Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    hvad med udmeldingen om minteh millionerne? Syntes der blev sagt vi ville høre noget efter transfervinduet lukkede. Syntes ellers OB var blevet bedre til at være på forkant rent kommunikationsmæssigt. Men den sidste tid har det da været noget sløjt.

    Hvis pengene bare er brugt på at betale gæld af - jamen så meld det da ud?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

      100% enig. Alm er jo heller ikke dum. I flere interviews på det sidste har han brugt vendingen “klubben tog en chance denne sommer” nok med hentydning til at man solgte Frø og Sabbi efter truppen egentligt var som oprindeligt planlagt. Jeg er ikke den store fan af Frø og Sabbi med hensyn til at komme i top 6. Men de var trods alt bedre end det der blev hentet ind og samtidig var de etablerede spillere. Én ting er en spillers niveau. Samtidig må man altså heller ikke undervurdere udfordringen ved at spille så mange nye spillere ind i et spilsystem. Det virker som om flere herinde tror det er lige som at spille fifa. Man kender ikke hinandens løbemønstre, måde at reagere på i forskellige situationer. Så intet kan udføres på rutinen. Du ved ikke hvor din medspiller bag dig står, så du skal orientere dig på alle beslutninger. Det er ekstremt krævende som spiller. Hvis du så samtidig ikke er top-spiller, eller er rusten kommer du let til at se dårlig ud. Det bliver man simpelthen næst til at anerkende som fan. Det er jo heller ikke fair at skære Selvén midt over, som én i SFÅ også sagde forleden. Det er jo helt urimeligt at truppen er så dårligt sammensat at han så tit er bedste bud på pladsen. Det er jo en forfejlet indkøbspolitik. Han skulle nok have haft 20 x 20 minutters indhop de første 20 kampe. Nu er han startet i 7 kampe, hvis jeg husker rigtigt. En spiller som ikke har spillet voksenfodbold før. Det er jo en grotesk situation. Det samme med Deedson. Det er så heldigt at han åbenbart er bedre end man turde håbe på - i hvert fald offensivt. Så han ikke også er faldet helt igennem.
      Det er rigtigt at det tager noget tid, men så tager det heller ikke længere tid. Som fodboldspiller der træner sammen hver dag burde dette været lært inden for 3-4 uger højst. At blive ved med at bruge det som undskyldning er simplethen for tyndt.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        hvad med udmeldingen om minteh millionerne? Syntes der blev sagt vi ville høre noget efter transfervinduet lukkede. Syntes ellers OB var blevet bedre til at være på forkant rent kommunikationsmæssigt. Men den sidste tid har det da været noget sløjt.

        Hvis pengene bare er brugt på at betale gæld af - jamen så meld det da ud?
        Præcis. Thorborg viser manglende lederegenskaber på det punkt også.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

          Det er rigtigt at det tager noget tid, men så tager det heller ikke længere tid. Som fodboldspiller der træner sammen hver dag burde dette været lært inden for 3-4 uger højst. At blive ved med at bruge det som undskyldning er simplethen for tyndt.
          Ok….
          Søren Krogh får styr på det inden vinter så….

          Comment


            I mine øjne skal en bestyrelsesformand ikke melde noget ud, men den administrerende direktør (Enrico).

            NT skal passe sit job i toppen for hele OSE og på ingen måde indgå i den daglige drift sammen med TC. Tror det er der hovedårsagen til vores ørkenvandring ligger !

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

              Det er rigtigt at det tager noget tid, men så tager det heller ikke længere tid. Som fodboldspiller der træner sammen hver dag burde dette været lært inden for 3-4 uger højst. At blive ved med at bruge det som undskyldning er simplethen for tyndt.
              det kommer jo tydeligvis også an på kvaliteten af fodboldspillerne. Bare se Helander og Trybull - de er næsten gået ind fra første dag og har gjort en forskel. Vi vil gerne en masse med vors kanter fremadrettet - men der er bare alt alt for store udsving. Don D har vel gjort det bedst. Charly har tydelgvis et eller andet - men svinger jo også for meget. Der har man manglet at hente noget kvalitet ind.

              Aske varhelt sikkert tænkt som starter på vb - men faldt jo også bare igennem i starten af året - og det uden en ordenlig backup.

              Midtbanen var fin med Sven og Manneh - men alt for tynd når der skulle skiftes, har hjulpet med Trybull - men man skulle jo have haft min 3 til den position fra dag 1 af.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                hvad med udmeldingen om minteh millionerne? Syntes der blev sagt vi ville høre noget efter transfervinduet lukkede. Syntes ellers OB var blevet bedre til at være på forkant rent kommunikationsmæssigt. Men den sidste tid har det da været noget sløjt.

                Hvis pengene bare er brugt på at betale gæld af - jamen så meld det da ud?
                Tror der er sat en ordentligt luns af til stadionprojektet når det på et tidspunkt bliver sat i gang.
                Hvor meget har OBq kostet at sætte i gang, akademiet? Helander, Trybull og Tyler kostet. De faciliteter der er lavet m.m.
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Tror der er sat en ordentligt luns af til stadionprojektet når det på et tidspunkt bliver sat i gang.
                  Hvor meget har OBq kostet at sætte i gang, akademiet? Helander, Trybull og Tyler kostet. De faciliteter der er lavet m.m.
                  meget muligt - og alt sammen jo fair nok. Men så meld da ud.

