Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Sæsonen 2023/2024

    Hvornår kan man forvente offentliggørelse af kampplan og de konkrete kamptidspunkter for de første runder?
    Sæsonen starter ja allerede om seks uger og hidtil kunne kun finde datoolanen:
    https://www.dbu.dk/turneringer-og-re...er/datoplaner/
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -


    #2
    Syntes jeg læste et sted at det skulle komme ud i næste uge

    Comment


      #3
      Læste et sted at kampprogram skulle komme tirsdag d. 13/6

      Comment


        #4
        Kamp programmet

        https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/her-er...mmende-saeson/

        Comment


          #5
          Ligger ud mod stort set hele top 6 fra sidste sæson...gør bare at første kamp, en hjemmekamp mod randers er en must winn hvis man vil gøre sig nogen forhåbninger.

          Leger man lidt med tallene så skal der 30 point til at klare top 6 stregen, det kan brydes ned til 7 point pr 5 kampe spillet så skulle man være i land - det bør jo ikke være umuligt. Omvendt med en start som sidste år så halser man allerede efter få runder så meget efter at der i den grad skal overpræsteres.

          Comment


            #6
            Synes det er et ganske fint program.

            Jeg er især glad for at undgå oprykkerne i de første runder. Sæson på sæson synes jeg man ser dem komme med den ekstra energi i de første runder, der gør at de er de 10% bedre og sværere som modstandere. FCMs start er lidt min mareridts-start. Hvidovre hjemme.

            Vi har jo ofte startet med FCK i første runde og frygtet, at de er mere klar pga. europæisk fodbold. Men synes sjældent det har været tilfældet. Alle hold er lidt nervøse og rustne i starten af sæsonen, hvilket udjævner niveauet lidt. At vi så har set elendige ud i starten af sæsonen på det seneste er lidt en anden snak :-)

            Comment


              #7
              75.000 kr mindre til løn og transfers

              https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...nslag-og-raket

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                75.000 kr mindre til løn og transfers

                https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...nslag-og-raket
                Du får det til at lyde som om det er 75.000 pr. måšned.
                Det er trods alt kun et engangs beløb, der har andre klubber fået langt højere straffe.

                Comment


                  #9
                  Min overordnede vurdering til denne sæson:

                  "Yes, of course we can become champions."

                  Spøg til side, min mavefornemmelse er god til Bjørns projekt, og jeg tænker overordnede at der bliver gjort rent bord efter mange skuffende sæsoner. Jeg er fortrøstningsfuld, og mon ikke vi kommer med i top 6 før vi ægte kan bide os fast i toppen i sæsonen efter.
                  Fas est et ab hoste doceri.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
                    Min overordnede vurdering til denne sæson:

                    "Yes, of course we can become champions."

                    Spøg til side, min mavefornemmelse er god til Bjørns projekt, og jeg tænker overordnede at der bliver gjort rent bord efter mange skuffende sæsoner. Jeg er fortrøstningsfuld, og mon ikke vi kommer med i top 6 før vi ægte kan bide os fast i toppen i sæsonen efter.
                    jeg syntes godt nok der er mange spørgsmålstegn endnu.

                    Vi har stadig nogle åbenlyse mangler, ihvertfald en 6'er og en vb - og hvilken kvalitet hentes der ind?

                    - hvad ryger ud og hvad erstattes de med? Sælges sabbi som man må forvente, hvad med tongya - så syntes jeg efterhånden vores kanter begynder at se noget tynde ud.

                    mit kendskab til de spillere vi har hentet kan ligge på et meget lille sted

                    - og så plejer det bare at være virkeligt tæt i superligaen - så hvad sælger og henter de andre klubber? Bisseck på vej ud af AGF, deres bedste spiller - hvad for de ind? Og hvor meget kommer det til at koste at de skal ud og lege i europa?

                    På positiv siden er så at Bjørn har gjort som han har sagt - størstedelen af holdet ser ihvertfald ud til at være klar til 1 træningsdag - og det kan bare blive enormt afgørende. Med så kort en sæson som grundspillet jo er så kan det hele stort set være ovre inden sæsonen er startet.

                    - tidligere i denne tråd har jeg brudt det ned til 7point / 5 kampe = 30 point og så bør top 6 være hjemme. Det er ikke umuligt men laver vi en start som sidste år står man bare med et stort efterslæb som bliver enormt svært at hente - medmindre man kan lave stimer af "sejre-i-træk" istedet for stimer af "ikke-tabte-kampe-i-streg".

                    Jeg mener vi bør have en god mulighed for at passere Randers - men FCM vil nok også i top 6 så der skal findes et hold mere...Viborg kunne måske falde lidt - mon ikke også de mister et par profiler.
                    Men det bliver virkeligt tæt.

                    Med den nuværende trup vil jeg tro vi ligger nogenlunde som vi plejer; mellem 5 og 9. Vi er tæt på, som sidste sæson men på ingen måde garanteret en top 6 plads

                    Comment


                      #11
                      og så håber jeg da godt nok de har kigget på vores kampprogram - på papiret ligger vi rigtigt hårdt ud og slutter hårdt af - så vi skal være meget tæt på at sikre os top 6 allerede inden juleferien - for der venter nogle (igen på papiret) svære kampe efter vinterpausen.

                      Comment


                        #12
                        Nu mener du vi mangler en VB, vi mangler vel kun en back-up dertil?

                        Bisseck salg giver dem en del penge men de kan ikke købe samme niveau til erstatning, ligesom vi ikke kan skaffe en med Minteh-niveau til pladsen - den type koster jo over 50 millioner.
                        AGF i Europa kommer ikke til at påvirke dem, ligesom det aldrig har gjort - i år dog på grund af modstanderen Club Brugge - de andre år fordi AGF er LORT.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                          Nu mener du vi mangler en VB, vi mangler vel kun en back-up dertil?

                          Bisseck salg giver dem en del penge men de kan ikke købe samme niveau til erstatning, ligesom vi ikke kan skaffe en med Minteh-niveau til pladsen - den type koster jo over 50 millioner.
                          AGF i Europa kommer ikke til at påvirke dem, ligesom det aldrig har gjort - i år dog på grund af modstanderen Club Brugge - de andre år fordi AGF er LORT.
                          Lyder ikke på BW som om at vi direkte leder efter en venstreback. Tænker man går all in på Aske og har backups i de andre 3 højrebacks eller Ejdum som også har et ok talent på VB

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Lyder ikke på BW som om at vi direkte leder efter en venstreback. Tænker man går all in på Aske og har backups i de andre 3 højrebacks eller Ejdum som også har et ok talent på VB
                            Ja der er jeg meget enig.

                            Men hvis f.eks. Nico ryger så kunne man godt lede efter en back-up til VB tror jeg.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                              Ja der er jeg meget enig.

                              Men hvis f.eks. Nico ryger så kunne man godt lede efter en back-up til VB tror jeg.
                              Ja det ville man nok hvis muligt. Jeg ville heller ikke falde bag over hvis Ejdum blev omskolet til venstre back. Så kunne man købe en ekstra midtbane spiller. Ikke sikkert det sker. Overhovedet. Men det er ikke urealistisk IMO

                              Comment

                              Working...
                              X