Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• OBstruktion
    replied
    Vi har snakket med Ma Fenger om bl.a. sejren i Hobro, harmonien på holdet, og transfervinduets lukning.

Fenger: Så længe jeg er her, giver jeg 100% - OBstruktion

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Hørt! Folk fremstår som bøvede bonderøve med hang til brok uanset hvad.
    godt at se du holder et højt niveau og den gode tone.

Jeg syntes Krogh ladge skidt fra land i den nye sæson med sine optaktskommentarer.

Men jeg tror måske han skulle vende sig til at være træner for et tophold. Hele sidste sæson var det med et defenssivt udtryk - alt handlede om overlevelse. Det udgangspunkt virkede det til han havde med ind til Esbjerg kampen. Men jeg syntes da han er blevet bedre til det, mon ikke det har krævet noget tilvænding - forståeligt nok.

I dag så vi (formoder jeg) at der blev justeret taktisk i pausen - det så ihvertfald markant bedre ud i anden halvleg. Også det er positivt.

Syv sejre i syv kampe, kun to mål lukket ind - der er rigtigt meget at være positiv over.

Men fordi det går godt kan man vel godt være kritisk? Pt er jeg mere kritisk overfor TB og transfervinduet, jeg er med på det ikke er let, men mener vi bør forstærke truppen. Både med henblik på resten af denne sæson - men mindst lige så meget med blikket rettet fremad.

Hvordan skal vi ellers blive bedre? Nu går det godt - så derfor er der ingen grund til kigge på hvor vi kan blive bedre? Det er den mentalitet der skaber 8. pladser ti år i træk. Og mere bøvet og bonderøvet kan det næppe blive...

Leave a comment:

• ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

Ja det virker lidt søgt. Det er jo fair nok, at være kritisk og usikker på en masse ting før sæsonstart, det var jeg bestemt også. Men jeg er nødt til at sige, at det holdet har præsteret, under de vilkår og i den kontekst det hele er sket i, er ganske enkelt ekstremt flot. Det burde alle anerkende. Derfor kan man selvfølgelig stadig være kritisk og skeptisk bevares, men syv sejre i træk er vanvittigt flot. Der var mange herinde, der før sæsonstarten var ekstremt pessimistiske, og der blev talt om, at det nok blev en bøvlet start osv. Når det så ikke sker, synes jeg mange er begyndt at flytte præmissen for diskussionen, så det pludselig hedder sig, at nu er NB en elendig liga osv. Nej, holdet har so far gjort det helt fantastisk, det kan der jo ikke være to meninger om.
    Jeg synes personligt præmissen ikke skal handle om hvor vidt NB er en dårlig liga, men at det vitterligt ER den næstbedste række, og at folk ikke skal glemme at pessimismen derfor ikke var grebet ud af den blå luft. Vi er jo rykket ned. På den nuværende træners vagt. Og bundniveauet er stadig ikke mere end 14 dage siden. Men det viser jo at diskussioner er øjebliks billeder, og de næste 7 kampe kan jo udvikle sig anderledes.

Jeg selv er absolut positivt overrasket, og anerkender fuldt ud den nuværende træners bidrag til det hele. Men så skal man stadig huske på at det var den samme træner, der ventede ALT for længe med at sætte visse spillere af, ændre et åbenlyst forfejlet 3 lands forsvar og som konstant brugte Bashkim, når det ikke virkede.

Det er altså svært for nogen bare at glemme, "bare" fordi vi har vundet 7 kampe i en, faktuelt, dårligere liga end den man gerne vil op og gøre sig gældende i igen.

Det har lidt et skær af "omvendt" opportunisme, hvor folk der hele tiden har haft et positivt outlook udnytter det aktuelle til at male både nuværende og tidligere kritikpunkter i et negativt lys, nøjagtigt som når folk med negativt outlook, inklusiv undertegnede, udnyttede det dengang aktuelle til at male det og det i et negativt lys.

Det aktuelle er ubetinget positivt... nu. Men hav lidt forståelse for hvorfor folk "søger" efter argumenter, der bakker deres skepsisme op; for i min optik er det ganske forståeligt.

