Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

    Absolut.
    Min pointe var mere at der var en forståelse fra fansenes side om at han skulle have en chance for at prøve sig af i udlandet. Jeg tror hyldesten havde været lidt mindre hvis folk vidste at han var på vej til at skifte til en rival.
    - dét er klart

    men syntes hele tiden meldingen har været at intet var taget af bordet - målet var udlandet, det er så ikke lykkedes af den ene eller anden grund. Men der har aldrig været en melding om at han "aldrig ville skifte til et andet dansk hold" eller lign.

    den er da bestemt træls - men ja...vi skal videre

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      legende tror jeg aldrig jeg har set ham som - der skal altså noget helt særligt til.

      - men en stor OB profil gennem mange år, og han har altid repræsenteret OB på bedste vis - det mener jeg ikke der bliver ændret på.
      Det skal der også for mig, men det var alligevel sådan nogle ord der blev smidt på bordet, da SFÅ lavede sæsonafslutning, og behandlingen af ham i den sidste håndfuld kampe blev også lige voldsom nok til min smag.

      Har han haft rigtigt gode sæsoner i sine 7 år? Ja, det har han uden tvivl. Har der også været nogle mere middelmådige i blandt, hvor han bare blev en del af mængden? Ja, det må man også sige han har. Gør det ham til en af de største OBere i de sidste 10 år? Ja, det gør det helt sikkert, men det er godt nok også på et tyndt grundlag, og det gør ikke, at vi skal devaluere kriterierne for, hvad der i OB-regi, gør folk til legender, ikoner eller hvad der ellers er blevet klistret på ham det sidste halve år.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

        Det skal jeg lige se, før jeg tror det. Men jeg håber bestemt ikke, han bliver buhet af - ligesom jeg stadig er pinligt berørt over den behandling, Østrøm fik.
        Jeg skal gerne starte en Tverskov fenerbache når Jeppe kommer til Odense.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

          Jeppe er den bedste 6'er OB nogensinde har haft og har fortjent den hyldest han har fået i Odense, at den mand har spillet de 7 seneste sæsoner i Odense med det klubben ellers har lagt for dagen taler kun til Tverskovs ære.

          Iøvrigt også åndssvagt at Østrøm bliver buhet.

          ​​​​​
          ​​​​​​
          Er det en form for satire?

          Comment


            Alt uden for fyns grænser er udlandet...

            Comment


              Jeppe Tverskov i en anden dansk klub efterlader mig med en underlig ambivalent følelse - på den ene side under jeg ham virkelig eventyret og fornyelsen, på den anden side FCN ?? Det føles mærkeligt med en meget følelsespræget afsked på stadion for under en måned senere at se ham signe FCN - som Bjørn vidst fremhævede på et tidspunkt: vi skal ikke være så sentimentale og fodboldspillere gør det som er bedst for dem selv - Jeppe har ikke gjort noget som helst ufint og han har repræsenteret OB fremragende i 7 år - men hans eftermæle hos mig blegner en del med det skifte. Så kan det godt være at jeg er en gammel og sentimental tilhænger som ikke er fulgt med tiden - men legender skifter ikke til andre danske klubber.

              Comment


                Synes det fortæller meget om en person, at man kan spille 200+ kampe for en klub, for at lyve fans og ledelse lige op i hovedet ved afskeden.

                Ja han har været her længe, men hvad er forskellen på Falk og Jeppe?

                Den ene fik taget et billede i en anden trøje, den anden har løget os lige op i ansigtet.

                Intet andet end en lejesvend der blev hængende længere end andre

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                  Jeppe Tverskov i en anden dansk klub efterlader mig med en underlig ambivalent følelse - på den ene side under jeg ham virkelig eventyret og fornyelsen, på den anden side FCN ?? Det føles mærkeligt med en meget følelsespræget afsked på stadion for under en måned senere at se ham signe FCN - som Bjørn vidst fremhævede på et tidspunkt: vi skal ikke være så sentimentale og fodboldspillere gør det som er bedst for dem selv - Jeppe har ikke gjort noget som helst ufint og han har repræsenteret OB fremragende i 7 år - men hans eftermæle hos mig blegner en del med det skifte. Så kan det godt være at jeg er en gammel og sentimental tilhænger som ikke er fulgt med tiden - men legender skifter ikke til andre danske klubber.
                  Fuldkommen enig, er bare glad for at det ikke er Pestegnen som han har skrevet med. Han har downgradet sig selv til en stor tidligere OB profil.

                  Comment


                    For mig er det lidt følelsen at stå med en våd sok....ligesom med Gigo...vi hylder og tilbeder og skriger forlæng nu med ham og så står man bagefter med lidt med en såen - Nå var det så bare følelse- men et skifte til Suppens sløveste publikum....god rejse Jeppe- du får brug for det stemningsmæssigt

                    Comment


                      Jeppe VAR en stor spiller for OB, nu vælger han 3.000 tilskuere der sipper rødvin og nyder plastikbanen... det er hans valg.
                      Han vil altid stå som en stor profil for OB, i mine øjne og jeg har den største respekt for ham - også fremover.
                      Men en Fenerbahce - det får han eddermeme ikke af mig.
                      Nu er det tid for at vi fokuserer på andre og hvor bliver det dog en lille smule ekstra dejligt at slå Nordsjælland den 8/10....

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Vinduets mindste overraskelse. Det er alligevel de færreste af de spillere der, som gider tage til en midter/bundklub i Holland eller Belgien, når de kan tage det sikre og komfortable skifte til en dansk klub for dem selv og familien. Jeg havde dog troet mere på Brøndby.