                  Tror ærlig talt en del af de problemer OB er havnet i er fordi man ikke fik kommunikeret ordenligt ud.

                  60 mill for minteh - jamen så stiger forventningerne da, det kan ikke undgåes - hvis der så ligger noget gammel gæld til Niels der skal betales, der gør at man ikke kan bruge ret mange af de penge - så få det da ud. Så forstår man i det mindste hvorfor der ikke er sket mere.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    det kommer jo tydeligvis også an på kvaliteten af fodboldspillerne. Bare se Helander og Trybull - de er næsten gået ind fra første dag og har gjort en forskel. Vi vil gerne en masse med vors kanter fremadrettet - men der er bare alt alt for store udsving. Don D har vel gjort det bedst. Charly har tydelgvis et eller andet - men svinger jo også for meget. Der har man manglet at hente noget kvalitet ind.

                    Aske varhelt sikkert tænkt som starter på vb - men faldt jo også bare igennem i starten af året - og det uden en ordenlig backup.

                    Midtbanen var fin med Sven og Manneh - men alt for tynd når der skulle skiftes, har hjulpet med Trybull - men man skulle jo have haft min 3 til den position fra dag 1 af.
                    Her må “ja”-sigerne så nødvendigvis mene, at en ny træner kan forløse hans talent bedre end Alm eller stille med en anden spiller. For der kan hentes mere ud af truppen. Inden længe dribler Charly ikke chancerne væk og begynder at score mål. Jeg glæder mig til at se det.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                      meget muligt - og alt sammen jo fair nok. Men så meld da ud.

                      Tror ærlig talt en del af de problemer OB er havnet i er fordi man ikke fik kommunikeret ordenligt ud.

                      60 mill for minteh - jamen så stiger forventningerne da, det kan ikke undgåes - hvis der så ligger noget gammel gæld til Niels der skal betales, der gør at man ikke kan bruge ret mange af de penge - så få det da ud. Så forstår man i det mindste hvorfor der ikke er sket mere.
                      Enig. Meld nu ud!

                      Det syntes jeg at man skylder os hårdt prøvede OB fans

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        det kommer jo tydeligvis også an på kvaliteten af fodboldspillerne. Bare se Helander og Trybull - de er næsten gået ind fra første dag og har gjort en forskel. Vi vil gerne en masse med vors kanter fremadrettet - men der er bare alt alt for store udsving. Don D har vel gjort det bedst. Charly har tydelgvis et eller andet - men svinger jo også for meget. Der har man manglet at hente noget kvalitet ind.

                        Aske varhelt sikkert tænkt som starter på vb - men faldt jo også bare igennem i starten af året - og det uden en ordenlig backup.

                        Midtbanen var fin med Sven og Manneh - men alt for tynd når der skulle skiftes, har hjulpet med Trybull - men man skulle jo have haft min 3 til den position fra dag 1 af.
                        Lige præcis og OB har set lidt bedre ud de sidste kampe i ligaen. Det må Søren Krogh da kunne bygge videre på.
                        Hvordan havde holdet præsteret, hvis Helander og Trybull havde været der fra dag 1….

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                          Her må “ja”-sigerne så nødvendigvis mene, at en ny træner kan forløse hans talent bedre end Alm eller stille med en anden spiller. For der kan hentes mere ud af truppen. Inden længe dribler Charly ikke chancerne væk og begynder at score mål. Jeg glæder mig til at se det.
                          Igen. jeg kan stadig ikke få øje på de ja-sigere.

                          Du har helt ret i, at Alm HAR fået dårlige betingelser. Det tager tid at sammenspille så mange nye spillere. Det bliver også endnu sværere når man har en spillestil, der er så offensiv som vi har. Det kan man da nemt undervurdere. Og der er mit problem med Alm, at det virker han selv til at have undervurderet.

                          Jeg synes han alt for stædigt (og naivt) har holdt fast i plan A (den definerede spillestil). Selvom det tidligt i opstarten burde have været tydeligt for ham hvor langt vi var at være fra hvor vi burde. Og det var samme historie sidste år. Man kan lave mange taktiske tilpasninger for at blive mere defensivt solide. Så er det nemmere at bygge på senere. Det er hans opgave at samle så mange point som muligt. Så når klubben tager så store sats (som han selv giver udtryk for), er det op til ham selv at være den "voksne" og se realistisk på det: hvis vi ikke skal tabe sæsonen på jorden i de første runder bliver vi nødt til at ændre vores tilgang til spillet i starten. Færre offensiv-spillere og mere pindsvine-fodbold.

                          Omvendt tror jeg meget hurtigt man kan komme ind i en negativ spiral, hvor både omverden og spillere begynder at miste tilliden til konceptet, når man får en start som vores. Han har haft svære betingelser, men har heller ikke gjort dem nemmere for sig selv.

