Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Du mener simpelthen at jeg er amoralsk?

Jeg tænker, at det har de sagt og det vil også være underligt andet men jeg erindrer det ikke, så vil gerne have link så jeg selv kan læse det ..
    Aaaah, det håber jeg da ikke, du læser ud af mit indlæg, for det mener jeg da under ingen omstændigheder, du er. Det har jeg derudover ingen forudsætninger for at vurdere.

Jeg forklarer bare, at jeg mener, den konstante tilbagevenden til en strategi, der officielt er erklæret outdated og ubrugelig, bliver sådan en slags benzin til et bål, der brænder fint uden.

Hvis du lytter til SFÅ afsnittet med Thorborg, så siger Enrico og Thorborg det begge to. SFÅ special med Bech, hvor han annoncerer, at holdet slet ikke har nogen ekstern målsætning, for “hvilke kampe er det så, du ikke vil vinde?”; men desuden fortæller at der pågår et strategiarbejde i klubben.

At måle OBs nuværende niveau op mod en ligegyldig strategi, der blev annonceret for 4 trænere, tre sportschefer og en nedrykning siden. Samtidig med, at de ledende (og ejende) skikkelser i klubben fortæller at den er fortid. Det mener jeg, er for at have noget at brokke sig over mellem kampene.

Det håber jeg ikke, du tror, gør, at jeg siger, du er amoralsk.

Leave a comment:

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

At der kommer en ny strategi (surprise, når den nuværende udløber om et år...) er da ikke ensbetydende med, at den nuværende er ubrugelig. Hvis det er tilfældet har ledelsen failed BIG time !

Så der er mere stråmand over dig end Plum
    Jeg troede, vi var universelt enige maj 2024 om at ledelsen havde fejlet Big time, har de fejlet nu igen, på den samme forseelse?

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

Jamen jeg er helt enig i at det var skidt af klubben og blive ved med at lave målsætninger vi vidste ikke holdte, hvis der ikke blev ændret på økonomien og mange andre ting i klubben. Top 6 udmeldingerne var ikke specielt troværdige til sidst.
    Netop den manglende troværdighed er den som pisser mig, og sikker mange andre af. Syntes det er arrogant, og en undervurdering af fansenes fodbold forstand, at klubben vedholdende har meldt top 6 ud.
    Og forståelsen for ledelsen/klubben bliver bestemt ikke bedre af, at først Jesper Hansen, og senest Troels står frem og piver over kritikken.

Syntes at kunne huske at da vi rykkede op sidst i 99, der var målsætning , at slutte bedre i den kommende sæson, end i den forrige. Dengang var der ikke så mange korslagte arme.
    måske husker jeg forkert.
    Last edited by Magge; 20-05-2025, 17:48.

Leave a comment:

• Magge
    replied

Ved også at en del sponsorer er forvirret over, hvad de har købt ind på/får
    Og det var ikke klubben som fandt Minteh , men Minteh’s agent som fandt OB , endda ad to gange.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Det er et stråmandsargument, da både EA, NT og TB allerede har meldt ud, at der kommer en ny strategi. Havde de ikke sagt noget, så havde det været legitimt at måle OB på. Lige nu er det bare en undskyldning for at skyde med skarpt på et eller andet.

Der er vidst ingen i og omkring OB, der er i tvivl om, at der meldes en strategi ud snart. Hvilket gør den gamle strategi ubrugelig.
    Du mener simpelthen at jeg er amoralsk?

Jeg tænker, at det har de sagt og det vil også være underligt andet men jeg erindrer det ikke, så vil gerne have link så jeg selv kan læse det ..

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied

Det er et stråmandsargument, da både EA, NT og TB allerede har meldt ud, at der kommer en ny strategi. Havde de ikke sagt noget, så havde det været legitimt at måle OB på. Lige nu er det bare en undskyldning for at skyde med skarpt på et eller andet.

Der er vidst ingen i og omkring OB, der er i tvivl om, at der meldes en strategi ud snart. Hvilket gør den gamle strategi ubrugelig.
    Meget enig. Den her snak giver ingen mening.
    Selvfølgelig er der ting som også vil være aktuelle i en kommende Strategi/målsætning, som der på samme måde også var "genbrug" i Strategi 26 fra tidligere. Det kan ikke være anderledes, og det kan man godt måle på... men Strategi 26 er selvfølgelig ikke aktuel længere, det siger med største selvfølge sig selv. Vi kan vel heller ikke engang nå de sportslige målsætninger længere, hvis der virkelig skulle sidde nogle og måle på det.

Leave a comment:

• Jebola
    replied

At der kommer en ny strategi (surprise, når den nuværende udløber om et år...) er da ikke ensbetydende med, at den nuværende er ubrugelig. Hvis det er tilfældet har ledelsen failed BIG time !

Ordkløveri - stop nu det pjat

Leave a comment:

replied

Leave a comment:

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Jeg er ikke uenig men det er vel den der er gældende indtil der er meldt noget andet ud.

