Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg forstår egentlig godt, delvist, Chris' pointe, trods det er noget hårdt sat op.
    Selvom vi selvfølgelig bakker op om nye spillere og håber det bedste, vil de på en eller anden måde altid være bagud på point fra start. Forventningerne er jo at de slår til, at de kommer ind og bliver en del af det at opnå de nødvendige resultater. De kommer jo ikke sådan rigtig i plus før vi ser det vi forventer og håber på, og at de gør sig fortjent til at få den omtalte credit.... men jeg er da også enig med jer andre i, at den der skepsis ikke behøver være en automatisk reaktion så snart nogen trækker i trøjen. Sund skepsis er fint, og berettiget på mange punkter i OB, men den må ikke blive "fanatisk".
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Jeg forstår egentlig godt, delvist, Chris' pointe, trods det er noget hårdt sat op.
      Selvom vi selvfølgelig bakker op om nye spillere og håber det bedste, vil de på en eller anden måde altid være bagud på point fra start. Forventningerne er jo at de slår til, at de kommer ind og bliver en del af det at opnå de nødvendige resultater. De kommer jo ikke sådan rigtig i plus før vi ser det vi forventer og håber på, og at de gør sig fortjent til at få den omtalte credit.... men jeg er da også enig med jer andre i, at den der skepsis ikke behøver være en automatisk reaktion så snart nogen trækker i trøjen. Sund skepsis er fint, og berettiget på mange punkter i OB, men den må ikke blive "fanatisk".
      Jeg er helt enig med dig.

      Sund skepsis er... sundt.

      Og det giver jo rigtig god mening, at alle i OB naturligvis skal gøre sig fortjent til den kærlighed, man kan få fra byen og fansene. Men at de pr. definition skulle være i minuspoint ved ankomsten, strøg mig i den grad mod hårene.

      Måske kunne vi en eller anden dag tage en snak om de forventninger vi i og omkring OB har til klubben. Det ville godt nok gøre livet lettere, hvis en midterklub ikke konstant skulle leve med et topklub pres fra omgivelserne. Det kan lyde uambitiøst, men vi ER ikke en topklub, og intet i sol, måne og stjerner indikerer, at vi bliver det inden for de næste 10-20 år. Måske vi også forventningsmæssigt både fra fans og ledelse skulle forsøge at bygge noget op nedefra. I stedet for at tro os bedre end de andre 6-10 hold vi rent faktisk kan måle os med.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

        Jeg respekterer din holdning, men jeg synes du er helt galt afmarcheret.

        Jeg har været med OB siden jeg var barn, og det irriterer mig, når det går så galt, som det er gået. Jeg forstår så også, og det er måske bare mig som menneske, at vrede og skuffelse - berettiget som det end måtte være - ikke gør klubben noget godt. Jeg har ret til at føle det, og jeg giver udtryk for det, når det er passende, men så kommer jeg videre og skuer fremad, fordi det ikke gavner nogen som helst, at være sure over, hvad der skete i 2014, 2015, 2016 osv.

        Jeg går ud fra, at næsten alle med undtagelse af et par force majeures gør deres absolut bedste for at præstere på så højt niveau, de kan. Jeg er dog heller ikke blind for, at der er alle mulige årsager til, hvorfor det ikke er faldet ud til vores fordel endnu.

        Så når du kun har total og betingelsesløs skepsis, så er jeg med Simon Voetmann fra SFÅ, når han siger, at alle der bærer striberne per automatik er helte, også dem der har båret dem førhen (med få undtagelser). Dem støtter jeg og ønsker alt det bedste OG jeg vil altid give dem benefit of the doubt.

        Hvis du er træt af dét, så kan du vel også bare holde dig væk?
        Jeg holder mig så også mest væk, netop p.g.a den efter min mening, evindelige og ja, undskyld, lalleglade og misforståede holdning som du og andre ligger for dagen. ;-) Så bare rolig, jeg skal nok holde mig for det meste væk.