                        Det kan måske lære os ikke at udråbe folk til “legender” fordi de har gjort det fint for os i en 6-7 årig periode, med en tabt pokalfinale og 5. plads som de største meritter. Mere betyder den status så heller ikke.
                        Må også sige at da han i sine afskedsinterviews fik nævnt medaljer adskillelige gange, så kunne jeg heller ikke lige se ham i andet end skandinaviske klubber, og hvorfor dog Norge og Sverige frem for Danmark?
                        FCN var oplagte qua to profiler på midtbanen har forladt dem. Der går ikke noget af mit forhold til Tverskov af den grund. Han har givet nok, men det gør da ondt i selvbevidstheden på klubbens vegne. Vi skal sgu da være et federe sted at være end i fcn!!

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          Er det en form for satire?
                          Nej.

                          Eneste reelle konkurrent er Djemba-Djemba som dog også kostede en del uden for banen, et sted hvor Jeppe også altid har bidraget positivt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                            Jeppe er den bedste 6'er OB nogensinde har haft og har fortjent den hyldest han har fået i Odense, at den mand har spillet de 7 seneste sæsoner i Odense med det klubben ellers har lagt for dagen taler kun til Tverskovs ære.

                            Iøvrigt også åndssvagt at Østrøm bliver buhet.

                            ​​​​​
                            ​​​​​​
                            Der er jeg så lidt uenig. Jeg kunne remse flere spillere der for mig er og har været bedre end Tverskov. Jeg synes ikke Tverskov har været så god, at han fortjente så voldsom en hyldest. Nuvel, jeg sang da også med på Jeeeepeee Tverskov, og har overordnet set kun positive ting at sige om hans tid i OB. Jeg er bare ikke enig i at han er den bedste 6er OB nogensinde har haft. Han er den bedste vi har haft de sidste 10 år. Uden tvivl.

                            Jeg er også, personligt, af den holdning, at rigtige legender skifter ikke til andre danske klubber, når de er i deres bedste fodboldalder.

                            Jeg kommer ikke til at buhe af Tverskov. Men jeg synes stadig at hyldesten af ham er og var overdrevet, og at det kun er fodboldens (herlige) luner, der nu gør at der kommer til at være nogen, der ikke buher af en OB anfører der skifter til en konkurrent, selv om det normale ville være, at man føler sig en smule røvrendt af at man grov hylder en spiller, bare for at se ham rende rundt i Superligaen for en anden klub.

                            Hvis det nu havde været Brøndby han havde valgt, så havde piben jo utvivlsomt fået en anden lyd. Men når et OB talent dukker op i en Silkeborg trøje, så bliver han buhet af. Hvorfor skulle man så ikke gøre det, når det er en OB anfører med over 200 kampe på bagen?

                            Jeg tager ikke, ret beset, noget væk fra Tverskov og hans eftermæle i OB. Jeg undrer mig bare over, at der er en følelse af, at "nå ja han fortjener noget andet end os, også selv om det er en anden klub i Danmark"

                            Det gør egentligt ikke specielt ondt på mig. Jeg forventede det faktisk. Jeg synes bare det sætter hyldesten lidt i relief. Den var altså vildt overdrevet, hvis du spørger mig. Men du er nok af en anden mening. Men fred være med dét.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Ikke vildt overraskende. Så interessant er en midterklub i Belgien heller ikke - særligt med små børn.

                              Jeg tror, det bliver et godt match. Det bliver mærkeligt at se han igen på stadion.

                              Jeg er også enig med jer andre i, at den fik en tand for meget med prædikatet ‘legende’ og hele afskeden, men det siger jo noget om, hvor få store spillere, der har været her over tid de sidste mange år.

                              Uagtet håber jeg stadig, at Tver får en fin modtagelse på stadion. Det er svært at hidse sig op over FCN.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Det skal der også for mig, men det var alligevel sådan nogle ord der blev smidt på bordet, da SFÅ lavede sæsonafslutning, og behandlingen af ham i den sidste håndfuld kampe blev også lige voldsom nok til min smag.

                                Har han haft rigtigt gode sæsoner i sine 7 år? Ja, det har han uden tvivl. Har der også været nogle mere middelmådige i blandt, hvor han bare blev en del af mængden? Ja, det må man også sige han har. Gør det ham til en af de største OBere i de sidste 10 år? Ja, det gør det helt sikkert, men det er godt nok også på et tyndt grundlag, og det gør ikke, at vi skal devaluere kriterierne for, hvad der i OB-regi, gør folk til legender, ikoner eller hvad der ellers er blevet klistret på ham det sidste halve år.
                                Det blev bestemt kørt en del op. Det er tydeligt, at vi som fanbase i den grad savner nogle succeser at samles om og nogle deciderede profiler/kulturbærere at hylde. Så når der sker noget positivt eller der er nogen, der er værd at hylde, er der nok en tendens til at malke det lidt rigeligt. Ellers er det ganske enkelt for deprimerende at være OB-fan.

                                Og Jeppe Tverskov har netop været en god spiller over de seneste år. Uden at være fantastisk. Han har ageret professionelt, loyalt og engageret overfor klubben. Han er nemt at have sympati for og man kunne måske godt have lidt ondt af, at han har brugt sine bedste år i OB. Men at kalde ham en legende er også at stramme den.

                                Comment

                                Working...
                                X