Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

Du har muligvis ret i, at der ikke er den store grund til at gå i panik, men der er også andre modstandere i slutspillet end Horsens og Fredericia.
    Man kan sagtens argumentere for, at spillet har haltet i længere tid, men pointsmæssigt begyndte det at gå galt for os, da Bonde blev skadet i runde 17.
    Efter 16 runder, var OB 15 points foran nr. 3. Nu er vi 15 points foran nr. 6.
    Hvis vi nu for sjovs skyld regner med, at alle holdene i slutspillet fortsætter med samme pointgennemsnit, som man har opnået i de seneste 6 kampe, så ville man få følgende fiktive slutstilling:
    Horsens 62
    OB 59
    Hvidovre 58
    Fredericia 55
    Kolding 51
    Esbjerg 44
    Konklussion: OB rykker op. Ingen grund til panik!

Og så måske alligevel lidt. Vores gloværdige pointhøst er kommet i kampe mod Kolding og 5 hold, der alle er endt i nederste halvdel.
    Spillemæssigt kan man vel heller ikke ligefrem sige, at vores formkurve er opadgående.
    Det kan godt være, vi kan få en sejr i ny og næ, men det er godt nok svært at vælge en kamp, der vil være "3 sikre points".
    Midtbanen sejler (i bedste fald) eller er vel nærmest ikke-eksisterende. Vi spiller bolden lidt rundt og på tværs nede i forsvaret. Kommer vi over midten, så taber vi den alt for let, og vinder INGEN andenbolde. Holdet spiller som en pose nødder, og trænerteamet lærer absolut ingenting af det.
    Muligvis er der ikke den store grund til panik, men alligevel går vores trænerteam i panik flere gange i hver kamp.

Jeg tror da sådan set også mest på, at vi rykker op, men forstår ikke helt, hvordan du kan være SÅ rolig.
    SK tager allerede nu “sjove” beslutninger og jeg frygter at når modstanderne kommer tættere på panikker det mere … frygter at endnu et forspring bliver sat over styr når OB skal spille mod de øvrige top6 hold ..

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Vi har ligaens bedste målmand, ligaens bedste forsvar, ligaens bedste angriber.
    Midtbanen er TB ansvar. Han har fejlet big time. Fik man virkelig så mange penge for Manneh man ikke kunne sige nej?

Største problem ligger dog på træner posten. Manden er flink som dagen er lang. Men der er vel minimum 6-8 trænere i ligaen der får mere ud af deres spillematriale.

Thorborg går meget op i at spille til par. Det gør vi stadig ikke pt. Vel at mærke i nordicbet ligaen. Der er absolut ingen udvikling i spillet, og synes spillene virker forvirrede, hvilket vi dårligt kan klandre dem.

Jeg synes man bør skifte træner nu så han har slutspillet til at vurdere truppen. Tror bare der er behov for at ryste posen nu inden det er for sent.
    Vi er i krise og skal hurtigst muligt ud af den.
    Jeg er ligeglad med ligaens bedste den ene og den anden. Det er HOLDET der ikke fungerer som en organisme. Det har det kun gjort i 7-8 kampe de sidste 5-6 år, da vi havde Gigovic og Tverskov på midten samtidig. Den bedste midtbane-duo i 14 år i OB. De to bandt med deres kvalitet holdet sammen, så det var et HOLD.

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Enig . Der er for mange spillere i truppen som knap har niveau til NB-ligaen, og slet ikke til superligaen.
    Hvis man går og bilder sig ind, at Bonde, Tribul, Gomez, og Adam har niveau til at være bærende spillere, i en trup med unge nogenlunde talentfulde spillere, så tror jeg man får en brat opvågning når vi møder hold som Viborg, Randers og Silkeborg . De er langt bedre sammensat end vores, både i trup, trænerstaben, og ledelsen.

Vi kommer aldrig videre, så længe vores indkøb kun lige kan være med på Superliga niveau. Vi skal væk fra at hente spillere, som har været okay i Viborg, Sønderjyske, eller Horsens, men er på vej ud derfra. Så kommer de hertil, og gør det okay. Spillere som har været fint fungerende, uden at shine i en godt sammensat trup, bliver jo ikke forvandlet til bærende spillere, i en skævt sammensat trup.
    Vi har selv gjort os så uattraktive at det kommer til at tage mange år, meget held og/eller rigtig mange penge som vi kan overbetale spillere med, så de kan overtales til OB. Jeg må sige at jeg er meget skeptisk på OBs fremtid.

