Tak til OB for endnu en spildt formiddag hvor man kører i Ådalen for at se træning. De var der ikke selvom der ikke stod noget på hjemmesiden. Så kører man på Falen. Der var de heller ikke. Så kørte jeg på stadion bare for at få at vide at træningen var lukket
Og det skulle jeg forvente fremadrettet når det var på stadion. Der ville umiddelbart ikke være flere åbne træninger…
Så tak for det OB. luk jer endelig mere ind i jer selv og hold os andre ude. Forstår det simpelthen ikke når man vil til at arbejde med kultur. Og hvad er mere kultur end fans??
Ender i også med at skræmme gode folk væk som OBstruktion som gerne vil følge jer hver dag? Et medie som gør rigtig meget for jer.
Det er ikke den rigtige vej at gå Troels & Co
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sæsonen 2024/2025
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlægDet vil blive rigtigt spændende hvis Silkeborg henter Bøndergaard hjem fra Fredericia efter salget af A.Lind - han er virkelig brændt igennem dernede - det må de godt få gjort inden vi skal møde Fredericia.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægI øvrigt fine resultater i går. Vendsyssel taber og Hobro og Hvidovre deler. 6 point til 3.pladsen. Der er "råd til" at spille uafgjort et par kampe.
Derfor er kampen onsdag en tidlig nøglekamp for at have en god buffer
Leave a comment:
-
I øvrigt fine resultater i går. Vendsyssel taber og Hobro og Hvidovre deler. 6 point til 3.pladsen. Der er "råd til" at spille uafgjort et par kampe.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
Der er mange brændte OB-børn. Jeg har taget “Ja-“hatten på og prøver at være positiv på trods af de mange skuffelser de sidste 44 år som fan. Det er vanvittigt Men tænk hvis det bliver godt - så har jeg været relativt positivt indstillet på vejen derhen
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Og det lyder jo rigtig godt. Så må vi se om Troels også får det ført ud i praksis. Hvor har vi ofte hørt de rigtige ting uden der er sket en skid.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægMan skulle næsten tro at jeg og andre herinde er TB’s spindoktorer. Lige præcis, hvad vi har kritiseret OBs valg at drive klubben som en virksomhed, hvor spillerne først og fremmest er varer på hylden og hvorfor det netop er lige med kulturens død:
https://www.facebook.com/share/r/1Qj...ibextid=UalRPS
Leave a comment:
-
Man skulle næsten tro at jeg og andre herinde er TB’s spindoktorer. Lige præcis, hvad vi har kritiseret OBs valg at drive klubben som en virksomhed, hvor spillerne først og fremmest er varer på hylden og hvorfor det netop er lige med kulturens død:
https://www.facebook.com/share/r/1Qj...ibextid=UalRPS
Leave a comment:
-
Ja, glimrende indlæg. Jeg er 1:1 enig. Overraskende mange synes primært at gå op i OSE-delen - altså hvor mange penge vi får solgt for - og mindre i det at OB er en klub og det handler om at vinde fodboldkampe.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
I fare for at gentage mig selv, igen, så støtter jeg da drengene i tykt og tyndt - på stadion - hvor det tæller. At jeg og andre skriver herinde har ikke haft indflydelse på den støtte holdet har modtaget på stadion, både i form af antal og lydmæssig kulisse. Det er det eneste, vi sådan set kan. Og dér står jeg side om side med mine medfans. Der er ingen modsætning imellem min approach i forhold til ledelsen og alle som ledelsen henter, og så min støtte til holdet. Jeg dukker stadig op, ude og hjemme; til træninger (en gang imellem når arbejdet tillader det) Jeg bruger stadig store dele af min tid på at følge OB; høre om OB, læse om OB, opleve OB. Og i fare for at lave en farlig og måske outtreret parallel; så var Richard Møller Nielsen én, der indeholdt begge dele. Kompromisløs og benhård mentalitet omkring alt, hvad der havde med kampe og træning at gøre. Hæmningsløs glæde, når tingene er lykkes, og man står med sejren.
