Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
    Når man ser kampen i går på stadion ser det for mig (mandagstræner) ud som om vi ganske enkelt mangler kvalitet i truppen - vi hænger på til vi skal skifte ud - vi bliver markant ringere ved at sætte Buya, Selven og Mustafiv på banen, hvor FCM bliver forstærket at af deres friske spillere fra bænken - det bliver efter min mening udslagsgivende i går.
    Jeg synes det flere gange har været tilfældet - vi er nødt til at spille vores start 11 så træt på baggrund af den stærkt falden kvalitet vi har på bænken.
    Når vi netop har gennemført et transfervindue, hvor vi for første gang i mange år har et markant transferoverskud - fatter jeg ikke at man ikke har investeret mere i reelle forstrækninger i truppen - jeg kan ikke se hvad Tyler Buray, Mustafic, Boya og Selven kan bidrage med på den korte bane - hvorfor bruger vi så stor andel af vores indkommende kapacitet på lottokuponer når vi burde hente udviklingsspillerne fra eget akademi - Selven kan vi håbe på bliver til noget på sigt - de 3 andre er spild af ressourcer og plads i truppen.
    Hvis vi mener vores egen målsætning alvorligt er det tiden at investere i klare, velafprøvede forstrækning - det er helt sikkert rigtigt at NT har reddet klubben økonomisk flere gange og at det nuværende budget burde række til mere - det har det så vist sig ikke at gøre - der skal mere til hvis vi skal flytte os.
    Ja enig, virkelig sløj bænk. Men hele holdet er jo nyt. Synes noget af det Bjørn har hentet er godt. Andet er...mildest talt skidt.

    I går kunne vi ligeså vel have haft kjerrumgaard at sætte ind i stedet for buya turay, eller max ejdum i stedet for mustafic.

    Drømte lidt om en ny miti eller utaka da vi hentede buya. Jesus, det var en kort drøm

    Comment


      Buya er en skandale...
      Ville 100 gange hellere se på Fenger derinde

      Comment


        Når OB henter spillere transferfrit, gør man sig da egentlig ikke tanker om hvorfor de er uden kontrakt? pt spiller man uden en angriber der evner at lave mål, endda hvor modstanderne pænt forærer dem bolden.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
          Buya er en skandale...
          Ville 100 gange hellere se på Fenger derinde
          Selv om han er fyldt 40 år ville jeg hellere give Fabio Quagliarella en korttidskontrakt (han er vel ikke dyrere end Buya...)

          Comment


            Lidt højde til angrebet og kun gået ledig i tre uger

            https://www.transfermarkt.com/lars-v...spieler/175912

            Vi kan vel ikke hente nogen fra højere hylder.

            Håber ikke at vi går i panik og henter Nicolai Jørgensen eller Nicolai Brock-Madsen
            Last edited by Online; 24-10-2023, 11:16.

            Comment


              Så er der en uge tilbage, hvis I vil søge jobbet som "Chef-scout" og refererer til Steffen og Bjørn.

              I har en fordel, hvis I kender en venstrebenet offensivspiller til under 1 million euro (markedsværdi)... kom så Plum

              Desuden får man i jobbet billetter til OBs hjemmekampe

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                Så er der en uge tilbage, hvis I vil søge jobbet som "Chef-scout" og refererer til Steffen og Bjørn.

                I har en fordel, hvis I kender en venstrebenet offensivspiller til under 1 million euro (markedsværdi)... kom så Plum

                Desuden får man i jobbet billetter til OBs hjemmekampe
                Det skal man vist ikke reklamere med, hvis man vil have ansøgere

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg

                  Det skal man vist ikke reklamere med, hvis man vil have ansøgere
                  De skal jo af med dem på en eller anden måde

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                    Ja enig, virkelig sløj bænk. Men hele holdet er jo nyt. Synes noget af det Bjørn har hentet er godt. Andet er...mildest talt skidt.

                    I går kunne vi ligeså vel have haft kjerrumgaard at sætte ind i stedet for buya turay, eller max ejdum i stedet for mustafic.

                    Drømte lidt om en ny miti eller utaka da vi hentede buya. Jesus, det var en kort drøm
                    En vandflaske ville have været en bedre indskiftning end Turay i går, den giver til mindst ikke en assist til modstanderen og vi kunne have reddet 1 point.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                      En nedrykning har aldrig gavnet noget hold. Det må jeg bare lige slå fast. Forstår virkelig ikke nogen kan se det som en fordel.
                      Silkeborg øvede deres spillestil i 1. Div uden pres om top 6 og er nu blevet et solidt hold på et langt lavere budget end OB. Så det kan lade sig gøre. OB vil spille en højt anlagt spillestil uden de nødvendige kvaliteter i truppen mod modstandere som straffer de fejl man laver. Der sker INGEN udvikling i et sådan scenarie. Men hvis Thorborg pludselig vil bruge penge på dygtige spillere, kan vi godt blive i superligaen. Hvem tror lige at det kommer til at ske?

                      Comment


                        det er vel lidt som vi gik og troede - de har forsøgt men kunne ikke lande en ny - så vi hænger på Alm...

