Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

    Mon ikke det ender med at Greve og en stor pose penge tager til Randers og sender Enggård til Bif. Ville give mening imo.
    Randers gav jo faktisk Greve en chance på banen, hvilket vi aldrig formåede, fordi vi havde en dyrtbetalt stjerne der skulle spille.

    Men selvfølgelig ville Greve til os være klasse.
    Man kan klandre klubben for mange ting, men lad os ikke forfalde til historisk revisionisme. Greve fik pænt med chancer i OB, men han slog aldrig igennem. Han havde et godt drive, men ligesom Charly (ingen sammenligning i øvrigt) intet slutprodukt. Han blev solgt til Randers som 25-årig, og udviklede sig lidt ud af det blå til en superligaprofil og vandt så også et danmarksmesterskab. Det tror jeg ingen havde set komme, heller ikke Randers, uagtet at de så noget potentiale i ham. Vi bør være fremhæve det egentlige problem, nemlig at vi i over et årti har præsteret under niveau og budget. Det er ikke pga. trænerdispositioner, men fordi vi ikke har miljøet eller faciliteterne til at få det bedste ud af vores spillere; især mere teknisk anlagte spillere som fx Greve. Det er jo intet under, at spillere som Charly eller Greve aldrig fik lagt slutprodukt på deres spil, når de havde nok at se til bare at tæmme en aflevering i de elendige, mudrede/knoldede baneforhold, de har trænet og spillet kampe i. Og dét, er løftebryderen Niels Thorborgs ansvar Messi, Xavi og Iniesta var jo næppe blevet legendariske tekniske vidundere, hvis Barcelonas træningsbaner var som vores.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

      At Manneh ikke er 6’er, må du gerne uddybe. Ifølge Ole Nielsen blev Manneh scoutet som 6’er og spillede 6’er i Polen. Hans bedste kampe for os har imo også været som 6’er.
      ok, jamen så tager jeg fejl. Jeg har hele tiden set ham som en mere offensivt orienteret spiller - mere en 8'er.

      - Men kommer vel an på hvad man vil have, for mig er Trybull en 6'er - rydder op og er mere defenssivt orienteret. Men syntes da Manneh har løst sin opgave fint - og hans hjørnespark skal man heller ikke kimse af.

      Uanset - rart der endeligt bliver lidt at skifte imellem inde centralt. Men tilgangen af TT vil man kunne skifte uden at gå mærkbart ned i kvalitet.

      Comment


        Den fortælling kan jeg kun delvist genkende. Som jeg husker det, blev Greve primært brugt på kanten ved os, trods Greve altid har været udpræget 8er.

        Da han over tid spillede på rette plads i Randers blomstrede han op.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
          Den fortælling kan jeg kun delvist genkende. Som jeg husker det, blev Greve primært brugt på kanten ved os, trods Greve altid har været udpræget 8er.

          Da han over tid spillede på rette plads i Randers blomstrede han op.
          også sådan jeg husker det. Vi spillede med kanter - der var ikke plads til ham hvor han var bedst.

          Og det er ikke første eller sidste gang vi kommer til at se det. Bare ikke altid en spiller passer ind på et givent hold. Klynge var heller aldrig blevet den profil han er i dag, hvis han var blevet i OB...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
            Den fortælling kan jeg kun delvist genkende. Som jeg husker det, blev Greve primært brugt på kanten ved os, trods Greve altid har været udpræget 8er.

            Da han over tid spillede på rette plads i Randers blomstrede han op.
            Tja… Jeg husker det nu også som om han fik ganske betydeligt med spilletid hos os. Måske ikke altid på rette plads, men jeg er heller ikke sikker på at han eller nogle andre var helt klar over, hvad den plads var før han fik sit store gennembrud i Randers. Jeg husker at jeg havde store forhåbninger om, at han ville få sit helt store gennembrud efter Falk smuttede til FCK, men at hans slutprodukt aldrig blev rigtig godt og han langsomt gled længere væk fra en startplads. Ingen tvivl om at
            Randers var bedre til at se, hvor hans potentiale lå, men han fik nu ganske pænt med chancer hos os.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
              En Tom Trybull i rammer, hvor alle trækker i samme retning, og hvor truppen metodisk og støt bliver renset for fyld og uengagerede typer, tror jeg er tæt på at være et af de største navne i Nordic Bet Ligaen. Han er jo ikke 38-40 år gammel, og har beviseligt et højt niveau, og kunne også være langt de fleste af sine præstationer i Superligaen ekstremt bekendt.