Richard Møller lagde sig også ud med alt og alle; og mange startede i minus, før de så arbejdede sig op på plus. Se det tiltaler jo selvsagt min egen mentalitet. Jeg betragter hans temperament at være på linje med min; uden yderligere sammenligning i øvrigt.
Pointen er, at mange af dem, der kritiserer; de hører altså til de mest passionerede og vil til hver en tid stå op for OB. Ikke for OSE; fordi OSE er IKKE OB og bliver det heller aldrig, imo. Det er en koncern, der p.t ejer OB; intet andet. Og jeg blev ikke fan af en koncern. Jeg blev fan af en fodboldklub. Det betyder ikke, at jeg vil ikke anerkende det, når/hvis de rent faktisk lykkes at gøre OB til det, de selv har lovet vi skal blive. Det betyder ikke at min lyst til at synge og klappe på stadion forsvinder, ej heller at jeg siger nej, hvis nogen i OSE skulle bede om min mening.
Richard Møller blev Richard Møller på den hårde måde; igennem tæskene i medierne, igennem kritikken fra spillere, trænere, eksperter og ledere, der ikke kunne udstå hans måde at anskue fodbold på. For mig er han den nye tids OB DNA. Hvor vi lykkes på trods af alt, det der foregår omkring klubben.
Og for mig er den DNA forsvundet med OSE's ankomst. Så for at sige det ganske kort: Ja, det går helt tilbage til 2006. Fede oplevelser, ja; minder for livet, men nogle ret så voldsomme tømmermænd; både økonomisk, sportsligt og kulturmæssigt; som gjorde alle de vundne ting i den periode til de mest dyrekøbte minder, vi har haft i vores klubs historie. For når en fodboldklub styres af en koncern; så bliver kulturen udvandet af folk, der udelukkende tænker i buzz-words, tidens luner og marketingsøjemed. Og derfor ansætter man i øst og vest og lader den og den træner bestemme spillestilen og udtrykket. Og på toppen sidder der så en erhversleder der, indtil han kom ind i OB, ikke interesserede sig en døjt for fodbold. Den mand har og har haft vetoret over alle sportslige beslutninger i vores klub. Inklusiv da han og Jesper Hansen i skøn forening drev Lars Høgh ud af OB og ramponerede familien Høghs forhold OB. Snigløb legenden over dem alle; og så sidder der folk derude, der forventer jeg bare skal forgive and forget? Glem det.
Jeg kunne skrive meget mere om, hvad jeg mener er gået galt siden 2006; men mit udgangspunkt synes jeg selv er solidt: 2006 markerede begyndelsen på enden for OB som klubben, der lykkedes på trods; og selv om jeg stadig kan sidde og smile over sejren over Villareal og min storslåede oplevelse i Athen imod Panathinaikos; så sidder 2024 mig og tænker, at de oplevelser kom med en alt for dyr pris. En pris vi betaler nu. Når rigmanden ikke længere vil købe sig til succes som i 2009-2011, så ender han lidt med at udstille sig selv som en mand, der måske ikke har forstand på at hverken at lede eller eje en fodboldklub. Og derfor ender vi med fejlcastede sportsdirektører, trænere og spillere. Det er vi hverken den første klub til at opleve, og heller ikke den sidste.
Du er velkommen til at stirre dig blind i de trofæer, medaljer og oplevelser. De kom med en alt for dyr pris, er bare min påstand, om du vil tro på mig eller ej.
P.s Mucolli er vist lidt underordnet i denne diskussion. ;-)
MvH ChrisOB
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Jeg mener selv, at jeg forstår ordet "akkumuleret", og også hvad ordet betyder.