                        https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...-har-afvist-ob

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                          Så er der en uge tilbage, hvis I vil søge jobbet som "Chef-scout" og refererer til Steffen og Bjørn.

                          I har en fordel, hvis I kender en venstrebenet offensivspiller til under 1 million euro (markedsværdi)... kom så Plum

                          Desuden får man i jobbet billetter til OBs hjemmekampe
                          Jeg søger ikke, for jeg gider ikke på stadion og se det lort i øjeblikket.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                            Silkeborg øvede deres spillestil i 1. Div uden pres om top 6 og er nu blevet et solidt hold på et langt lavere budget end OB. Så det kan lade sig gøre. OB vil spille en højt anlagt spillestil uden de nødvendige kvaliteter i truppen mod modstandere som straffer de fejl man laver. Der sker INGEN udvikling i et sådan scenarie. Men hvis Thorborg pludselig vil bruge penge på dygtige spillere, kan vi godt blive i superligaen. Hvem tror lige at det kommer til at ske?
                            Jeg prøver lige igen...

                            Så du forventer, at vi ved en nedrykning opretholder det samme budget (med stort fald i TV- og formentligt lavere sponsorindtægter) ?

                            At salgsprisen stiger på TS (og andre talenter) ved at han (de) spiller i 1. division ?

                            Nye "proven" spillere/talenter flokkes om at komme til Odense ?

                            Stadion bliver opgraderet ?

                            ... osv


                            Måske kan vi "tåle" ét år dernede, men misser oprykningen tror jeg hele korthuset vælter


                            Men forstår udmærket dine frustrationer
                            Last edited by Online; 24-10-2023, 13:03.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                              Silkeborg øvede deres spillestil i 1. Div uden pres om top 6 og er nu blevet et solidt hold på et langt lavere budget end OB. Så det kan lade sig gøre. OB vil spille en højt anlagt spillestil uden de nødvendige kvaliteter i truppen mod modstandere som straffer de fejl man laver. Der sker INGEN udvikling i et sådan scenarie. Men hvis Thorborg pludselig vil bruge penge på dygtige spillere, kan vi godt blive i superligaen. Hvem tror lige at det kommer til at ske?
                              nej der vil ikke være top 6 pres - men derimod top 2...Ryger OB ned vil de klart være favorit til at rykke op igen - ligesom med AAB. MEN - kan holdet klare det pres der vil være for at skaffe oprykning?

                              Horsens ligger og roder i midten af 1 division...så der er ingen garantier.

                              - men hvis ikke de begynder at tage det alvorligt så for vi snart syn for sagen. Hvis ikke denne sæson så kan det meget vel blive næste, hvor vi vores nuværende form taget i betragtning må være blandt nedrykningsfavoritterne.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                                Jeg prøver lige igen...

                                Så du forventer, at vi ved en nedrykning opretholder det samme budget (med stort fald i TV- og formentligt lavere sponsorindtægter) ?

                                At salgsprisen stiger på TS (og andre talenter) ved at han (de) spiller i 1. division ?

                                Nye "proven" spillere/talenter flokkes om at komme til Odense ?

                                Stadion bliver opgraderet ?

                                ... osv


                                Måske kan vi "tåle" ét år dernede, men misser oprykningen tror jeg hele korthuset vælter


                                Men forstår udmærket dine frustrationer
                                Jeg prøver også lige igen….

                                Alt er i min optik prøvet nu. Et utal af trænere. Et hav af spillere. Flere sportsdirektører. Det virker ikke. Klubben er syg. Thorborg kan åbenbart ikke forstå at hans tilgang ikke fungerer på trods af 12 års klare beviser.

                                Man skal prøve noget helt andet.

                                Det kræver i min optik, at man ændrer strategien. Slut med at melde top 6 ud som målsætning. Man må erkende at man slet slet ikke er i en tilstand hvor man endog kan drømme om top 6.
                                Jeg tror bare ikke, at forretningsmanden Thorborg forstår, at det netop er et tungt åg på nogle alt for spinkle skuldre, at et vingeskudt hold pinedød skal i top 6, når det er så urealistisk. Al empiri viser jo at holdet ikke er godt nok - 12 år i træk. Det er jo ikke 1 season off.

                                Derfor mener jeg, at Thorborg skal tvinges til at revurdere sit syn på klubben. Han kan ikke bare spille budgetkortet. Man kan hælde mange millioner ned i et foretagende, der ikke fungerer uden at opnå noget som helst. Budget er jo i sig selv ikke garanti for noget som helst. Bare se på HSV og Hertha Berlin.

                                Hvad tror du kan ændre noget ved OBs situation og jeg køber ikke træneren som svar alene…..

                                PS: jeg tror i øvrigt vores akademi er stærkt overvurderet.

                                EDIT: jeg er fuldstændig ligeglad med stadion. Jeg gider ikke se lortefodbold på et stadion af guld.
                                Last edited by claudes1; 24-10-2023, 14:13.

                                Comment

                                Working...
                                X