Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

Jeg tænker da netop at SK har rigtigt store aktier i det spillemæssige udtryk vi så i søndags…? Iøvrigt synes jeg oprigtigt at det er dejligt for dig hvis du så noget spillemæssigt som giver dig håb for fremtiden! Det under jeg såmænd alle OB fans, men jeg deler ikke selv oplevelsen. Ud over et okay tryk det første kvarter og nogle gode individuelle aktioner så jeg ikke noget jeg vil kalde dynamisk angrebsspil.

I forhold til det vi diskutere, ie. Bondes betydning og manglende erstatning, gør du det satme nemt at drive en fodboldklub. Du formår fuldstændig at frikende trænerteamet for nogle, lad os kalde det tvivlsommere præstationer, fordi hvad skal de stakler gøre uden en nøglespiller som Bonde. I samme sætning formår du samtidig fuldstændig at frikende Troels Bech fordi hvad skal den stakkels mand gøre når nu anstændige midtbanespillere jo ingenlunde hænger på træerne.

Det kan sagtens være at jeg er en kværulant af en sofafan, men vi taler om folk der sidder i profilerede stillinger og tjener millioner om året. Der synes jeg godt man som tilhænger af klubben kan tillade sig at stille krav og forventninger til de ansvarliges arbejde.
    Men du forholder dig jo ikke til enkeltspilleres vigtighed for holdet. Men hvis vi er så uenige om grundpræmissrn giver det ikke mening at debattere videre. Jeg mener at enkelt spillere kan have enorm betydning for at at hold fungerer. Hvis en sådan spiller er væk, kan det ryste holdet markant og sætte et hold tilbage i sin udvikling. Hvis du ikke er enig i det, giver det ikke mening at diskutere videre og det er fair nok.
    Med hensyn til TBs rolle i Bonde-erstatningen. Det er jo omsonst at diskutere. Du mener at man sagtens kan finde en erstatning til den rette pris af af den rigtige kvalitet , som gider OB i 1. Div - uden nogen argumenter overhovedet i øvrigt. Jeg mener at det er sandsynligt at man ikke bare kan det pga holdets situation. Jeg har i det mindste en snært af et argument. Du påstår bare. Jeg er langt fra overbevist. Fortæl mig hvem man kan hente. Hvilket 1. Div hold har tidligere hentet 4+1 kvalitetsspillere på 8 måneder. Bevis at det er bare noget man gør.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Synes første halvleg var ret godt. Hobro stod dybt og kompakt og det havde vi det traditionelt svært med at åbne. Vi byggede roligt op og bolden løb fint til vi fandt et hul om at spille hurtigt fremad og fandt spillere i dybden. For mig var der er tydeligt fremskridt at se. Har en anden syn på anden halvleg hvor vi flyttede bolden rundt uden at skabe chancer. Hobros udligning i 62.var tredje gang de overhovedet krydsede midterlinjen i anden halvleg men det var en boldflytterie som gav intet. Efter udligningen tabte vi linjen desværre meget, holdet virkede forusikret og uden suverænitet.
    Så for mig var første halvleg virkelig lovende mens anden var et tilbagefald til gamle problemer.
    Meget enig. Jeg syntes også man i glimt så noget af det Markus Jensen indeholder som 10`er. Hvilke vendinger, spil i små rum og blik for spillet han har. I min verden er han mindst lige så stort et talent som Breum var. Giv ham tid på den plads resten af sæsonen og vi vil se en knægt blomstre og være klar til noget superliga næste sæson.

Leave a comment:

• andlox
    replied

Jeg tænker da netop at SK har rigtigt store aktier i det spillemæssige udtryk vi så i søndags…? Iøvrigt synes jeg oprigtigt at det er dejligt for dig hvis du så noget spillemæssigt som giver dig håb for fremtiden! Det under jeg såmænd alle OB fans, men jeg deler ikke selv oplevelsen. Ud over et okay tryk det første kvarter og nogle gode individuelle aktioner så jeg ikke noget jeg vil kalde dynamisk angrebsspil.

