Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    @ChrisOB, Magge, fmpr og resten af de mere Jesper Hansen kritiske.

    Jeg er ikke Jesper Hansens største fan. På nogle parametre kan jeg godt lide hans stilfærdige stil, på andre parametre kunne jeg bedre lide Brink.
    (Og så nævner vi ikke ham, der kom der imellem...)

    Men hvilken OB-sportsdirektør har I sidst været helt oprigtigt og utvetydigt tilfredse med?
    Tilhørte ikke til de største JH kritiker i fortiden. Men tænk kun hvad han gjorte med Toppel. Det gik også om en lønnedgang og vi betalte dyr derfor. Meget dyr. Har tabt HVER tiltro til JH nu.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
      @ChrisOB, Magge, fmpr og resten af de mere Jesper Hansen kritiske.

      Jeg er ikke Jesper Hansens største fan. På nogle parametre kan jeg godt lide hans stilfærdige stil, på andre parametre kunne jeg bedre lide Brink.
      (Og så nævner vi ikke ham, der kom der imellem...)

      Men hvilken OB-sportsdirektør har I sidst været helt oprigtigt og utvetydigt tilfredse med?
      Jeg har fulgt OB i 24 år, og i ca halvparten af disse er jeg ikke gået op i sportsdirektørens arbejde og betydning for min klubs udvikling og forskellige statusser; Jeg var vel "ungdommeligt uvidende" kørte på det trip af blind forelskelsesrus, jeg følte fra min allerførste OB kamp, og var reelt ikke interesseret i hvordan vi kom fra A til B. Det hjalp vel også at i den første halvdel af min OB tid, der vandt vi sølv, pokal, bronze og slog Real Madrid ud.

      Men så skete det. Vi rykkede ned. Jeg var ikke et barn, da det skete, men jeg græd som pisket, og jeg er faktisk aldrig rigtigt kommet mig over det. Og fra da af røg min selvvalgte uvidenhed. Jeg blev mere opmærksom på, hvilken betydning de enkelte personers gøren og laden havde i OB, og fik et helt andet outlook, først og fremmest på hvornår jeg følte, at der blev gjort nok for at undgå, at vi rykkede ned igen. Man kan sammenligne det lidt med, at jeg havde danset lykkeligt på det, der så ud til at være et flot gulv, det bedste, jeg kunne forestille mig, men pludselig braste jeg igennem det, fordi det viste sig, at der rent faktisk var blevet lavet et ikke særligt godt stykke arbejde med det gulv alligevel.

      Og siden har jeg så været "på vagt" Da Kim Brink så kom til var jeg vild med både ambitioner og de armbevægelser, der blev lavet, og jeg blev grebet og suget ind i et vortex, hvor jeg pretty much ikke var tilfreds med noget som helst, før vi stod med DM pokalen i hænderne. Sådan har jeg det ikke i dag. Eller rettere, ikke i samme grad. Jeg kan sagtens blive tilfreds med ting undervejrs, men ultimativt, ja, jeg er aldrig helt, utvetydigt tilfreds, før vi står med det DM trofæ. Før vi er så langt væk fra nedrykning, som vi overhovedet kan være. Men vinder vi aldrig det DM trofæ i min levetid, så kan jeg godt leve med det udtryk, vi så har:

      Spiller vi en slags bold, der skaber begejstring/stolthed hos de fleste. (Her er det ligegyldigt om det er poleret eller skraldebang), har vi en fynsk identitet, så er det også helt fint med mig.

      Men stiller en ledelse en ambition om at vi skal tilbage til toppen, så skal kvaliteten af det arbejde, som JH udfører i samarbejde med ledelsen altså hæves betragteligt.

      Og nej, jeg er ikke et tålmodigt menneske, og bliver det aldrig. Men jeg bliver heller ikke et af de mennesker, der for at undgå at se noget negativt i øjnene, gemmer sig bag evige rænker af "proces" og "giv det tid" floskler.

      Så for at svare på dit spørgsmål:

      Jeg har aldrig været utvetydigt tilfreds med nogen af de sportsdirektører vi har haft, mens jeg har fulgt OB.

      Og nu ved du også lidt om hvorfor.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Virkeligheden? Du mener vel din udlægning og vurdering af motiver ud fra et interview? Du finder nuancer ved ALT, så det tager jeg ikke så tungt.

        Hvad min mening er svarer SU så glimrende på længere oppe.

