad du spurgte om, for jeg kan ikke genkende mig selv i dit svar!
                      Så længe han laver bommerter så hakker jeg på ham .

                      Når han fortjener ros så roser jeg ham .
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Så må du lige gentage, hvad du spurgte om, for jeg kan ikke genkende mig selv i dit svar!

                        Prøv at se på de Falk's rolle , status potentiale osv og så på Festers ditto inden han kom til OB , syntes du så de skulle tilbydes nogenlunde samme løn ?
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          Måske Falk for længe siden har indset at så længe JH står i spidsen for OB så kommer vi ikke i nærheden af de sjove pladser ?

                          Der kan være mange grunde .
                          Det gør vi så heller ikke selvom Falk er OB'er så potato potato...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                            Prøv at se på de Falk's rolle , status potentiale osv og så på Festers ditto inden han kom til OB , syntes du så de skulle tilbydes nogenlunde samme løn ?
                            Festersen scorer jo mål, så han naturligt nok er en dyr herre.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                              Så længe modparten ikke bestrider det JH har sagt, må det være det nærmeste vi kommer virkeligheden omkring forløbet. Det virker jo ikke som om, at Falk ikke ved udtale sig om sagen.
                              På bundlinjen står et tilbud, som Falk blev skuffet over. Og som sender et signal om, at OB hverken kan eller vil strække sig langt for at holde på spillere med en hvis værdi. Hvad opbygningen til det tilbud har været er, i princippet, underordnet, fordi i fremtidige forhandlinger ved spillere nu, hvad OBs lønramme er, og at JH så starter lavt. Specielt hvis man så trækker forhandlingssituationen i langdrag.

                              Jeg og andre var godt klar over, at der ikke var en reel chance for at holde på Falk, og at han holdt OB hen, hvilket jo også er grunden til, at jeg heller ikke bryder mig særligt meget om knægten. Men hånden på hjertet - i dette PR mareridt, hvad vil du vurdere JHs damage control skills til at være? På en skala fra 1-10?

                              Skulle han ha stillet op til det interview? Har han gennemslagskraften til at forklare sig ud fra studieværtindens åbenlyst farvede talkingpoint?

                              Det synes jeg ikke. Og hans job er at sælge OB og OBs synspunkt ud ad til. Og her er signalværdier altså enormt vigtige. Og det er altså ikke usædvanligt, at en spiller sonderer markedet.

                              Jeg vil godt medgive, at nuancerne er ganske klare, hvilket helt klart får JH til at fremstå i et mere forklarligt lys. Men PR lorten ligger stadig hos ham. For det ER usædvanligt, at man afleverer et første udkast til en kontrakt med en lavere løn. Og før du farer i flint og fabler løs om, at forløbet ikke startede med det udkast, så vil jeg sige, at det er underordnet. Selv med en resultatorienteret lønstruktur, så ville det tilbud aldrig kunne blive godt nok. Så hvorfor give ham det? For at straffe ham for at nøle? Er det en måde, man lander vanskelige spillere i vanskelige kontraktforhandlinger?

                              Nej. Det er min påstand. Det er sådan man lander spillere, der ikke har ret mange andre muligheder. Så hvis JH har sin arbejdsgang clearet fra højeste sted, så er det her også en kritik af dem. For hvis det sådan proceduren er fremover, så tror jeg det bliver om noget meget vanskeligt at nå toppen. Med mindre Jesper Hansen finder uslebne diamanter til små penge regelmæssigt fra nu af.

                              Jeg vil ikke påstå, at JH er så stor en "skurk" , som jeg først antog, men jeg vil godt påstå, at hans metode, selv overfor vanskelige spillere, det vil ikke give ham mange fordele i jagten på de spillere, der skal sikre klubbens kort og langsigtede ambitioner. En besked til både Jesper Hansen og i særdeleshed også den øvrige ledelse.

                              Virkeligheden kan være så mange ting, og i dette tilfælde handler det om opfattelser. Jeg så en falmende Jesper Hansen i det interview - som jeg nærmest har en opfattelse af, at du mener nærmest "renser" JH for anklagerne om krejleri. Det mener jeg ingenlunde er tilfældet.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                @ChrisOB, Magge, fmpr og resten af de mere Jesper Hansen kritiske.

                                Jeg er ikke Jesper Hansens største fan. På nogle parametre kan jeg godt lide hans stilfærdige stil, på andre parametre kunne jeg bedre lide Brink.
                                (Og så nævner vi ikke ham, der kom der imellem...)

                                Men hvilken OB-sportsdirektør har I sidst været helt oprigtigt og utvetydigt tilfredse med?

                                Comment

                                Working...
                                X