Oprindeligt indsendt af Kielberg
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sæsonen 2024/2025
Collapse
X
-
- Likes 2
-
Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
Min tandbørste kunne have solgt Minteh.
Der var Bakary Bojang som stædig anbefalede Minteh til OB til vi - som jeg husker efter to prøvetræninger- skrev kontrakt med ham for U19 og at han tidligt fik chancen på førsteholdet under Alm som står for vores største salg
Er sikker på min tandbørste har flere taktiske værktøjer i bagagen.
Tænker selv TB kunne have solgt ham, men til en langt lavere pris. Han har nemlig ikke lavet nogen store salg.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Nej, det kan man ikke. Du finder næppe én, der er uenig.
Skal man kvalificere noget, så vil jeg dog sige, at BW - altså hvis man køber ideen om, at vi skulle være en sælgende klub med stor udskiftning af spillere - må være den historisk dårligste chef hvad rekruttering angår. Selv under de præmisser. Aldrig har jeg set sådan et mismask af brodne kar karaktermæssigt som under ham - både på stab- og spillersiden.
Det lå trods alt næppe i hans jobbeskrivelse - uagtet at det overordnede ansvar selvfølgelig er NTs.
Og det er jo derfor, at mange reagerer, når BW fremhæves for… kommunikation.
Altså, det er jo komplet ligegyldigt, når man ser på, hvad der de facto skete.
Og som man gerne så en anden havde?
MvH ChrisOB
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg
Har Kim Brink smadret klubben, var det ikke netop ham der byggede det op først i dette årtusinde?
Jeg ønsker ham så meget tilbage, at man lader sådan en kapacitet gå fatter jeg ikke.
Det er et kludetæppe af beslutninger fra en lang række mennesker, startende med den øverste i hierarkiet og forplantende sig videre til overforbrug, ødelæggelse af trænings og klubkultur, og sidenhen et væld af fejlslutninger i både sportslige beslutninger og kommunikationen, der absolut intet godt har bragt OB.
Så jo, Kim Brink er, hvorend en stor legende og foregangsmand han stadig var og er, medskyldig i vores deroute. Fordi han tog del i et overforbrug, hvor vi fik de mest dyrtkøbte sølvmedaljer og europæiske oplevelser i klubbens historie.
Så jo, Kim Brink har både været med til at opbygge og smadre OB. Han blev OSE-ficeret så at sige. Fuldstændigt opslugt i en koncern og én mands luftige ideer om at kopiere Flemming Østergaard, og så efterfølgende famle i total blinde, da det IKKE kastede de dér 3 mesterskaber og 2 CL deltagelser inden 2015 af sig.
Til det punkt hvor selv en outsourcing omkring valget af træner og sportsdirektør også blev en gigantisk fiasko.
Jeg elsker Kim Brink, som enhver anden OB fan med respekt for sig selv bør gøre imo, men han blev medskyldig i en langsom proces, hvor alle æg der blev smidt i én kurv og forvandlede vores klub til et vedhæng til en koncern, de blev godt og grundigt smadret og endte med den uundgåelige nedrykning.
MvH ChrisOB
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
Så tænker jeg at du skulle tilbyde OB at låne din tandbørste - vi skal have solgt Slots m.fl. og den kan tilsyneladende det der med gode priser
At sælge Minteh hvor var nu ikke en svær opgave med alle de interesserede klubber. Slots er der langt mere problematisk med den situation hvor kontrakten løber ud og Slots- lejren nægtede et salg sidste sommer og er åbenbart hverken interesseret i salg eller forlængelse men bygger vel på de økonomiske fordele de kan få når kontrakten bare løber ud.
I øvrigt er det en af de få ting jeg vil takke Alm for i hans tid i OB: at give Minteh chancen tidligt.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
Min tandbørste kunne have solgt Minteh.