        MvH ChrisOB
        + 1
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          Tilhørte ikke til de største JH kritiker i fortiden. Men tænk kun hvad han gjorte med Toppel. Det gik også om en lønnedgang og vi betalte dyr derfor. Meget dyr. Har tabt HVER tiltro til JH nu.
          Det er rigtigt ja, han fik også et offer he only could refuse...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
            @ChrisOB, Magge, fmpr og resten af de mere Jesper Hansen kritiske.

            Jeg er ikke Jesper Hansens største fan. På nogle parametre kan jeg godt lide hans stilfærdige stil, på andre parametre kunne jeg bedre lide Brink.
            (Og så nævner vi ikke ham, der kom der imellem...)

            Men hvilken OB-sportsdirektør har I sidst været helt oprigtigt og utvetydigt tilfredse med?
            med kvalme og massive tømmermænd vil jeg læne mig op af de 2 glimrende indlæg fra andlox og ChrisOB da jeg ikke orker at skulle tænke for meget idag

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Det er rigtigt ja, han fik også et offer he only could refuse...
              Der kunne laves en rigtig god gif med det

              Comment


                Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                @ChrisOB, Magge, fmpr og resten af de mere Jesper Hansen kritiske.

                Jeg er ikke Jesper Hansens største fan. På nogle parametre kan jeg godt lide hans stilfærdige stil, på andre parametre kunne jeg bedre lide Brink.
                (Og så nævner vi ikke ham, der kom der imellem...)

                Men hvilken OB-sportsdirektør har I sidst været helt oprigtigt og utvetydigt tilfredse med?
                Synters det er fint med et debatforum som dette. Hvor tingene nuanceres, umiddebart meget kritisk overfor JH disposition i forbindelse med tilbuddet til Falk. Men der har været nogle fine bud på hvordan det kunne ende ud med sådan et tilbud, af andre debatører som har argumenteret fint, og virker til at have god indsigt. Syntes dog stadig at det er forkert at spille ud med en lønnedgang Falks meriter taget i betragtning.

                Pilen peger vel lidt mere op for JH, hvis man udelader Falk Gate.

                KN er sikkert det bedste der sket i OB i en lang årrække, vi har fået AK Festersen og Zahore, vores egne unge spillere som Greve Desler, samt andre yngre spillere på vej frem. Det tror jeg KN har en stor del i. Både at integrerer yngre spillere på holdet og give dem tillid så de får en chancen for at præsterer og bryde igennem.

                Hosekræmmer om JH syntes jeg er meget passende i flere sammenhænge, han har i flere tilfældet gået efter den billige handel/løsning med diverse lottekuponer, og sparet nogle små lønkroner, eks. Toppel.

                Håber KN indflydelse vil være så stor er der fremover rammes mere rigtigt når vi køber ind.
                Last edited by Ricardo; 28-02-2016, 11:00.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                  Synters det er fint med et debatforum som dette. Hvor tingene nuanceres, umiddebart meget kritisk overfor JH disposition i forbindelse med tilbuddet til Falk. Men der har været nogle fine bud på hvordan det kunne ende ud med sådan et tilbud, af andre debatører som har argumenteret fint, og virker til at have god indsigt. Syntes dog stadig at det er forkert at spille ud med en lønnedgang Falks meriter taget i betragtning.

                  Pilen peger vel lidt mere op for JH, hvis man udelader Falk Gate.

                  KN er sikkert det bedste der sket i OB i en lang årrække, vi har fået AK Festersen og Zahore, vores egne unge spillere som Greve Desler, samt andre yngre spillere på vej frem. Det tror jeg KN har en stor del i. Både at integrerer yngre spillere på holdet og give dem tillid så de får en chancen for at præsterer og bryde igennem.

                  Hosekræmmer om JH syntes jeg er meget passende i flere sammenhænge, han har i flere tilfældet gået efter den billige handel/løsning med diverse lottekuponer, og sparet nogle små lønkroner, eks. Toppel.

                  Håber KN indflydelse vil være så stor er der fremover rammes mere rigtigt når vi køber ind.