              Vi får en spiller ind, der er garant for noget vindermentalitet og noget ild i øjnene, og med en sund grundindstilling til tingene. At han så også både kan spille fodbold, og vise sig at blive et aktiv for klubbens trænersetup på sigt, er kun et kæmpe plus. En no-brainer signing af Troels - der samtidig (formodentligt) ikke har faldbudt OB med guldrandet kontrakt i ren og skær panik.
              Trybull er præcis hvad vi har brug for. Jeg kan godt forstå hvis nogen føler at hans bramfrie udtalelser dengang var et svigt, eller i hvert fald dårlig dømmekraft. De uheldige udtalelser til trods, så var han i modsætning til Køhter, en mønsterprofessionel. Han kunne være ligeglad med vores skæbne pga. kontraktudløb; alligevel slog han aldrig op i banen eller svække holdet ved at melde sig "forkølet". Jeg tror derfor heller ikke, at nogen i klubben vil se denne signing som det første brud på "man skal ville OB" linjen, TB og SK har lagt.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                ok, jamen så tager jeg fejl. Jeg har hele tiden set ham som en mere offensivt orienteret spiller - mere en 8'er.

                - Men kommer vel an på hvad man vil have, for mig er Trybull en 6'er - rydder op og er mere defenssivt orienteret. Men syntes da Manneh har løst sin opgave fint - og hans hjørnespark skal man heller ikke kimse af.

                Uanset - rart der endeligt bliver lidt at skifte imellem inde centralt. Men tilgangen af TT vil man kunne skifte uden at gå mærkbart ned i kvalitet.
                Bare det, at der nu er en beslutning at tage for trænerteamet, er helt klart positivt!

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

                  Man kan klandre klubben for mange ting, men lad os ikke forfalde til historisk revisionisme. Greve fik pænt med chancer i OB, men han slog aldrig igennem. Han havde et godt drive, men ligesom Charly (ingen sammenligning i øvrigt) intet slutprodukt. Han blev solgt til Randers som 25-årig, og udviklede sig lidt ud af det blå til en superligaprofil og vandt så også et danmarksmesterskab. Det tror jeg ingen havde set komme, heller ikke Randers, uagtet at de så noget potentiale i ham. Vi bør være fremhæve det egentlige problem, nemlig at vi i over et årti har præsteret under niveau og budget. Det er ikke pga. trænerdispositioner, men fordi vi ikke har miljøet eller faciliteterne til at få det bedste ud af vores spillere; især mere teknisk anlagte spillere som fx Greve. Det er jo intet under, at spillere som Charly eller Greve aldrig fik lagt slutprodukt på deres spil, når de havde nok at se til bare at tæmme en aflevering i de elendige, mudrede/knoldede baneforhold, de har trænet og spillet kampe i. Og dét, er løftebryderen Niels Thorborgs ansvar Messi, Xavi og Iniesta var jo næppe blevet legendariske tekniske vidundere, hvis Barcelonas træningsbaner var som vores.
                  Greve fik ganske rigtig "pænt" med chancer, og havde også kampe for OB, hvor han brændte banen fuldstændig af. Særligt husker jeg en FCK-kamp, hvor han bare vendte af på dem efter behag og styrede kampen fuldstændig. Det var fra en 8'er position.

                  Dog var tålmodigheden med Greve meget kort, og når han faldt det mindste i niveau blev han plukket ud til fordel for ældre og dyrere spillere. Den tillid vi i dag viser eksempelvis Ejdum og Kjerrumgaard fik Mathias Greve aldrig af OB. Desuden blev Greve brugt som en offensiv schweizerkniv, kant, 10'er, 8'er og tror også han har spillet en enkelt falsk 9'er i et tomandsangreb.

                  Greve fik mange - vidst også rigtig mange - indhop. At han ikke blev en succes i OB er en multifacetteret forklaring, der ikke kan koges ned til "han var ikke god nok" eller "banen var ikke god nok" eller "træneren var ikke god nok". Greve greb sjældent de chancer han fik, og når han greb dem, fulgte han dem alt for sjældent op med tilsvarende præstationer. Træneren(trænerne) havde ikke tid, tålmodighed og indsigt nok til at give Greve den tillid unge spillere også skal have, for at trives og gro, og der er ganske givent et element af at faciliteterne i Ådalen ikke har været på et tilstrækkeligt højt niveau til at forløse talenter. Man må heller ikke underkende, at det i mange sammenhænge, ikke kun fodboldmæssige, kan være svært at fortsætte som "svend" på den læreplads man har haft. Der er noget med status, hieraki, erfaring og læring, der kan bøvle for nogle mennesker, hvis man sidder fast for længe.

                  Derfor tror jeg heller ikke vi kan sammenligne Greve 1.0 med Greve 2.0 ved en tilbagevenden. Eller Jens Jakob Thomasen for den sags skyld. De har været flyttet hjemmefra, lavet mad selv, fået hår på brystet, erfaringer fra andre trupkulturer og sammensætninger, der kan gøre dem mere helstøbte i en ny OB-sammenhæng. Derudover er den trup de forlod længe væk, og deres status og anseelse i en ny trup er ikke sammenlignelig med os, der har hængt ved i 25 år efterhånden, og kan huske dem som talenter.

                  Jeg vil hilse både JJT og Greve velkommen hjem med åbne arme, hvis de skulle ønske at give et nap med i projekt "genrejs OB".

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    Manneh er ikke 6'er. Fraregnet kampen i Middelfart syntes jeg han har gjort det udemærket - ligesom resten af holdet.

                    Hvis/når vi skriver med TT lige om lidt, så har vi endelig lidt bredde i truppen / på midtbanen - så håber virkeligt ikke vi begynder at svække os selv ved at tynde ud i den igen allerede.
                    I mine øjne er han ubetinget 6'er. Men det er klart at hans exit er med forbehold for vi får endnu en central midtbanespiller ind. Det tror jeg bare kommer til at ske, særligt når han indenfor kort tid formodentlig smides på bænken, og bliver endnu mere frustreret over sin situation.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                      Greve fik ganske rigtig "pænt" med chancer, og havde også kampe for OB, hvor han brændte banen fuldstændig af. Særligt husker jeg en FCK-kamp, hvor han bare vendte af på dem efter behag og styrede kampen fuldstændig. Det var fra en 8'er position.

                      Dog var tålmodigheden med Greve meget kort, og når han faldt det mindste i niveau blev han plukket ud til fordel for ældre og dyrere spillere. Den tillid vi i dag viser eksempelvis Ejdum og Kjerrumgaard fik Mathias Greve aldrig af OB. Desuden blev Greve brugt som en offensiv schweizerkniv, kant, 10'er, 8'er og tror også han har spillet en enkelt falsk 9'er i et tomandsangreb.

                      Greve fik mange - vidst også rigtig mange - indhop. At han ikke blev en succes i OB er en multifacetteret forklaring, der ikke kan koges ned til "han var ikke god nok" eller "banen var ikke god nok" eller "træneren var ikke god nok". Greve greb sjældent de chancer han fik, og når han greb dem, fulgte han dem alt for sjældent op med tilsvarende præstationer. Træneren(trænerne) havde ikke tid, tålmodighed og indsigt nok til at give Greve den tillid unge spillere også skal have, for at trives og gro, og der er ganske givent et element af at faciliteterne i Ådalen ikke har været på et tilstrækkeligt højt niveau til at forløse talenter. Man må heller ikke underkende, at det i mange sammenhænge, ikke kun fodboldmæssige, kan være svært at fortsætte som "svend" på den læreplads man har haft. Der er noget med status, hieraki, erfaring og læring, der kan bøvle for nogle mennesker, hvis man sidder fast for længe.

                      Derfor tror jeg heller ikke vi kan sammenligne Greve 1.0 med Greve 2.0 ved en tilbagevenden. Eller Jens Jakob Thomasen for den sags skyld. De har været flyttet hjemmefra, lavet mad selv, fået hår på brystet, erfaringer fra andre trupkulturer og sammensætninger, der kan gøre dem mere helstøbte i en ny OB-sammenhæng. Derudover er den trup de forlod længe væk, og deres status og anseelse i en ny trup er ikke sammenlignelig med os, der har hængt ved i 25 år efterhånden, og kan huske dem som talenter.

                      Jeg vil hilse både JJT og Greve velkommen hjem med åbne arme, hvis de skulle ønske at give et nap med i projekt "genrejs OB".
                      Kan kun se at at JJT kan komme retur, hvis Manneh smutter.

                      Er JJ ikke 6’er, i det system vi spiller nu?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                        I mine øjne er han ubetinget 6'er. Men det er klart at hans exit er med forbehold for vi får endnu en central midtbanespiller ind. Det tror jeg bare kommer til at ske, særligt når han indenfor kort tid formodentlig smides på bænken, og bliver endnu mere frustreret over sin situation.
                        personligt mener jeg vi skal have en central spiller mere ind - og det uden at Manneh sendes videre.

                        Hvorfor skulle han blive frustreret? Du får det til at lyde som om han ikke kommer i spil mere - vi spiller med 3 inde centralt - har nu reelt 4 spillere derinde. Nu kan man faktisk skifte Ejdum ud hvis/når han er løbet tør for kræfter efter 60-70 min.

                        Og med Mannehs gode hjørnespark - så er jeg ikke SÅ sikker på han bare ender på bænken. Uanset - nu er der bare lidt konkurrence om pladserne - det hilser jeg velkomment

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                          Den fortælling kan jeg kun delvist genkende. Som jeg husker det, blev Greve primært brugt på kanten ved os, trods Greve altid har været udpræget 8er.

                          Da han over tid spillede på rette plads i Randers blomstrede han op.
                          Han spillede godt nok de fleste kampe på kanten, men fik også en del kampe centralt på midtbanen og som 10'er i OB. Og som du selv indikerer startede han også på kanten i Randers i første sæson, med ganske god succes. Så uden at have set en masse kampe med ham på ungdomsholdene vil jeg godt lidt anfægte, at han altid har været udpræget 8'er.

                          Det jeg primært husker fra Greve i OB var også, at han havde svært ved at sætte sig igennem fysisk. Taktisk kan jeg godt forstå hvorfor man havde svært ved at finde hans rette position. På de offensive pladser havde han ikke helt den ønskede fart eller slutprodukt og rykkede man ham længere tilbage ville det nok koste defensivt.

                          Men jeg husker så også, at jeg blev noget overrasket da man så Greve ret tidligt Randers. Det lignede han havde lagt en del kg på i rene muskler og nærmest var en ny spiller. Og han var vel trods alt 25-ish år. Dengang (og i dag) så jeg det som et kæmpe minus for trænerstaben i OB, at de ikke formåede for alvor at forløse Greve.

                          Ville elske at se Greve tilbage i OB.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                            personligt mener jeg vi skal have en central spiller mere ind - og det uden at Manneh sendes videre.

                            Hvorfor skulle han blive frustreret? Du får det til at lyde som om han ikke kommer i spil mere - vi spiller med 3 inde centralt - har nu reelt 4 spillere derinde. Nu kan man faktisk skifte Ejdum ud hvis/når han er løbet tør for kræfter efter 60-70 min.

                            Og med Mannehs gode hjørnespark - så er jeg ikke SÅ sikker på han bare ender på bænken. Uanset - nu er der bare lidt konkurrence om pladserne - det hilser jeg velkomment
                            Vi skal ikke bare have en spiller i Start’11 fordi de ligger et godt hjørnespark.

                            Manneh, spiller ikke godt, er sikker på det vil fungere bedre med en oprydningsmand på midten, istedet for boldspillenes, når vi har både Ejdum og Bonde.

                            Comment


                              Stilhed før stormen?

                              F5 - all day long.

                              Edit: Ser på SFÅ, at TT er tæt på.
                              Fas est et ab hoste doceri.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af SAN Se indlæg

                                Kunne det ikke være Rami til BIF og Greve plus penge til os?
                                Tror ikke de vil have Rami. Men hvem ved - jeg synes om ideen

                                Comment

                                Working...
                                X