Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Sad også og så den og tænkte at vi da er bedre fodboldhold end de knoldesparkere. Desværre havde vi nok ladet os kyse af deres primitive tilgang og tabt på en dødbold.
    resultatet kunne heller ikke have været værre, hvis man fortsat gik med top 6 drømme. Nu er AGF ved at stikke af som det suverænt 6. bedste hold i rækken. Hverken værre eller bedre.
    hørte lige i SFÅ at Alm åbenbart stadig går og bilder sig den slags ind. At top 6 fortsat er en mulighed. Nu skal vi så bare hente 8 point på AGF - på 9 runder.

    Og går man lidt med historikken om at der skal 30 point til for at klare cuttet ser det ikke meget bedre ud. Et snit på 2 point pr kamp skal der laves. Eller 6 sejre ud af 9 mulige.

    Vinder vi de sidste 4 kampe inden vinter så kan vi begynde at snakke om det - meeeen hvor langt skal vi lige tilbage før OB har vundet 4 i træk?

    Comment


      Hul mellem top og bund6 ...
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

        Men det viser jo også at OB er langt fra top 6. Det er ikke småjusteringer, der skal til. Tænker vi ender 12-15 point fra top 6 efter 22 runder.
        Jeg ved ikke hvad jeg skal tro. Jeg tror bestemt ikke vi henter agf eller nogen andre hold fra top 6, men jeg synes godt at kunne se tendenser til vi står bedre end vi gjorde for 4-5 runder siden. Vores defensiv er forbedret væsentligt efter Trybull og Helander er kommet igang. Det tror jeg vi kommer til at vinde flere point på her i det resterende grundspil end vi har gjort hidtil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

          Jeg ved ikke hvad jeg skal tro. Jeg tror bestemt ikke vi henter agf eller nogen andre hold fra top 6, men jeg synes godt at kunne se tendenser til vi står bedre end vi gjorde for 4-5 runder siden. Vores defensiv er forbedret væsentligt efter Trybull og Helander er kommet igang. Det tror jeg vi kommer til at vinde flere point på her i det resterende grundspil end vi har gjort hidtil.
          Ja det er svært at se hvem i top6 der skulle smide det nu. FCN, FCM og AGF har alle haft en offseasons som OB ikke har lukreret på ..
          Budgetmæssigt er det vel også kun SIF som OB slår og det ser ikke ud som om de falder så langt ned selv når de spiller dårligt selvom de har levet meget på en spiller .. der er stadig meget bund i deres koncept ..
          Men det kan måske også tage så meget pres af spillerne så de efter november har spillet sig lidt væk fra stregen kan gå efter 7. pladsen som man bør kunne konkurrere om med de øvrige bund6 hold. Stadig bedre end 8. pladsen og stadig en chance for europæisk sammen med pokalen.
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

            Jeg ved ikke hvad jeg skal tro. Jeg tror bestemt ikke vi henter agf eller nogen andre hold fra top 6, men jeg synes godt at kunne se tendenser til vi står bedre end vi gjorde for 4-5 runder siden. Vores defensiv er forbedret væsentligt efter Trybull og Helander er kommet igang. Det tror jeg vi kommer til at vinde flere point på her i det resterende grundspil end vi har gjort hidtil.
            Fuldstændig som i alle andre af de sidste mange sæsoner, vi lærer det åbenbart aldrig. Lige nu tegner det til, at holdet kommer til at spille med om 7.pladsen i nedryningsspillet. Derefter ryger helander igen, Slots sælges, måske endda deedson, thorborg hiver pengene ud af klubben, der ryddes ud i flopkøbene. Nye lottokuponer kommer ind, og vi gentager det hele i næste sæson. Suk....vi har ikke rykket os en meter på ti år.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

              Fuldstændig som i alle andre af de sidste mange sæsoner, vi lærer det åbenbart aldrig. Lige nu tegner det til, at holdet kommer til at spille med om 7.pladsen i nedryningsspillet. Derefter ryger helander igen, Slots sælges, måske endda deedson, thorborg hiver pengene ud af klubben, der ryddes ud i flopkøbene. Nye lottokuponer kommer ind, og vi gentager det hele i næste sæson. Suk....vi har ikke rykket os en meter på ti år.
              Ja det bliver jo nok noget i den stil. Vi kan kun håbe på at manden med pengene denne gang ser effekten af at have spillere med Trybull/Helander-klasse og så bruger +10 mio og smider en god løn på bordet for et par stykker, så vi har den slags spillere på en længerevarende kontrakt og kan bygge holdet op omkring dem i stedet for de kun lige skal ind og redde os ud af et stormvejr.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                Fuldstændig som i alle andre af de sidste mange sæsoner, vi lærer det åbenbart aldrig. Lige nu tegner det til, at holdet kommer til at spille med om 7.pladsen i nedryningsspillet. Derefter ryger helander igen, Slots sælges, måske endda deedson, thorborg hiver pengene ud af klubben, der ryddes ud i flopkøbene. Nye lottokuponer kommer ind, og vi gentager det hele i næste sæson. Suk....vi har ikke rykket os en meter på ti år.
                Det er simpelthen sørgeligt. Odense fortjener en bedre drevet klub. Det er kun én konstant i de sidste 15 år, og det er ledelsen.

                Jeg har fulgt klubben siden slut-80erne, men jeg har endegyldigt mistet håbet.

                Comment


                  Rykker vi ud kommer vi ikke bare lige op. Fredericia er på vores level.