                  Syntes det er tåbeligt at have et generelt lønloft og melde det ud. Hvad hvis eksempelvis en Zahore begynder at præsterer helt vild, og vi har mulighed for en kort kontraktforlængelse og muligheden for at få del i et salg. Skal eks. 50.000 kr mere om måneden være afgørende for at vi beholder ham, eller miste ham til en til en anden dansk klub. Selvfølgelig en meget tænkt situation. Men tåbeligt hvis det kan forholde sig sådan.
                  Zohore er altså solgt til Cardiff

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Zohore er altså solgt til Cardiff
                    Sikke en pinlig forglemmelse tak for rettelsen

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Zohore er altså solgt til Cardiff
                      Teknisk set er han altså solgt til belgiske Kortijk og UDLEJET til Cardiff. ;-)

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Teknisk set er han altså solgt til belgiske Kortijk og UDLEJET til Cardiff. ;-)

                        MvH ChrisOB
                        Men væk er væk.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                          @ChrisOB, Magge, fmpr og resten af de mere Jesper Hansen kritiske.

                          Jeg er ikke Jesper Hansens største fan. På nogle parametre kan jeg godt lide hans stilfærdige stil, på andre parametre kunne jeg bedre lide Brink.
                          (Og så nævner vi ikke ham, der kom der imellem...)

                          Men hvilken OB-sportsdirektør har I sidst været helt oprigtigt og utvetydigt tilfredse med?
                          Nu har jeg fjernet mit JH baromeret, fordi folk tænker det som en entydig kritik af JH. Det er det på ingen måde, min kritik af JH er ligeså meget en symbolsk kritik af ledelsen i OB.
                          Den bestyrelse og direktion vi har lige nu, har været meget meget tæt på at køre denne klub i sænk, vi kunne nemt være rykket ned. Heldigvis, har vores ungdomsafdeling reddet vores røv, sammen med enkelte tilbageværende profiler, plus lidt transferdoping hist og her, ellers kunne det have gået helt galt.

                          Noget af kritikken retter sig naturligvis også mod JH, som jeg synes tager mange fejlbeslutninger og vurderinger, og som ikke rigtigt på noget tidspunkt har vist, at han er den der diamantfinder med det store netværk. Han er god til at holde sin kæft, være tålmodig, og holde på pengepungen som en anden Mads "femøre" Madsen, men derudover virker hen ekstremt afhængig af sin cheftræner, hvilket jo ikke er meningen med en sportschef i mine øjne.

                          Men hvad, selvfølgelig må det være en fordel på den længere bane, at vi har KN og JH sammen, fordi de kender hinanden så godt. Så JH kan da for min skyld godt blive på sin post, nu har han jo også rettet op sin gigantiske brøler, da han fyrede sine scouts, men jeg er ikke imponeret so far over hans virke, fejlene er for mange og for store, og på faktisk mange områder af sit virke, både internt og eksternt.

                          Så det handler om tillid, og min tillid er meget lav pt. hvilket betyder, at den skal rettes op, før jeg synes, han er noget særligt, andre har større tillid. bevares, det betyder jo ingen verdens ting, vi er jo bare ligegyldige debattører allesammen i det store billede. Men der står jeg altså.

                          Synes iøvrigt, at ChrisOBs indlæg er en meget fin afrunding. Jeg er dog ikke helt overbevist om, at det ikke var muligt, at forlænge med Falk et års tid, under de rigtige omstændigheder, det tror jeg faktisk var muligt. Udover det, tilslutter jeg mig indlægget og lader det således også være min afrunding.

                          Comment


                            Jeg har lidt en fornemmelse af, at folk ser mig som en stor fortaler for Jesper Hansen.

                            Jeg har ikke hoppet med på "barometeret", fordi jeg synes det er et lidt misvisende øjebliksbillede, man ikke kan bruge til så meget.

                            Men jeg vil godt lige sige "for the record", at jeg på ingen måde var tilfreds med JHs to første sæsoner i OB. Han var indsat til at implementere en spareplan, og i den sammenhæng blev vores begrænsede midler spildt på talentløse nulboner, som all med den mindst smule kendskab til dansk fodbold kunne se ville falde igennem

                            Kirkeskov er det værste eksempel. Han var et af JHs dyreste indkøb i "spareperioden", og var lige præcis den katastrofe, som alle AGF- og OB-fans sagde han ville blive.

                            Men jeg mener også, at lige så snart der blev lidt penge at gøre med, så steg kvaliteten af indkøbene drastiskt, startende med Zohore. Derefter kom Festersen, Makrini, AK, Izunna, Grytebust og snart Pereira og Kenneth Emil. Det forgange transfervindue er i hvert fald bestået med pil op, omend jeg stadig mener vi burde have "revet plasteret af", og hentet en midterforsvarer.