Leave a comment:

• Henning001
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Jeg forstår stadigvæk ikke panikken over at vi ikke rykker op. Endnu

Kan Horsens hente 10p på 10 kampe? Hmmm. Måske. De har momentum. Men det vil jo nok også kræve at de får en del point over Fredericia

Det var en kæmpe bet at Fredericia får 3p i dyb overtid. Det ødelagde klart aftenen for mig. Men det lyder ikke til at de er særlig gode pt og det er svært at se dem få 20-22 point i de sidste kampe hvis vi fortsætter med at være ringe. Vi skal jo nok få lidt sejre hist og pist

Men vi spiller dårligt og det er simpelthen alt for ringe det der foregår. Men OB har kun sig selv at takke ved at svække truppen så meget som de har gjort. Den midtbane er skandaløst ringe
    Du har muligvis ret i, at der ikke er den store grund til at gå i panik, men der er også andre modstandere i slutspillet end Horsens og Fredericia.
    Man kan sagtens argumentere for, at spillet har haltet i længere tid, men pointsmæssigt begyndte det at gå galt for os, da Bonde blev skadet i runde 17.
    Efter 16 runder, var OB 15 points foran nr. 3. Nu er vi 15 points foran nr. 6.
    Hvis vi nu for sjovs skyld regner med, at alle holdene i slutspillet fortsætter med samme pointgennemsnit, som man har opnået i de seneste 6 kampe, så ville man få følgende fiktive slutstilling:
    Horsens 62
    OB 59
    Hvidovre 58
    Fredericia 55
    Kolding 51
    Esbjerg 44
    Konklussion: OB rykker op. Ingen grund til panik!

Og så måske alligevel lidt. Vores gloværdige pointhøst er kommet i kampe mod Kolding og 5 hold, der alle er endt i nederste halvdel.
    Spillemæssigt kan man vel heller ikke ligefrem sige, at vores formkurve er opadgående.
    Det kan godt være, vi kan få en sejr i ny og næ, men det er godt nok svært at vælge en kamp, der vil være "3 sikre points".
    Midtbanen sejler (i bedste fald) eller er vel nærmest ikke-eksisterende. Vi spiller bolden lidt rundt og på tværs nede i forsvaret. Kommer vi over midten, så taber vi den alt for let, og vinder INGEN andenbolde. Holdet spiller som en pose nødder, og trænerteamet lærer absolut ingenting af det.
    Muligvis er der ikke den store grund til panik, men alligevel går vores trænerteam i panik flere gange i hver kamp.

Jeg tror da sådan set også mest på, at vi rykker op, men forstår ikke helt, hvordan du kan være SÅ rolig.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Enig . Der er for mange spillere i truppen som knap har niveau til NB-ligaen, og slet ikke til superligaen.
    Hvis man går og bilder sig ind, at Bonde, Tribul, Gomez, og Adam har niveau til at være bærende spillere, i en trup med unge nogenlunde talentfulde spillere, så tror jeg man får en brat opvågning når vi møder hold som Viborg, Randers og Silkeborg . De er langt bedre sammensat end vores, både i trup, trænerstaben, og ledelsen.

Vi kommer aldrig videre, så længe vores indkøb kun lige kan være med på Superliga niveau. Vi skal væk fra at hente spillere, som har været okay i Viborg, Sønderjyske, eller Horsens, men er på vej ud derfra. Så kommer de hertil, og gør det okay. Spillere som har været fint fungerende, uden at shine i en godt sammensat trup, bliver jo ikke forvandlet til bærende spillere, i en skævt sammensat trup.
    Derudover er det en falliterklæring at stille op med 6 udlændinge i nordicbet ligaen. Troede vi skulle satse på akademiet.
    Men det er som sædvanlig varm luft fra den siddende sportsdirektør eller hvad han nu kalder sig.

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Jeg vil godt se den træner der kan få de spillere, som enten er uerfarne på voksen niveau eller slet ikke er midtbanespillere til at fungere. Ikke dermed sagt at SK skal blive. Men tro ikke at en ny træner lige får det til at virke på 5 kampe uden tilførsel af 1-2 kvalitets spillere til midtbanen. Inkl en ny 6er. Når Trybull er dårlig er han virkelig dårlig. Vi har intet alternativ.

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Midtbanen er TB ansvar. Han har fejlet big time. Fik man virkelig så mange penge for Manneh man ikke kunne sige nej?

Største problem ligger dog på træner posten. Manden er flink som dagen er lang. Men der er vel minimum 6-8 trænere i ligaen der får mere ud af deres spillematriale.

Thorborg går meget op i at spille til par. Det gør vi stadig ikke pt. Vel at mærke i nordicbet ligaen. Der er absolut ingen udvikling i spillet, og synes spillene virker forvirrede, hvilket vi dårligt kan klandre dem.

Jeg synes man bør skifte træner nu så han har slutspillet til at vurdere truppen. Tror bare der er behov for at ryste posen nu inden det er for sent.
    Jeg vil godt se den træner der kan få de spillere, som enten er uerfarne på voksen niveau eller slet ikke er midtbanespillere til at fungere. Ikke dermed sagt at SK skal blive. Men tro ikke at en ny træner lige får det til at virke på 5 kampe uden tilførsel af 1-2 kvalitets spillere til midtbanen. Inkl en ny 6er. Når Trybull er dårlig er han virkelig dårlig. Vi har intet alternativ.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Det som kan få det til at ramle helt, er i min optik, hvis de andre henter 4-6 point på os de næste tre kampe. Så er det nærmest kun et nederlag til en af top 3 klubberne og vi er hentet. Jeg tror ikke holdet har modstandskraften til at bevare roen.
    Hvis de sejre du taler om kommer i de næste to-fire runder, så tror jeg på dig. Men hvis de ikke kommer der, kommer de måske slet ikke og så rykker ikke op.
    EDIT: det er min forudsigelse at spillet ikke bliver bedre de næste 10 kampe, da SK ikke har de spillere i truppen mere til at få den midtbane til at fungere. Det ser jo helt forkert ud i hele 1. Halvleg i går. Der er et stort tomt område lige over midten af banen, når vi har bolden på kanten. Ingen spiller tilbyder sig i det rum. Samtidig bliver Trybulll bare ringere og ringere. Som jeg har sagt hele tiden: når han ikke spiller på absolut topniveau er han ikke god nok til superligaen.

Leave a comment:

• claudes1
    replied

Kan Horsens hente 10p på 10 kampe? Hmmm. Måske. De har momentum. Men det vil jo nok også kræve at de får en del point over Fredericia

Det var en kæmpe bet at Fredericia får 3p i dyb overtid. Det ødelagde klart aftenen for mig. Men det lyder ikke til at de er særlig gode pt og det er svært at se dem få 20-22 point i de sidste kampe hvis vi fortsætter med at være ringe. Vi skal jo nok få lidt sejre hist og pist

Men vi spiller dårligt og det er simpelthen alt for ringe det der foregår. Men OB har kun sig selv at takke ved at svække truppen så meget som de har gjort. Den midtbane er skandaløst ringe
    Det som kan få det til at ramle helt, er i min optik, hvis de andre henter 4-6 point på os de næste tre kampe. Så er det nærmest kun et nederlag til en af top 3 klubberne og vi er hentet. Jeg tror ikke holdet har modstandskraften til at bevare roen.
    Hvis de sejre du taler om kommer i de næste to-fire runder, så tror jeg på dig. Men hvis de ikke kommer der, kommer de måske slet ikke og så rykker ikke op.
    EDIT: det er min forudsigelse at spillet ikke bliver bedre de næste 10 kampe, da SK ikke har de spillere i truppen mere til at få den midtbane til at fungere. Det ser jo helt forkert ud i hele 1. Halvleg i går. Der er et stort tomt område lige over midten af banen, når vi har bolden på kanten. Ingen spiller tilbyder sig i det rum. Samtidig bliver Trybulll bare ringere og ringere. Som jeg har sagt hele tiden: når han ikke spiller på absolut topniveau er han ikke god nok til superligaen.
    Last edited by claudes1; 15-03-2025, 08:14.

Leave a comment:

• retep
    replied
    Vi skulle have gjort som Horsens og hentet DN. Der skal simpelthen noget attitude ind på det hold. Er træt af at se på det hold, der ikke kæmper så blodet flyder. Hvorfor skal vi altid på badeferie sydpå i vingeroptakten. Vi starter altid med at underpræstere i foråret. Man skulle simpelthen tage ud på en mark i Thy og øve førstegangsafleveringer.