                  Comment


                    3 - 0. Til grin.

                    Comment


                      Endnu en håbløs sæson.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                        Rykker vi ud kommer vi ikke bare lige op. Fredericia er på vores level.
                        Men er det ikke næsten federe at spille i top 6 af 1. Division, end det vi skal se på nu? Jeg synes sgu efterhånden det er for pinligt det her. Jeg har mistet al stolthed over at være OB-fan når hele Danmark griner af os år efter år. Lad os spille der hvor evner rækker. Tro vi kunne spille nogle tætte kampe i top 6 i Div. Hellere det end al den lidelse.

                        Comment


                          Vildt at OBs sæson reelt er forbi 1. november - den 7. plads får vi heller ikke. Så sæsonen er slut. Fedt at tænke på.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                            Vildt at OBs sæson reelt er forbi 1. november - den 7. plads får vi heller ikke. Så sæsonen er slut. Fedt at tænke på.
                            Nåååå, vi skal ja til mindst nok kæmpe mod en nedrykning.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Alle ansvarlige leder i OB, der har ansvar for den strategi og plan man lagde frem for et par år siden, må og skal erkende, at de har fejlet bigtime.
                              Der er intet sket, kun at der er kommet flere fans på stadion, fedt. Men man har givet Alm helt urimelige arbejdsvilkår ved at skifte mange spillere ud i de sidste to transfervinduer. De skaber uro og manglende kontinuitet. Når man så samtidig køber spillere man ikke helt ved hvad kan, fordi de har været ude i lang tid, manglende kamptræning. Sælger Frø og Sabbi uden at have reelle alternativer klar. Plus at alt for mange af spillerne mangler stabilitet, spiller fint i en kamp for så at spille hovedløst i næste kamp. Ex vi vinder i Brøndby et svært sted at vinde, for så at tabe næste hjemmekamp.
                              Hvorfor vælger Niels Frederiksen at takke nej? Det kan man jo kun gisne om, måske man skulle kigge på den måde trænerne bliver involveret på i forhold til køb og salg af spillere og den måde man skal spille på.
                              BW og den øvrige ledelse stå til ansvar for det morads OB er i lige nu og det der er sket de sidste 10-11 år. Det kan ikke være deres intention at vi skal spille 1 division næste år, men det sker hvis der ikke ændres kurs NU. Det kan alle se undtagen OB s ledelse, åbenbart.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
                                Alle ansvarlige leder i OB, der har ansvar for den strategi og plan man lagde frem for et par år siden, må og skal erkende, at de har fejlet bigtime.
                                Der er intet sket, kun at der er kommet flere fans på stadion, fedt. Men man har givet Alm helt urimelige arbejdsvilkår ved at skifte mange spillere ud i de sidste to transfervinduer. De skaber uro og manglende kontinuitet. Når man så samtidig køber spillere man ikke helt ved hvad kan, fordi de har været ude i lang tid, manglende kamptræning. Sælger Frø og Sabbi uden at have reelle alternativer klar. Plus at alt for mange af spillerne mangler stabilitet, spiller fint i en kamp for så at spille hovedløst i næste kamp. Ex vi vinder i Brøndby et svært sted at vinde, for så at tabe næste hjemmekamp.
                                Hvorfor vælger Niels Frederiksen at takke nej? Det kan man jo kun gisne om, måske man skulle kigge på den måde trænerne bliver involveret på i forhold til køb og salg af spillere og den måde man skal spille på.
                                BW og den øvrige ledelse stå til ansvar for det morads OB er i lige nu og det der er sket de sidste 10-11 år. Det kan ikke være deres intention at vi skal spille 1 division næste år, men det sker hvis der ikke ændres kurs NU. Det kan alle se undtagen OB s ledelse, åbenbart.
                                100% enig. Alm er jo heller ikke dum. I flere interviews på det sidste har han brugt vendingen “klubben tog en chance denne sommer” nok med hentydning til at man solgte Frø og Sabbi efter truppen egentligt var som oprindeligt planlagt. Jeg er ikke den store fan af Frø og Sabbi med hensyn til at komme i top 6. Men de var trods alt bedre end det der blev hentet ind og samtidig var de etablerede spillere. Én ting er en spillers niveau. Samtidig må man altså heller ikke undervurdere udfordringen ved at spille så mange nye spillere ind i et spilsystem. Det virker som om flere herinde tror det er lige som at spille fifa. Man kender ikke hinandens løbemønstre, måde at reagere på i forskellige situationer. Så intet kan udføres på rutinen. Du ved ikke hvor din medspiller bag dig står, så du skal orientere dig på alle beslutninger. Det er ekstremt krævende som spiller. Hvis du så samtidig ikke er top-spiller, eller er rusten kommer du let til at se dårlig ud. Det bliver man simpelthen næst til at anerkende som fan. Det er jo heller ikke fair at skære Selvén midt over, som én i SFÅ også sagde forleden. Det er jo helt urimeligt at truppen er så dårligt sammensat at han så tit er bedste bud på pladsen. Det er jo en forfejlet indkøbspolitik. Han skulle nok have haft 20 x 20 minutters indhop de første 20 kampe. Nu er han startet i 7 kampe, hvis jeg husker rigtigt. En spiller som ikke har spillet voksenfodbold før. Det er jo en grotesk situation. Det samme med Deedson. Det er så heldigt at han åbenbart er bedre end man turde håbe på - i hvert fald offensivt. Så han ikke også er faldet helt igennem.

                                Comment

                                Working...
                                X