                            Jeg mener stadig, at fremtiden ser lysere ud end den har gjort længe. Det kan godt være JH ikke er manden der kan løfte os til medaljeniveau, men hvis han og Kent i samarbejde kan bringe os tæt på, så må ledelsen lave en "transfer", når der er råd til det, og hente en sportsdirektør fra en højere hylde.
                            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                            Kluden Krew - O'ense Internationals

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Jeg har lidt en fornemmelse af, at folk ser mig som en stor fortaler for Jesper Hansen.

                              Jeg har ikke hoppet med på "barometeret", fordi jeg synes det er et lidt misvisende øjebliksbillede, man ikke kan bruge til så meget.

                              Men jeg vil godt lige sige "for the record", at jeg på ingen måde var tilfreds med JHs to første sæsoner i OB. Han var indsat til at implementere en spareplan, og i den sammenhæng blev vores begrænsede midler spildt på talentløse nulboner, som all med den mindst smule kendskab til dansk fodbold kunne se ville falde igennem

                              Kirkeskov er det værste eksempel. Han var et af JHs dyreste indkøb i "spareperioden", og var lige præcis den katastrofe, som alle AGF- og OB-fans sagde han ville blive.

                              Men jeg mener også, at lige så snart der blev lidt penge at gøre med, så steg kvaliteten af indkøbene drastiskt, startende med Zohore. Derefter kom Festersen, Makrini, AK, Izunna, Grytebust og snart Pereira og Kenneth Emil. Det forgange transfervindue er i hvert fald bestået med pil op, omend jeg stadig mener vi burde have "revet plasteret af", og hentet en midterforsvarer.

                              Jeg mener stadig, at fremtiden ser lysere ud end den har gjort længe. Det kan godt være JH ikke er manden der kan løfte os til medaljeniveau, men hvis han og Kent i samarbejde kan bringe os tæt på, så må ledelsen lave en "transfer", når der er råd til det, og hente en sportsdirektør fra en højere hylde.
                              Jeg er enig i, at fremtiden f.eks ser lysere ud, end den gjorde for ét år siden. Netop fordi kvaliteten af spillerindkøb er blevet hævet. Men jeg mener kvaliteten af det sportslige håndværk, upåagtet de parametre vores økonomi har sat/satte for udførslen af det håndværk, simpelthen var af en så lav karakter, at man først kan begynde at få tillid til Jesper Hansen, det øjeblik de efterfølgende vinduer får et lavt bundniveau (hvis man kan bruge sådan et udtryk), og de indkøb, der så er blevet foretaget rent faktisk, rent spille - men ikke mindst resultatmæssigt trækker os væk fra de placeringer, vi har befundet os i siden sølv-sæsonerne. Nu har man så en klar ambition om at komme i slutspilshalløjet i næste sæson, og så skal arbejdet også reflektere det. Derfor nytter det ikke, at have nogen af de, synes jeg, største problemer for den sandsynlige succés for projekt OB i TOP 6 næste sæson, rendende rundt i truppen som henholdvis anfører og vice-anfører. Det nytter heller ikke at have en engageret hvirvelvinds-forsvarer med rødt hår rendende rundt, når det forsvaret allermest har brug for er SIKKERHED.

                              Sikkerhed i basen er det allervigtigste for et fodboldhold. Det er selve nøglen til både udvikling og succés, og den skal man begynde at finde lige fra starten af et projekt. Den skal man ikke komme valsende med 3-4 vinduer efter, og så bagefter snakke om at Kryger, Thomas Mikkelsen, Lado og des lige udelukkende var produkter af vores dårlige økonomi (a.k.a the "Man må ku da for fanden kunne finde bedre spillere til samme penge"-paradokset)

                              Så skal man ikke stille ambitioner om top-fodbold i OB i udstilling. Så skal man være ærlige og sige, at økonomien reelt ikke er til det. Men den tror jeg ikke selv på. Det ER muligt at skabe et godt fodboldhold for mindre midler end dem, der er i den økonomiske superliga i Superligaen. AaB har gjort det. FCN har gjort det. Hvorfor gør vi det ikke? Fordi kvaliteten af det arbejde, der bliver udført ikke er til det. Tingene passer ikke sammen. Så kan man så slå koldt vand i blodet, og påpege ting som "processer", og så først fælde den endelige dom, når det ER gået galt.

