Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: BIF - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af CDC5000 Se indlæg
    jeg er ked af det Riffel men du tager faktuelt fejl.
    Se kampen igen, og du vil se han har ret. Det var præcis ligesom Holland under VM, 5-4-1 når man ikke har bolden 3-4-3 når man har bolden.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
      Se kampen igen, og du vil se han har ret. Det var præcis ligesom Holland under VM, 5-4-1 når man ikke har bolden 3-4-3 når man har bolden.
      Så din påstand er at vi når vi forsvarer forsøger at være ikke boldbesiddende men når vi får den vil vi være pasningsstærke og flytte spillet op på deres banehalvdel og fastholde spillet der i en 3-4-3 ? Det er jo ikke hvad der skete i den kamp og er vidst kun noget der kan foregå teoretisk. Vi spiller altså med to wings og to backs i den kamp og laver altså ikke forsvars/angrebs udskiftninger, det er vidst en anden sport. Forskellen ligger i dit spillemæssige zdgangspunkt og det ændre sig altså ikke fordi man erobre bolden. Og drop det Holland snak, fordi du har hørt det i tv.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        Jeg forstår simpelthen ikke, hvad det er du argumenterer for, så?

        Så når man spiller en 5-4-1 med offensive wingbacks, og to kanter der skal trække frem og afslutte, så omstiller man ikke og spiller 3-4-3, når man er i angreb?
        så er det jo fordi du ikke vil forstå eller gi dig. Det er to taktisk forskellige systemer i hele den måde man tænker possesion på ! Er vel ikke så svært.

        Comment


          #34
          jeg er enig med CD, det var mere en 5-4-1 end det var noget andet. Synes det bliver en noget akademisk diskussion om, hvordan taktikken ser ud i bestemte faser, så kan man ligeså godt kalde en 4-4-2 med offensive backs for en 2-4-4.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af CDC5000 Se indlæg
            Så din påstand er at vi når vi forsvarer forsøger at være ikke boldbesiddende men når vi får den vil vi være pasningsstærke og flytte spillet op på deres banehalvdel og fastholde spillet der i en 3-4-3 ? Det er jo ikke hvad der skete i den kamp og er vidst kun noget der kan foregå teoretisk. Vi spiller altså med to wings og to backs i den kamp og laver altså ikke forsvars/angrebs udskiftninger, det er vidst en anden sport. Forskellen ligger i dit spillemæssige zdgangspunkt og det ændre sig altså ikke fordi man erobre bolden. Og drop det Holland snak, fordi du har hørt det i tv.
            Jeg er stadig slet ikke enig med dig, men det behøves vi heldigvis heller ikke at være, så ville det jo være et kedeligt debatforum. Jeg er normalt slet ikke vild med talkombinationer når man snakker fodbold, for der kan være stor forskel på hvordan man står alt efter om man har bolden eller ej. Det jeg ville frem til, er at vi står anderledes på banen når vi har bolden, end når vi ikke har den, og om det så er en 5-4-1 eller 3-4-3 så rykkede vores wingbacks sig i hvert fald op på linje med de centrale midtbanespillere når vi havde bolden (i 1. halvleg, havde ikke bolden nok i anden), og falk og Emil rykkede længere frem på banen. Og det med Holland det, var bare et forsøg på at forklare formationen, og havde ingenting at gøre med, hvordan vi præsterede eller sammenligning i øvrigt.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af CDC5000 Se indlæg
              så er det jo fordi du ikke vil forstå eller gi dig. Det er to taktisk forskellige systemer i hele den måde man tænker possesion på ! Er vel ikke så svært.
              Nej, jeg kan godt se, hvad det er du siger. Jeg er bare ikke enig med dig i, at en 3-4-3 låser et hold fast til en bestemt spillestil.

              Som jeg så kampen, lå vores wingbacks ret fast på midten, og trak kun ned for at forsvare, når der var angreb i deres respektive sider. Allerede dér, kan jeg ikke se, at vi spillede med en fast femmands-backkæde. Derudover lå Falk og Emil længere fremme på banen end de normalt gør, når vi spiller vores 4-4-1-1, og fungerede som de facto angribere. Det galdt både i genpresset og i det offensive spil. Det er derfor jeg kalder det et 3-mands angreb.
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #37
                dagens avis melder at OB "risikerer" at have samtlige spillere klar til BIF kampen inkl. Momo, JBL og Kryger. Eneste lille spørgsmål er hvordan JBLs ankel reagerer på 45 min. kamp i går. Derudover har OB 6 U19 spillere til træningssamling med U20 landsholdet i Svendborg
                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  #38
                  Hold nu op du står tidligt op

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Hold nu op du står tidligt op
                    det hænder 😊
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #40
                      Værsgo Brøndby. OB's taktik 5 dage før

                      http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ge-nyt-korthus

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Værsgo Brøndby. OB's taktik 5 dage før

                        http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ge-nyt-korthus
                        Arh, mon ikke taktikken var rimelig nem at gennemskue uden den artikel? Brøndby kommer nok til at spille på nogenlunde samme måde, uanset hvad. De kan jo ikke sige nej til initiativet på hjemmebane, men de har selvfølgelig også set AaB-kampen og lægger nok Ørnskov op på den defensive.
                        De har en Kahlenberg og nogle kanter med krudt i, som det bliver sindssygt svært at lukke ned for. Især Kahlenberg er møg-god, og man kan ikke lukke alle hans guldafleveringer ned i 90+. Ivan Drago kan naturligvis også altid stange noget ind, så alt i alt tror jeg ikke BIF bliver hverken overraskede eller ændrer taktik pga 5-4-1 hos os. Men der er klart muligheder på kontra, og måske også på dødbolde, hvor de ikke virker så solide igen. Håber på point, men det bliver svært.

                        Comment


                          #42
                          Lad da bare Thomas Frank gå og gruble over den resten af ugen, han har virket mere fjern end Bech har her i starten, så selvom det ikke er den største overraskelse, så er det sikkert nok til at hyle Frank ud af den... :-p
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            #43
                            BIF ved at blive ydmyget .. spiller egentligt bedst men der bliver scoret imod dem på et tyndt frispark og så en ordentlig forsvarsfejl lige før pausen ..
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              BIF ved at blive ydmyget .. spiller egentligt bedst men der bliver scoret imod dem på et tyndt frispark og så en ordentlig forsvarsfejl lige før pausen ..
                              Brugge er helt tydeligt et bedre hold, men holdt igen hele vejen. Synes ikke BIF blev 'ydmyget'; de var bare oppe imod et bedre hold, som udstillede deres svagheder. Hvad kan man lære af den kamp? Kahlenberg er fucking god, og vi skal tage Hobros taktik til os: lad dem spille rundt på midten, sid tæt på kanterne så indlæg bliver dårligst mulige, brems omstillinger med alle midler - og hvis Kahlenberg får bolden, så giv ham noget sukker asap. Han er brøndbys virkelige våben, resten er til at tale med.

                              Comment


                                #45
                                Rygter går på at Thomas Franks sæde skulle være brandvarmt. Hvem ved - måske kan endnu OB-sejr på Vestegnen få den bonus, at BIF-ledelsen overilet fyrer træneren og endnu engang kaster klubben ud i ingenmandsland!

                                Kilden er Morten Crone, BT.

                                Comment

                                Working...
                                X