I forhold til det vi diskutere, ie. Bondes betydning og manglende erstatning, gør du det satme nemt at drive en fodboldklub. Du formår fuldstændig at frikende trænerteamet for nogle, lad os kalde det tvivlsommere præstationer, fordi hvad skal de stakler gøre uden en nøglespiller som Bonde. I samme sætning formår du samtidig fuldstændig at frikende Troels Bech fordi hvad skal den stakkels mand gøre når nu anstændige midtbanespillere jo ingenlunde hænger på træerne.

Det kan sagtens være at jeg er en kværulant af en sofafan, men vi taler om folk der sidder i profilerede stillinger og tjener millioner om året. Der synes jeg godt man som tilhænger af klubben kan tillade sig at stille krav og forventninger til de ansvarliges arbejde.
    Synes første halvleg var ret godt. Hobro stod dybt og kompakt og det havde vi det traditionelt svært med at åbne. Vi byggede roligt op og bolden løb fint til vi fandt et hul om at spille hurtigt fremad og fandt spillere i dybden. For mig var der er tydeligt fremskridt at se. Har en anden syn på anden halvleg hvor vi flyttede bolden rundt uden at skabe chancer. Hobros udligning i 62.var tredje gang de overhovedet krydsede midterlinjen i anden halvleg men det var en boldflytterie som gav intet. Efter udligningen tabte vi linjen desværre meget, holdet virkede forusikret og uden suverænitet.
    Så for mig var første halvleg virkelig lovende mens anden var et tilbagefald til gamle problemer.

Leave a comment:

• Plum
    replied

Tænker godt at man kunne finde nogen/en til at dække os af for resten af sæsonen+

https://www.transfermarkt.com/alexan...spieler/238056

https://www.transfermarkt.com/simon-...spieler/192985

https://www.transfermarkt.com/franck...spieler/478198

https://www.transfermarkt.com/sanjin...spieler/125783

De kan for så vidt stadig hentes …

Leave a comment:

• stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Jeg komme uden om ved at sige, at stabile 8ere og 6ere ikke hænger på træerne. Slet ikke nogen der gider at spille i 1. Div og som vi har råd til.
    Udviklingen er sendt lidt bagud netop af at Bonde og ja Maneh ikke er der mere. Jeg så i øvrigt noget af dynamiske angrebsspil jeg har set i lang tid i OB i første halvleg i søndags. Men det har SK naturligvis ingen aktie i….

Leave a comment:

• claudes1
    replied

Man kan vel ikke både argumenterer for at OBs sørgelige forfatning skyldes Bondes fravær og så samtidig acceptere at klubben ikke løser den udfordring i et måned langt transfervindue?
    Samtidig bliver jeg lidt nysgerrig på hvilken udvikling du ser?
    Jeg komme uden om ved at sige, at stabile 8ere og 6ere ikke hænger på træerne. Slet ikke nogen der gider at spille i 1. Div og som vi har råd til.
    Udviklingen er sendt lidt bagud netop af at Bonde og ja Maneh ikke er der mere. Jeg så i øvrigt noget af dynamiske angrebsspil jeg har set i lang tid i OB i første halvleg i søndags. Men det har SK naturligvis ingen aktie i….

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Altså det må jo så være slush ice
    Autocorrect??

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

You are in thin ice mister ..
    I know, men den lå lige til højrebenet.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied

Altså det må jo så være slush ice

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Det er måske lidt voldsomt(læs: unødvendigt) og sidde og spekulere konsekvenser ud i fremtiden.... men jo, hvis ikke det går som det gerne skulle, så kan konsekvensen jo selvsagt være en fyring af den ene og/eller den anden.