                          ... og dermed siger jeg ikke, at vi så havde været uendeligt meget bedre nu med en anden træner. Havde vi haft 3-4 point mere og færre/ingen af de der kampe hvor spillerne bare ser fortabte ud ud, er der bare kortere op til målsætningen.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                            Igen. jeg kan stadig ikke få øje på de ja-sigere.

                            Du har helt ret i, at Alm HAR fået dårlige betingelser. Det tager tid at sammenspille så mange nye spillere. Det bliver også endnu sværere når man har en spillestil, der er så offensiv som vi har. Det kan man da nemt undervurdere. Og der er mit problem med Alm, at det virker han selv til at have undervurderet.

                            Jeg synes han alt for stædigt (og naivt) har holdt fast i plan A (den definerede spillestil). Selvom det tidligt i opstarten burde have været tydeligt for ham hvor langt vi var at være fra hvor vi burde. Og det var samme historie sidste år. Man kan lave mange taktiske tilpasninger for at blive mere defensivt solide. Så er det nemmere at bygge på senere. Det er hans opgave at samle så mange point som muligt. Så når klubben tager så store sats (som han selv giver udtryk for), er det op til ham selv at være den "voksne" og se realistisk på det: hvis vi ikke skal tabe sæsonen på jorden i de første runder bliver vi nødt til at ændre vores tilgang til spillet i starten. Færre offensiv-spillere og mere pindsvine-fodbold.

                            Omvendt tror jeg meget hurtigt man kan komme ind i en negativ spiral, hvor både omverden og spillere begynder at miste tilliden til konceptet, når man får en start som vores. Han har haft svære betingelser, men har heller ikke gjort dem nemmere for sig selv.

                            ... og dermed siger jeg ikke, at vi så havde været uendeligt meget bedre nu med en anden træner. Havde vi haft 3-4 point mere og færre/ingen af de der kampe hvor spillerne bare ser fortabte ud ud, er der bare kortere op til målsætningen.
                            Der er rigtig mange der skriver at en anden træner kan få mere ud af truppen. At truppen er bedre end det Alm præsterer med den. Så derfor skal der ske fremskridt nu.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                              Igen. jeg kan stadig ikke få øje på de ja-sigere.

                              Du har helt ret i, at Alm HAR fået dårlige betingelser. Det tager tid at sammenspille så mange nye spillere. Det bliver også endnu sværere når man har en spillestil, der er så offensiv som vi har. Det kan man da nemt undervurdere. Og der er mit problem med Alm, at det virker han selv til at have undervurderet.

                              Jeg synes han alt for stædigt (og naivt) har holdt fast i plan A (den definerede spillestil). Selvom det tidligt i opstarten burde have været tydeligt for ham hvor langt vi var at være fra hvor vi burde. Og det var samme historie sidste år. Man kan lave mange taktiske tilpasninger for at blive mere defensivt solide. Så er det nemmere at bygge på senere. Det er hans opgave at samle så mange point som muligt. Så når klubben tager så store sats (som han selv giver udtryk for), er det op til ham selv at være den "voksne" og se realistisk på det: hvis vi ikke skal tabe sæsonen på jorden i de første runder bliver vi nødt til at ændre vores tilgang til spillet i starten. Færre offensiv-spillere og mere pindsvine-fodbold.

                              Omvendt tror jeg meget hurtigt man kan komme ind i en negativ spiral, hvor både omverden og spillere begynder at miste tilliden til konceptet, når man får en start som vores. Han har haft svære betingelser, men har heller ikke gjort dem nemmere for sig selv.

                              ... og dermed siger jeg ikke, at vi så havde været uendeligt meget bedre nu med en anden træner. Havde vi haft 3-4 point mere og færre/ingen af de der kampe hvor spillerne bare ser fortabte ud ud, er der bare kortere op til målsætningen.
                              Jeg ved ikke hvorfor han holdt fast. Han har dog selv udtalt, at han nu havde fået lov til at stille op på en anden måde. Kort efter begynder der at komme mere defensiv struktur i kampene. Så skal man jo tro at han lyver over for pressen. Jeg tror at han var firmaets mand og gjorde præcis hvad der var aftalt, med de spillere han havde til rådighed. Eller også er han virkelig den ringeste træner der har været i OB og Søren Krogh har tvunget ham til at ændre strategi via BW.
                              synes bare det er vildt, hvis han har løjet over for pressen.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                                Der er rigtig mange der skriver at en anden træner kan få mere ud af truppen. At truppen er bedre end det Alm præsterer med den. Så derfor skal der ske fremskridt nu.
                                Det tror jeg også den er. Jeg tror ikke den er god nok til vores ambitioner.

                                Men jeg tror vi kunne have haft i hvert fald en håndfuld point mere hvis man havde grebet kampene rigtigt an. Og så havde der stadig været en lille chance for at klemme sig med i top6.

                                Jeg tror også stadig vi kan redde os et typisk OB-nedrykningsspil og få endnu en anonym 8.plads. Men meget mere kan vi nok heller ikke håbe på.

                                Comment

                                Working...
                                X