        Total og betingelsesløs skepsis synes jeg jo personligt er bedre end at konstant give chancer til mennesker, der ikke har gjort sig fortjent til det.

        Og hvad angår Simon Voetman og din holdning, så kan jeg kun ryste på hovedet over den. Tænk sig at give hvem som helst et helte prædikat, bare fordi de tager en stribet trøje over hovedet. Et helte stempel giver man da ikke ud i flæng, synes jeg. Så den holdning synes jeg er komplet latterlig undskyld jeg siger det.

        Det er som at sprede ben for hvem som helst, der banker på døren og som har en puls. Komplet uforståeligt og utænkeligt for mig at anlægge mig så lalleglad en tilgang til de mennesker, der kommer ind i den klub jeg har fulgt, i tykt og tyndt i over 30 år.

        Men jeg tror, implicit, at du og andre går under den vildfarelse, at betingelsesløs skepsis og negativitet er lig med ingen "rigtig" støtte til klubben og de spillere, der er i klubben. Intet kunne være mere forkert, kan jeg med 120 procent sikkerhed sige; Snarere tværtimod. Man møder op til kampene. Både hjemme og ude. Man synger med. Man klapper af spillerne, man synger deres navn og hey hey hey. Man tager ud for at se træninger og træningskampe, uanset om det er i Hjallelse, Hillerød eller Middelfart. Man deltager i tifo arbejde, og tager afsted til fanarrangementer. Man bruger uendelige masser af tid på at føle, mærke og tale klubben op, uanset hvor dårligt det går.

        Alt dét kan man, også selv om man er skeptisk og negativ. Og dét har jeg det aldeles fint med. For mig hundred gange bedre end bare sige "velkommen til OB. Nu er du min helt" og så er det dét. Hvis du og Voetman siger "De er helte.. med få undtagelser", så vil jeg gerne spørge dig om, hvem eller hvad kan få jer til at fravige fra princippet om at de er helte, bare fordi de tager en stribet trøje på?

        Få hvis man tillader undtagelser i det princip, så er det vel lidt et letkøbt princip. Alle er helte, med undtagelse af... hvem? Enten er de helte eller også er de ikke. Hvis Mason Greenwood f.eks bankede på døren og fik en stribet trøje på. Er dét så undtagelsen?

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

          Jeg er helt enig med dig.

          Sund skepsis er... sundt.

          Og det giver jo rigtig god mening, at alle i OB naturligvis skal gøre sig fortjent til den kærlighed, man kan få fra byen og fansene. Men at de pr. definition skulle være i minuspoint ved ankomsten, strøg mig i den grad mod hårene.

          Måske kunne vi en eller anden dag tage en snak om de forventninger vi i og omkring OB har til klubben. Det ville godt nok gøre livet lettere, hvis en midterklub ikke konstant skulle leve med et topklub pres fra omgivelserne. Det kan lyde uambitiøst, men vi ER ikke en topklub, og intet i sol, måne og stjerner indikerer, at vi bliver det inden for de næste 10-20 år. Måske vi også forventningsmæssigt både fra fans og ledelse skulle forsøge at bygge noget op nedefra. I stedet for at tro os bedre end de andre 6-10 hold vi rent faktisk kan måle os med.
          Se det her kan, undskyld jeg siger det, virkelig pisse mig af. Negativiteten skyldes IKKE noget som helst forventningspres. Det skyldes ene og alene, at intet af det som klubben har lovet eller stillet som målsætning før hver sæson, det er blevet indfriet.

          Det er en gigantisk narresut, på grænsen til en gigantisk stråmand, at antyde at grunden til at folk er negative, det er at VI har for høje forventninger. Det forholder sig stik modsat. DE, klubben, har haft for høje forventninger til egne evner og hvor klubben reelt har befundet sig, og det er dét, som er problemet, og ikke at nogen holder klubben op på egne målsætninger eller har drømme, ikke forventninger til, at vi skal være et tophold.

          Den holdning kan du godt pakke langt væk; den holdt ikke for Jesper Hansen, og den holder ikke for dig.