For hver Randers kamp oplevelse var der altså en række nederlag på hjemmebane, i en bedre række end den vi spiller i nu. ;-)

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    Oprindeligt indsendt af Flammer Se indlæg
    Jøsses, nogen gange er det som om, at folk leder efter mangler, I alle hjørner og kroge, - var det DN der var træner, ville der også være mangler uanset.
    Tror vores næste træner skal være en AI træner
    Ja det virker lidt søgt. Det er jo fair nok, at være kritisk og usikker på en masse ting før sæsonstart, det var jeg bestemt også. Men jeg er nødt til at sige, at det holdet har præsteret, under de vilkår og i den kontekst det hele er sket i, er ganske enkelt ekstremt flot. Det burde alle anerkende. Derfor kan man selvfølgelig stadig være kritisk og skeptisk bevares, men syv sejre i træk er vanvittigt flot. Der var mange herinde, der før sæsonstarten var ekstremt pessimistiske, og der blev talt om, at det nok blev en bøvlet start osv. Når det så ikke sker, synes jeg mange er begyndt at flytte præmissen for diskussionen, så det pludselig hedder sig, at nu er NB en elendig liga osv. Nej, holdet har so far gjort det helt fantastisk, det kan der jo ikke være to meninger om.

Leave a comment:

• Wessels er en mur
    replied
    Sidste sæson fik 3. pladsen i 1. Division 49 point. Hvis det samme er tilfældet i den her sæson, så er vi jo næsten allerede halvvejs mod en oprykning.

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af Flammer Se indlæg
    Jøsses, nogen gange er det som om, at folk leder efter mangler, I alle hjørner og kroge, - var det DN der var træner, ville der også være mangler uanset.
    Hørt! Folk fremstår som bøvede bonderøve med hang til brok uanset hvad.

Leave a comment:

• Flammer
    replied

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Jeg synes SK og truppen lader støvlerne tale i øjeblikket. Det er rigeligt for mig og min optik vel det allervigtigste.
    Nogen herinde mener at SK skal melde meget mere optimistisk ud op til kampene. Helt ærligt. Det virker som om at hans stil og personlighed er det helt rigtige for truppen lige nu. Vi vinder og vinder og truppen virker pænt tilfredse. Der er andre måder at opnå succes, end at være en højtråbende (jubel)optimist. (Nu er der nok en der skriver, at vi nok havde vundet mod Middelfart, hvis SK havde sagt at vi smadrer dem fordi vi er kongerne af Fyn )
    jeg har ikke været tilfreds med SKs udtalelser op til kampene - især i de første runder syntes jeg han var alt for tilbageholdende. Nu hørte jeg ham ikke i dag - men syntes han er blevet bedre til det - mere klar tale.

Han skal selvfølgelig ikke gå ud inden en kamp og sige; "nu må vi se om vi kan dominerer"...nej det skal vi sgu. Det skal være udgangspunktet. Så er det ikke sikkert det lykkedes, det vil det helt sikkert ikke gøre altid. Men vi er klart det bedste hold i 1 divison - det er ikke FCK vi møder. Selvfølgelig skal vi kunne melde sådan ud inden en kamp.

Og det har ikke noget at gøre med han skal ændre sig og blive til en Bo H. klon.

I dag syntes jeg f. eks ikke vi kom SÅ godt ud til første halvleg...uagtet hvad Krogh har sagt inden kampen - men de fik rettet op på det i pausen, det er sku også lækkert at se, at man formår at tilpasse sig når det ikke lige kører

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

det er meget muligt. Jeg ser lidt anderledes på det. Jeg bryder mig ikke om den defenssiv tilgang (omvendt skal man naturligvis ikke melde noget ud man ikke forsøger at bakke op - som eks. toip 6 målsætningerne...)
    Kommer selvf. også an på hvordan man melder ud; hedder det sig at "vi SKAL" have 3 klassesignings ind - ja så ville jeg da også blive skuffet hvis/når det ikke lykkedes.
    Men jeg mener jo godt man kan melde offensivt og ambitiøst ud - og samtidig være realistisk og erkende den vanskelige situation OB står i. "vi arbejder på at styrke truppen på et par positioner, men vi står ikke i den bedste forhandlingssituation...blabla"

Så får man italesvært den vanskelige situation, samtidig med man viser man vil noget / ved det er nødvendigt på sigt.