                              Jeg tror stadig, ikke en meter på, at Jesper Hansen hverken kan bringe os ind i eller tæt på medaljekampen. Den stålfaste tro er selvfølgelig under kraftig indflydelse af, hvad han har udrettet de to sidste vinduer, så vi er ikke nået til "høtyve og fakler" stadiet. Men vi er stadig på stadiet, hvor jeg mener, der ikke er ret mange valide argumenter for, at man bare skal droppe sin mistillid, og lade sig lulle i søvn af indkøb, der ganske rigtigt er gode, men hvis kvaliteter bliver hevet ned af kanaljer som Jonasson, Ari, Lasse, Koval og des lige, som stadig befinder sig i vores klub, og som endnu mere sørgeligt ingen reel konkurrence har. Før til sommer. (Hvilket jeg stadig mener er ALT, ALT, ALT for sent)

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Jeg er enig i, at fremtiden f.eks ser lysere ud, end den gjorde for ét år siden. Netop fordi kvaliteten af spillerindkøb er blevet hævet. Men jeg mener kvaliteten af det sportslige håndværk, upåagtet de parametre vores økonomi har sat/satte for udførslen af det håndværk, simpelthen var af en så lav karakter, at man først kan begynde at få tillid til Jesper Hansen, det øjeblik de efterfølgende vinduer får et lavt bundniveau (hvis man kan bruge sådan et udtryk), og de indkøb, der så er blevet foretaget rent faktisk, rent spille - men ikke mindst resultatmæssigt trækker os væk fra de placeringer, vi har befundet os i siden sølv-sæsonerne. Nu har man så en klar ambition om at komme i slutspilshalløjet i næste sæson, og så skal arbejdet også reflektere det. Derfor nytter det ikke, at have nogen af de, synes jeg, største problemer for den sandsynlige succés for projekt OB i TOP 6 næste sæson, rendende rundt i truppen som henholdvis anfører og vice-anfører. Det nytter heller ikke at have en engageret hvirvelvinds-forsvarer med rødt hår rendende rundt, når det forsvaret allermest har brug for er SIKKERHED.

                                Sikkerhed i basen er det allervigtigste for et fodboldhold. Det er selve nøglen til både udvikling og succés, og den skal man begynde at finde lige fra starten af et projekt. Den skal man ikke komme valsende med 3-4 vinduer efter, og så bagefter snakke om at Kryger, Thomas Mikkelsen, Lado og des lige udelukkende var produkter af vores dårlige økonomi (a.k.a the "Man må ku da for fanden kunne finde bedre spillere til samme penge"-paradokset)

                                Så skal man ikke stille ambitioner om top-fodbold i OB i udstilling. Så skal man være ærlige og sige, at økonomien reelt ikke er til det. Men den tror jeg ikke selv på. Det ER muligt at skabe et godt fodboldhold for mindre midler end dem, der er i den økonomiske superliga i Superligaen. AaB har gjort det. FCN har gjort det. Hvorfor gør vi det ikke? Fordi kvaliteten af det arbejde, der bliver udført ikke er til det. Tingene passer ikke sammen. Så kan man så slå koldt vand i blodet, og påpege ting som "processer", og så først fælde den endelige dom, når det ER gået galt.

                                Jeg tror stadig, ikke en meter på, at Jesper Hansen hverken kan bringe os ind i eller tæt på medaljekampen. Den stålfaste tro er selvfølgelig under kraftig indflydelse af, hvad han har udrettet de to sidste vinduer, så vi er ikke nået til "høtyve og fakler" stadiet. Men vi er stadig på stadiet, hvor jeg mener, der ikke er ret mange valide argumenter for, at man bare skal droppe sin mistillid, og lade sig lulle i søvn af indkøb, der ganske rigtigt er gode, men hvis kvaliteter bliver hevet ned af kanaljer som Jonasson, Ari, Lasse, Koval og des lige, som stadig befinder sig i vores klub, og som endnu mere sørgeligt ingen reel konkurrence har. Før til sommer. (Hvilket jeg stadig mener er ALT, ALT, ALT for sent)

                                MvH ChrisOB
                                Jeg er dybest set enig.
                                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                                Kluden Krew - O'ense Internationals

                                Comment

                                Working...
                                X