          Klubben skaber negativiteten, ikke vores egne forventninger.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Jeg forstår egentlig godt, delvist, Chris' pointe, trods det er noget hårdt sat op.
            Selvom vi selvfølgelig bakker op om nye spillere og håber det bedste, vil de på en eller anden måde altid være bagud på point fra start. Forventningerne er jo at de slår til, at de kommer ind og bliver en del af det at opnå de nødvendige resultater. De kommer jo ikke sådan rigtig i plus før vi ser det vi forventer og håber på, og at de gør sig fortjent til at få den omtalte credit.... men jeg er da også enig med jer andre i, at den der skepsis ikke behøver være en automatisk reaktion så snart nogen trækker i trøjen. Sund skepsis er fint, og berettiget på mange punkter i OB, men den må ikke blive "fanatisk".
            Fanatisme driver som regel langt størstedelen af den passion, der skal til for at skabe magiske øjeblikke på og udenfor banen. Så når jeg stiller tingene hårdt op, så handler det om akkumulerede skuffelser og frustrationer, og dér ser jeg altså ikke nogen mellemvej. Hvorfor må en skepsis ikke blive "fanatisk"? Når nogen starter i minus, betyder jo ikke at man ikke byder nogen velkommen og ikke håber med krop og sjæl, at de lykkes. Det betyder: Overbevis mig, og så vil jeg give dig alt. Hvordan er det IKKE en del af en sund skepsis?

            Hvis jeg på forhånd siger at jeg ikke tror en meter på at Søren Krogh kan føre os op i Superligaen igen, betyder det så at jeg håber han fejler, så jeg kan få ret? Nej. Det gør det aldeles ikke. Hvis jeg, på forhånd, siger at jeg synes den og den spiller ikke er god nok til OB, betyder det så at jeg udelukkende vurderer ham ud fra et selvbillede af at vi er en topklub? Nope, heller ikke. Det betyder at jeg vil se faktiske resultater og faktisk indsats, før jeg ændrer min holdning til dem. Imens får de al min støtte på diverse Stadions. Hvordan er dét IKKE en del af en sund skepsis. Selv i min version?

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

              Se det her kan, undskyld jeg siger det, virkelig pisse mig af. Negativiteten skyldes IKKE noget som helst forventningspres. Det skyldes ene og alene, at intet af det som klubben har lovet eller stillet som målsætning før hver sæson, det er blevet indfriet.

              Det er en gigantisk narresut, på grænsen til en gigantisk stråmand, at antyde at grunden til at folk er negative, det er at VI har for høje forventninger. Det forholder sig stik modsat. DE, klubben, har haft for høje forventninger til egne evner og hvor klubben reelt har befundet sig, og det er dét, som er problemet, og ikke at nogen holder klubben op på egne målsætninger eller har drømme, ikke forventninger til, at vi skal være et tophold.

              Den holdning kan du godt pakke langt væk; den holdt ikke for Jesper Hansen, og den holder ikke for dig.

              Klubben skaber negativiteten, ikke vores egne forventninger.

              MvH ChrisOB
              Klubben skaber ingen negativitet. Klubben laver nogle forhold og så vælger du om du vil se det negativt/pessimistist eller positivt/optimistist.

              Men det er valg du laver ikke klubben

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                Se det her kan, undskyld jeg siger det, virkelig pisse mig af. Negativiteten skyldes IKKE noget som helst forventningspres. Det skyldes ene og alene, at intet af det som klubben har lovet eller stillet som målsætning før hver sæson, det er blevet indfriet.

                Det er en gigantisk narresut, på grænsen til en gigantisk stråmand, at antyde at grunden til at folk er negative, det er at VI har for høje forventninger. Det forholder sig stik modsat. DE, klubben, har haft for høje forventninger til egne evner og hvor klubben reelt har befundet sig, og det er dét, som er problemet, og ikke at nogen holder klubben op på egne målsætninger eller har drømme, ikke forventninger til, at vi skal være et tophold.