Og omvendt - hvis man ikke vil noget - så meld også det ud. Jeg vil blive skuffet - men så kan vi droppe alle disse spekulationer Lige nu er alt lidt oppe i luften
    Jeg synes SK og truppen lader støvlerne tale i øjeblikket. Det er rigeligt for mig og min optik vel det allervigtigste.
    Nogen herinde mener at SK skal melde meget mere optimistisk ud op til kampene. Helt ærligt. Det virker som om at hans stil og personlighed er det helt rigtige for truppen lige nu. Vi vinder og vinder og truppen virker pænt tilfredse. Der er andre måder at opnå succes, end at være en højtråbende (jubel)optimist. (Nu er der nok en der skriver, at vi nok havde vundet mod Middelfart, hvis SK havde sagt at vi smadrer dem fordi vi er kongerne af Fyn )

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Men det gjorde det jo ikke i årevis. Hvis kvalitetsspillerne konstant var i røret med drømme om OB, tror jeg også at TB meldte anderledes ud. Nu spekulerer jeg - men det gør vi jo alle i disse sager - måske har de sidste mange uger bare vist TB at det bliver meget svært at hente de rette spillere. Niveau og mentalitetsmæsdigt. Så er det jo torskedumt at melde ud at man går efter 2-3 forstærkninger, hvis det er totalt urealistisk. 9 ud af 10 herinde vil så klandre TB for uduelighed, hvis det ikke lykkes. Sådan er mekanismerne. Og ingen herinde tror vel at han er så uduelig at han ikke arbejder på at få forstærkninger.
    det er meget muligt. Jeg ser lidt anderledes på det. Jeg bryder mig ikke om den defenssiv tilgang (omvendt skal man naturligvis ikke melde noget ud man ikke forsøger at bakke op - som eks. toip 6 målsætningerne...)
    Kommer selvf. også an på hvordan man melder ud; hedder det sig at "vi SKAL" have 3 klassesignings ind - ja så ville jeg da også blive skuffet hvis/når det ikke lykkedes.
    Men jeg mener jo godt man kan melde offensivt og ambitiøst ud - og samtidig være realistisk og erkende den vanskelige situation OB står i. "vi arbejder på at styrke truppen på et par positioner, men vi står ikke i den bedste forhandlingssituation...blabla"

Så får man italesvært den vanskelige situation, samtidig med man viser man vil noget / ved det er nødvendigt på sigt.

Og omvendt - hvis man ikke vil noget - så meld også det ud. Jeg vil blive skuffet - men så kan vi droppe alle disse spekulationer Lige nu er alt lidt oppe i luften

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

tja - det er jo nok hvordan man ser på det.

Jeg vil langt hellere at man melder sine ambitioner ud, viser man har nogle planer og målsætninger. Så har jeg ikke noget problem med at man ikke når i mål - hvis man har forsøgt.
    Det syntes jeg faktisk ikke er utroværdigt.
    Vi er jo alle godt klar over at OB ikke står i en god forhandlingssituation. Og de fleste af os kan nok godt også se at den nuværende trup bør kunne klare en oprykning. Men også at den er tynd, der er klare mangler - og med det lidt længere lys - så bliver der nogle seriøse udfordringer mht truppen.

Ifht top 6 syntes jeg jo netop det har været problemet. Man har bare meldt ud - uden at forstærke truppen. Problemet har ikke været ambitionen (selv om en top 6 i sig selv ikke er noget stort resultat) Jeg mener da bestemt en klub af OBs størrelse bør have mål og ambitioner. Men det skal også bakkes op.
    Men det gjorde det jo ikke i årevis. Hvis kvalitetsspillerne konstant var i røret med drømme om OB, tror jeg også at TB meldte anderledes ud. Nu spekulerer jeg - men det gør vi jo alle i disse sager - måske har de sidste mange uger bare vist TB at det bliver meget svært at hente de rette spillere. Niveau og mentalitetsmæsdigt. Så er det jo torskedumt at melde ud at man går efter 2-3 forstærkninger, hvis det er totalt urealistisk. 9 ud af 10 herinde vil så klandre TB for uduelighed, hvis det ikke lykkes. Sådan er mekanismerne. Og ingen herinde tror vel at han er så uduelig at han ikke arbejder på at få forstærkninger.

Leave a comment:

• Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Det er bare ikke det, der bliver kommunikeret i det daglige.

Men fint, du (igen) forstår klubbens strategi, mens nogle af vi andre er lidt undrende, når vi ser på ord (masser af dem og tarvleige powerpoints) og manglende handling.

Indenfor de kommende to år skal vi

- være en fast del af mesterskabsspillet (hvis man kan være "fast" med den tidshorisont...)
    - spille europæisk fodbold (som denne gang røg med nederlaget til Middelfart... men SK har jo åbenbart fat i noget rigtigt siger du!)

Som Plum tidligere har beskrevet forstår/kan jeg ikke lide SKs tilgang til kampene. Taler modstanderne op og tager en masse forbehold, hvis vi nu taber.

Jeg synes godt nok du får blandet nogle æbler og pærer sammen og flyttet nogle målstolper her. Europæisk fodbold og fast top6 er vel del af en strategi, som SK og TB ikke har det store med at gøre. Jeg har det helt fint med at de ikke melder ud på baggrund af en fuldstændig urealistisk strategi i vores nuværende situation. Det var jo heller ikke det, du refererede til i det indlæg, jeg svarede på. Du skrev:
    “Vi skal da melde ud, at en oprykning er en "selvfølge" (når man tænker på vores set-up, spillere, budget m.m.) samt at vi allerede nu skal have implementeret en ny kultur/stil med spillere, der også kan begå sig i SL.​“
    Det er de to ting, jeg mener det ret tydeligt er/bliver kommunikeret ud fra TB og SK at vi arbejder på. Kulturen skal ændres (så den bliver mere bæredygtig også i SL) og på den baggrund skal vi rykke op. Samtidig har TB sagt tydeligt, at transfervinduet er svært fordi øvelsen er, at få spillere, der reelt er SL spillere.

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Men er der vitterligt nogle af “os alle”, der er i tvivl om at det er de to ting, der er målet? At rykke op og skabe et hold og en kultur, der er bæredygtige i superligaen. For mig er det ret tydeligt, at det er det, vi arbejder på.
    Det er bare ikke det, der bliver kommunikeret i det daglige.

Men fint, du (igen) forstår klubbens strategi, mens nogle af vi andre er lidt undrende, når vi ser på ord (masser af dem og tarvelige powerpoints) og manglende handling.

Indenfor de kommende to år skal vi

- være en fast del af mesterskabsspillet (hvis man kan være "fast" med den tidshorisont...)
    - spille europæisk fodbold (som denne gang røg med nederlaget til Middelfart... men SK har jo åbenbart fat i noget rigtigt siger du!)

Som Plum tidligere har beskrevet forstår/kan jeg ikke lide SKs tilgang til kampene. Taler modstanderne op og tager en masse forbehold inden vi eventuelt taber.
    Last edited by Online; 25-08-2024, 11:55.

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Men er der vitterligt nogle af “os alle”, der er i tvivl om at det er de to ting, der er målet? At rykke op og skabe et hold og en kultur, der er bæredygtige i superligaen. For mig er det ret tydeligt, at det er det, vi arbejder på.
    Det synes jeg heller ikke der har været lagt skjul på fra den øverste sportslige ledelse på noget tidspunkt.. Det er vel ikke nødvendigt at gentage sig selv uge efter uge. Der skal arbejdes roligt og ydmygt med tingene og få tilrettet en sund kultur og sundt miljø så vi igen kan få et stærkt SL-hold
    Last edited by manner; 25-08-2024, 12:02.

Leave a comment:

• Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Det er forskellen på os og FCM... vi snakker og snakker... de snakker og HANDLER !

Vi skal da melde ud, at en oprykning er en "selvfølge" (når man tænker på vores set-up, spillere, budget m.m.) samt at vi allerede nu skal have implementeret en ny kultur/stil med spillere, der også kan begå sig i SL.

TB skal ikke melde defensivt ud og SK skal ikke udstråle tabermentalitet, men sige "Vi er øens hold/stolthed, som skal være en naturlig del af den sjove part af Superligaen !

Ja, der skal gås ydmygt til opgaven, men der skal være et klart mål, som er synligt for os alle.

Leave a comment:

Working...
X