Det blev der givetvis ved nedrykningen men kan umiddelbart ikke huske noget konkret og TB har vel gradbøjet den en del i forbindelse med snakken omkring mere Fram end FCN, fynsk identitet etc.

Men venter da med spænding .

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

Jeg synes bestemt I skulle have beholdt ham, men jeg er så heller ikke fan.

Her er du simpelthen for biased, Wesstrøm var en kæmpe katastrofe for jer med utallige elendige indkøb, meget meget få brugbare og Minteh solgte sig selv ...

Jeg ville bare anbefale at lade den ligge :).
    Tror du skal læse mit indlæg igen

Jeg er nok "biased", men synes stadigvæk han lavede nogle fornuftige indkøb/salg med de midler han havde. At Minteh solgte sig selv er jo lidt søgt... men passer vel fint ind i nogens narrativ omkring den velklædte gangster fra Stockholm

Leave a comment:

• Entusiastens
    replied

Jeg påpeger de sportslige målsætninger, som ikke er opnået (manglende ressourcer/evner?).

BW leverede da på de økonomiske/kommercielle og gjorde klubben bæredygtig. "OB skal være noget, som odenseanere og fynboer er stolte af - et fællesskab der handler om meget mere end tre point. Derfor er vores målsætning, at OB skal være en bæredygtig klub, som er en fast del af Mesterskabsspillet og med en tydelig stribet tråd fra Akademiet til førsteholdet."

Mener stadigvæk det var en fejl at ofre ham, da han netop forstod det kæmpe arbejde i at implementere en ny strategi.
    Jeg synes bestemt I skulle have beholdt ham, men jeg er så heller ikke fan.

Her er du simpelthen for biased, Wesstrøm var en kæmpe katastrofe for jer med utallige elendige indkøb, meget meget få brugbare og Minteh solgte sig selv ...

Jeg ville bare anbefale at lade den ligge :).

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Tidligere var du da ellers meget positiv omkring opnåelse af målsætningerne i strategien. Der var ikke meget tilbage det ikke lykkedes BW at opnå.
    Jeg påpeger de sportslige målsætninger, som ikke er opnået (manglende ressourcer/evner?).

BW leverede da på de økonomiske/kommercielle og gjorde klubben bæredygtig. "OB skal være noget, som odenseanere og fynboer er stolte af - et fællesskab der handler om meget mere end tre point. Derfor er vores målsætning, at OB skal være en bæredygtig klub, som er en fast del af Mesterskabsspillet og med en tydelig stribet tråd fra Akademiet til førsteholdet."

Mener stadigvæk det var en fejl at ofre ham, da han netop forstod det kæmpe arbejde i at implementere en ny strategi.

Leave a comment:

• Oblisk
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Er ret enig.
    Ingen bliver forhåbentligt tilfredse med en 10. plads.
    Men for mit vedkommende, så vil jeg til enhver tid tillade mig at give ros/kritik ,ud fra den målsætning de selv stikker ud. Jeg tror en meget stor del af skuffelsen, og deraf følgende kritik skyldes at ledelsen konstant har meldt top 6 ud, som værende målsætningen. NT har meldt top 4 , med 6. plads i de dårligste sæsoner.

Er det klubbens nye strategi at bygge stille og roligt på, så vil jeg acceptere at første “delmål” er en 10. plads.
    Jamen jeg er helt enig i at det var skidt af klubben og blive ved med at lave målsætninger vi vidste ikke holdte, hvis der ikke blev ændret på økonomien og mange andre ting i klubben. Top 6 udmeldingerne var ikke specielt troværdige til sidst.

Leave a comment:

• Oblisk
    replied

Ja, det ser bestemt ikke ud til, at strategien følges og målsætninger nås, men den er der nu en gang.

https://ob.dk/om-odense-boldklub/strategi-2026

Kunne et ikke bare skrive et par ord om, at strategien er under revurdering, da målsætningerne ikke kan nå at blive indfriet?

Jeg forholder mig til deres officielle udmelding (og reagerer ud fra det) på hjemmesiden, ikke hvad jeg tror de muligvis arbejder efter.

Det er jo egentligt ikke den nuværende strategi, den er gal med. Men at man har haft store problemer med at indfri de sportslige målsætninger.
    Jeg er ret sikker på at TB har sagt at den strategi er kaseret Men lad den ligge. Vi er bare uenige generelt set.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied

Ja, det ser bestemt ikke ud til, at strategien følges og målsætninger nås, men den er der nu en gang.

https://ob.dk/om-odense-boldklub/strategi-2026

Kunne et ikke bare skrive et par ord om, at strategien er under revurdering, da målsætningerne ikke kan nå at blive indfriet?

Jeg forholder mig til deres officielle udmelding (og reagerer ud fra det) på hjemmesiden, ikke hvad jeg tror de muligvis arbejder efter.

Det er jo egentligt ikke den nuværende strategi, den er gal med. Men at man har haft store problemer med at indfri de sportslige målsætninger.
    Tidligere var du da ellers meget positiv omkring opnåelse af målsætningerne i strategien. Der var ikke meget tilbage det ikke lykkedes BW at opnå.

Leave a comment:

Working...
X