                Den holdning kan du godt pakke langt væk; den holdt ikke for Jesper Hansen, og den holder ikke for dig.

                Klubben skaber negativiteten, ikke vores egne forventninger.

                MvH ChrisOB
                Som fans og tilhængere har vi de sidste 10 år været skeptiske overfor de udmeldinger klubben er kommet med, de forventninger klubben har stillet fans, tilhængere, sponsorer, medarbejder (eksisterende som kommende), presse, by og branche m.fl. i udsigt.

                Det er klubben der sætter forventningerne, ikke fans og tilhængere ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Å-løb og to gange om dagen træning for spillere:
                  https://fyens.dk/ob/gammel-mestertra...8Gs_5eDb2j-zIg
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                    Å-løb og to gange om dagen træning for spillere:
                    https://fyens.dk/ob/gammel-mestertra...8Gs_5eDb2j-zIg
                    Yes. Som jeg også skrev tidligere så trænede de over 4 timer igår samlet set. Idag var det kun 1 1/2 time med høj intensitet dog

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Yes. Som jeg også skrev tidligere så trænede de over 4 timer igår samlet set. Idag var det kun 1 1/2 time med høj intensitet dog
                      Så Hemmingsen er tilbage i Ådalen

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

                        Klubben skaber ingen negativitet. Klubben laver nogle forhold og så vælger du om du vil se det negativt/pessimistist eller positivt/optimistist.

                        Men det er valg du laver ikke klubben
                        Det er vel hønen og ægget. Som fan reagerer jeg på, hvad klubben skaber af udvikling, resultater og udtryk. Uden fans, er der ingen klub. Så hvis alt, hvad klubben byder på af forhold er et hav af ikke opnåede målsætninger og nu en nedrykning, så er det da i høj grad klubben, der skaber negativiteten, akkurat som de skaber positiviteten ved at levere noget, som vil glæde alle. Du vender, fejlagtigt pyramiden om på hovedet, og tror det er tilhængerne, der skylder klubben; om det så er et positivt eller et negativt udtryk. Det er det ikke. Det er ligesom med alle andre, der forsøger at sælge et produkt. Hvis et firma bliver fanget i at sælge til russerne, så er det da firmaet, der skaber den efterfølgende, negative reaktion. Du kan så vælge at tage de positive briller på, men det overordnede indtryk er at det er firmaet, der har skabt de negative reaktioner. Det er vel meget naturligt at reagere negativt på noget som ER negativt, er det ikke? Vi skal spille 1. Division lige om lidt, selv om klubben har lovet noget andet. Den negative reaktion bliver skabt af andres handlinger. Så at påstå at klubben ikke skaber noget negativt er et, synes jeg, billigt forsøg på, igen, at fratage klubben ansvaret for, at der er nogen, der ikke kan lide dem og ikke stoler en meter på, hvad de siger og gør. Med god grund, i øvrigt.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                          Så Hemmingsen er tilbage i Ådalen
                          Kan godt være at han sagde det. Men så det aldrig rigtig i praksis. Det gør man nu. Og de unge drenge elsker det

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                            Det er vel hønen og ægget. Som fan reagerer jeg på, hvad klubben skaber af udvikling, resultater og udtryk. Uden fans, er der ingen klub. Så hvis alt, hvad klubben byder på af forhold er et hav af ikke opnåede målsætninger og nu en nedrykning, så er det da i høj grad klubben, der skaber negativiteten, akkurat som de skaber positiviteten ved at levere noget, som vil glæde alle. Du vender, fejlagtigt pyramiden om på hovedet, og tror det er tilhængerne, der skylder klubben; om det så er et positivt eller et negativt udtryk. Det er det ikke. Det er ligesom med alle andre, der forsøger at sælge et produkt. Hvis et firma bliver fanget i at sælge til russerne, så er det da firmaet, der skaber den efterfølgende, negative reaktion. Du kan så vælge at tage de positive briller på, men det overordnede indtryk er at det er firmaet, der har skabt de negative reaktioner. Det er vel meget naturligt at reagere negativt på noget som ER negativt, er det ikke? Vi skal spille 1. Division lige om lidt, selv om klubben har lovet noget andet. Den negative reaktion bliver skabt af andres handlinger. Så at påstå at klubben ikke skaber noget negativt er et, synes jeg, billigt forsøg på, igen, at fratage klubben ansvaret for, at der er nogen, der ikke kan lide dem og ikke stoler en meter på, hvad de siger og gør. Med god grund, i øvrigt.