Jeg kan godt i dag, nærmest anekdotisk i samtaler med andre OB-kendere og interesserede, ærgre mig over forskellige ting i OB's fortid. Én af de ærgrelser er da helt sikkert, at FCK fik så meget ud af en spiller vi hentede til Europa og brugte penge på, men Bolaños-sagen fylder ikke noget i mit forhold til OB i dag - fordi der jo er løbet så meget vand gennem Ådalen, at ingen af de spillere, trænere, fysioterapeuter, læger, akademispillere eller bolddrenge var i OB, da vi hentede og smed Cristian Bolaños ud med badevandet, og det ejerskab (der givet, stadig sidder på ejerskabet) havde jo ikke noget med købet, brugen, syltningen og salget af selvsamme Costaricanske spiller - det var Kim Brink og Lars Olsen. Selvsamme Lars Olsen og Kim Brink, der gav os tre sølvmedaljer, et utal af flotte europa-kampe og en følelse af storhed på Fyn, selvom det endte skrækkeligt, så nød jeg da rejsen - også retrospektivt.
Men hvis du akkumulerer på den måde du beskriver, hvor langt tilbage går din akkumulerede skuffelse så? Skal man have sølvårene med i den akkumulerede hele, og vil det så ikke også påvirke det samlede billede i en positiv retning? Skal vi akkumulere længere tilbage fra? Guld i 77' 82' og 89', pokalmestre i 83' 91' 93' 02' 07'? Hvordan påvirker det så det samlede billede? Eller akkumulerer vi kun fra OSE's tid (2006)? Hvilket også har resulteret i en bronze, tre sølv og en pokaltitel.
Jeg ved da godt, at det ligger noget tid siden, og tingene er svære lige nu. Men jeg forstår udmærket, hvad ordet "akkumuleret" betyder, og det eneste jeg har er "akkumuleret" stolthed over at følge OB i tykt og tyndt - og det har jeg gjort så længe, jeg kan huske. Jeg kommer ikke til at svine alt og alle til, fordi tingene er svære lige nu og har været det i en årrække - for bagefter at gemme mig bag, hvor skuffet jeg har været i lang tid. Jeg har afgrundsdyb respekt for at folks passion kommer til udtryk på forskellige måder, og vi er hver især fan på forskellige måder. Jeg sparker til mine møbler og kaster med min fjernbetjening, når vi taber en kamp. Jeg kan sidde længe og stirre tomt ud for mig mens stadion tømmes efter en dårlig præstation, fordi det rammer mig hårdt, når OB sejler.
Nogle gange føler jeg sgu, at alle de her gode fynske bøgetræer Richard Møller Nielsen talte om, smider om sig med blade, bare et svin kigger forkert på stammen. Personligt tror jeg ikke, at den mentalitet du selv ønsker dig tilbage til, noget mere Richard Møller, Allan Hansen og Lars Høgh opnås gennem konstant kritik, og ved at lade "alle starte i minus", fordi man er sur og skuffet. Vi opnår kun storhed igen ved at stå sammen, kæmpe sammen og ved at støtte drengene i tykt og tyndt - til den bitre ende.
Men d' er jo bare min må'e at vurdere tingene på, det kan man jo ikke gøre noget v'
Angående Mucolli. Det kan kun tiden vise os, jeg tror ikke på Fredericia som langtidsholdbare oprykkerkandidater, selvom de da er startet i fuld firspring. Jeg ville da synes, de ville være en kærkommen gæst i Superligaen. Mucolli skal jeg elske at se modbevise mig, og blive den nye "Bolaños", det kunne jeg godt unde ham, han virker som en sympatisk type. Lad os se.
Richard Møller lagde sig også ud med alt og alle; og mange startede i minus, før de så arbejdede sig op på plus. Se det tiltaler jo selvsagt min egen mentalitet. Jeg betragter hans temperament at være på linje med min; uden yderligere sammenligning i øvrigt.
Pointen er, at mange af dem, der kritiserer; de hører altså til de mest passionerede og vil til hver en tid stå op for OB. Ikke for OSE; fordi OSE er IKKE OB og bliver det heller aldrig, imo. Det er en koncern, der p.t ejer OB; intet andet. Og jeg blev ikke fan af en koncern. Jeg blev fan af en fodboldklub. Det betyder ikke, at jeg vil ikke anerkende det, når/hvis de rent faktisk lykkes at gøre OB til det, de selv har lovet vi skal blive. Det betyder ikke at min lyst til at synge og klappe på stadion forsvinder, ej heller at jeg siger nej, hvis nogen i OSE skulle bede om min mening.