Absolut intet har forandret sig til det bedre; hverken kultur, spil, osv.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Har været skeptisk fra dag et. Men lovede mig selv at give SK chancen. En blind kan jo se det ikke går.
    Det sejler i øst og vest alt hvad han rør ved.
    Håber virkelig han bliver fyret i morgen. Ellers risikerer vi at smide en stensikker oprykning.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Ja. Man gav en glimrende chance væk at spille os ind for Superligaen. Et hold uden midtbane er et ikke-hold.
    Vi har ligaens bedste angriber, bedste midtforsvar og bedste backs. Men hvad hjælper det hvis man ikke kan binde det tilsammen?
    Beslutningerne i vintervinduet ikke at erstatte Bonde og at sælge Manneh tolkede som at Martin og Jensen er klar til at overtage bærende roller - sikker med lidt udfald her og der men at de blev set som startspiller. Og så sidder Martin på bænken og Jensen får det sidste kvarter i dag. Owusu er fast mand på midtbanen og starter med Grubbe. Vi starter kampen med fire backs og kun en central midtbanespiller på banen. Senere kommer Bojang ind som 8er... Det er ja håbløst.
    helt enig - og at Juul Sandberg også var noget tættere på. Og de er jo ikke i nærheden...eller det kan vær de er - men Krogh bringer dem ihvertfald ikke

Syntes også vi hørte om hvor godt Grubbe gjorde det centralt, det samme med Owusu - altså han gør det da ok, men det er jo også en ny plads for ham...har man virkelig bare håbet det ville gå - bare de lige fik de uger i opstarten til at spille sig sammen? Eller har man bare lavet en massiv fejlkalkulation?

Leave a comment:

• jojo
    replied
    Alle med bare en smule forstand på fodbold kan se den er helt gal, mit bud er, at træneren er skiftet ud inden næste turneringskamp. Det sejler rundt uden struktur, der skiftes i øst og vest, og værst af alt der skiftes i klynger når holdet har momentum. Der skal en rolig hånd på det der, desværre har SK ikke niveauet til at være cheftræner, kan ellers godt lide ham. Men nøjagtig som man forventede en udvikling på holdets spil og udtryk i en lavere række, så forventede man også en udvikling på træneren. Han spillede OB ned i næstbedste række, og det er i hvert fald der eller derunder ham hører til. OB skal simpelthen have en ordentlig træner.
    Last edited by jojo; 14-03-2025, 23:19.

Leave a comment:

• andlox
    replied

Ja. Man gav en glimrende chance væk at spille os ind for Superligaen. Et hold uden midtbane er et ikke-hold.
    Vi har ligaens bedste angriber, bedste midtforsvar og bedste backs. Men hvad hjælper det hvis man ikke kan binde det tilsammen?
    Beslutningerne i vintervinduet ikke at erstatte Bonde og at sælge Manneh tolkede som at Martin og Jensen er klar til at overtage bærende roller - sikker med lidt udfald her og der men at de blev set som startspiller. Og så sidder Martin på bænken og Jensen får det sidste kvarter i dag. Owusu er fast mand på midtbanen og starter med Grubbe. Vi starter kampen med fire backs og kun en central midtbanespiller på banen. Senere kommer Bojang ind som 8er... Det er ja håbløst.

Leave a comment:

• mhbp
    replied

det må vi da håbe - lige nu har jeg godt nok svært ved at se hvor det skal komme fra. Får vi Grot op i omdrejninger kan det få stor betydning. Men det er helt klart inde centralt vi har problemer - får flash backs til sidste år med Al Hajj der skulle være 8'er - det var det store nummer...indtil det gik i sig selv igen. Nu prøver man Owusu, og Grubbe skal også spille...og nu Bojang (altså han gjorde da hverken værre eller bedre end de andre) men underligt han pludselig skal ind.

Der er 10 kampe igen - og det bør være muligt at hente de point der skal til. Men hvad hvis resultaterne ikke lige flasker sig bare de to første runder - så kan det hurtigt ende i panik fordi man er ved at smide det hele væk - så kan det godt være der er 8 runder tilbage til at rette op på det - men kan (og skal man) så holde hovedet koldt?

Helt overordnet så bliver min tiltro til Krogh bare mindre og mindre...tvivler simpelthen på han formår at vende skuden

Leave a comment:

Working...
X