                            MvH ChrisOB
                            Det er stadig et valg om vil se negativt på tingene eller optimistisk. Du ser alt som lort og alt hvad klubben gør som lort og det skal alle andre også mene ellers er de forkert på den.

                            Jeg ser denne nedrykning som den eneste mulighed for at redde klubben. Havde vi overlevet i sidste runde, havde vi jo bare fået et år mere af samme lort serveret. Nu har man faktisk en realistisk chance for at komme helt ind til kernen.

                            Så kan du kalde mig jubel optimist eller urealistisk og mene jeg skal blive væk, men jeg vil hellere se positivt på tingene end konstant at skulle skrive lange lange post med det samme negative galde som du har smidt afsted i en del år nu.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Kan godt være at han sagde det. Men så det aldrig rigtig i praksis. Det gør man nu. Og de unge drenge elsker det
                              Det er helt sikkert også noget Tonni-inspireret. Når man kom i kløerne på ham på de gamle unionshold som knægt, så blev man satme også holdt til. Derfor er de unge nok vant til der hostes lunger ud med jævne mellemrum.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                                Fanatisme driver som regel langt størstedelen af den passion, der skal til for at skabe magiske øjeblikke på og udenfor banen. Så når jeg stiller tingene hårdt op, så handler det om akkumulerede skuffelser og frustrationer, og dér ser jeg altså ikke nogen mellemvej. Hvorfor må en skepsis ikke blive "fanatisk"? Når nogen starter i minus, betyder jo ikke at man ikke byder nogen velkommen og ikke håber med krop og sjæl, at de lykkes. Det betyder: Overbevis mig, og så vil jeg give dig alt. Hvordan er det IKKE en del af en sund skepsis?

                                Hvis jeg på forhånd siger at jeg ikke tror en meter på at Søren Krogh kan føre os op i Superligaen igen, betyder det så at jeg håber han fejler, så jeg kan få ret? Nej. Det gør det aldeles ikke. Hvis jeg, på forhånd, siger at jeg synes den og den spiller ikke er god nok til OB, betyder det så at jeg udelukkende vurderer ham ud fra et selvbillede af at vi er en topklub? Nope, heller ikke. Det betyder at jeg vil se faktiske resultater og faktisk indsats, før jeg ændrer min holdning til dem. Imens får de al min støtte på diverse Stadions. Hvordan er dét IKKE en del af en sund skepsis. Selv i min version?

                                MvH ChrisOB
                                Jamen der er vores indlæg jo langt hen ad vejen i samme retning.

                                Derudover har jeg det også sådan, at enten slår spilleten/træneren/sportsdirektøren/strategien til i den ene eller anden forstand, eller også gør de ikke. Der er ikke rigtig noget midt imellem. Enten er det et brugbart kort, eller så er det ikke. Og indtil de slår til er de jo et eller andet sted i minus. Jeg kan godt se pointen.

                                Der er så bare alligevel en grænse for hvornår det er skepsis, sund eller usund for den sags skyld, og hvornår det er for langt ude og kun for negativitetens skyld.
                                Det er lidt sådan, at havde vi ikke haft internettet til at ytre os online, og i stedet måtte møde fysisk op i den virkelige verden, så ville de her online ytringer kunne overføres til den fysiske verden, som om man mødte op med fakler og høtyve. Den er ikke særligt møntet på dig, men overordnet får den for meget "fakler og høtyve" i vores online univers hver gang vi ansætter nye folk.

                                Og det endda sagt af mig, som ikke lader mig hoppe med på den positive vogn så let.
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X