Omvendt kan konsekvenser jo også opstå af noget godt, og ende med en forlængelse og lønforhøjelse til SK

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied

Præcis. Men TB skal også stille et hold “til par” indenfor overskuelig fremtid. Det er hverken denne eller næste sæson og måske endda ikke engang 26/27 men hvis ikke man bliver min. nr. 10 i næste sæson i SL og derefter min. nr. 8 med noget der ligner at man ærmer sig top6 så
    må der også ske noget der … så har han haft 3-4 år og 7-8 vinduer til at skabe et top6 hold med et top6 budget ..
    Det er måske lidt voldsomt(læs: unødvendigt) og sidde og spekulere konsekvenser ud i fremtiden.... men jo, hvis ikke det går som det gerne skulle, så kan konsekvensen jo selvsagt være en fyring af den ene og/eller den anden.

Omvendt kan konsekvenser jo også opstå af noget godt, og ende med en forlængelse og lønforhøjelse til SK

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

mon ikke der tænkes på cheftræneren? Jeg håber da som min. man gør sig nogle overvejelser, for syntes stadig Krogh for alvor mangler at overbevise om at han er den rigtige til når det hedder superliga igen.
    Det kunne nok være bedste bud ja.

Leave a comment:

• Agbre
    replied

Man kan vel ikke både argumenterer for at OBs sørgelige forfatning skyldes Bondes fravær og så samtidig acceptere at klubben ikke løser den udfordring i et måned langt transfervindue?
    Samtidig bliver jeg lidt nysgerrig på hvilken udvikling du ser?
    Det synes jeg godt man kan. I sidste ende handler det om at rykke op og vinde divisionen. Man rykker ikke mere op af at vinde alle kampe. Skulle oprykning misse er det klart en anden sag.

På midtbanen er vi selvsagt svækket nu, men jeg synes stadig SK har en hel del kvalitet at flytte rundt på. Vil mene en en god træner bør kunne sammensætte dette hold til at være blandt de 1-2 bedste hold i de resterende kampe.

Personligt ser jeg tæt på ingen positiv udvikling lige nu. Eller. Mener du her i foråret eller i hele sæsonen?

Leave a comment:

• Agbre
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Jeg må bare sige at det er påfaldende, at OB spiller uafgjort på en Crazy våd/blød bane i Vendsyssel og Bonde bliver skadet og OB har ikke vundet siden. Lige inden den skæbnesvangre kamp, havde man slået Fredericia, EfB og Horsens. Jeg er overbevist om, at han har enorm betydning for organisationen på midtbanen. Lige nu stiller vi med en højre back og en ung Ejdum foran Tribull. De kan ikke bare spille med den rutine på pladserne. Nu kan man vælge mindst to retninger. 1. “Derfor er det en skandale at TB ikke hentede en fuldgod erstatning” 2. “Det kan måske forklare det shaky hold vi er vidner til i øjeblikket”
    lige meget hvad man tænker, synes jeg at det er svært at komme uden om, at Bondes fravær kan være en ret stor del af forklaringen på at OB ikke udvikler sig så hurtigt som godt kunne tænke sig.
    Bonde var da vigtig, men det er jo også Manneh. Han sad også ude i kampen imod B93 (i den kamp måtte vi endda skifte Ejdum efter en halv time). Ingen af de to har spillet en perfekt sæson, men de bidrog med noget ro og kreativitet som vi helt tydeligt har manglet i de tre kampe vi har spillet uden dem.

Man kan håbe, at nogle af de unge vokser i de her kampe (vil gerne se mere til Sandberg). Men jeg tror vi er et stykke fra at kunne spille en "god" kamp, hvor vi styrer spillet. Vi bør dog stadig kunne hive nogle sejre alene fordi vi har noget kvalitet på afgørende positioner.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Det var godt nok langt ud i fremtiden. Tænker umiddelbart ikke tålmodigheden rækker så langt i den øverste ledelse.
    Der må også være noget realisme og med mindre TB har lagt et par hundrede millioner til siden er det nok ikke muligt at gøre det organisk ..

Leave a comment:

Working...
X