Richard Møller blev Richard Møller på den hårde måde; igennem tæskene i medierne, igennem kritikken fra spillere, trænere, eksperter og ledere, der ikke kunne udstå hans måde at anskue fodbold på. For mig er han den nye tids OB DNA. Hvor vi lykkes på trods af alt, det der foregår omkring klubben.
Og for mig er den DNA forsvundet med OSE's ankomst. Så for at sige det ganske kort: Ja, det går helt tilbage til 2006. Fede oplevelser, ja; minder for livet, men nogle ret så voldsomme tømmermænd; både økonomisk, sportsligt og kulturmæssigt; som gjorde alle de vundne ting i den periode til de mest dyrekøbte minder, vi har haft i vores klubs historie. For når en fodboldklub styres af en koncern; så bliver kulturen udvandet af folk, der udelukkende tænker i buzz-words, tidens luner og marketingsøjemed. Og derfor ansætter man i øst og vest og lader den og den træner bestemme spillestilen og udtrykket. Og på toppen sidder der så en erhversleder der, indtil han kom ind i OB, ikke interesserede sig en døjt for fodbold. Den mand har og har haft vetoret over alle sportslige beslutninger i vores klub. Inklusiv da han og Jesper Hansen i skøn forening drev Lars Høgh ud af OB og ramponerede familien Høghs forhold OB. Snigløb legenden over dem alle; og så sidder der folk derude, der forventer jeg bare skal forgive and forget? Glem det.
Jeg kunne skrive meget mere om, hvad jeg mener er gået galt siden 2006; men mit udgangspunkt synes jeg selv er solidt: 2006 markerede begyndelsen på enden for OB som klubben, der lykkedes på trods; og selv om jeg stadig kan sidde og smile over sejren over Villareal og min storslåede oplevelse i Athen imod Panathinaikos; så sidder 2024 mig og tænker, at de oplevelser kom med en alt for dyr pris. En pris vi betaler nu. Når rigmanden ikke længere vil købe sig til succes som i 2009-2011, så ender han lidt med at udstille sig selv som en mand, der måske ikke har forstand på at hverken at lede eller eje en fodboldklub. Og derfor ender vi med fejlcastede sportsdirektører, trænere og spillere. Det er vi hverken den første klub til at opleve, og heller ikke den sidste.
Du er velkommen til at stirre dig blind i de trofæer, medaljer og oplevelser. De kom med en alt for dyr pris, er bare min påstand, om du vil tro på mig eller ej.
P.s Mucolli er vist lidt underordnet i denne diskussion. ;-)
MvH ChrisOB
- Likes 4
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Ja, men det bør bestemt ikke svække vores ambitionsniveau (fordi de andre måske bliver dårligere, skal vi stadigvæk investere og være klar til en eventuel oprykning og blive oppe i SL. Så hele transfercirkusset endnu en gang ikke starter med tusinde af-/tilgange).
Så smutter Manneh nok gratis - men man vil så stå med en midtbane der måske mangler en enkelt tilføjelse, før man er helt klar. Det vil være tæt på optimalt.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlægså har EFB solgt Holten til Sverige...
og noget jeg ikke havde set; Hvidovre har solgt Qamili til Sønderjydske...så vores konkurrenter svækker sig selv
Leave a comment:
-
Det vil blive rigtigt spændende hvis Silkeborg henter Bøndergaard hjem fra Fredericia efter salget af A.Lind - han er virkelig brændt igennem dernede - det må de godt få gjort inden vi skal møde Fredericia.
- Likes 1
Leave a comment:
-
så har EFB solgt Holten til Sverige...
og noget jeg ikke havde set; Hvidovre har solgt Qamili til Sønderjydske...så vores konkurrenter svækker sig selv
Leave a comment:
Leave a comment: