TBs pointe med træningsforholdene er, at det for nuværende - desværre - er et vilkår, og derfor fjerner det fokus at tale om det hele tiden. I stedet skal vi oparbejde en hårdhed og en “vi vinder sgu alligevel-attitude”.
Det følger jeg egentligt fint. TB er uden tvivl enormt træt af forholdene, og jeg håber, at han internt presser på. Jeg nægter at tro på, at man ikke kan give Ådalen den helt store tur - kommune og forhold til trods - hvis viljen og pengene virkelig er til stede.
Men jeg forstår også fint jeres anke.
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sæsonen 2024/2025
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Polle Se indlægHar svært ved at formulere det præcist, men jeg er overvejende positiv omkring Troels.
Jeg føler mig overbevist om, at han har skabt en mere harmonisk gruppe, både på banen og i staben. Det er noget han har skabt. Den synes jeg ikke man kan tage fra ham.
Nu skal vi så løftes ind i superligaen igen og opnå et niveau, hvor vi ikke er en af de 2-3 første, der nævnes som nedrykningskandidat. Det skal gøres nu i dette vindue og i det næste. Det hele kan ikke vente til sommer.
Stort fokus på transition, det giver mening. Vi har hele fyn at rekruttere fra. Vi har også en velfungerende ungdomsafdeling allerede. Det er et område der skal dyrkes, det giver mening også i forhold til, at forsætte med at være en harmonisk trup.
Vi har været lort i over 10 år, jeg har ikke brug for meldinger om top6 inden en specifik dato. Synes det er klogt af Troels. Han vil jo også derhen, på et tidspunkt.
Lidt malurt. Troels er dygtig til, at kommunikere, derfor ærgrer det mig lidt, at han stanger et “Djemba-Djemba kort” ud i interviewet med SFÅ, det var ikke nødvendigt, det var lidt plat. Jeg kan heller ikke lide kommunikationen omkring Slots, hvorfor siger man ikke bare “vi tænker på, hvad der er bedst både på kort og langt sigt”. I stedet for at sige Slots ikke er en af de to bedste centerbacks, det ved alle jo, at han er. Derfor kan det jo godt give mening at spille Gomez, for han skal være så klar som mulig, til næste sæson. Så er der det omkring træningsfaciliteter. Jeg sidder med en fornemmelse af Niels har givet Troels et diktat, fordi Niels vil presse kommunekassen, igen. Det var meget overraskende at Troels ikke synes det var interessant, allerede på første arbejdsdag. Der må stikke noget under.
Jeg er også overrasket over kommunikationen omkring træningsfaciliteter, når han samtidig plædere for at vi som hold skal blive bedre via arbejdet på træningsbanen. Vi er fortsat i en situation, hvor vi iler odense kommune rundt for at finde bare en anstændig træningsbane i de kolde måneder. Det kan og skal man være kategorisk kritisk overfor. Der er noget mystisk ved Troels måde at angribe spørgsmål i den henseende på jeg heller ikke kan gennemskue.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
Der bliver fra TB’s side ihvertfald ikke lagt skjul på at OB er en uattraktiv klub pt. for spillere, fordi vi er i NordicBet ligaen.
Fint nok at vi skal være Danmarks bedste til transission, men det er så også et vanskeligt parameter at måle på. Men den kan jeg godt købe ind på, hvis bare det følges op med handling.
TB bruger meget tid på at snakke om at vi skal forbedre forudsætningerne for denne transision, men jeg synes det er ærgerligt at han så nægter at tale om vores træningsfaciliteter, da dette i mine øjne er det åbenlyse parameter vi som klub kan forbedre os på pt. nu hvor vi ifølge TB er så lavt i hierakiet på transfermarkedet.
Man kan roligt sige han ikke er den fødte billetsælger.
Han slutter så lige af med at sige han ikke gider høre mere om dårlige faciliteter. Tak for kaffe.
- Likes 5
Leave a comment:
-
Hørte lige i Medianos 1.division udsendelse, at FCN skulle havde budt på Luca i sommer, som afløser for Harder.
Sammenholdt med at Owuso også havde tilbud fra superligaen i sommer.
Så må Troels alligevel være dygtig til at sælge projektet internt, siden de begge er blevet, uden brok og som klare profiler.
Jeg har de på samme måde som nogle af jer andre, at jeg er positiv stemt overfor Trols og projektet, men ikke solgt 100%.
Der er stadig nogle trælse vendinger og kommunikation der er svært at døje, som f.eks:
Ja alle der holder med OB må og SKAL være skuffede over at spille 3-3 mod B93 på hjemmebane, især når de var inde i en super dårlig stime.
Og det er upåagtet om man har 2 eller 5 talenter på banen.
Nej der er ingen der forventer at OB skal hente Djemba-Djemba eller Caroll til sommer.
Langt de fleste fans er bare mættet af lotto kuponer og for dårlige spillere, tror jeg snakker for mange, når jeg siger at man gerne ser et par sikre superliga spillere med niveau til top 5-8 træde ind af døren til sommer.
Og så den sidste, som for mig er den værste.
Jeg er så evindelig træt af at høre at OB har de mest kritiske fans i kongeriget Danmark.
Det er simpelthen noget, som de har fået talt hinanden op i nede i ådalen.
Forventningerne og kravene er mindst lige så store i alle andre traditionsklubber i Skandinavien, uanset om det er Aab, AGF, eller Goteborg
- Likes 8
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg
Jeg følte mig faktisk opløftet efter Troels' optræden i SFÅ.
Hvis man faktisk gør det man siger, så tror jeg vi er på vej et bedre sted hen.
Min opløftede tro til projektet skal måske findes i at jeg ikke arbejder med marketing og kommunikation, men med mennesker.
Jeg ved hvor meget det kan løfte og ændre, hvis der er den rette moral i et team - og omvendt hvor meget det kan ødelægge hvis det modsatte er tilfældet.
Jeg er dog gerne floskler som “vi skal træne os bedre” foruden. Den slags gav måske mening for 25 år siden. Ikke i 2024.
- Likes 5
Leave a comment:
-
Har svært ved at formulere det præcist, men jeg er overvejende positiv omkring Troels.
Jeg føler mig overbevist om, at han har skabt en mere harmonisk gruppe, både på banen og i staben. Det er noget han har skabt. Den synes jeg ikke man kan tage fra ham.
Nu skal vi så løftes ind i superligaen igen og opnå et niveau, hvor vi ikke er en af de 2-3 første, der nævnes som nedrykningskandidat. Det skal gøres nu i dette vindue og i det næste. Det hele kan ikke vente til sommer.
Stort fokus på transition, det giver mening. Vi har hele fyn at rekruttere fra. Vi har også en velfungerende ungdomsafdeling allerede. Det er et område der skal dyrkes, det giver mening også i forhold til, at forsætte med at være en harmonisk trup.
Vi har været lort i over 10 år, jeg har ikke brug for meldinger om top6 inden en specifik dato. Synes det er klogt af Troels. Han vil jo også derhen, på et tidspunkt.
Lidt malurt. Troels er dygtig til, at kommunikere, derfor ærgrer det mig lidt, at han stanger et “Djemba-Djemba kort” ud i interviewet med SFÅ, det var ikke nødvendigt, det var lidt plat. Jeg kan heller ikke lide kommunikationen omkring Slots, hvorfor siger man ikke bare “vi tænker på, hvad der er bedst både på kort og langt sigt”. I stedet for at sige Slots ikke er en af de to bedste centerbacks, det ved alle jo, at han er. Derfor kan det jo godt give mening at spille Gomez, for han skal være så klar som mulig, til næste sæson. Så er der det omkring træningsfaciliteter. Jeg sidder med en fornemmelse af Niels har givet Troels et diktat, fordi Niels vil presse kommunekassen, igen. Det var meget overraskende at Troels ikke synes det var interessant, allerede på første arbejdsdag. Der må stikke noget under.
- Likes 3
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Hvad ved du om det?
TB udtaler, at kulturen - som benævnes som destruktiv under BW - at vendt på rekordfart. At være en del af et ordentligt omklædningsrum - mon ikke det betyder noget for dem type af spillere, vi gerne vil tiltrække?
Det tror jeg.
Hvis man faktisk gør det man siger, så tror jeg vi er på vej et bedre sted hen.
Min opløftede tro til projektet skal måske findes i at jeg ikke arbejder med marketing og kommunikation, men med mennesker.
Jeg ved hvor meget det kan løfte og ændre, hvis der er den rette moral i et team - og omvendt hvor meget det kan ødelægge hvis det modsatte er tilfældet.
- Likes 4
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
Sikkert ikke. Der er også absurde mængder inkompetence i Fodbolddanmark ;) Jeg kan slet ikke se, hvad det er, Troels Bech bidrager med. Bortset fra lidt underfundig lune, som efterhånden er så gammel, at den blev serveret til Grauballemandens konfirmation. Hvor mønstrer I dog den tillid fra? Han kunne da i det mindste være en dygtig kommunikator, men det er jo heller ikke tilfældet. Det lugter mest af alt af, at Thorborg brændte nallerne, da han begav sig ud på dybt vand, og derfor måtte han sgu hellere lige ringe til Troels. En "sikker" havn.
Det er klart et spørgsmål om personlig præference, men jeg mener oprigtigt ikke, at Troels Bech excellerer på ét eneste område. Måske er han god med sponsorer, men det rager mig sgu ærlig talt en papand. Men du understreger i øvrigt hele min pointe; man har fuldkommen resigneret. "Det kan vi ikke". Det er sgu ikke omverdenenes skepsis, der er drænende imo. Det er snarere ledelsens fuldstændige mangel på virkelyst. Og så hiver du også Djembe-Djemba frem - endnu én af hans mange stråmænd - hvem har talt om det? Ingen forventer da signings i DD-klassen?
Når alt det er sagt, så vil jeg igen understrege, at jeg ville køre med en helt anden organisation, end man gør i dag, og det er også derfor, jeg gerne se bestemte folk i det. Troels er på nogle punkter en fin gallæonsfigur, men hvis vi taler rene kompetencer, så har jeg svært ved for alvor at pege på dem. I øvrigt er han ikke engang sjov mere. Jeg tror på, at der er enormt meget at hente på en klar strategi, og jeg tror også på, at der er enormt store ressourcer rundt omkring, som man sagtens kan bruge på en højere hylde, hvis man altså er bevidste om, hvad det er, man vil.
Det virker lidt som et korstog fra min side, og det er det måske også lidt. Jeg er bare uendeligt træt af, at der skal være så ufatteligt meget elendighed rundt om og i klubben. Skodstadion, skodfaciliteter, skodscouting, skodbaner, SKODkommunikation (har det været så længe, jeg kan huske), skodspillere osv. Antallet af tabersager i OB er grotesk, og i sommer fik man så en gylden chance for at vende skuden og gøre noget helt anderledes - vi var jo for fanden(!!!!!) også elendige før BW. Og så hiver vi Troels Bech ind for fjerde gang med en ambition om at komme tilbage til Jesper Hansens OB. Det giver så slap diller..
Fint nok at vi skal være Danmarks bedste til transission, men det er så også et vanskeligt parameter at måle på. Men den kan jeg godt købe ind på, hvis bare det følges op med handling.
TB bruger meget tid på at snakke om at vi skal forbedre forudsætningerne for denne transision, men jeg synes det er ærgerligt at han så nægter at tale om vores træningsfaciliteter, da dette i mine øjne er det åbenlyse parameter vi som klub kan forbedre os på pt. nu hvor vi ifølge TB er så lavt i hierakiet på transfermarkedet.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Hvor?
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlægHar lige hørt interviewet med Troels. Jesus, hvor klarer han det bare dårligt. Indholdet fraset, som også var frygteligt (don't get me started), så havde han en frygtelig attitude. Defensiv og bidsk OB-kommunikation sim altid, bare krydret med en underlig arrogance og nedladenhed. Det var i virkeligheden det, der ramte mig hårdest ved det interview. Small dick energy i et skoleeksempel. Men det er selvfølgelig også en del af identiteten i nyere tid, så det er vel med fuldt overlæg. Fyr ham.
Leave a comment:
-
Spillerne - specifikt BP - har sagt, at omklædningsrummet var forfærdeligt og er blevet meget bedre. TB siger i SFÅ, at de på rekordtid har vendt (selv)destruktiv stemning til noget helt andet.
Det synes jeg lyder ret fornuftigt. Og vel et godt sted at starte.
Ligeledes vil man rekruttere på en anden måde med større fokus på mennesket bag.
Det synes jeg er fine eksempler på konkrete ændringer, som jeg tror vil gavne.
TBs floskler om at vi skal træne os bedre, giver jeg intet for. Det er for letkøbt.
Så jeg ser både gode skridt og samtidigt også klassisk “OB-vås”.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Hvad ved du om det?
TB udtaler, at kulturen - som benævnes som destruktiv under BW - at vendt på rekordfart. At være en del af et ordentligt omklædningsrum - mon ikke det betyder noget for dem type af spillere, vi gerne vil tiltrække?
Det tror jeg.
Jeg ved heller ikke noget men har da arbejdet en del med både kommunikation, ledelse og strategi i virksomhedsregi.
Ved ikke hvad der sker i omklædningsrummet men det var ikke ordentlig kultur på banen specielt i de sidste to kampe og alle sejrene er jeg lunkne ved når man kan se kvalitets- og økonomi forskel ..
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Men det han siger trækker sq ikke nogen til og det gør det der er gjort heller ikke. Han sælger så ikke “Projekt OB” særlig godt overfor hverken sponsorer eller nye spillere for ikke at tale om fans.
Han er til eksamen hver dag om man kan ikke vente på handling til sommer …
Det tror jeg.
- Likes 3
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
Jeg er totalt ligeglad med, hvad en sportschef siger. Han skal måles på, hvad han gør. Indtil videre har det været fornuftigt, men jeg er dog loren ved vores træner og manglen på et klart koncept spillemæssigt. Når det er sagt, så er oprykning nr 1, og derefter kommer Troels’ rigtige eksamen til sommer.
Han er til eksamen hver dag om man kan ikke vente på handling til sommer …
Leave a comment:
Leave a comment: