Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Vintervinduet og næste sommervindue skal bare også bruges til at erstatte de der ikke forlænger

    Nicholas Michelson 30/6-2025
    Max Fenger 30/6-2025
    Mihajlo Ivancevic 30/6-2025
    Bjørn Paulsen 30/6-2025
    Tobias Slotsager 30/6-2025
    Alasana Manneh 30/6-2025​

    4 ud af 6 er start11 pladser. Skal der så også forstærkninger til er det næsten 2/3 af holdet der skal skiftes ud op til en sæson hvor man skal holde skansen .. fint at man vil holde sig til det man kender og bygge kultur men meget af det er nok væk til næste sæson ..
    Præcis. Og kunne nemt blive 5/6 i løbet af sæsonen(Slots for Gomez). Hvorfor er det så vigtigt at holde en kontinuitet på ca 5 spillere, et halvt hold, der alligevel ikke er her næste år.. Ingen skal fortælle mig at harmonien ødelægges af og hente en enkelt eller 2 ind. Specielt hvis spillerne alligevel ved at de skal videre om 9-10 måneder senest.

    Og hvis jeg oven i købet skal høre på hvor svært det er at handle i et vintervindue når vi når til Januar kaster jeg op…

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Præcis. Og kunne nemt blive 5/6 i løbet af sæsonen(Slots for Gomez). Hvorfor er det så vigtigt at holde en kontinuitet på ca 5 spillere, et halvt hold, der alligevel ikke er her næste år.. Ingen skal fortælle mig at harmonien ødelægges af og hente en enkelt eller 2 ind. Specielt hvis spillerne alligevel ved at de skal videre om 9-10 måneder senest.

      Og hvis jeg oven i købet skal høre på hvor svært det er at handle i et vintervindue når vi når til Januar kaster jeg op…
      Det er jo ikke svært at hente spiller hvis man ikke er nærig.
      se Horsens har lige hentet Emil Frederiksen nøj han ville pynte på vores hold i stedet for Don d

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
        02-08-2024
        Jeg tror simpelthen ikke på +10 handler ud/ind i resten af vinduet. Det er i store træk en hver 3.dag.
        Det får jo Wesstrøms meriter til at blegne.
        Tænker nærmere 4 højst 5 ud. 1 eller 2 ind. Man venter til vinter med at forstærke holdet, med mindre vi taber 3 kampe i august.

        26 timer tilbage. Ryger Slotsager? Trækker Troels en kanin op af hatten? Spændende døgn vi går i møde.
        Mit bud er at der ikke sker mere.​
        Det blev så ikke 10 fordi man vælger at holde på pengene fordi det går godt sportsligt.

        Man vælger kun at have 2 målmænd i truppen. Den ene kronisk rygskadet når vi skal på kunst om lidt.
        Man dropper en venstrebenet back selvom det har været et stort ønske hele sommeren fordi en ofte skadet spiller der nok er væk næste sommer gør det godt
        Vi har 4 offensive spillere med niveau til 3 pladser hvor der ofte køres rovdrift på en spiller som Fenger der var fuldstændig færdig efter 70 min forleden.

        Tror stadig godt at der kunne ryge 1-2 mere. Ivan er jo ikke smuttet fordi der ikke er afklaring på Slotsager. Men en af dem burde forlade OB inden alle vinduer lukker i europa.
        Selvén og Yaya kunne der også ske noget med.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg

          Det er jo ikke svært at hente spiller hvis man ikke er nærig.
          se Horsens har lige hentet Emil Frederiksen nøj han ville pynte på vores hold i stedet for Don d
          Ihverfald skabe noget konkurrence om pladserne. Og burde have niveau til SL

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Ihverfald skabe noget konkurrence om pladserne. Og burde have niveau til SL
            Hmmm.... Har ham der ikke lige netop bevist at han ikke har niveauet til at gøre en forskel på SL niveau?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

              Hmmm.... Har ham der ikke lige netop bevist at han ikke har niveauet til at gøre en forskel på SL niveau?
              Er ikke 100%. Men blev han ikke solgt efter en god periode i superligaen med mål og assists? Sidste år

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Er ikke 100%. Men blev han ikke solgt efter en god periode i superligaen med mål og assists? Sidste år
                Han blev solgt mens sønderjyske spillede i 1 division :)

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Er ikke 100%. Men blev han ikke solgt efter en god periode i superligaen med mål og assists? Sidste år
                  4 mål og 4 assists i 58 Superligakampe, og 3 mål og 4 assists i 23 Eliteserien-kampe.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Præcis. Og kunne nemt blive 5/6 i løbet af sæsonen(Slots for Gomez). Hvorfor er det så vigtigt at holde en kontinuitet på ca 5 spillere, et halvt hold, der alligevel ikke er her næste år.. Ingen skal fortælle mig at harmonien ødelægges af og hente en enkelt eller 2 ind. Specielt hvis spillerne alligevel ved at de skal videre om 9-10 måneder senest.

                    Og hvis jeg oven i købet skal høre på hvor svært det er at handle i et vintervindue når vi når til Januar kaster jeg op…
                    Har skrevet det før, men jeg synes bare ikke man kan negligere, at det er markant sværere at hente spillere med Superliga-niveau til når man lige er rykket ned i 1. division. Og det er i forvejen noget af det sværeste der er ved at drive en fodboldklub (især for OB har det været). Jeg holder på, at jo mere vi henter ind i dette vindue, jo mere vil vi få skabt os en trup med niveau til den række vi ligger i. Kan vi rykke op, spare lidt penge og sikre os, at flere af vores talenter får godt med spilletid, så synes jeg det er positivt.

                    Og ift. mange spillere med udløb har jeg to kommentarer:

                    1. Lad os nu se om der ikke forlænges med nogle af dem. Det vil være naturligt for TB (+ Krogh) at tage nogle snakke med dem de gerne vil forlænge med i månederne efter transfervinduet lukker. Kan ikke se det skulle være helt umuligt at forlænge med Fenger f.eks. Han vil måske gerne spille angriber (det kan man måske også på et tidspunkt), men ellers forsøg da at overbevise ham om, at det faktisk er bedst for ham at spille hvor han gør. Mickelson er lidt det samme. Det er ikke holdbart med ham på venstre back på sigt (nok heller ikke for ham), men jeg ville helst se ham i høre. Forlængelse med Manneh og Bjørn Paulsen tror jeg heller ikke er udelukket.

                    2. Nedrykning er lort. At have optimal trupudvikling ift. udskiftninger i truppen samtidig med, at man holder kvalitet, er en luksus man ikke har længere. Især med den situation vi stod i med truppen her til sommer.

                    Kigger man f.eks. på venstre back tror jeg TB/Krogh ville være enige i, at det ville være bedst hvis vi kunne spille med en, som man forventede også ville være her næste sæson. En med niveau til Superligaen. Og gerne venstrebenet. Det er vel også hævet over enhver tvivl, at det er noget vi er gået efter i transfervinduet. Pt. ser det ud til, at det ikke lykkes (lad os se). Med vores pointmæssige gode start synes jeg det er helt ok, hvis vi ender med at udskyde den "opgave" til en af de de kommende vinduer istedet for at være gået med venstre back nr. 5 eller 6 på listen, hvis man så er nede på spillere som man har mindre tro på. Vi behøver pt. ikke agere desperat.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                      Vintervinduet og næste sommervindue skal bare også bruges til at erstatte de der ikke forlænger

                      Nicholas Michelson 30/6-2025
                      Max Fenger 30/6-2025
                      Mihajlo Ivancevic 30/6-2025
                      Bjørn Paulsen 30/6-2025
                      Tobias Slotsager 30/6-2025
                      Alasana Manneh 30/6-2025​

                      4 ud af 6 er start11 pladser. Skal der så også forstærkninger til er det næsten 2/3 af holdet der skal skiftes ud op til en sæson hvor man skal holde skansen .. fint at man vil holde sig til det man kender og bygge kultur men meget af det er nok væk til næste sæson ..
                      Tror en del af det kommer løbende. En spiller som Fenger vil man nok gerne forlænge med, men afviser han, så køres Markus ind. Det samme med Trybull for Manneh.
                      Men ellers er det da ganske vidst at vintervinduet kræver at man begynder af gøre truppen mere superligaparat, så der kommer lidt mere bredde i truppen. Her kan man så håbe på efteråret fortsætter med mange sejre, så man er så sikker på at være et superligahold igen, at man bliver lidt mere attraktiv for spillere udefra end man sandsynligvis har været i dette vindue. Nagel får også nemmere ved at trække på sit netværk i Norge, som har sæsonafslutning

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                        Har skrevet det før, men jeg synes bare ikke man kan negligere, at det er markant sværere at hente spillere med Superliga-niveau til når man lige er rykket ned i 1. division. Og det er i forvejen noget af det sværeste der er ved at drive en fodboldklub (især for OB har det været). Jeg holder på, at jo mere vi henter ind i dette vindue, jo mere vil vi få skabt os en trup med niveau til den række vi ligger i. Kan vi rykke op, spare lidt penge og sikre os, at flere af vores talenter får godt med spilletid, så synes jeg det er positivt.

                        Og ift. mange spillere med udløb har jeg to kommentarer:

                        1. Lad os nu se om der ikke forlænges med nogle af dem. Det vil være naturligt for TB (+ Krogh) at tage nogle snakke med dem de gerne vil forlænge med i månederne efter transfervinduet lukker. Kan ikke se det skulle være helt umuligt at forlænge med Fenger f.eks. Han vil måske gerne spille angriber (det kan man måske også på et tidspunkt), men ellers forsøg da at overbevise ham om, at det faktisk er bedst for ham at spille hvor han gør. Mickelson er lidt det samme. Det er ikke holdbart med ham på venstre back på sigt (nok heller ikke for ham), men jeg ville helst se ham i høre. Forlængelse med Manneh og Bjørn Paulsen tror jeg heller ikke er udelukket.

                        2. Nedrykning er lort. At have optimal trupudvikling ift. udskiftninger i truppen samtidig med, at man holder kvalitet, er en luksus man ikke har længere. Især med den situation vi stod i med truppen her til sommer.

                        Kigger man f.eks. på venstre back tror jeg TB/Krogh ville være enige i, at det ville være bedst hvis vi kunne spille med en, som man forventede også ville være her næste sæson. En med niveau til Superligaen. Og gerne venstrebenet. Det er vel også hævet over enhver tvivl, at det er noget vi er gået efter i transfervinduet. Pt. ser det ud til, at det ikke lykkes (lad os se). Med vores pointmæssige gode start synes jeg det er helt ok, hvis vi ender med at udskyde den "opgave" til en af de de kommende vinduer istedet for at være gået med venstre back nr. 5 eller 6 på listen, hvis man så er nede på spillere som man har mindre tro på. Vi behøver pt. ikke agere desperat.
                        Derfor skriver jeg jo også at man burde leje en enkelt eller 2 ind som gardering med option. Så behøver vi ikke bekymre os om bredden og binde os op på noget

                        1). Jammen jeg er 110% ikke der hvor jeg tror vi forlænger med Fenger, Michelson og Manneh. Jeg tog gerne væddemål på det hvis det var. Kan ikke se det.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                          Tror en del af det kommer løbende. En spiller som Fenger vil man nok gerne forlænge med, men afviser han, så køres Markus ind. Det samme med Trybull for Manneh.
                          Men ellers er det da ganske vidst at vintervinduet kræver at man begynder af gøre truppen mere superligaparat, så håbe der kommer lidt mere bredde i truppen. Her kan man så håbe på efteråret fortsætter med mange sejre, så man er så sikker på at være et superligahold igen, at man bliver lidt mere attraktiv for spillere udefra end man sandsynligvis har været i dette vindue. Nagel får også nemmere ved at trække på sit netværk i Norge, som har sæsonafslutning
                          og kærlighed til klubben ..

                          Syntes bare at det kræver lidt mere .. håndfast .. før jeg er overbevist …

                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg

                            Han blev solgt mens sønderjyske spillede i 1 division :)
                            Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                            4 mål og 4 assists i 58 Superligakampe, og 3 mål og 4 assists i 23 Eliteserien-kampe.
                            Ja okay. Jeg kan bare huske ham som en god spiller der blev solgt mens han var hot. Forstår simpelthen ikke hvorfor man ikke lejer en spiller som ham ind til konkurrence og gardering. Det virker jo som om at man har berøringsangst ift at få utilfredse spillere

                            Men som vi har set igennem årene. Hvis den ene side af vejen ikke virker laver vi en skarp uvending og gør alt anderledes

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              og kærlighed til klubben ..

                              Syntes bare at det kræver lidt mere .. håndfast .. før jeg er overbevist …
                              Det ville undre mig meget, hvis TB ikke har lagt en strategi for, hvordan den her trup skal blive konkurrencedygtig til SL. Det ville trods alt være at fornærme hans intellekt og erfaring fra BIF.
                              Tænker ingen af os har været rekruteringsansvarlig i en 1. div. klub. Så det er og bliver spekulationer. Men virker det ikke sandsynligt, at det, som andre skriver, er lettere at rekruttere den rette kvalitet, hvis man tæt på kan garantere SL 5 måneder efter? Samtidig er det også min holdning, at man ikke skal signe noget, hvor risikoen er for stor for at kvaliteten ikke er god nok til SL. Synes vi har haft (og stadig har) rigeligt spillere, som der er bundet lønkroner til, som ikke har været (er) gode nok. Det er jo handlingslammende for at skabe den rigtige trup.
                              Jeg vælger at have tiltro til at der er en plan - men det betyder jo også, at man ikke kan have noget håndfast NU, hvis mine spekulationer omkring, hvad der er muligt at hente nu, kontra til vinter kontra til sommer er rigtige. Hellere kunne tilbyde maksimalt i løn til de rigtige, end at have lønninger bundet til spillere som Buray, Selven og andet skrammel.

                              Comment


                                FCK er jfr. Tipsbladet ude efter Tobias Salquist der spiller i USA som alternativt til andre de har kig på .. så er det vel ikke helt usandsynligt at de også hr et øje på Slotsager til kampene i suppen …
                                Transfermarket i USA er lukket så et salg derfra virker ikke nemt ..
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X