Der var Bakary Bojang som stædig anbefalede Minteh til OB til vi - som jeg husker efter to prøvetræninger- skrev kontrakt med ham for U19 og at han tidligt fik chancen på førsteholdet under Alm som står for vores største salg
- Likes 2
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Så vidt jeg ved var det ikke han der solgte ham til Newcastle.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlægJeg tror nu snarere NT retter sin tak mod ham der scoutede Minteh.
Måske OB skulle lave et mere formelt samarbejde med ham.
Håber også TB og Nagel har kontakt med Kim Brink i forhold til hans arbejde med talenter i Nigeria.
Leave a comment:
-
Jeg tror nu snarere NT retter sin tak mod ham der scoutede Minteh.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Nej, det kan man ikke. Du finder næppe én, der er uenig.
Skal man kvalificere noget, så vil jeg dog sige, at BW - altså hvis man køber ideen om, at vi skulle være en sælgende klub med stor udskiftning af spillere - må være den historisk dårligste chef hvad rekruttering angår. Selv under de præmisser. Aldrig har jeg set sådan et mismask af brodne kar karaktermæssigt som under ham - både på stab- og spillersiden.
Det lå trods alt næppe i hans jobbeskrivelse - uagtet at det overordnede ansvar selvfølgelig er NTs.
Og det er jo derfor, at mange reagerer, når BW fremhæves for… kommunikation.
Altså, det er jo komplet ligegyldigt, når man ser på, hvad der de facto skete.
Vi har vel aldrig haft en sportsdirektør der har genereret flere penge ned i Thorborgs pengetank.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Hvis du tænker mig blandt de yngre fans - så bukker og takker jeg - det sker ikke hver dag
Men jeg kender skam godt KB som ungdomstræner - jeg spillede jævnligt mod dem han trænede i de år - og du har helt ret han skabte nye standarder og resultater i OB´s ungdomsafdeling og hans første år som cheftræner i OB var også en videreførsel af dette.
Jeg sigtede til hans epoke som sportsdirektør - da det vel er den rolle han realistisk kan komme tilbage til - trænerdagene er nok passe for Brink.
Jeg var heller ikke vild med ham som sportsdirektør, men vil alligevel altid - som nævnt - huske de europæiske kampe. Det var noget særligt.
Leave a comment:
-
KB var fuldstændigt revolutionerende som ungdomstræner i OB. Den del glemmer mange yngre fans.
Måden han drev OB på i årene som ‘FCK-light’ var ikke mig - overhovedet - men jeg kan heller ikke modsige mig at vores europæiske kampe i dén periode sgu bare var noget særligt.
Men jeg kender skam godt KB som ungdomstræner - jeg spillede jævnligt mod dem han trænede i de år - og du har helt ret han skabte nye standarder og resultater i OB´s ungdomsafdeling og hans første år som cheftræner i OB var også en videreførsel af dette.
Jeg sigtede til hans epoke som sportsdirektør - da det vel er den rolle han realistisk kan komme tilbage til - trænerdagene er nok passe for Brink.
Leave a comment:
-
Tja - Kim Brink lavede sine resultater på et budget som var det 2. største i Superligaen og OB var på det tidspunkt garant for betydelige underskud på driften - det var ikke blevet ved med at gå. Samtidig var satsningen på rutine vel større end nogensinde ( var det ikke KB med citatet "en superliga spiller er min 27 år og har spillet min 200 førsteholdskampe" ?) At man manden gøres til en guru og en legende tvivler jeg på har bund i virkeligheden - der er vel en årsag til at ham og NT ikke er bon kammerater ?
Måden han drev OB på i årene som ‘FCK-light’ var ikke mig - overhovedet - men jeg kan heller ikke modsige mig at vores europæiske kampe i dén periode sgu bare var noget særligt.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg
Har Kim Brink smadret klubben, var det ikke netop ham der byggede det op først i dette årtusinde?
Jeg ønsker ham så meget tilbage, at man lader sådan en kapacitet gå fatter jeg ikke.
- Likes 1
Leave a comment:
Leave a comment: